A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Hírdetés

Kisvasút

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A Mátra Múzeumtól alig 100 m-rel feljebb, a vasútállomás irányában találjuk a Mátravasút végállomását.
Az erdei vasút az Egererdő Rt. üzemeként működik. Két vonalon szállítja az utasokat, összesen 18 km-es szakaszon, Gyöngyös-Lajosháza, illetve Gyöngyös-Mátrafüred között. A Gyöngyös-Mátrafüred vonal a borszőlőkkel beültetett kertek mellett halad. A Farkasmály-Borpincék megállóhely után (innen 250 m-es séta a szépen rendbe hozott pincesor) a Sár-hegy oldalában hétvégi házak és a
Pipishegyi Sportrepülőtér alatt a kedvelt üdülőhely, Mátrafüred központja a vasút végállomása. A 22 perces út során gyönyörű a kilátás a város és a Mátra bércei irányába.

 

A másik fővonal, a Gyöngyös-Lajosháza útvonal Gyöngyössolymos irányába indul. A patak folyását követve izgalmas vonalvezetéssel kanyarog át a falun. A patakot egy ritka megoldású, ferde, 33 m hosszú hídon íveli át, majd a falu után a Kis-hegy andezit szikláiban gyönyörködhetünk. Az egykori fűtőházat elhagyva ismét a patak mellett kanyarogva a Cserkő megállónál éri el az erdőt. A végállomás Lajosháza barátságos tisztásán található.

 

A lajosházai vasútvonal meghosszabbítása Szalajkaházig megtörtént. 2009. október 10-én átadták a vonalat.

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Csömörédei Erdei VasútA Csömödéri Állami Erdei Vasút a maga 109 km vágányhosszával Magyarország leghosszabb kisvasúti üzeme. A gerinc vonalán Lenti és Kistolmács között (32 km) május 1-jétől szeptember 30-áig, hétköznaponként menetrend szerint közlekedik személy szállító vonat. A vasútvonal hangulatos településeken halad kerezstül és számos turisztikai látnivalót köt össze.

 

Cím: Csömödér, Vasút utca 2.

 

Forrás: www.utazzitthon.hu

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Lillafüredi kisvasútA Miskolc-Garadna fővonal 1919-20-ban, a Papírgyár-Mahóca szárnyvonal 1920-22-ben gazdasági okokból, faanyag szállítási céllal épült. 1924-május 3-tól korlátozott személyforgalmat is lebonyolít, jelenleg turisztikai feladatokat lát el a kisvonat.

Érdekes és tanulságos látnivalók:

A Miskolc-Garadna fővonal mentén a Diósgyőri vár, a Diósgyőri Papírgyár, Lillafüreen a Palotaszálló, a Hámoritó, az István cseppkő- és Anna mésztufabarlang található. A tó után az Őskohó, a pisztráng telep, Közép-Garadna megállónál a Pisztráng tanösvény tekinthető meg. Garadna végállomáson az Erdészeti és Vasúttörténeti Múzeum várja látogatóit. A Papírgyár-Mahóca szárnyvonalon szép kirándulóhelyeket kereshetnek fel:Csanyik-völgy, Ortás-tető térsége, Andókút a kiépített kirándulóhelyével és érdekes tanösvényével. A Fónagysági Oktatási Központ az év minden napján várja a bejelentkező csoportokat, mely Mahóca végállomásról rövid sétával könnyen megközelíthető.

 

Cím: Miskolc-Lillafüred, Dorottya u. 1. (Diósgyőri végállomás)

 

Forrás: www.utazzitthon.hu

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Múzeumvasút KemeceA Kemence környéki 600 milliméteres, egykor több mint 50 kilométernyi hálózatból már csak ez a nem egészen 8 kilométer fekszik a helyén. A vasút május 1-jétől október 1-ig szabad- és munkaszüneti napokon üzemel. A menetidő 15 perc.

A Kemence-Múzeum - Csarnapuszta - Kőrózsa - Strand-Godóvár útvonalon jelenleg csak nyitott kocsikkal közlekedik a kisvonat, egy vonaton legfeljebb 36 fő utazhat. A kemencei vonalat a Kisvasutak Baráti Köre üzemelteti.

