A Piatnik nevéhez fűződő kártyajáték főhősei ezúttal édes kutyusok. A négy éves kortól játszható játék a srácok megfigyelőképességét fejleszti, természetesen észrevétlen módon.
A 36 lapból álló pakli valamennyi darabján találunk kutyát, és mellettük az alábbi dolgokból kettőt:
- Fa
- Hajó
- Kalap
- Autó
- Macska
- Hold
- Labda
- Lány
- Fiú
Az előkészületek során megkeverjük a lapokat, majd a résztvevők számának megfelelően kiosztjuk azokat. A maradék kártyákból húzópaklit alakítunk ki az asztal közepén, és felordítunk egy lapot, mely a lerakópakli első darabját adja.
A játék célja, hogy minél előbb megszabaduljunk a kezünkben tartott lapoktól. Erre akkor van lehetőségünk, ha a lerakópakli tetején látható kártyán feltüntetett tárgyak valamelyike a mi lapjaink között is szerepel. Ekkor ugyanis, amint ránk kerül a sor, letehetjük a húzópalira. Tehát, amennyiben a kutya mellett egy kalap és egy labda látható, minden olyan lap megfelelő számunkra, melyen egy kalap, vagy egy labda szerepel.
Amennyiben nem rendelkezünk ilyen lappal, húznunk kell egyet. A játékszabály megengedi, hogy az aktuálisan felhúzott lappal tovább folytassuk a körünket, és egyezőség esetén letehessük azt. Ha nem jártunk szerencsével, a következő játékoson a sor.
A játék egészen addig folytatódik, amíg az egyik játékos le nem teszi az utolsó lapját is. Ő lesz a játék nyertese!
Ül a kutya! Létezik egy másik játékvariáció, mely egy játékvezető segítségével zajlik.
A játékvezető a megkevert lapok közül ötöt felfordít, és jól érthetően felsorolja a kártyán látható (fent felsorolt) tárgyakat. A szemfüles résztvevőknek meg kell állapítani, hogy van e a felsorolásban két egymást követő lapon ugyan olyan tárgy. Amennyiben igen, hangosan felkiált, hogy "Ül a kutya!", ezzel megnyeri az összes olyat lapot, melyen az általa észrevett tárgy szerepel. Ha nem követték egymást azonos tárgyat tartalmazó lapok, a játékvezető újabb öt kártyát fordít fel, és a parti tovább folytatódik. A játék addig tart, amíg lehetséges két azonos dolgot találni a lapok. A fordulót az nyeri, aki a legtöbb lapot tudja összegyűjteni.
A Caro Cane egyszerű játékmenete lehetővé teszi, hogy az óvodás korosztály is maximálisan élvezze az izgalmas kártyajátékot.