Marék Veronika bájos karakterei, Boribon és Annipanni, most társasjáték formájában szólnak a kicsikhez.
A Pagony Kiadó gondozásában megjelent játék a Boribon és a hét lufi című mese alapján készült. A történet szerint Boribon hét színes lufit kap Annipannitól. A szivárvány színeit felsoroló mesében a lufik egyesével durrannak ki, míg végül egyetlen piros léggömb marad, melyet a melegszívű Boribon a nyuszinak ajándékoz, akinek még soha sem volt lufija.
A játéktáblán megtaláljuk a piros, a narancs, a sárga, a zöld, a sötét-, és a világoskék, no meg a lila lufit. Minden fehér mezőhöz kacskaringós szalaggal kapcsolódik egy-egy színes léggömb. Ezekre a helyekre kell helyeznünk a dobozban található 28 darab színes kartonlufit.
A játékhoz speciális, hat oldalú dobókocka tartozik, melynek egyik oldalán Boribon képmását találjuk. Amennyiben a kis medve arcképére fordul a kocka, bármelyik mezőre léphetünk. Miért fontos ez? Mert a cél az, hogy valamennyi színből összegyűjtsünk egyet.
Miután felállítottuk a táblát, helyére illesztettük a kartonlufikat, tegyük a színes bábukat a két katicára, mely a start mező helyét jelzi.
Ezt követően az első játékos dob a kockával, majd valamelyik irányba lép annyit, amennyit dobott. Előre és hátra is haladhatunk, nincs megkötve az irány.
A kacskaringós szalagot követve keressük meg, hogy melyik lufi tartozik a mezőhöz, melyre érkeztünk, majd emeljük fel a lufit és hajtsuk végre az alatta található feladatot. Minden instrukció valamilyen kedves gesztust, érintést vagy vicces feladatot tartalmaz. Többek között ezeket találjuk a lufik alatt:
- Fújjál a hajamra
- Rázz kezet velem
- Nézz rám kedvesen
- Ijessz meg!
Miután végrehajtottuk a feladatot, bezsebelhetjük a mezőhöz tartozó színes léggömböt. Ha már van olyan szín a gyűjteményünkben, a helyén hagyjuk a lufit, és a soron következő játékos dob, majd végrehajtja a feladatot.
A játék segít a kicsiknek elmélyíteni a színekkel kapcsolatos tudásukat, fejleszti a szem-kéz koordinációjukat, amikor keresik a mezőhöz tartozó lufit, valamint segít az érzelmek kifejezésének helyes elsajáításában.
A játék az óvodás korosztály számára készült, játékosszámtól függően 15-20 perc alatt játszható végig egy-egy forduló. A játéktábla mindkét oldalán más-más feladatot találunk.