 

A 600 milliméteres vasút építése a térségben 1910-ben kezdődött. Sok viszontagság, valójában a teljes megszűnés után keltették életre 2000-ben a most működő szakaszt. A múzeumi rész leginkább az elmúlt 50 év mozdonyait, kocsijait, szállító eszközeit mutatja be.

 

Díjszabás: http://www.kisvasut.hu/view_cikk.php?id=410

 

Különvonat rendelés: Tóth Gábor 20/388-5743

 

Cím: Kemence, Csarnavölgyi út 45.

 

Forrás: www.utazzitthon.hu

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Fenyvesi kisvasútA kisvasút az 50-es évek óta közlekedik Balatonfenyvesről a Nagybereken át. A 76 cm-es síneken közlekedő kisvasút eredetileg üzemi vasútként a Balaton-Nagybereki Állami Gazdaság tulajdonában főként a gazdaságbeli teher- valamint személyszállításra használták.
A körzetben még ma is a nap mint napi személyszállításra szolgál a kicsiny csiszta-pusztai termálfürdőhöz, illetve a többi, berken túli falvakba közlekedik. A turisták szívesen látott vendégek. A szolgáltatás bővítése céljából nyáron egy régi gőzmozdonyt csatolnak a kisvasúthoz.

 

A Magyar Államvasutak utolsó gazdasági vasútja. A több szárnyvonal közül most átmeneti jelleggel csak a Balatonfenyves - Somogyszentpálon jár rendszeres személy szállító kisvasút. Balatonfenyves - Táska - Csisztapuszta vonalon a szolgálat  2002.09.03. óta  szünetel.

 

Cím: Balatonfenyves

 

Forrás: www.utazzitthon.hu

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Királyréti kisvasútMagyarország legrégebbi erdei vasútjainak egyike a Királyréti Erdei Vasút, mely az egykor 200 km-t meghaladó börzsönyi kisvasúthálózat egyik fennmaradt vonala. A Börzsöny legnagyobb medencéjének vizeit összegyűjtő Morgó patak völgyében halad a Dunaparttól Szokolya községen át Királyrétig.

 

A vasutat 1893-ban építtette Frankensiessdorf Henrik porosz gróf, a kitermelt fa elszállítása, Kismaros - Szokolya - Huta(ma Királyrét) - Adolfkút között. A 600 mm nyomközű vasútvonal később bővült Kismaros - Duna-part, Kismaros - Nógrádverőce (ma Verőce), Királyrét - Bujdázó szárnyvonalakkal. Később Pap-hegyen javítóműhelyt és kőzúzót létesítettek. A vasút feladata ekkor kőszállítás, zúzalék illetve fa fuvarozás volt.

 

Menetrend szerinti személyszállítás Kismaros - Királyrét között 1954. május 26.-án kezdődött. Ebben az évben állították forgalomba a dieselmozdonyokat. Az utolsó gőzvontatású különvonat 1972 szeptember 30-án érkezett Királyrétre. Ekkor már az éves személyforgalom 400-500 ezer utas. A Királyréti Állami Erdei Vasutat 1976. június 6-án Úttörővasúttá avatták, 1979-től 1981-ig a pályát 760 mm nyomtávolságúra építették át.

 

1990-től a vasutat a Börzsönyi Gyermekvasút nevű alapítvány támogatásával az Ipoly-Erdő Rt. üzemelteti. Ma a vasutat a Börzsönyi Gyermekvasútért Közalapítvány (Kismaros) népszerűsíti, természetvédelmi központtá fejlesztését szervezi.

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Királyréti kisvasútMagyarország legrégebbi erdei vasútjainak egyike a Királyréti Erdei Vasút, mely az egykor 200 km-t meghaladó börzsönyi kisvasúthálózat egyik fennmaradt vonala. A Börzsöny legnagyobb medencéjének vizeit összegyűjtő Morgó patak völgyében halad a Dunaparttól Szokolya községen át Királyrétig.

