A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Nyomtatás

Minden biológus-palánta tudja, hogy a biodiverzitás, vagyis a biológiai sokféleség rendkívül fontos. Épp annyira, mint a jól működő ökoszisztéma. Az "Irány a vadon" társasjátékban a gyerekek biológusok bőrébe bújhatnak, akik nem kisebb feladatra vállalkoznak, mint Észak-Amerikát benépesíteni élőlényekkel. Természetesen mindezt olyan szakmai irányvonal mentén, mely sokrétű ökoszisztémák kialakítását eredményezi. A betelepítéseknél fontos szempont, hogy az adott élőlények azonos körülmények között, azonos helyen éljenek, továbbá gondoskodni kell a kulcsfajok betelepítéséről is. Kulcsfajnak nevezzük ugyanis az ökológiai rendszerek működésében fontos szerepet játszó élőlényeket, melyek nélkül olyan láncreakció indulna be, mely teljesen átalakítaná az adott élőhely biodiverzitását. 

Elsőként minden játékos kap egy játéktáblát, mely Észak-Amerika vadonját szimbolizálja. 

A készletben találunk 154 db fajkártyát, 8 db vadonkártyát, 66 db megfigyeléslapkát, 10 db képességlapkát, 10 db titkos célkártya, 80 db szinergiajelző, mely makkot ábrlázol, 1 db időjelzőt és 1 db pontozófüzetet. 

Az előkészületek során minden játékos maga elé vesz 1 db játéktáblát, 1 db titkos küldetés kártyát, és a leírásban megadott számú szinergiajelzőt.

A játéktér közepére kerül 6 db fajkártya, mely a "készletet" jelenti, melyből a játékosok választhatnak a saját körük során, mellé helyezünk további 5 db képességlapkát, valamint az időmérőt, a megmaradt szinergiajelzőket és a megfigyeléslapkákat.

A fajkártyákon megtaláljuk az adott élőlény nevét, élőhelye típusát, veszélyeztetettségét, az ökológiai rendszerben betöltött szerepét és az évszakot. Ezen ismérvek alapján kell a "kis biológusoknak" legalább két fajból álló ökoszisztémát létrehozni. 

Irány a vadon! Észak-Amerika a Gémklubtól  Irány a vadon! Észak-Amerika a Gémklubtól

Minden játékos két lépést hajthat végre a saját körében.

-Elsőként betelepíthet egy adott fajt, ügyelve arra, hogy csak akkor ér pontot a lehelyezett lap, ha a szomszédos mezőn vagy mezőkön azonos vidéken őshonos faj található. A lehelyezés során ügyelni kell arra, hogy emelkedő vagy csökkenő számsorrendben helyezzük le a lapokat. Minden kapcsolódásért, vagyis létrehozott ökoszisztémáért 1 db szinergialapkát kapunk. Mindezek mellett fontos szem előtt tartanunk a célunkat is, melyet a célkártya ír elő számunkra. A lapon ugyanis olyan utasításokat láthatunk, mint "legyen egymás mellett két veszélyeztetett fajod", vagy "gyűjts össze 4 db nyári állatot". A célok eléréséért a játék végén pontot kapunk méghozzá nem is keveset. 

Itt tudod megvásárolni a játékot!

-Második akcióként a lehelyezett képességlapkák  közül választhatunk, hogy az egyik lapka fehér oldalát hajtjuk végre, vagy a már átfordított fehér lapok sárga oldalát, utóbbi esetben valamennyi sárga lapkán szereplő utasítást végig kell csinálnunk. Ezek között találunk olyan instrukciót, mint "helyezz le egy megfigyeléslapkát", vagy "kapsz két szinergialapkát", esetleg "húzz három fajkártyát és válaszd ki a számodra legmegfelelőbbet". Ezt követően átfordítjuk a felhasznált képességlapkákat a másik oldalukra. Amennyiben a sárga oldalt használtuk, az időmérőt eggyel előrébb helyezzük. 

A játék addig tart, amíg az "idő le nem jár", vagy valamelyik játékos sikeresen benépesíti Észak-Amerikát. 

Ezt követően összesítjük a pontjainkat. Pontot ér minden sorrendben lehelyezett fajkártya, minden megfigyelt állat, minden harmadik megmaradt szinergialapka, és természetesen az elért célok. Utóbbiért kapjuk a legtöbb pontot. 

Irány a vadon! Észak-Amerika a Gémklubtól  Irány a vadon! Észak-Amerika a Gémklubtól

A praktikus pontozólapon könnyűszerrel összegezhetjük a pontokat.

Az "Irány a vadon!" társasjátékot egyedül is játszhatják az ifjú biológusok. A készletben található Terepnapló segítségével konkrét feladatokat kell végrehajtanunk a fent leírt módon. A látványosan megírt, színes rajzokkal illusztrált Terepnapló egy-egy bájos történettel indul, melyből érdekes információkat tudhatunk meg egy adott fajról. A füzetben 20 különleges küldetést hajthatunk végre, egyre nehezedő feladatokkal. Amennyiben nem szeretnénk egyedül "kalandozni az Észak-Amerikai vadonban", kooperatív játék keretében barátainkkal közösen oldhatjuk meg a feladatokat, oly módon, hogy bár a résztvevők megbeszélik egymással a stratégiájukat, a játékosok saját körükben, maguk hozhatják meg a végső döntést. 

 Csodás kivitelezésű, gondolkodást és összpontosítást igénylő kihívást jelent az "Irány a vadon!" társasjáték, mely 10 éves kortól nyújt igazi élvezetet.

 

Irány a vadon! Észak-Amerika a Gémklubtól  Irány a vadon! Észak-Amerika a Gémklubtól

Irány a vadon! Észak-Amerika a Gémklubtól  Irány a vadon! Észak-Amerika a Gémklubtól

Irány a vadon! Észak-Amerika a Gémklubtól  Irány a vadon! Észak-Amerika a Gémklubtól

Irány a vadon! Észak-Amerika a Gémklubtól  Irány a vadon! Észak-Amerika a Gémklubtól

Irány a vadon! Észak-Amerika a Gémklubtól  Irány a vadon! Észak-Amerika a Gémklubtól

Irány a vadon! Észak-Amerika a Gémklubtól  Irány a vadon! Észak-Amerika a Gémklubtól

Irány a vadon! Észak-Amerika a Gémklubtól  Irány a vadon! Észak-Amerika a Gémklubtól

Irány a vadon! Észak-Amerika a Gémklubtól  Irány a vadon! Észak-Amerika a Gémklubtól

Irány a vadon! Észak-Amerika a Gémklubtól  Irány a vadon! Észak-Amerika a Gémklubtól

Irány a vadon! Észak-Amerika a Gémklubtól  Irány a vadon! Észak-Amerika a Gémklubtól

Irány a vadon! Észak-Amerika a Gémklubtól  Irány a vadon! Észak-Amerika a Gémklubtól

Irány a vadon! Észak-Amerika a Gémklubtól  Irány a vadon! Észak-Amerika a GémklubtólIrány a vadon! Észak-Amerika a Gémklubtól  Irány a vadon! Észak-Amerika a Gémklubtól