<< >>

Most itt állsz:

Kezdőlap Kultúr-sarok oviBLOG

Manóprogram hírlevél

Köszönjük, hogy feliratkozol a ManóHírlevélre!
Programokról, érdekességekről küldünk neked hetente információkat. Azonnal letölthető ajándék!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
oviBLOG
Hiszek-e a Télapóban? PDF Nyomtatás E-mail

Hiszek-e a Télapóban?Ez egy nagyon nehéz kérdés. De nem csak a Télapó, ott a Húsvéti nyuszi, és a Jézuska misztériuma is. Minden szülőben felmerül a kérdés: "Mi lesz, ha lebukunk, kiderül hogy nincs is Mikulás? Mit fog szólni a gyerek?" Számomra ez duplán nehezített terep. Szülőként és óvónőként is. December 6.-ig nagyon sokszor elhangzik az a mondat: "Mit kérsz a Télapótól", és hogy "Légy jó, mert nem hoz ajándékot a Mikulás".

Mi szülők nagy gonddal készülünk a jeles napra. Minden családnál más-más szokások kapcsolódnak a Télapóhoz. Van, ahol az ablakba hozza az ajándékot, van ahol az asztalra, cipőbe, csizmába…stb. A lényeg: a gyerekek is nagy gonddal készülnek. Levelet írnak, rajzolnak, ábrándoznak, álmodoznak erről az estéről. Mi pedig támogatjuk abban, hogy elhiggyék, létezik a Mikulás. Nálunk a gyerek kikészített kekszet és tejet az asztalára és már hajnalban kiugrott az ágyból, hogy itt járt e a Nagyszakállú.
Nem gondolom, hogy ártunk nekik azzal hogy eljátsszuk ezeket a kis játékokat. Azt gondolom,  jó hinni a jóban. Mi felnőttek is sok mindenben hiszünk, reménykedünk, bizakodunk. A gyermeki lélek megőrzése a felnőttek feladata, ennyi kis "csalás" belefér az életükbe.

De mi van, ha valahonnan hallják, nem is létezik a Télapó. Én mosolyogva mondtam a fiamnak, amikor elhangzott ez a kérdés: "és mi van ha nem létezik? A világ akkor is forog tovább, de én szeretek hinni benne felnőtt létemre is." Nem mindegy, hogy ki hozza a csokikat? De ha már van valaki, aki mosolyt csal az arcunkra, felvidít, vidámabbá teszi a hétköznapjainkat, akkor miért ne higgyünk benne. A fiam ma már 14 éves elmúlt, persze, hogy tudja, nem a Télapó hozza az ajándékot. De akkor is kiteszi a Télapós ajándékzsákot, amibe én teszem a meglepetéseket, és a mai napig december 6-án reggel az az első, hogy megnézi a cipőjét is. Én hiszek abban, hogy a jóság és vidámság még jobbá teheti életünket.

 
Iskolaválasztás PDF Nyomtatás E-mail

iskola2Egy újabb mérföldkő a gyerekek és a szülők életében. Érdemes jól körülnézni, tájékozódni, mivel hosszútávra szól a döntés.
Ma már az iskolákból is lehet válogatni bőven. A gyerekek nagycsoportban elkezdhetik az ismerkedést az oktatási intézménnyel, járhatnak előkészítőre, játékos foglalkozásra a leendő tanítóval. Ez nagyon jó dolog, kell, hogy megismerjék és megtudják, az iskola más, mint az óvoda. Ma már nem kötelező a körzetes iskolába íratni a gyermekünket, ha van hely, és lehetőség, be tudják íratni a számunkra legszimpatikusabb intézménybe.

A hagyományos általános iskola + napközi rendszeren kívül, ma már közkedveltek az iskola otthonos általános iskolák. Én ezen rendszer előnyeiről tudok beszámolni, 8-16 óráig iskolában van a csemeték, két osztályfőnök figyel rájuk a nap folyamán. A tanítási,- és tanulási órák eloszlanak, jut délelőttre és délutánra is. A házi feladatot elkészítik az iskolában, így otthon már nem kell a leckével nyüstölni a lurkókat. A tanfelszerelést is bent tartják az osztályban, csak hétvégére viszik haza a tanulnivalót.