 

A vasutat 1893-ban építtette Frankensiessdorf Henrik porosz gróf, a kitermelt fa elszállítása, Kismaros - Szokolya - Huta(ma Királyrét) - Adolfkút között. A 600 mm nyomközű vasútvonal később bővült Kismaros - Duna-part, Kismaros - Nógrádverőce (ma Verőce), Királyrét - Bujdázó szárnyvonalakkal. Később Pap-hegyen javítóműhelyt és kőzúzót létesítettek. A vasút feladata ekkor kőszállítás, zúzalék illetve fa fuvarozás volt.

 

Menetrend szerinti személyszállítás Kismaros - Királyrét között 1954. május 26.-án kezdődött. Ebben az évben állították forgalomba a dieselmozdonyokat. Az utolsó gőzvontatású különvonat 1972 szeptember 30-án érkezett Királyrétre. Ekkor már az éves személyforgalom 400-500 ezer utas. A Királyréti Állami Erdei Vasutat 1976. június 6-án Úttörővasúttá avatták, 1979-től 1981-ig a pályát 760 mm nyomtávolságúra építették át.

 

1990-től a vasutat a Börzsönyi Gyermekvasút nevű alapítvány támogatásával az Ipoly-Erdő Rt. üzemelteti. Ma a vasutat a Börzsönyi Gyermekvasútért Közalapítvány (Kismaros) népszerűsíti, természetvédelmi központtá fejlesztését szervezi.

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Erdei vasút NagybörzsönyA Börzsöny faanyagát, bányáinak kövét 1893-1951 között egyre kiterjedtebb, több mint 200 km hosszú kisvasútvonal-hálózat igénybevételével szállították a vasúti, dunai, közúti rakodókhoz. A nagybörzsönyi hálózat 1908-ban jött létre, mely 1920-tól, a Trianoni békediktátum érvénybe lépésétől értelmét vesztette, mert elzárta községünket az Ipolyon túli területtől és piactól.

 

Ezt követően az esztergomi érsek, mint földbirtokos 1922-24 közt megépítette a szobi vasút meghosszabításaként a Márianosztra - Nagyirtás - Kisirtás vonalat, melyet levezettek Nagybörzsönybe is.

 

A kisvasút rajongók összefogásánakeredményeképpen a Pest megyei Területfejlesztési Tanács, a GM, az FVM, a KVM és a NKÖM támogatásával, a nagybörzsönyi önkormányzat kezelésében, már műemléki védettség alatt 2002 szeptember 7-én a Nagybörzsöny - Nagyirtás szakaszon újraindult a forgalom.

 

A Nagybörzsönyi Kisvasút egy különleges vonalvezetésű hegyivasút, Magyarország egyetlen csúcsfordítós vasútvonala. Jelenleg 8 km hosszan kanyarog Nagybörzsönytől-Nagyirtásig, ám a folyamatban lévő fejlesztések elkészültével a Duna-parti Szobról indulva egyben a legnagyobb szintkülönbséget legyőző hazai vasútvonal is lesz. 2009-ben 101 éves a Nagybörzsönyi Kisvasút.

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Zsuzsi Erdei VasútA várostól 17 km-re fekvő, Erdőspuszták elnevezésű kirándulóhelyet az erdei kisvasúttal, a Zsuzsi vonattal érdemes megközelíteni. Hármashegyalján büfé, játszótér, szabadtéri színpad várja a pihenni vágyókat. A közelben található a Hármashegyi-tó és a Hármashegyi kilátó.

 

A területen látható a Hármashegyi tanösvény, amely 19 állomásból áll. Botanikai értékei közül kiemelkedik  sarkvirág, a pompás kosbor, az egyhajúvirág, a tarka sáfrány, a magyar és a homoki nőszirom, míg az állatok közül a nagy hőscincér, a számos énekesmadár, a földikutya, a borz és a hermelin.

 

A Zsuzsi Erdei Vasút Debrecen-Fatelep végállomása a Faraktár utca 60. szám alatt, azaz a 48-as számú főközlekedési útvonal 1,5 kilométerénél található.

 

Személygépjárműtároló az állomás mögött, a Ruyter utcán található.

 

Az 1, 1Y, 5, 25, 25Y illetve 37 autóbuszjáratok közvetlenül a vasútállomásnál állnak meg.

