A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Hírdetés
Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Korábban megjelent írásunkban már bemutattuk a Predjama-várat, a Postojna barlangot, valamint a Fonda Fish Farmot. Ezúttal az északi tájakon kalandozott csapatunk, mégpedig a Gorenjska régióban. Szlovéna ezen részén kifejezetten nagy területen található természetvédelmi terület, itt van többek között Bled és Bohinj is.

Mindkét település gyönyörű tóval büszkélkedhet, de lássuk elsőként a Bledi-tavat.

Budapestről Bled község nagyjából 5 órányira van autóval, és a környező településeken, vagy akár Bledben, remek szálláslehetőségek akadnak.

A tó partjától néhány száz méterre elhelyezkedő parkolóban (mely térítés ellenében vehető igénybe) hagyhatjuk az autónkat, ahonnan gyorsan elérjük a tó partját. A látvány igazán lenyűgöző, akár egy életre kelt festmény. A partról gyönyörködhetünk a hó födte hegycsúcsokban, valamint a 130 méter magasan található Bledi várban. A várhoz turista út vezet, így akár oda is felsétálhatunk, hogy bejárjuk a több mint 1000 éves várat.

Aki azonban 6 kilométer hosszú tópartot szeretné körbe sétálni, annak sem lesz oka panaszra, hiszen a tó közepén található Bled-sziget a part minden szegletéből csodásan mutat. Kis elektromos hajóval a szigetre is bejuthatunk, a 17. században épült barokk stílusú Szűz Mária búcsújáró templomhoz.

A tó partján számos éttermet és cukrászdát találunk, ahol megkóstolhatjuk a méltán híres bledi krémest is, mely valóban rendkívül finom.

IMG 0837  IMG 0844

IMG 0846  IMG 0852

Bledtől nagyjából 30 perc autóval a Bohinj tó, mely akárcsak a Bledi tó, hatalmas hegyek ölelésében fekszik. A tavat körbefutó 12 kilométeres sétaút festői, és nyáron akár megmártózhatunk a néhol 45 méter mély tóban is. Ha azonban télen járunk a Bohinj tónál, semmiképpen se hagyjuk ki a Vogel hegyet, mely épp a tó partja felett magasodik. Az autót ezúttal ingyenes parkolóban hagyhatjuk a hegy lábánál.

IMG 0902  IMG 0903

Az 1922 méter magas hegyre túra út is vezet, de jóval egyszerűbb, gyorsabb és látványosabb ha a drótkötélpályás felvonót választjuk. A 80 fős kabin fél óránként indul, és 6 perc alatt teszi meg az 1000 méteres utat az 1500 méter magasan fekvő fennsíkra.

IMG 0922  IMG 0924

Télen igazi mesevilág tárul az ember szem elé, itt üzemel ugyanis Szlovénia legnagyobb síparadicsoma. Itt nem csupán a sí szerelmesei találják meg számításukat, de szánkót is bérelhetünk, amivel kiépített szánkópályán csúszhatunk le a lankás domboldalról, majd a gumiból készült mozgójárdán jöhetünk fel, egy újabb lesikláshoz.

IMG 0920  IMG 0921

Természetesen egy kellemes sétát is tehetünk a havas hegyen, távol a nyüzsgő sípályáktól. Jelzett túraútvonalak indulnak a szélrózsa minden irányába, innen juthatunk fel az 1922 méter magasan lévő csúcsra is.

Ügyelnünk kell azonban arra, hogy mikor indul az utolsó felvonó, mert ha lekéssük 3,5 órás gyaloglás vár ránk a parkolóhoz.

IMG 0919  IMG 0907

IMG 0932  IMG 0931

IMG 0929  IMG 0928

Legközelebbi rendezvények

Tetszik a Manóprogram?

Kövess minket a Facebookon is!