Én azt gondolom, érdemes alaposan végigjárni a lehetőségeket, elmenni nyílt napokra, játékos délutánokra, de a legfontosabb a tanító személye. Olyan iskolát, osztályt válasszunk, ahol maximálisan biztonságban érezzük gyermekünket, és tudunk összhangban dolgozni az iskolával gyermekünk optimális fejlődése érdekében. Fontos, hogy a választott intézményben figyelembe vegyék a gyerekek különböző fejlődési szintjét, szakaszát. Nem könnyű, mivel olyan iskolát találni, ami minden szempontból tökéletes, nem lehetséges. Mindenhol lesz olyan dolgok, helyzetek, ami nem szimpatikus, ebben az esetben a pozitívumokra építsünk.

Kívánom, hogy találják meg a legjobbat, sok sikert kívánok Mindenkinek!

Lovas Brigitta
óvodapedagógus

 
Vizafogó nap a Vizafogó Tagóvodában PDF Nyomtatás E-mail

Vizafogó nap a Vizafogó TagóvodábanAz elmúlt évekhez hasonlóan, idén is Vizafogó nappal zárult a nevelési év a Vizafogó Tagóvodában. Június 19-én kitárult az óvoda kapuja, és a család apraja nagyja együtt bulizott.

A bejáratnál ínyciklandozó pattogatott kukoricára tehettek szert a résztvevők, míg a fedett teraszon perec, szendvics és kávé fogadta az érkezőket. A felfrissülést hozó gyümölcslé mindenki számára elérhető volt, szomjan tehát senki sem maradt.

A találékony óvodapedagógusok ügyességi feladatokkal, akadálypályával, kreatív sarokkal és arcfestéssel készültek. A lelkes srácok kalózkalapot készíthettek kartonból, melyet az arcfestők asztalánál hitelesen egészíthettek ki szemfedővel, sebhellyel, és borostával. De szép számmal távoztak innen katicák, pillangók, és pókemberek is. Azok, akik szeretik a szikrázó díszeket, csillámtetoválást is kérhettek.
Az akadálypályán kúszni, mászni, futni és ugrani is kellett, de ez egyetlen lurkónak sem okozott problémát, hiszen az egyensúlyozó járás, a magasugrás és a célba dobás része a mindennapi testnevelésnek.

Annak érdekében, hogy a feladatok teljesítése még izgalmasabb legyen, a Manóprogram minden csoport számára kis ajándékkal készült. A gyerekek egyénileg, de a közösségért versenyeztek. Minél több csemete teljesítette a társaságból az egyes állomásokat, annál előkelőbb helyet szerezhetett meg a csoportja számára. A játékok és könyvek közül az elért eredményeknek megfelelő sorrendben választhattak a csapatok.

 
Föld napja az oviban PDF Nyomtatás E-mail

Föld napja az ovibanÓvodánkban az elmúlt években a Víz Világnapjára készülődtünk, idén azonban projektet váltottunk. A Föld napja köré építekeztünk, ami április 22-én van. A feladatokat két hétre osztottuk, volt egy előkészítő hét, és a Föld napjának hete.

Az előkészítő hétre tanulmányi sétát terveztünk, a természet megfigyelése- az éledő tavaszi természet- volt a cél. Ebbe beletartoznak a növények, állatok, majd egy konkrétabb feladatkört jelöltünk ki: a katicabogár megfigyelése, élőhelye, haszna. Gyűjtöttünk katicabogarat, készítettünk katicás képet, wc papírgurigából katicát.

A Föld napjának hetére a növények megfigyelését, virágpalánta ültetést, növénygondozást terveztünk. Megkértük a szülőket, hogy április 22-én virágpalántával érkezzenek a gyerekek. Minden csoport kapott virágföldet, és virágládát.