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Pákháza erdei VasútMagyarország legrégebbi erdei vasútja. Ősét a "lóüzemű görpályát"  korábban így nevezték - 1888-ban építette Károlyi gróf Pálházától, - ahol fűrészmalma volt -a Kőkapui vadászkastélyig (Ez 7 km hosszú volt). A grófi család több mint 200 évenkeresztül végzett erdő- és vadgazdálkodást a területen. A vasút fő profilja az erdőben kitermelt faanyagnak a fűrészmalomba szállítása volt. A 700 mm nyomtávolságú vasút terveit Karomy Jusztinian (vagy másik források Pekár néven említik) erdőmérnök készítette.

 

A pálya Kőkaputól folyamatosan lejtett (5-21 ezrelék) így felfelé az üres kocsikat lovakkal (egy ló=5 üres kocsi) vontatták, lefelé elég volt a rakomány önsúlya és a gravitáció, a kocsikat csak fékezni kellett. Az építés költségei 17 ezer forintra rúgtak. Ebben benne volt a 4 db fékes, a 6 db sima kocsi, a repülővágányok, 5 kg/folyóméter súlyú sínek és végül egy 4664 m2 kiépített rakterület. Tizenhárom évvel  (1901) a megnyitás után alagutat fúrtak a kőkapui kastély alatt. Így a fővonal 11 km hosszúságú lett. Az új végállomás "Susulya" lett. Elágazó szárnyakat a komlósi és a Határvölgybe is építettek (Lókosár, Rostalló, Háromforrás). Mérföldkő a vasút életében 1902, amikor üzembe helyezték az első gőzmozdonyt, azonban ez igen rövid életű volt, mert az 1906-os erdőtűz után visszatértek a lóvontatásra. Az első világháború után fellendülés volt tapasztalható ezt segítette az 1924-ben épült Sátoraljaújhely-Füzérkomlós gazdasági vasút megépítését követően. Ez 760 mm-es, gőzüzemű iparvasút volt. 1948-ban korszerűsítették a pályát és 760 mm-re bővítették a vágány hálózatot.

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Mesztegnyői Erdei VasútNéhány évtizede még a faanyag kiszállításának fontos eszköze volt az erdei vasút. Somogy erdeiben több mint tíz helyen dolgoztak ezek az igénytelen és a környezetet alig károsító kis vonatok. Gazdasági szerepük fokozatosan megszűnt, felszámolták őket.

 

A SEFAG Zrt. területén egyedül Mesztegnyőn maradt fenn az erdei vasút, mely napjainkban már új szerepkört tölt be. Turistákat, kirándulókat szállít olyan még érintetlen helyekre, ahova gépkocsival - szerencsére - nem lehet eljutni. A kilenc kilométeres fővonal és egy két kilométeres mellékvonal a Boronka-melléki Tájvédelmi Körzet területén, erdők, tavak között kanyarog, és nyitott kocsijaiból lehet gyönyörködni a tájban.

 

Belső-somogyi homokvidék változatos tájain, gyertyános tölgyesek, kőris szil ligeterdők, égerlápok között vezet a szép vonalvezetésű pálya. Ötvennél is több védett növény él a környéken, köztük a tarka nőszirom, a királyné gyertyája, az erdei ciklámen, a tőzike és a békaliliom. A vízfolyások és a tavak menedéket adnak a vízimadaraknak. Vöcskök, gémek, kócsagok, különféle vadkacsák, de még a nagyon ritka feketególya és rétisas is fészkel a tájvédelmi körzet területén.

 

Minden évben április utolsó szombatján rendezik a Mesztegnyői Erdei Vasút Napját. Ekkor külön programokkal várják  a  vendégeket, akik hamisítatlan majálisi hangulatban tölthetik el a napot Felső-Kakon, a vasút végállomásán. A vasutat a Nagybajomi Erdészet üzemelteti. Menterend szerint csak heti egy alkalommal közlekedik, de csoportok - előzetes egyeztetés alapján - ettől eltérő időpontokban is igénybe vehetik. Kérésre erdész, természetvédő szakember kíséri az utasokat és bemutatja a látnivalókat.

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A Mecsekerdő Zrt kezelésében lévő Almamelléki ÁEV 2011-ben módosított menetrenddel várja látogatóit. A járatok a korábban szeptember 30-ig meghirdetett időszakkal ellentétben október 31-ig közlekednek menetrend szerint.

