Vajon a társasjátékban kinek van a legjobb szimata a kamu állítások leleplezéséhez? Most kiderülhet! A Te KAMUZOL! (VAGY NEM) játék ugyanis 240 állítást tartogat a játékosoknak. Ezek közül 120 igaz, 120 pedig hamis.
A játék kezdetén elkülönítjük az igaz és a hamis állításokat tartalmazó pakilt, és színükkel lefelé fordítva az asztalra tesszük. A két pakli közé kerül a mutatóujj kártya, melyból 24 darabot találunk a dobozban.
A kezdő játékos elfordul, még társai húznak egy-egy lapot valamelyik pakliból. Fontos, hogy legalább egy TE KAMUZOL kártyát fel kell venni. Ezt követően a "tippelő" megfordul, társai pedig egyesével felolvassák állításukat, melyek között az alábbiak is megtalálhatók:
Mialatt Mark Zuckerberg cégvezető nyaralni volt, a Facebook alkalmazottjai terveket készítettek, hogy használati díjat vezessenek be, csökkentve ezzel a hamis profilok számát. A portás megneszelte az ötletet, és értesítette Zuckerberget, aki azonnal megszakította vakációját, hogy megszüntesse a díjat mielőtt azt bevezették volna.
EZ KAMU
A WHAM-0 Toys 1957-ben kezdte árusítani a Frizbiket. A játék eredeti neve Pluto Platter volt.
NEM KAMU!
Ez az ikonikus játék később a Bridgeport Connecticut-beli Frisbie Pie Vállalat által lett átnevezve.
Miután a játékos felolvasta a kártyát, a "tippelőnek" meg kell mondania, szerinte igaz volt az állítás, vagy hamis. Amennyiben úgy gondolja, hogy kamu volt az elhangzott infomráció, a mutatóujj kártyával megjelöljük a kamun fogott játékost. Majd a következő játékos olvassa fel a kártyát. Amennyiben helyesen tippeltünk, és hazugságon fogtuk valamelyik játékostársunkat, magunkhoz vehetjük az ujjkártyát. Ellenkező esetben a lap visszakerül a mutatóujj kártyák közé. Abban az esetben viszont, ha igaz állítást vádoltunk meg azzal, hogy hamis, saját, már megszerzett mutatóujj kártyánkkal fizetünk érte.
A játék addig tart, amíg az utolsó mutatóujj kártyát fel nem vesszük az asztalról. Ekkor összesítjük az eredményt. A partit az nyeri meg, aki a legtöbb mutatóujj kártyát birtokolja a játék végén.
Annak érdekében, hogy az igaz és hamis állítások ne keveredjenek, piros gumit találunk a készletben. Ezzel három, jól elkülönülő paklit képezhetünk, meggátolva, hogy összekeveredjenek a lapok.
Tekintve, hogy az állítások széleskörű ismeretre épülnek, a játék 12 éves kortól ajánlott.