Türelmetlenül várták a gyerekek, hogy mikor kezdődik a nagy munka! Megbeszéltük, milyen részei vannak a növényeknek, melyik mire való, mi kell nekik az élethez. Aztán eljött a várva várt pillanat. Mindenki fogta a maga virágocskáját, kapott kis lapátot, kis ásót, és dolgoztunk! Két nagy láda megtelt a palántákkal, és jutott az óvoda kertjébe is. Meglocsoltuk, majd a teraszra helyeztük őket. A további gondoskodást is megbeszéltük.

Nagyon tanulságos és hasznos tevékenység volt ez a két hét a gyerekeknek, mivel az ovink a panelrengeteg közepén van. Fontos, hogy a lakótelepi gyerekek is a természet közelébe tudjanak kerülni. Kézzelfoghatóbbá tettük számukra a természet fontosságát és annak szeretetét.

Lovas Brigitta
óvodapedagógus

 

Föld napja az ovibanFöld napja az oviban

 
Hurrá iskolába megyünk! PDF Nyomtatás E-mail

iskolaHatalmas lépés egy kisgyerek életében az iskola. Sokat hallott már róla "...majd ha iskolás leszel"!

Valamiféle misztikum övezi ezt a mondatot, éppen ezért nagy izgalommal várják az iskola kezdést. Nehéz megmondani milyen a "jó iskola", mert ez mindenkinek mást jelent. Mások az elvárások, mások a gyerekek. Vannak jónevű, felkapott, több tannyelvű, vannak egyszerűbb, "mezei" iskolák. Én azt gondolom, mindenképp gyermekünk képességeit, készségeit, habitusát vegyük figyelembe. És legfőképp a tanító néni hozzáállása a legfontosabb. Hogy azt érezzük, vele biztonságban lesz a gyermekünk a nagybetűs ÉLET egyik fontos állomásán.

Szóval nem egyszerű a feladat. Ha sikerült eldönteni, melyik iskola, melyik osztály, jön a következő lépés: az iskolai felszerelés beszerzése. Nem akarok senkit elkeseríteni, de ez még bonyolultabb….de legalábbis majdnem! Táska, tolltartó, ceruzák, tollak, füzetek, könyvek stb, stb...véget nem érő lista, tömeg, hiánycikk, idegbaj, nyugtató! Ha végre kapunk pont olyan füzetet amire szükség van, akkor szemünk fénye kitalálja, hogy ő Hello Kitty-set szeretett volna és nem Barbie-sat!

Mindenesetre nem egyszerű feladat sem nekünk szülőknek, sem a gyerekeknek az iskolakezdés. Ha már megvan, hogy hova fog járni gyermekünk, beszélgessünk vele az iskoláról. Vigyük el bemutatkozni, ismerkedni, meséljük el, hogy mi történik az ISKOLÁBAN! Legyen saját íróasztala, ahová az iskolai holmiját elpakolja, bevonhatjuk a vásárlásba is, a könyvek bekötésébe, pakolásába. A lényeg, hogy nagyjából tudja mi vár ott rá! Teszem hozzá: nagyjából! Úgy is lesznek meglepetések!


Jó készülődést kívánok minden leendő kisdiáknak és szüleiknek!

Lovas Brigitta

óvodapedagógus

 
Tojásfestés borotvahabbal PDF Nyomtatás E-mail

Tojásfestés borotvahabbalOlvastam ezt a borotvahabos tojásfestést, ami igazán megtetszett. Már használtunk borotvahabot hóember meg havas táj festésére, az is nagyon jópofának tűnt, gondoltam ez is izgalmas lesz.

Az is volt!

Tálak kikészítve, borotvahab startra kész, jöhet az ételfesték meg a főtt tojás! 4 féle szìnű ételfestékem volt, keverni nem akartam, mert akkor nagyon sokfelé kellett volna variálni.

