<< >>

Most itt állsz:

Kezdőlap Játék Otthoni játékok

Manóprogram hírlevél

Köszönjük, hogy feliratkozol a ManóHírlevélre!
Programokról, érdekességekről küldünk neked hetente információkat. Azonnal letölthető ajándék!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Mit játsszunk otthon rossz idő esetén?
Memória kártya házilag PDF Nyomtatás E-mail

Memória kártya házilagAz előre gyártott verzió is igen szórakoztató, de a gyerekek változó korának, érdeklődési körének, aktuális rajongási tárgyának gyors alakulását nehéz követni. Akár pénztárcánk nem engedi meg, akár a bolti kínálat nem elég bő, akár csak egy esős délutánt szeretnénk kreatívan eltölteni a srácokkal, mindenképpen érdemes rá időt szánni.

Tartósabb, ha kartonlapra készítjük a kártyákat, de egy egyszerű rajzlap is megfelel. Osszuk fel 12-24, vagy tetszőleges, de páros számú téglalapra a papírt. A vonal mentén vágjuk ki, majd konzultáljuk meg a lurkókkal, hogy milyen témában szeretnék elkészíteni a memóriakártyákat.

Ügyes rajzolók előnyben…a legkisebbek számára gyümölcsöket, zöldségeket pingálhatunk a lapokra, vagy vághatunk ki két, megegyező tartalmú reklámújságból. Az éppen beszélni tanuló korosztálynak elég, ha megnevezi a képen látható ábrát, és felfordítva keresi meg a párokat. A nagyobbaknak már lehet aktuális mesehőseikkel, kedvenc járműveikkel, állataikkal készíteni. A képeket természetesen nem szükséges magunknak rajzolni, az írószer boltokban kapható csomagolópapírok közös kivágása és felragasztása kellemes elfoglaltság lesz a játék előtt. Ha nem találunk megfelelő csomagolópapírt, két, azonos mintájú matrica csomag is megfelel. A játékot még színesebbé tehetjük, ha a Verdák serege és hercegnők hada közösen rejtőzik el a gyerekek szeme elől. Rutinos játékosok a lefordított lapokat aszerint kereshetik meg, hogy melyik figura, kinek a kedvence.

 
Barkóba és Repül a, repül a, repül…. PDF Nyomtatás E-mail

Repül a, repül a....Örök klasszikusok, de talán nem is gondolnánk, hogy nem csak az iskolás korosztály kedvence lehet. Egészen kicsi korban elkezdhetjük játszani. Azt, hogy melyik állat, vagy tárgy képes repülni és melyik nem, már 2,5 –3 éves korban nagy biztonsággal meg tudják mondani az apróságok. Kis memóriafrissítés, hogyan is kell játszani:

A Repül, a repül, a repül a… kezdetű mondat végére bármely tárgy vagy állat neve odailleszthető, a lényeg, hogy a kicsik megállapítsák róla, hogy képes e szállni a levegőben. Amennyiben elvéti a választ, játékos feladatot lehet kiszabni számára, melyet minden gyerek igen nagy élvezettel hajt végre.

A barkóba egyszerűbb változatát is elkezdhetjük játszani a legkisebbekkel. A kérdések helyett írjuk mi körbe a kitalálandó személyt, tárgyat vagy mesehőst.

 
Matricákból történetet PDF Nyomtatás E-mail

Matricákból történetMelyik gyerek ne rajongana a matricákért? Ha már a plafont is kidekorálta kedvenc hercegnőjével, vagy autómárkájával, érdemes keretek közé szorítani a ragadós képek elhelyezését.

Nem is kell hozzá más, mint egy üres papír, és színes rajzeszközök. Lehet ez festék, zsírkréta vagy ceruza. Kezdjük közösen megrajzolni a mese hátterét. Vajon a királylány majd a tó partján tesz egy sétát, vagy az elvarázsolt kastély tróntermében fogadja a hős lovagot? Esetleg egy egész állatkertre való egzotikus állatot ábrázoló matricára sikerült szert tennünk az írószer boltban? Találjátok ki közösen, hogy az oroszlán a szavannán lustálkodik, vagy a gyerekek csodálják éppen a kifutóban.

Ha megvan a történet helyszíne, már csak a szereplőket kell elhelyezni, és közben megvitatni, hogy miket mondanak, mire gondolnak, mit is csinálnak éppen.

 
Mit rejt a zsák? PDF Nyomtatás E-mail

Mit rejt a zsák?A legjobb egy méretes textilzsák, melyet a szekrény mélyéről kutatunk elő. Ebbe kerülnek a lakásból azok a tárgyak, melyeket a lurkóknak kis kezeikkel kell kitapogatni.

Érdemes hangsúlyt fektetni az összeválogatásra, hogy miénél jellegzetesebb, tulajdonosát jól jellemző tárgyak kerüljenek a batyuba.

Többféleképpen játszhatjuk a játékot. A legegyszerűbb, ha a zsákban elhelyezett tárgyak nevét kell megmondani. Esetleg előre meghatározott tárgyat kell megkeresni. Kis nehezítés lehet, ha a tárgy tulajdonosát, esetleg funkcióját kell megnevezni. Pl. kulcs, mely az ajtó nyitására szolgál, vagy mobiltelefon, amin a nagyit tudjuk felhívni.

Szintén jó szórakozás, és igazi kihívás a kicsiknek, ha a játékokat párban tesszük a zsákban, azaz mindenből kettőt helyezünk el. Így kell megkeresni a Barbi testvéreket, a matchbox barátokat, vagy a radír ikreket.

 
Kincskeresés otthon PDF Nyomtatás E-mail

Kalózos játékMelyik gyerek ne rajongana a kalózok izgalmas világáért? A Hét tenger vándorai veszélyes kalandokon át kutatják az elveszett kincseket. Ha a jószerencse melléjük szegődik, gazdag zsákmánnyal megrakodva térhetnek haza.

Egy kis előkészülettel az izgága gyerekcsapatot, egy kincses térképpel felszerelve küldhetjük felfedezőútra.

A kincs lehet csokitallér, vagy együtt elkészített só-liszt gyurma érmek, esetleg a fiók mélyén lapuló üveggyöngyök.

Hogy a kincs a hálószoba sarkában lapul, vagy a kertben, a fenyőfák tövében, azt lehetőségünk és az időjárás szabja meg.

Ha gondosan elhelyeztük a zsákmányt, készítsük el a térképet. Lehet részletes, melyen élethűen tüntetjük fel a berendezési tárgyakat, vagy valamennyi bokrot és fát. De készíthetünk fantázia szülte segédanyagot is, ahol a fenyőfák árnyékában boszorkányok, a kerti tóban vízitündérek laknak. Érdemes a térképet olyan rajzeszközzel készíteni, amely többszöri felhasználásra is alkalmassá teszi. A kincs helyét jelző X-et pedig ceruzával rajzoljuk be, hogy újból útjukra engedhessük a kis kalózokat. Ha ezzel megvagyunk, kezdődhet a móka.

A kisebbek bizonyára segítségre szorulnak majd a térképolvasásban, de mire elkészül az ebéd, és sokadszorra járták be Meseország minden zegét-zugát, már egyedül is elboldogulnak a keresgéléssel.

Még érdekesebbé tehetjük a játékot, ha a kincskeresés közben mókás feladatokat állítunk a gyerekeknek. A szoba mocsarában párnákon kelhetnek át, vagy az udvaron a medencéből halászhatják ki az aranyhalat, aki szabadságáért cserébe útbaigazítja a vándorokat.

 


Facebook megosztás