A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Hírdetés

Kártyajátékok

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A sárkányok és az unikornisok háborúban állnak egymással. Az ellenfelek célja, hogy megszerezzék a stratégiailag fontos területeket.

Az előkészületek során a játékosok két csapatra oszlanak, és eldöntik, hogy az egyszerűbb változatot szeretnék játszani a 3x3-as játéktáblán, vagy a haladó szintet 4x4-es ráccsal. 

Minden játékos rendelkezik alap karakterkártyákkal, különleges karakterkártyákkal, varázslatkártyákkal és reakciókártyákkal. Utóbbit az ellenfél akadályozására használhatjuk játékostársunk lépése során, míg a varázslatkártyát saját körünkben játszhatjuk ki céljaink eléréséhez.

A különleges karakterkártyák előnyhöz juttatnak bennünket amikor használjuk őket.

Elsőként terítsük ki a rácsos játéktáblát, majd vegyük magunkhoz csapatunk kártyáját. A célkártyákat olyan helyre együk az asztalon, ahol mindenki könnyedén hozzáfér.

Minden csapat húz egy célkártyát, melyet gondosan elrejt az ellenfél kíváncsi szemei elől. A célkártyán attól függően, hogy a 3x3-as vagy a 4x4-es rácshálót használjuk, három vagy négy kártya lehelyezésére kapunk utasítást. A mezők lehetnek egymás mellett, de akár eltolva is kijelölheti számunkra a célkártya a kívánt helyet. 

A győzelemhez teljesítenünk kell az előírt célt, és úgy taktikázni, hogy azokra a rácsokra tehessük le lapjainkat, melyre nekünk szükségünk van. Ellenfelünk közben igyekszik kitalálni, vajon mi melyik területet szeretnénk elfoglalni, miközben ő maga is küzd a saját célja eléréséért. 

A varázslatkártyák lehetőséget adnak arra, hogy elpusztítsunk, felcseréljünk vagy átmozgassunk karakterkártyákat a rácson, míg a reakciókártyák kijátszásával megakadályozhatjuk az ellenfél csapatát abban, hogy letegyen kártyát.

Amint teljesítettük a célkártyánkat, látható helyre tesszük azt, és újat húzunk. A játékot ugyanis az a csapat nyeri, aki elsőként teljesít három célkártyát. 

A játékot 2-4 játékos játszhatja azzal a kiegészítéssel, hogy három játékos esetén az a résztvevő aki egyedül van, mindkét ellenefél lépését követően léphet, azaz ő maga tesz ki egy 2 fős csapatot. 

Érdemes az első néhány partit gyakorlókörként felfogni, hogy ráérezzünk ellenfelünk taktikájára, és megpróbáljunk "belelátni" stratégiájába. A harmadik kör végére minden bizonnyal élvezettel találgatjuk majd, mi lehet ellenfelünk célkártyáján, és ügyesen akadályozzuk meg a rendelkezésünkre álló varázslatokkal az ellenlábas csapatot.

Tic-Tac K.O. Szárnyak - vs - Szarvak Gémklub  Tic-Tac K.O. Szárnyak - vs - Szarvak Gémklub

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Legyen szó családi vagy baráti összejövertelről, együtt lenni jó. A közösen eltöltött idő pedig semmihez sem fogható, főleg ha a vidám percekhez előveszünk egy szórakoztató társasjátékot. A Time's up! Party-t akár 12 fő is játszhatja, így nagyobb társaságok számára is kiváló választás.

A játékhoz összesen 120 kártya tartozik, laponként két kérdéssel, mely összesen 240 feladványt jelent. A dobozban találunk még egy homokórát, egy pontozófüzetet és egy logózott zacskót, melybe a kártyalapokat tehetjük. 

A szabályfüzet mellett heyet kapott egy leírás is, mely a feladványok egy lehetséges megfejtétést tartalmazza.

A játék kezdetén a résztvevők legalább két fős csapatokat alkotnak. A kártyák közül 40 darab kerül az asztal közepére, valamennyi játékos innen húz lapot aj játék során.