Maradt a négy alapszín: sárga, piros, kék, zöld (na jó, tudom, hogy a zöld kevert szín!). Kinyomtam egy jó adag habot, majd a gyerekek választhattak, ki melyik színt szeretné keverni. Ráfolyattam a habra egy kevés festéket és kezdődhet a móka! Szívószállal kevergettük a festéket, meg azzal forgattuk a tojásokat a színes habban.

Voltak bátor vállalkozók, akik a puszta kezükkel dagonyáztak a festékben. Utána papírtörlővel kibélelt tálcán szárítottuk őket. 2-3 óra száradást írt a recept, kell is annyi. Utána megtörölgettük őket és gyönyörködhettünk az eredményben!

Kellemes időtöltést Mindenkinek!

Lovas Brigitta
óvodapedagógus

Tojásfestés borotvahabbalTojásfestés borotvahabbal

 
„Mozogni jó-ga” Gondolatok a gyermek jógáról… PDF Nyomtatás E-mail

Motto:
"Aki jól mozog, tisztán beszél, és aki tisztán beszél, az erősen gondolkodik"
Vekerdy Tamás

oviBLOG - Mozogni jó-gaGyermekeinkre a várható terhelés elviseléséhez a MEGFELELŐ ÉLETMÓD szervezése elengedhetetlen. Mivel a 3-7 éves életszakaszban a mozgás tölti ki a gyermek életét-ezáltal nyer tapasztalatot az őt körülvevő világról-olyan elemi mozgás minták, keresése gyakoroltatása a cél amely hat az idegrendszer érésére, fejlődésére. Segíti a rugalmas biztos egyensúly érzéket, mozgáskoordinációt. Befolyásolási lehetőségük a korral csökken. A kisgyermekek terhelhetőségét figyelembe vevő játékos jóga (játékos tartásjavítás) ilyen mozgástapasztalás, mely segít az egészség megőrzésben. A jóga testgyakorlatai a prevenció /megelőzés/ legősibb formája. A jóga jótékony hatásairól gyakran hallottunk már eddig is, de arról még kevesebbet, hogy a jógagyakorlatok nemcsak egészségesek és hasznosak, de szórakoztatók is lehetnek! Azt sem sejtettük, hogy a jóga nemcsak nagyoknak, hanem kicsiknek is való.

Óvodapedagógusként több éve gyakoroltatom és tanítom a jógát gyerekeknek. Sok olyan gyakorlatot gyűjtöttem össze, ami a kicsiknek játékos a nagyok is könnyen elsajátíthatják akkor is, ha jógaoktató segítsége nélkül, otthon kezdenek jógázni. Aki a jógát gyakorolja olyan életet él át, aminek kis része szavakkal is kifejezhető, az élmények nagyobb részére azonban nincsenek szavak. A gyermekeiken keresztül a szülők is egy új világgal kerülhetnek kapcsolatba.

 
Egészséghét az oviban PDF Nyomtatás E-mail

OviBLOG - Egészséghét az ovibanOviBLOG - Egészséghét az ovibanÓvodánkban egy tanévben kétszer Egészséghetet szervezünk: egyet ősszel, egyet tavasszal.

Ilyenkor fokozottabban kihangsúlyozzuk az "Egészséges életmód" minden egyes "alapszabályát". A pedagógiai programot is ezek köré építjük fel ebben a párhétben. A csoportok fakultatívan dönthetnek arról, hogy hogyan dolgozzák fel az adott témakört. A lényez az, hogy egészségtudatos magatartás kialakítása. Vagyis annak az alapjai. A konkrét "Egészséghetet" megelőzi egy előkészítő hét: ilyenkor gyűjtőmunkát adunk ki a gyerekeknek, szülőknek. Gyűjthetnek bármit, ami az évszakkal, témakörrel kapcsolatos: képeket, terméseket, terményeket, újságcikkeket.

Kihangsúlyozzuk a helyes táplálkozás szabályait, miért fontos a sok zöldség, gyümölcs fogyasztása.

