A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Hírdetés

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív
 

Újabb, Pierrot nevével fémjelzett társasjáték jelent meg a Pagony kínálatában. Az új játék bizonyára minden Rumini rajongó szívét megdobogtatja majd, hiszen a bátor kisegér kalandjait élheti át ismét a család, miközben izgalmas csatát vívnak egymással a győzelemért.

Az alaptörténet szerint Rumini és barátai a hajónaplót lapozgatják, miközben felidézik legizgalmasabb emlékeiket. A 32 karakterkártya ennek fényében egy-egy korábbi Rumini könyv eseményeit idézi fel, rövid szöveggel és kiadványok illusztrációjával. Így találkozhatunk azzal a jelenettel, amikor Rumini, Balikó és Fecó Rombóval, a tükörvaranggyal találkozott, vagy Rumini éppen a fekete sirály hátán repül. 

Találunk még a dobozban 68 karakterkártyát (Rumini, Balikó, Fecó, Kapitány, Sebestyén, Negró, Rozi, Bandi, Johanna és Óriáspolip, utóbbi jokerként funkcionál a játékban).

A feladat az, hogy a kijátszott jelentetkártyákra ráhelyezzük karakterkártyáinkat úgy, hogy a lehető legtöbb pontot gyűjtsük a játék során.

Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték  Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték

Miután kiosztjuk a játékosok számának megfelelő számú karakter-, és jelenetkártyát, minden játékos kiválaszt a jelenetkártyák közül egyet, melyet visszatesz a dobozba, majd az óramutató járásával ellentétes irányba továbbadja a lapokat, és a kezébe került kártyák közül ismét visszateszi az, mely szerinte a legkevésbé használható számára a játék során. A játék során 8 jelentekártyára lesz szükség, így a játékosoknál maradt lapokat megkeverjük, majd színével lefelé elhelyezzük az asztal közepén, ez lesz a húzópaklink.

A pontozótömbön minden forduló után rögzíteni kell a megszerzett pontokat. 

A játékosok minden körben egyszerre hajtják végre a lépéseket. Elsőként felfordítjuk a legfelső jelenetkártyát, majd a játékosok eldöntik, hogy szeretnének-e letenni karakterkártyát. A jelenetkártyákon ugyanis a a mese szereplői bukkannak elő, mi pedig aszerint kapunk majd pontot, hogy mennyit ér a kijátszott karakterkártya, és melyik körben tettük le az adott szereplőt. Azokat a lapokat tehetjük le, amelyen olyan szereplő látható, aki az adott jelenetkártyán is megtalálható.

Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték  Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték

Az első két körben ugyanis a karakterkártya csupán a ráírt értéket képviseli, míg a harmadik negyedik körben a ráírt szám kétszeresét zsebelhetjük be, míg az ötödik hatodik fordulóban háromszoros, a hetedik nyolcadikban négyszeres pontot ér ugyanaz a karakterkártya. Figyelnünk kell azonban arra is, hogy a játék végén kezünkben maradt lapokért büntetőpont jár, mely az addig megszerzett pontjainkból levonásra kerül. Úgy kell tehát taktikáznunk, hogy minél több pontot szerezzünk az egyes fordulók során, ám az utolsó körre lehetőség szerint minden lapunktól meg tudjunk szabadulni.

Lehetőségünk van passzolni is, ám az első két körben plusz két karakterkártyát fel kell vennünk, ha ezt az opciót választjuk, ez pedig a játék végén akár büntetőpontot is jelenthet számunkra.

Az utolsó kör végén az eredményeket összesítjük és győztest hirdetünk.

A játék remekül fejleszti a logikai és taktikai készséget, az általános iskola alsó tagozatos tanulói pedig játékosan gyakorolhatják az összeadást, kivonást és a szorzást. 

Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték  Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték

Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték  Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték

Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték  Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték

Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték  Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték

Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték  Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték

 

Ezt a társasjátékot ismered?

  • Speed cups - Piatnik

    Speed cups, azaz Gyors poharak, olvasható a Piatnik Budapest Kft. által forgalmazott társasjáték dobozán. Vajon mitől száguldanak ilyen gyorsan ezek a poharak? Pillantsunk bele a csomagba, ahol 20 db színes poharat, 24 db feladatkártyát, és egy, a hotelek recepciójáról jól ismert csengőt találunk.

     

    Amint sikerül meggyőzni a gyereket arról, hogy eleget püfölték a Hotel Csengőt, ismerkedjünk meg a játékszabállyal. 

     

    A feladat tulajdonképpen rendkívül egyszerű. A rendelkezésünkre álló poharakból ki kell raknunk azt a mintát, melyet a feladatkártyán látunk.  

     

    Valamennyi játékos 5 db, eltérő színű poharat vesz magához, majd a kezdő játékos felüt egy feladatkártyát. Figyelem, itt következik a csavar, hiszen az ábrákon nem poharakat, hanem különféle tárgyakat és állatokat láthatunk. Így az elsőre oly könnyűnek tűnő játék már nem is annyira egyszerű. A feladványok között találunk ágon ülő madarakat, ahol az állatokat egyszerre két különböző szempontból kell egymáshoz viszonyítanunk, hiszen mind függőleges, mind vízszintes irányban eltérnek egymástól. Így amikor a kártyán látható ábrát másoljuk, függőleges irányba kezdjük egymásra építeni a poharakat, miközben figyelembe vesszük az állatok horizontális viszonyát is. 

     

    Szintén szükség van egy kis gyakorlásra ahhoz, hogy a különféle tárgyakat, úgy mint a hegyen felfelé haladó járműveket, vagy a különböző formájú építőelemeket, gondolatban poharakká alakítsuk át. A cél ugyanis az, hogy minél rövidebb idő alatt helyes sorrendbe tudjuk állítani a csészéket. Az a játékos, aki elsőként csap a Hotel Csengőre, bezsebelheti a feladatkártyát, és ezzel egy lépéssel közelebb kerülhet a győzelemhez. A partit az a résztvevő nyeri, aki a legtöbb feladatkártyát birtokolja a játék végén.

     

     

     

    Az ötletes poharak további képességfejlesztő játék alapjául szolgálhatnak. Néhány tipp, hogy a csemetéket észrevétlenül és szórakoztató módon fejlesszük:

     

    Bővebben ...

Legközelebbi rendezvények

 

Tetszik a Manóprogram?

Kövess minket a Facebookon is!