Minden kártya két szót tartalmaz, sárga és kék keretben. A résztvevők eldönthetik, hogy a játék során melyik színt alkalmazzák. A kezdő játékos húz egy lapot, majd igyekszik oly módon körülírni az adott szót, hogy játékostársai ki tudják találni azt. Amint elhangzik a helyes válasz, új lapot húz az asztal közepére helyezett pakliból. Passzolásra nincs mód. Egészen addig folytatódik a találgatás, amíg a homokórán le nem pereg az utolsó homokszem. Ekkor a következő csapaté a lehetőség. Minden helyesen kitalált kártya színével felfelé kerül az asztalra, hogy plusz pontként összegezhessük a játék végén. Az első forduló addig tart, amíg az utolsó lapot is felhúzza valaki a pakliból. 

Ezen forduló során nem lehet hangot kiadni, vagy mutogatni, ellenben korlátnal alkalommal tippelhetnak a csapat tagjai. 

A mádosik fordulóban nehezedik a feladat, itt a soron lévő játékos csupán egy szóval írthatja le a feladványt a csapatátnak, akiknek egyetlen tippel kell, hogy megadniuk a helyes választ. Amennyiben nem jártak sikerrel, a lap képpel lefelé fordítva kerül az asztalra, a pontok összesítésénél nem számít az értéke. Segítség azonban, hogy itt van lehetőség a passzolásra. 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A bájos Kuflik ezúttal kártyajáték formájában szórakoztatják a srácokat. Sőt, tekintve, hogy az apró doboz négy játékot rejt magában, négyszer annyi izgalom vár a gyerekekre.

Lássuk mit tartalmaz a készlet:

  • 14 kuflikártya
  • 22 lénykártya
  • 35 kupackártya
  • 24 ennivalókártya
  • 9 medvegyíkkártya

 A négyféle játékmódnak köszönhetően háromtól tíz éves korig remekül használható játék, akár egyedül, akár nagyobb társaságban.

Amiről mindenképpen érdemes szót ejteni, az a kupackártya. Valamennyi kuflihoz öt kupackártya tartozik, mely tulajdonképpen az otthonát jelenti. A kupackártya szegélye mutatja, melyik kuflihoz tartozik.

Az első játékmódban a három-hat éves gyerekek egyedül keresik meg, és párosítják a kupackártyákat. Ez a tudás, a többi játékmódnál minden bizonnyal segítségükre lesz még.

A második játékmódban memóriájukat edzhetik a gyerekek. A kuflikártyákból és a lénykártyákból egy közös pakilit képzünk, majd színükkel lefordítva 6x6-os sorokba rendezzük. A hagyomános memóriajáték szabályainak megfelelően játszhatja 2-7 fő. 

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív

Matricás Laci, a híres rabló nagyon megkívánt egy kis süteményt, ám pechére nem tud sütni. Egy igazi rabló persze nem esik kétségbe, elcseni azt, amire szüksége van. Laci azonban babonás, úgy gondolja, ha matricát ragaszt mindenhová, nem tudják majd elkapni. Sárika azonban, a cserfes kislány  nem ijed meg Lacitól, riasztja a rendőröket. 

A játék során vagy Laci, vagy Sárika bőrébe bújhatunk. Csapattársainkkal az a feladatunk, hogy minél több édességet begyűjtsünk, miközben el kell titkolnunk kivel vagyunk és milyen taktikát követünk.

Továbbra is az a célunk, hogy félrevezessük az ellenfél csapát. Minden körben le kell tennünk egy lapot, melyhez megtévesztő szöveget is mondhatunk, annak érdekében, hogy a forduló végén minél több édességet tudjun zsákmányolni csapatunk. Azt ugyanis egyik játékkos sem tudja, milyen lapokat tesznek le a többiek. Minden kör végén megnézzük, hogy hány édességet helyeztek le a játékosok, valamint, hogy maradt-e Matricás Laci kártya. Ha ugyanis Laci lapja is bekerült az édességek közé, két édességkártyát Laci dobozába helyezhetünk, ha maradt még ezen kívül nyalánkság, Sárika csapata kapja meg. Amennyiben nincs lent Laci kártyája, Sárika kapja az édességet. Minden lerakott Laci kártya számát csökkentjük a lerakott rendőrkártyák számával.