Gyümölcssalátát készítünk a gyerekekkel együtt, gyümölcs és zöldség szobrokat is készítünk, amiből egy kiállítást rendezünk. Itt minden szülő megtekintheti, minden csoport alkotásait. Eddig nem voltam híve, hogy "játszunk, az ennivalóval", de olyan lelkesek voltak a gyerekek, hogy rengeteg mindent készítettünk. Paradicsomból szegfűszeg segítségével katicabogarat, répából autót, krumpliból sündisznót. Közben pedig rengeteget beszélgettünk a zöldségekről, gyümölcsökről, vitaminok fontosságágról.

Azt gondolom, hogy ilyen élmények, tapasztalatok hatására talán még könnyebb megszerettetni gyermekeinkkel az "egészséges" ételeket.

Lovas Brigitta
óvodapedagógus

Képgaléria

OviBLOG - Egészséghét az ovibanOviBLOG - Egészséghét az oviban

 
Beszoktatás az oviban PDF Nyomtatás E-mail

Kezdőik a tanév, bölcsőde, ovi, iskola. A szülők nagy része kétségbeesve gondol az ovikezdésre, elválásra a gyerektől. Érthető, hisz jó esetben három évig szimbiózisban élt anya-gyerek. Rengeteg elmélet, tanács, intelem terjeng a köztudatban, mi a jó beszoktatás titka?!

OviBlog - BeszoktatásOviBlog - Beszoktatás

Igazából ezt nem lehet meghatározni. Mint ahogy minden ember más és más, úgy a gyerekek is mások, másként reagálnak a környezet változásra. Megpróbálok, egy-két ötletet, jótanácsot, tapasztalatot megosztani, hátha hasznát tudják venni a most oviba induló szülők.

Ajánlatos beszélgetni a csemetékkel arról, hogy mi is az az óvoda. Miért kell odamenni, kik vannak ott? A nyílt napon már találkozott a csoporttársakkal és az óvónénikkel. Illik megbeszélni, hogy ide csak a gyerekek járnak, hogy ne érje meglepetés, csalódás. A beszoktatás lényege, hogy a szülők ne legyenek kétségbeesve. (a gyerek előtt!) " A kapun kívül lehet zokogni :)"

Akkor érzi biztonságban a gyerek, ha a szülők határozottságot, magabiztosságot sugallnak felé, megbíznak abban az intézményben, ahol otthagyják őt.

 
Állati történetek PDF Nyomtatás E-mail

Hörcsög tejföllel

Nagyon nehéz és megosztó téma az állattartás. Sok érv szól az igen, de még több a nem mellett. Mindenesetre alapos és körültekintő utánajárást, tanulmányozást igényel ha az igen mellett döntünk.

A gyerekek igen nagy százaléka alapvetően állatbarát, de a félelem kialakulhat rossz tapasztalat, esetleg helytelen szülői magatartás hatására. Természetesen könnyebb a döntés,  ha kertes családi házban él a család. De mit tegyen az a szülő, aki lakásban él??? Milyen szempontok alapján válasszon ??? Ha megkérdezünk egy kicsi gyereket: milyen állatot szeretnél?, kézenfekvő válasz: kutyát vagy macskát. Látja, hogy a szomszéd néninek milyen cuki kiskutyája van, aranyos , ahogy hempereg a földön,  visszahozza a labdát. A cicák meg helyesek ahogy a lábuk körül tekergőznek, dorombolnak. Csak azt nem tudják, hogy lakásban hatalmas felelősség és munka állatot tartani. Mindennap etetni, itatni, naponta sétáltatni, takarítani,  és persze meg kell oldani a nyaralást is.

Én is megvívtam ezeket a csatákat, végig mentünk minden lehetőségen. Volt kutya utáni hisztéria, majdnem be is dőltem. De egy tiszta pillanatban átgondoltam, nekünk nem való kutya. Olyan állatot kell választani,  amit "korlátok" közt lehet tartani.