 

Az indulási és érkezési idő idén még nem változik. A társaság a következő évben a turizmus szempontjából kedvelt hónapokban a napi egy vonatpárt kettőre emeli, remélve, hogy a természet kedvelői számára kedvezőbb lehetőséget ad a térség felfedezésére, az erdei iskola programjainak megismerésére, vagy csak egyszerűen a kikapcsolódásra.

 

Várjuk kedves utasainkat!

 

Forrás: www.itthon.hu

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A KISVASÚT RÖVID TÖRTÉNETE

 

A Debrecen megyei jogú Városi Tanács VB. 1959-ben elhatározta, hogy a város tulajdonában lévő területen, - ahol megindult a Ludas Matyi Vidámpark építése, - úttörővasutat létesít. A terv szülőatyja és támogatója Barta Károly, a Tanács VB. Elnökhelyettese volt. Gyorsan beindult a gépezet és 1960. Február 10-én a KÖZLEKEDÉSTUDOMÁNYI EGYESÜLET Debreceni Szervezete Stráner Lajos főmérnök irányításával benyújtotta az engedélyezési tervet. Március 8-án a helyszínen már az engedélyezési alapeljárás zajlott a Közlekedési és Postaügyi Miniszter 105.034/1960. sz. rendelete alapján. Nagy iramban folyt az építés, a pályatest előkészítése. A KPM Anyagellátási Igazgatóság Gy372-1294/1966. sz. rendeletével a MÁV Debreceni Igazgatóság Felépítmény Szertárvezetőség hajdúszentgyörgyi készletéből leszállította a pályához szükséges talpfákat, tartozékokat, síneket. Április 2-án megérkezett a szerencsi Gazdasági Műhely Főnökségétől a MÁV GV4505. psz. C-50-es dieselmechanikus 760 mm nyomtávú mozdonya és 4 db nyitott, rövid személykocsi. 1960. április 30-án műszaki átadásra kész volt a Vidámparki kisvasút. Ezen a napon megkapta az ideiglenes üzemengedélyt, így nem volt akadálya a május 1-jei ünnepi megnyitónak. Úttörővasutas gyermekek meghatározott szolgálati rend és feladat mellett látták el a vasút üzemét. A nyitónapon, amely egyben a Vidámpark nyitásának napja is volt, nagy sikert aratott az úttörővasút. A Városi Tanács VB. meghívására 1960. május 14-én Kádár János is meglátogatta az épülő, bővülő Vidámparkot és az úttörővasutat.

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Debreceni Zsuzsi Erdei VasútA kisvasút pályájának és kapcsolódó létesítményeinek felújítása, átépítése megkezdődött!

Tervezett csoportos utazása előtt mindenképpen tájékozódjon elérhetőségeinken!

A felújított pályán a tervek szerint november végétől közlekedhetnek majd ismételten a vonatok.

 

(Debrecen – Hármashegyalja, 18 km)
Közlekedik április 27-től október 23-ig.
Információ: Magyar Szilveszter
4034 Debrecen, Faraktár u. 60.
Tel.: (52) 417-212, (30) 210-0545
Fax.: (52) 501-677

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

(Felsőtárkány - Stimecz-ház)
Közlekedik május 1-től október 1-ig hétvégenként
Információ: erdészetvezető: Borsó Zoltán, vasút-üzemvezető: Borsó József
Tel.: +36 36/434-210
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Internet: www.egererdo.hu,

