A tenger hullámain ringatózó kalózhajón nagy a felfordulás. Egy ellenséges kalózhajó tűnik fel a láthatáron. A két hajó legénysége összecsap. A kapitányok ügyességén múlik, hogy melyik hajót nyeli el a tenger mindörökre.
A játék 12 hajótestet tartalmaz, két-két kapitánnyal és két-két kincsesládával. 6 ágyúgolyót, 2 hajóorrt és 2 tatot rejt még a doboz.
Az előkészületek során felépítjük a két hajót, egymástól legalább 50 centiméter távolságra. Az orr és a tat rész közé helyezzük a 4 normál és a 2 speciális hajótest elemet.
A két speciális elem a kapitány és a kicsnesláda, mely különleges erővel bír. Minden lap zöld oldalukkal felfelé kerül a hajótesthez.
Ezt követően minden játékos magához vesz három-három ágyúgolyót és kezdődhet a harc.
A fiatalabb játékos kezd. Elsőként ő dobja el az ágyúgolyóját, hogy eltalálja az ellenséges hajó testét. Az orr és a tat nem ér, amennyiben ezeket találjuk el, az ellenfelünk következik. Ugyanez a helyzet akkor, ha nem találjuk el a hajót.
Amennyiben sikerül az ellenfél hajótestére dobni az ágyúgolyót, a "sérült" részt megfordítjuk. A következő találat után pedig eltávolítjuk a hajóból, a cél ugyanis az, hogy megsemmisítsük az ellenséges bárkát, a vesztes pedig a megmaradt mentőcsónakon elmeneküljön. Az orr-, és a tatrész ugyanis nem kaphat találatot, így a játék végén egy bájos csónakká áll össze ez a két rész.
Fentebb említettük, hogy a kapitány és a kincsesláda különleges képességgel bír. Ha a kapitány képe fordul fel, az ellenfél újra dobhat, és ha ismét eltalálja a kapitányt, azt a hajórészt azonnal ki kell venni a játékból.
A kincsesláda szerencsét hoz tulajdonosának. Amikor az ellenséges találat nyomán felfordítjuk, egy másik, sérült részt orvosolhatunk, azaz visszafordíthatunk eredeti állapotába.
A gyerekek szem-kéz korrodinációját, finommotoros mozgását és ügyességét fejlesztő játék nagyjából 15 percig tart, és 5 éves kortól kínál remek szórakozást.