Egy ismerőstől kaptunk egy törpe hörcsögöt, mondván nekik kettő nem kell. Icipici szőrgombóc, hatalmas öröm! Mindent beszereztünk, etettük, szeretgettük. De egyre agresszívabb lett. Az ennivalót 2 méterről dobáltam be, mert majdnem leharapta a kezemet. Nem értettem,  mit rontottunk el?! Elmentünk egy állatkereskedésbe, ahol láttunk hasonló höriket, de azok szelídek voltak.  Belemásztak a kezünkbe, olyanok voltak mint valami mini cicák. Felvilágosítottak, hogy ezek dzsungáriai törpe hörcsögök, nekünk meg valószínűleg roborovszki van, ami agresszív fajta. Hát ezt igencsak megtapasztaltuk! Tudom, hogy most az állatvédők és állatbarátok felhorkannak, de becseréltük a mi pitbull hörinket két szelíd "cicára". Azt mondták,  két lány, én el is hittem. Az egyik kicsit mozgássérült volt, de nem bántuk. A forgóban annyit futott,  hogy teljesen rendbe jött!

 
Lábtorna kicsknek és nagyoknak PDF Nyomtatás E-mail

A lúdtalp megelőzésében vagy gyógyításában a szakemberek véleménye néha eltér egymástól, abban viszont mindenki egyetért, hogy a terápiában a lábtornának kiemelt jelentősége van.

Olyan játékos gyakorlatokat válogattam össze melyek otthon, speciális tornaeszközök nélkül is elvégezhetők.

A gyakorlatokat ajánlom a 4-7 éves gyerekeknek és /szüleiknek/:

  • akiknél lúdtalpat /ortopéd nevén: pes planus/ diagnosztizáltak
  • akik hajlamosak a lúdtalpra, illetve
  • akik szeretnék megelőzni a lúdtalp kialakulását.

A lúdtalp öröklődik vagy kialakul.

Gyermekeknél a kialakulás okai lehetnek:

  • ortopédiai problémák
  • laza izom-és szalagrendszer
  • túlsúly
  • hirtelen növekedés
  • egyéb okok

A lúdtalp következményei már gyermekkorban is jelentkezhetnek:

  • lábszárfájással
  • talpfájással,
  • fáradságérzettel séták alkalmával.

Felnőttkorban jelentkezhetnek láb-, térd-, csípő-vagy akár gerincproblémákkal.

 
Önkormányzati ovik kontra magán ovik PDF Nyomtatás E-mail

ÓvodaManapság sokféle óvoda közül választhatunk: önkormányzati óvodák,  magán óvodák és családi napközik. A családi napköziben 20 hetes kortól 14 éves korig fogadják a gyerekeket, de a tapasztalatok szerint inkább "bölcsődeként" üzemelnek. Az anyukáknak vissza kell menni dolgozni, viszont a bölcsődei férőhely nagyon alacsony. Itt lép a képbe a CSANA. Előnye a kis létszámú csoportok. De az az előny a magán óvodákra is jellemző.

Míg az önkormányzati óvodában 25-27 fős csoportok üzemelnek, addig a magánban 10-16 fő egy átlagos óvodai csoport. A magán óvodában havi díjat kell fizetni,  mely lehet 60-70 ezer Ft/hó de a felső árhatár lehet a csillagos ég is!! Itt rengeteg programot,  külön órát, szakkört szerveznek a gyerekeknek. Fő jellemzője a magánoviknak a nyelvoktatás. Legdivatosabb az angol. Játékosan, tevékenységekbe ágyazva sajátítják el az idegen nyelvet a kicsik.

Egyetlen hátul ütőjét találom ennek a sok sok programnak, szervezett tevékenységnek, hogy a gyerekeknek nincs idejük megtanulni játszani. Pedig mint tudjuk, az óvodás korú gyermek fő tevékenysége a játék! !

Láttam magán oviban olyan kis gyerekeket, akik nem tudtak magukkal mit kezdeni, amikor volt 5 percük, ami nem volt beosztva. Azt sem tudták mit kezdjenek magukkal.