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A világ csodáit bemutató MindentTuDorka kvízjáték olyan távoli tájakra kalauzol el bennünket, mint a Hagia Sophia, az Eiffel-torony, vagy a gízai nagy piramis. Keljünk hát útra, és ismerjük meg A világ csodáit. 

A készlet 30 kvízkártyát rejt, illetve egy speciális, 3x2 számot tartalmazó dobókockát. 

Képezzünk egy húzópaklit, a kezdő játékos pedig húzzon egy lapot. A tőle jobbra ül játékos dob a speciális doobókockával, majd a játékos, aki a lapot tartja, felteszi azt a kérdést a tőle jobbra ülő játékosnak, melynek számát az imént a dobókockával dobta. 

Minden témánál hat kérdést találunk, három könnyű és három haladó szintűt. A résztvevők előzőleg megállapodnak abban, hogy melyik típusú kérdésre felelnek. 

Látogass el a Játéksziget webáruházba!

Az Eiffel-toronyhoz kapcsolódó kérdések:

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A MindenTuDorka Kvíz nagyszerűsége az egyszerűségében rejlik, hiszen a játékhoz nem kell más, csak a 30 kérdéskártya, és a speciális, 3x2 számot tartalmazó dobókocka.

A 30 kártyán, két nehézségi szinten, 3-3 kérdés kapcsolódik az emberi testhez.

A lapokat megkeverve az asztal közepére tesszük, majd a kezdő játékos felvesz egy kártyát úgy, hogy a témakört tartalmazó oldalt láthassák társai. Ezt követően a tőle jobbra ülő résztvevő dob a számozott kockával. A lapot felemelő játékos felteszi társának azt a kérdést, melynek számára a dobókocka fordult. A kérdések eldöntendő, feleletválasztó vagy kvízkérdések lehetnek. Amennyiben a választ adó játékos helyes felel, megtarthatja a kártyát. Ellenkező esetben a lap bekerül a húzópakli aljára. Az óramutató járásával ellentétes irányba halad tovább a kör, egészen addig, amíg az utolsó kártya is játékba kerül. Érdemes hát figyelni azokat a korábban elhangzott kérdéseket is, melyekre rossz válasz érkezett, mert előfordulhat, hogy a játék során újból találkozunk a kérdéssel.

Látogass el a Játéksziget webáruházba!

A játékot természetesen az nyeri, aki a legtöbb lapot gyűjtöti a játék során. 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Kuflik! Fekete Péter és memória kártyaA Fekete Péter sok gyerek és felnőtt kedvence. Az egyszerű, mégis izgalmas kártyajáték már egész kis kortól élvezhető. A Kuflik mese bájos szereplői ezúttal kártyalapokra kerültek és kétféle játékkal kápráztatják el a gyerekeket. 

A 26 lap mindegyike párban került a pakliba. Az összetartozó képek nem teljesen egyformák, a kártyapárok egy-egy rövid történetet mesélnek el. A rajozok tökéletesen illenek egymáshoz, könnyen összekapcsolhatók. Annak akinek mégis gondja támadna a párosítással, a lap bal felső sarkában található szám segítségével kapcsolhatja össze a párokat. 

A számozás 1-13-ig tart, tehát 26 lap tartozik a játékhoz. 

Amennyiben Fekete Pétert kívánunk játszani, egy tetszőleges lapot el kell távolítanunk. A pakliban maradt, pár nélküli kártya lesz a Fekete Péter. Ezt követően a lapokat elosztjuk a játékosok között, akik igyekeznek a lehető legtöbb párt letenni maguk elé. 

