A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Hírdetés

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív
 

Vajon a társasjátékban kinek van a legjobb szimata a kamu állítások leleplezéséhez? Most kiderülhet! A Te KAMUZOL! (VAGY NEM) játék ugyanis 240 állítást tartogat a játékosoknak. Ezek közül 120 igaz, 120 pedig hamis. 

A játék kezdetén elkülönítjük az igaz és a hamis állításokat tartalmazó pakilt, és színükkel lefelé fordítva az asztalra tesszük. A két pakli közé kerül a mutatóujj kártya, melyból 24 darabot találunk a dobozban. 

A kezdő játékos elfordul, még társai húznak egy-egy lapot valamelyik pakliból. Fontos, hogy legalább egy TE KAMUZOL kártyát fel kell venni. Ezt követően a "tippelő" megfordul, társai pedig egyesével felolvassák állításukat, melyek között az alábbiak is megtalálhatók:

Mialatt Mark Zuckerberg cégvezető nyaralni volt, a Facebook alkalmazottjai terveket készítettek, hogy használati díjat vezessenek be, csökkentve ezzel a hamis profilok számát. A portás megneszelte az ötletet, és értesítette Zuckerberget, aki azonnal megszakította vakációját, hogy megszüntesse a díjat mielőtt azt bevezették volna.

Te KAMUZOL! (VAGY NEM?)EZ KAMU

A WHAM-0 Toys 1957-ben kezdte árusítani a Frizbiket. A játék eredeti neve Pluto Platter volt.

NEM KAMU!

Ez az ikonikus játék később a Bridgeport Connecticut-beli Frisbie Pie Vállalat által lett átnevezve. 

Miután a játékos felolvasta a kártyát, a "tippelőnek" meg kell mondania, szerinte igaz volt az állítás, vagy hamis. Amennyiben úgy gondolja, hogy kamu volt az elhangzott infomráció, a mutatóujj kártyával megjelöljük a kamun fogott játékost. Majd a következő játékos olvassa fel a kártyát. Amennyiben helyesen tippeltünk, és hazugságon fogtuk valamelyik játékostársunkat, magunkhoz vehetjük az ujjkártyát. Ellenkező esetben a lap visszakerül a mutatóujj kártyák közé. Abban az esetben viszont, ha igaz állítást vádoltunk meg azzal, hogy hamis, saját, már megszerzett mutatóujj kártyánkkal fizetünk érte. 

A játék addig tart, amíg az utolsó mutatóujj kártyát fel nem vesszük az asztalról. Ekkor összesítjük az eredményt. A partit az nyeri meg, aki a legtöbb mutatóujj kártyát birtokolja a játék végén.

Annak érdekében, hogy az igaz és hamis állítások ne keveredjenek, piros gumit találunk a készletben. Ezzel három, jól elkülönülő paklit képezhetünk, meggátolva, hogy összekeveredjenek a lapok.

Tekintve, hogy az állítások széleskörű ismeretre épülnek, a játék 12 éves kortól ajánlott.  

Te KAMUZOL! (VAGY NEM?) Te KAMUZOL! (VAGY NEM?)

Te KAMUZOL! (VAGY NEM?) Te KAMUZOL! (VAGY NEM?)

Te KAMUZOL! (VAGY NEM?) Te KAMUZOL! (VAGY NEM?)

Legközelebbi rendezvények

 

Tetszik a Manóprogram?

Kövess minket a Facebookon is!