De nyilván mindenki maga, és a pénztárcája dönti el, hogy hova, mire íratja be a gyermekét.

 
Mit sportoljon a gyermekem? PDF Nyomtatás E-mail

Sportoljunk!Sok szülő dilemmája: Mit sportoljon a gyerekem? - ehhez kapcsolódóan felmerülő kérdés, hány éves korban érdemes elkezdeni a sportokat. Manapság nagyon divatos dolog lett, hogy minél kisebb korban minél több mindenre beíratjuk a gyermekünket. Sok óvodában hordják nap-mint nap sportolni a lurkókat. Jó is ez, mert legalább megismerkedik a gyermek a különböző sportágakkal, lételemévé válik a sport. Viszont azt azért nem szabad elfelejteni, hogy még ebben a korban nem élsportolókat nevelünk. Remek dolog az úszás, fontos, hogy legyen vízbiztonságuk, tudjanak, úszni, ne féljenek a víztől.

A heti egyszeri ovi oktatás pont ezt támasztja alá. Küzdősportokból is van bőven, lehet válogatni, segíti az önfegyelem elsajátítását, állóképességet ad a gyermeknek. Viszont ezeket 4 éves kortól ajánlják. Aztán ott a foci, tenisz, a korcsolya, nagyon egészséges és praktikus. Télen- nyáron művelhető. Télen jégkori, nyàron görkori. Sok óvodában szervezett a jégkorcsolya oktatás is, a szülőknek csak a megfelelő felszerelésről kell gondoskodni. És a legolcsóbb, a  minden sport alapjául szolgáló, a legegyszerűbben kivitelezhető sport: a futás. Ajánlott minden korban, minden súlyban, egyedül vagy többen, párosan vagy páratlanul.

 
Táborozzunk a nyáron!? PDF Nyomtatás E-mail

Zoo táborKözeledik a nyár, vége az iskolának, bezárnak az óvodák. Minden szülőben felvetődik a kérdés: „Mit csinálok a gyerekemmel, gyerekeimmel?”

Jó esetben ott vannak a nagyszülők, akik ráérnek, és tudnak foglalkozni a csemetékkel, míg anyu, apu dolgozik, de mit tegyen, akinek nem adatik meg ez a lehetőség? Ilyenkor merülnek fel a táborozási ötletek, lehetőségek.

Manapság rengeteg féle táborból válogathatunk. Vannak a napközis táborok, ami azt jelenti, hogy a gyermek reggeltől- délutánig tartózkodik az adott táborban, este otthon alszik. És vannak az úgynevezett „ottalvós” táborok, amik hetes, 2 hetes turnusokban váltják egymást.

Napközis táborból van bőven választék: úszó, lovagló, hercegnős, állatkerti,..stb. Ezeket általában az iskolák, óvodák vagy sportlétesítmények szervezik.

Bilimbo Háza - Nyári táborok

Napi ellátás mellett rengeteg plusz programban, élményben részesíti gyermekeinket. Érdemes körültekintőnek lenni! Az árban is változatosak, heti 15ezer / fő-től határ a csillagos ég.

Az ottalvós, elutazós táborokat nagyobb, iskoláskorú gyerekeknek ajánlják. Ezen a téren is széles a paletta. Fiúknak a különböző sporttáborokon kívül rendkívül tetszetős lehet a mogyoródi katonai tábor (kamaszoknak kifejezetten ajánlott!!)

Lányoknak is találunk bőven kínálatot: mindenféle művészeti, kézműves, sport, tánc és önmegvalósító táborokat.

Persze nincs kizárva a koedukáció sem. Lényeg, hogy gyermekünk jól érezze magát, biztonságba tudjuk és természetesen a pénztárcánk is kibírja!

Jó böngészést kívánok minden Szülőtársnak!

Táborok a Manóprogramon itt: www.manoprogram.hu/programok/szabadteriprogramok/tabor

Lovas Brigitta
óvodapedagógus

 


Facebook megosztás