Amint mindenki végzett a párosítással, a játékosok legyezőt képeznek a megmaradt lapokból és az óramutató járásával megegyező irányban felkínálják játékostársuknak lapjaikat, melyek közül találomra egyet kivehet. Amennyiben szerencséje volt, sikerült olyan kártyát kihúzni, mely párt alkot valamelyik lapjával. Ebben az esetben leteszi maga elé a párt, és ő is felkínálja megmaradt lapjait a tőle balra ülő játékosnak. Abban az esetben is a tőle balra ülő választhat a kártyák közül, ha nem nála lapult a kihúzott kártya párja, ám ekkor a pár nélküli lapot megtartja, és beilleszti a legyezőformába. 

Az a játékos, aki minden lapjának talált párt, nyert. A játék addig folytatódik, amíg az utolsó előtti játékos is párra lel. Ekkor már csak egy résztvevő marad, az akinél a Fekete Péter maradt. Ő a játék vesztese!

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

1, 2, 3 - PiatnikÓvodás kortól fejleszti a megfigyelőkészséget az 1, 2, 3 nevű játék, mely bájos háztáji állatokkal teszi igazán vonzóvá a játékot.

A készletben 26 fából készült állatfigurát találunk, egyenlő arányban juhot, tehenet, lovat és malacot. Ugyanezen állatok a tippkártyákon is megtalálhatók, nyolc, különböző színnel jelölt szett, szettenként 4 állattal. További 18 akciókártya, valamint 42 pont korong kapott helyet a készletben.

A játékosok választanak egy-egy színt, és magukhoz veszik a választott árnyalatú tippkártyákat. 

A fából készült állatok a dobozban kapnak helyet, a játékvezető, aki 3 körön át viseli tisztségét, belemarkol a dobozba, és 10-15 állatot kiszór az asztal közepére. Amennyiben valamelyik játékos úgy véli, a fa állatok száma nem éri el a tízet, vagy meghaladja a tizenötöt, szól. Ha igaza volt, egy pontot kap, a játékvezető pedig újra kiszór 10-15 állatot.

Amennyiben a játékvezető a harmadik próbálkozásra sem jár sikerrel, a tőle balra ülő játékos veszi át a tisztségét.

Amint az asztal közepére kerültek az állatok, a játékvezető húz egy akciókártyát. Ezen négyféle akció lehet feltüntetve. El kell vennie a fa állatok közül a meghatározott fajtát, vagy hozzá kell adni a meghatározott állatot, esetleg el kell tenni a kártyán megadott állatot, vagy fel kell cserélnie a két meghatározott fajtát.

Természetesen a többi játékos nem láthatja meg az akciókártyát, és az akció végrehajtása alatt be kell csukniuk a szemüket. Mielőtt lecsukják a szemüket, alaposan meg kell nézniük a kiszórt fa állatok helyét és összetételét.

Amint a játékvezető végrehajtotta az akciót, a játékosok kinyitják szemüket, a játékvezető megadja a változás típusát, azaz, hogy elvett, hozzátett, áthelyezett vagy elcserélt állatot. Ezt követően a többi játékos igyekszik kitalálni, hogy mi változott az asztalon. Tippjüket a tippkártya lehelyezésével tehetik meg, ezt azonban egyelőre titkosan kell kezelniük, azaz a kártyát lefordítva kell elhelyezniük maguk előtt.

1, 2, 3 - Piatnik  1, 2, 3 - Piatnik

Amint minden játékos tippelt, a játékvezető felfordítja az akciókártyát, a játékosok pedig tippkártyájukat. Aki megtalálta a változást, egy pontot kap. Ha senki sem találta el, a játékvezető kap egy pontot.

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Color Addict - színes családi kártyajátékA dobozon olvasható figyelmeztetés szerint elővigyázatosnak kell lennünk, a játékot ugyanis nem lehet abbahagyni! Mindezt szem előtt tartva vettük kezünkbe a Color Addict nevű játékot, melyet 7 éves kortól 2-6 fő élvezhet. 

A szétnyitható doboz belsejében, a 110 színes kártyalap mellett, megtaláljuk a használati útmutatót.

A játék célja, hogy a lehető leggyorsabban szabaduljunk meg lapjainkból. A kártyákon színek találhatók, jelentésben és árnyalatban egyaránt. A cél, hogy olyan kártyát tudjunk letenni, amely vagy színében, vagy a szó jelentésében illeszkedik az asztalon látható lap színéhez vagy jelentéséhez. 

