Amikor kitárul a Roxfort Boszorkány- és Varázslóképző Szakiskola kapuja, lépjetek be bátran és vegyetek részt a házak közötti versenyben. Tartozzatok akár a Griffendél, a Hugrabug, a Hollóhát, vagy a Mardekár házhoz, a célotok ugyan az, minél több pontot gyűjteni társaitokkal és megnyerni a házkupát.
Mielőtt kezetekbe vennétek a méretes varázspálcát, töltsétek le telefonotokra, tabletetekre, vagy okostelevíziótokra a játékhoz szükséges ingyenes applikációt, mely mind a Google Play, mind pedig az AppStorban elérhető.
Ezt követően kerülhetnek az elemeket a varázspálcába, és nyílhat fel a kincsesládába fedele, mely feladványkártyákat rejti.
Kezdődjék a varázslat! Az applikáció végig kísér a játékban, nekünk csak az instrukciókat kell követni. Első belépést követően részletes tájékoztatást kapunk a játék menetét illetően.
A résztvevők két csapatra oszlanak és kiválasztják, hogy melyik ház színeiben kívánnak megküzdeni a házkupáért. A kincsesláda 112 dupla oldalas feladványt tartalmaz. A kártya bal oldalán négy egyszerűbb, a jobb oldalán egy nehezebb kérdés van. A játék természetesen azok számára is élvezhető, akik nem látták vagy olvasták Harry Potter kalandjait. A feladványok között többek között cicát, cápát, felmosót, seprűt, csavarhúzót, kemencét, fürdőszobát és hínárt találunk, de választásunknak megfelelően lerajzolhatunk egy mandragórát, a fiatal Lily Pottert, vagy egy hableányos ablakot is. Lehetőségünk van passzolni a nehezebb kérdéseket, bátran választhatunk másik kártyát is. A feladatunk, hogy a varázspálca segítségével a levegőbe rajzoljuk az általunk húzott kártyán látható feladványt, mely varázslatos módon megjelenik az okoseszköz kijelzőjén.
Bár beszélni nem szabad, testünk mozgásával rávezethetjük csapattársainkat a helyes megfejtésre. Azaz, ha a kártyán seprű szerepel, miután lerajzoltuk a levegőben, és megjelent a kijelzőn, tehetünk seprő mozdulatokat, vagy "lábunk közé kaphatjuk" és repülést imitálhatunk vele. Amint valamelyik játékostársunk kitalálta a feladványt, jelezzük az applikáción, hogy pontot szereztünk, és már rajzolhatjuk is a következő feladatot. A rendelkezésünkre álló idő alatt néha elrepül az aranycikesz, melyet extra pontért meg kell érintenünk.
A játék során felcsendül a filmből jól ismert zene, a kijelzőn pedig lebegő gyertyák, kulcsok, tündérmanók, vagy repkedő borítékok veszik körül a játékost.
Tapasztalataink alapján az applikáció remekül működik, gond nélkül felismeri a varázspálca jeleit. A játék használata rendkívül egyszerű, a pálca kiválóan alkalmas a finom mozdulatokra is, így egészen összetett rajzokat készíthetünk a segítségével.