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

(Pörböly – Gemenc – Bárányfok)
Az erdei vasút kiinduló állomása Pörbölyön, az Ökoturisztikai Központban található. Másik végpontja a Szekszárdtól 6 km-re lévő Bárányfok.
A Gemenci erdőben a vasúti pálya több szakaszban épült. A Gemenc-Keselyűs közti erdei vasúti vonal kialakítása 1955-ben kezdődött el és 1957-től üzemel. 1963-ban megépült az ebből kiágazó, Gemenc-Ásáduna felé vezető szárnyvonal meghosszabbítás a Szomfovai erdőrészig. 1964-65-ben készült el a Pörböly és Nyárilegelő közti 5 km hosszú szakasz. 1966-ban ezeket a vonalakat összekötötték, így kapcsolatot létesítettek a MÁV Baja-Bátaszék vonalával Pörböly állomáson. 1968-ban épült meg a Pörbölytől 10 km-re lévő elágazás, a Szomfovai szárnyvonal 3 km hosszú pályája és az elágazásnál a deltavágány (e szárnyvonal jelenleg üzemen kívül van). Pörböly-Keselyűs között a pályaépítés 1966-ra fejeződött be. 1982-ben létesült a Keselyűs-Bárányfok közötti szakasz, és így alakult ki a jelenlegi 30 km-es fővonal.
Az elmúlt években sétahajó kikötőt kapcsoltak be a személyforgalomba, megfigyelő tornyok, esőbeállók, tanösvények, erdei játszóterek létesültek.

 

 

 

 

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

(Mátravasút) (Gyöngyös és Mátrafüred illetve Gyöngyös és Lajosháza között)
Közlekedik: az első vonalon tavasztól őszig naponta, télen pedig csak hétvégén, míg a másik vonalon a nyári időszakban hétvégén van közlekedés.
Információ: erdészetvezető: Dudás Béla, vasút-üzemvezető: Petrik József
Tel.: +36 37/320-025
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Internet: www.egererdo.hu

 

Forrás: www.itthon.hu

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

hortobagyi-kisvasutA hortobágyi halastavak Közép-Európa egyik legnagyobb halastórendszerét alkotják, amelyek a tógazdasági hasznosítás mellett változatos és gazdag élővilágot rejtenek.
A 2000 hektáros központi tóegység a Hortobágy Nemzeti Park megalakulása óta védett. Különösen értékes az itt fészkelő és átvonuló madárvilág. Az elmúlt 35 év alatt közel 300 madárfajt figyeltek meg a tavakon, ezzel a halastórendszer Közép-Európa egyik legismertebb madárélőhelyévé lett.
A felújított és személyszállításra alkalmassá tett kisvasút egyedülálló módon biztosít lehetőséget arra, hogy a turisták kényelmesen elérjék a halastórendszer távolabbi részeit is, és gyönyörködjenek az egyedülálló tájban, valamint a belső tavak gazdag madárvilágában.
Ez az egyetlen kisvasút Magyarországon, amely halastavi környezetben fut. A közel százéves tógazdaság vízrendszere, tavai és ipartörténeti emlékei is egyedülálló látványt kínálnak. A kisvasút a halastavak belső gátja mentén tesz meg egy kb. 5 km-es távot, s vendégeink a végállomásnál kiszállva egy rövid pallóúton sétálva, magasleseken körültekintve ismerhetik meg a halastavi növény- és állatvilágot, az ott élő madárvilágot.

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A Somogy megyei kisvasutak sorában a legfiatalabb a Belső-Somogy legnagyobb összefüggő erdőtömbjében, a kaszói erdőben működő erdei vasút. A teljes hosszában erdőben futó vasútvonal csodálatos tájon halad át. A változatos erdőállományok, a Baláta-tó természetvédelmi területe, a természeti környezet sokszínű élővilágával felejthetetlen élményt nyújt az itt kirándulóknak.

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Közlekedik: 2011. április 2-től október 31-ig szombaton, vasárnap és ünnepnapokon
Információ: Szűcs Zoltán üzemvezető
Tel.: +36 20/388-5743

 

A Kemencei Erdei Múzeumvasút a Börzsöny északi részén található, Magyaroroszág egyetlen, kizárólag önkéntes munkával működtetett kisvasútja. Technikai különlegessége, a személyszállító kisvasutak körében ritkaságnak számító 600 mm nyomtáv és az ún. görpályás vonalvezetése.

 

2000-ben a Kisvasutak Baráti Köre Egyesület tagjai állították helyre a korábban kizárólag erdészeti célú, és árvizek által súlyosan megrongált kisvasutat - és ma az Egyesület tagjai működtetik a nyári félév hétvégi napjain.

