"Az elefánt nem felejt", tartja a mondás, most pedig a gyerekek is bebizonyíthatják, van olyan jó az emlékezetük, mint egy elefántnak.
A Memofant fantázianevet viselő játék 7 éves kortól varázsolja el a srácokat.
Doboz tartalma:
1 játéktábla
12 képlapka:4 színes szám (egytől négyig), 4 állat (delfin, béka, katica, oroszlán), 4 gyümölcs (szilva, körte, eper, citrom)
12 fedőlap
4 elefántkorong
28 életkártya
1 dobókocka
Az előkészületek során az asztal közepére helyezzük a játéktáblát. Minden játékos kap egy elefántkorongot, melyet a startmezőre helyez el. A képlapkák, képpel felfelé az A-tól L-ig jelzett világos mezőre kerülnek.
Az életkártyákat eloszthatjuk egyenlő arányban is, de határozhatunk úgy is, hogy a fiatalabb játékosok több élettel kezdhetik a játékot. Ha szeretnék rövidebb, pörgősebb partit játszani, kevesebb életkártyával kezdjük a játékot.
Miután a képkártyákat mindenki alaposan megnézte, takarjuk le a fedőlapokkal őket.
A kezdő játékos dob a kockával, majd a dobás értékének megfelelő számú lépést tesz előre. Érkezési helyén hétféle mező várhatja.
Szám, állat, gyümölcs: ezen a helyen meg kell mondania a játékosnak, hogy hol rejtőzik a mezőn látható ábra. Amennyiben nem találja el, egy életet lefordít, ez elveszett neki.
Találj 3 állatot!: A cél, hogy a négy állatból hármat megtaláljon a játékos. Amennyiben nem sikerül neki, egy életet elveszít.
Találj 3 számot!: A cél, hogy a négy számból hármat megtaláljon a játékos. Amennyiben nem sikerül neki, egy életet elveszít.
Találj 3 gyümölcsöt!: A cél, hogy a négy gyümölcsből hármat megtaláljon a játékos. Amennyiben nem sikerül neki, egy életet elveszít.
Találj 3 lapkát az elefántkorongod színében!: A cél, hogy a játékos megtaláljon a saját színében három lapot. Amennyiben nem sikerül neki, egy életet elveszít.
Kérdezz!: Tegyél fel egy kérdést egy játékostársadnak! A kérdés vonatkozhat valamely színre, állatra, számra, gyümölcsre, vagy adott mezőn található kártyára is. Amennyiben játékostársad válasza hibás, elveszít egy életet, ha jól válaszol, te veszítesz el egy életet.
Cseréld fel!: Fel kell cserélni két lefedett lapkát úgy, hogy senki se láthassa azt!
Nevezd meg!: a játékmezőn látható betűkön lévő képlapkákat. Amennyiben sikerrel járunk, a következő játékos elefántkorongját rátehetjük egy szabadon választott mezőre, hogy az általunk választott feladatot hajtsa végre. A lépéseket követően a játék kockadobással folytatódik, a megszokott módon.
Az a játékos, aki az utolsó életlapkáját is megfordítja, kiesik a játékból. A partit az nyeri, akinek a játék végén marad életlapkája.