A pakli minden lapja kiosztásra kerül, minden játékos azonos számú lapot kap. A résztvevők saját húzópaklit alakítanak ki, és csupán 3 kártyát vesznek a kezükbe. Ezt követően az osztó felfordítja az első lapot, és az asztal közepére helyezi.

Innentől kezdve mindenki egyszerre játszik. Amint lehetőségünk van kezünkből letenni egy lapot, azonnal helyezzük a lerakópakli tetejére. Innentől az általunk letett kártyalaphoz illő lapot kell figyelembe venni. Amennyiben nincs a kezünkben megfelelő színű vagy feliratú lap, a saját húzópaklinkból tudunk felvenni. A cél, hogy mind a kezünkben, mind a húzópaklinkban lévő kártyáktól megszabaduljunk. Mégis hogyan?

Nézzünk egy konkrét példát. Az asztalra narancssárga feliratú, kékkel nyomtatott lap kerül. Ekkor lehetőségünk van kék vagy narancssárga betűvel írt lapot, illetve kék vagy narancssárga feliratú lapot letenni. 

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív

CocotakiNincs is annál jobb, mint összeülni a családdal, és izgalmas kártyacsatát vívni. Nem könnyű azonban olyan játékot találni, mely az eltérő korosztályok igényeit maradéktalanul kielégíti. A felmerülő lehetőségek között minden bizonnyal megtaláljuk a Cocotaki nevű kártyajátékot, mely a Piatnik Kft. jóvoltából jut el a családokhoz. 

A kártyapakli méretű dobozban 112 lapot találunk. A színek szerint csoportosított egységek között piros, kék, sárga és zöld lapokat találunk. A kártyákat tovább osztályozhatjuk a rajtuk látható állatok fajtája szerint. Találunk bárányt, tehenet, szamarat, oroszlánt, kutyát, macskát, méhet, kakast és pillangót. 

Elsőre talán soknak és bonyolultnak hangzik, ám mindenkit biztosíthatunk, szó sincs hosszadalmas és érthetetlen játékmenetről.

Valamennyi játékos 8 lapot kap. Ezt követően, színével felfelé elhelyezzük a kezdőlapot a játéktér közepén. Ez a kártyalap képzi a lerakó pakli alapját. A szabály rendkívül egyszerű, a kezdőlap  színével, vagy mintájával megegyező színű, vagy mintájú kártyát kell tennünk. Abban a pillanatban, ahogy kezünk megindul a választott lappal, jól artikulálva utánoznunk kell a kártyán látható állat hangját. Eddig rendkívül egyszerűen hangzik, ám van néhány kivétel, melyet fontos betartanunk:

    • amennyiben piros lapot helyezünk a lerakó paklira, TILOS hangot adnunk.
    • fenti kivétel kivétele a piros KAKAS, amennyiben ezt a lapot látjuk, kiáltsuk hangosan: kokotakit. 
    • kivétel kivételének kiegészítése: csak a piros kakasnál mondjunk kokotakit, a többi kakas továbbra is kukorékol.
    • amennyiben színes pillangót szeretnénk letenni, nem kell hangot adnunk, csak megadni a soron következő játékosnak, hogy milyen színű lapot várunk tőle. A pillangó ugyanis a joker!
    • amikor az utolsó előtti lapot helyezzük a lerakó pakliba, "Utolsó lap" felkiáltással juthatunk a győzelem küszöbére.

Mi történik ha a fenti szabályok valamelyikét nem tartjuk be? Ebben az esetben 2, azaz két büntetőlapot kell húznunk. Ugyan ez igaz arra az esetre is, ha nem találjuk el annak az állatnak a hangját, melyet le szeretnénk tenni, esetleg elmulasztjuk hallatni az állathangot.

Nos, eddig tartott a kezdő szint, mely remek bemelegítésül szolgálhat a családtagok számra.

Legközelebbi rendezvények

 

Tetszik a Manóprogram?

Kövess minket a Facebookon is!