 

Forrás: www.itthon.hu

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

(Nagybörzsöny –Nagyirtáspuszta)
Közlekedik áprilistól novemberig hétvégenként, a nyári időszakban pénteken is.
Nagybörzsöny Erdei Kisvasút Nonprofit Kft.
Cím: 2634 Nagybörzsöny, 0208/70 hrsz.
Tel.: +36 70/549-4797
Fax: +36 27/378-025
Vasút üzemvezető: Kettler Tibor
Tel.: +36 20/468-7145

 

Közlekedési rend 2011. augusztus 29 és november 1 között
Hétfőtől péntekig: csak rendelésre (lásd lent az elérhetőségeket).
Szombat, vasárnap, ünnepnap:
Nagybörzsönyből: 10.15, 12.15, 14.50.
Nagyirtásról: 11.15, 13.15, 15.50.

E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát., Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Internet: www.kisvasut-kiralyret.hu/nindex/nindex.htm

 

Forrás: www.itthon.hu

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Pécsi KisvasútA Mecseki Kisvasút az ország legrövidebb kisvasútja. A Mecseki Kultúrpark állatkertje és vidámparkja között közlekedik 570 m hosszú vonalon. A pálya végig erdőben halad. A Mecseki Kisvasút a Pécsi Önkormányzat tulajdona. Kezelője a Pécsi Ifjusági Központ(PIK). Az üzemeltetéssel A Mecseki Kisvasútért Alapítvány van megbízva.[1] Magyarországon minden kisvasútnak van napja. A Mecseki Kisvasút napja augusztus 20., az átadás napja miatt.

 

A kisvasút 1962-ben épült az ország több városában már üzemelő úttörővasutak mintájára a Pécs Város tulajdonát képező parkerdőben „az ifjúság nevelése, kulturált szórakoztatása” céljából. A pályát a lehetőségekhez képest kanyargósra építették. A pálya rövidsége miatt a két végállomás (Állatkert és Dömör-kapu) között köztes megállóhely nincs. 2009-ben a kisvasút nyomvonalát és a mozdonyokat is felújították.

 

A vasúton egy C-50 típusú mozdony üzemel, 4509 pályaszámmal. Ez a mozdony Balatonfenyvesről 1962. augusztus 1-jén került Pécsre. 3 db nyitott, tetővel ellátott személykocsit használnak.

 

Forrás: www.itthon.hu www.hu.wikipedia.org

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Gyermekvasút

 

A Gyermekvasút az ország talán leginkább ismert kisvasútja. Budapesten, a Széchenyi-hegy és Hűvösvölgy között szállítja utasait.

 

Egyik fő vonzereje, hogy a vasúti szolgálatot 10-14 éves gyerekek – külön képzésen résztvevő gyermekvasutasok – látják el. Munkájukat természetesen felnőtt vasutasok felügyelik.

 

A Gyermekvasút a Budai-hegység főbb látványosságainak közelében halad. Felső végállomása a Fogaskerekű Vasútnál helyezkedik el. Menet közben érinti a Normafát, ahová télen-nyáron szívesen kirándulnak a fővárosiak. Csillebérc állomás közvetlen közelében kalandpark és szabadidős központ található. Makkosmária, a Zugligeti Libegő és a Budapest legmagasabb pontján álló Erzsébet-kilátó Virágvölgy és János-hegy állomásról egyaránt kisebb erdei sétával közelíthető meg.

 

A vasútvonal alsó szakasza a Budakeszi-erdőben és a Hárs-hegy tölgyes erdőiben halad. Szépjuhászné állomásról számtalan erdei sétaút indul Budakeszi, Hűvösvölgy és Normafa felé. A hárs-hegyi körsétaút akár kisgyerekkel is könnyen végigjárható, míg a Kaán Károly-kilátóba, majd onnan a Nagyrétre vezető turistaút komolyabb kihívást jelent.

 

Hétvégente Hűvösvölgy állomáson a kisvasút történetét bemutató kiállítás tekinthető meg. Ünnepnapokon a modellező szakkör kiállító terme is fogad látogatókat.

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

(Börzsöny Kisvasút Np.Kft.)
A vonatok csak hétvégén, de a nyári hónapokban pénteken is közlekednek.
2628 Szob
Tel.: +36 20/203-7660
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

Forrás: www.itthon.hu

Legközelebbi rendezvények

 

Tetszik a Manóprogram?

Kövess minket a Facebookon is!