A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Nyomtatás

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív
 

Vajon a társasjátékban kinek van a legjobb szimata a kamu állítások leleplezéséhez? Most kiderülhet! A Te KAMUZOL! (VAGY NEM) játék ugyanis 240 állítást tartogat a játékosoknak. Ezek közül 120 igaz, 120 pedig hamis. 

A játék kezdetén elkülönítjük az igaz és a hamis állításokat tartalmazó pakilt, és színükkel lefelé fordítva az asztalra tesszük. A két pakli közé kerül a mutatóujj kártya, melyból 24 darabot találunk a dobozban. 

A kezdő játékos elfordul, még társai húznak egy-egy lapot valamelyik pakliból. Fontos, hogy legalább egy TE KAMUZOL kártyát fel kell venni. Ezt követően a "tippelő" megfordul, társai pedig egyesével felolvassák állításukat, melyek között az alábbiak is megtalálhatók:

Mialatt Mark Zuckerberg cégvezető nyaralni volt, a Facebook alkalmazottjai terveket készítettek, hogy használati díjat vezessenek be, csökkentve ezzel a hamis profilok számát. A portás megneszelte az ötletet, és értesítette Zuckerberget, aki azonnal megszakította vakációját, hogy megszüntesse a díjat mielőtt azt bevezették volna.

Te KAMUZOL! (VAGY NEM?)EZ KAMU

A WHAM-0 Toys 1957-ben kezdte árusítani a Frizbiket. A játék eredeti neve Pluto Platter volt.

NEM KAMU!

Ez az ikonikus játék később a Bridgeport Connecticut-beli Frisbie Pie Vállalat által lett átnevezve. 

Miután a játékos felolvasta a kártyát, a "tippelőnek" meg kell mondania, szerinte igaz volt az állítás, vagy hamis. Amennyiben úgy gondolja, hogy kamu volt az elhangzott infomráció, a mutatóujj kártyával megjelöljük a kamun fogott játékost. Majd a következő játékos olvassa fel a kártyát. Amennyiben helyesen tippeltünk, és hazugságon fogtuk valamelyik játékostársunkat, magunkhoz vehetjük az ujjkártyát. Ellenkező esetben a lap visszakerül a mutatóujj kártyák közé. Abban az esetben viszont, ha igaz állítást vádoltunk meg azzal, hogy hamis, saját, már megszerzett mutatóujj kártyánkkal fizetünk érte. 

A játék addig tart, amíg az utolsó mutatóujj kártyát fel nem vesszük az asztalról. Ekkor összesítjük az eredményt. A partit az nyeri meg, aki a legtöbb mutatóujj kártyát birtokolja a játék végén.

Annak érdekében, hogy az igaz és hamis állítások ne keveredjenek, piros gumit találunk a készletben. Ezzel három, jól elkülönülő paklit képezhetünk, meggátolva, hogy összekeveredjenek a lapok.

Tekintve, hogy az állítások széleskörű ismeretre épülnek, a játék 12 éves kortól ajánlott.  

Te KAMUZOL! (VAGY NEM?) Te KAMUZOL! (VAGY NEM?)

Te KAMUZOL! (VAGY NEM?) Te KAMUZOL! (VAGY NEM?)

Te KAMUZOL! (VAGY NEM?) Te KAMUZOL! (VAGY NEM?)