Óvodás kortól fejleszti a megfigyelőkészséget az 1, 2, 3 nevű játék, mely bájos háztáji állatokkal teszi igazán vonzóvá a játékot.
A készletben 26 fából készült állatfigurát találunk, egyenlő arányban juhot, tehenet, lovat és malacot. Ugyanezen állatok a tippkártyákon is megtalálhatók, nyolc, különböző színnel jelölt szett, szettenként 4 állattal. További 18 akciókártya, valamint 42 pont korong kapott helyet a készletben.
A játékosok választanak egy-egy színt, és magukhoz veszik a választott árnyalatú tippkártyákat.
A fából készült állatok a dobozban kapnak helyet, a játékvezető, aki 3 körön át viseli tisztségét, belemarkol a dobozba, és 10-15 állatot kiszór az asztal közepére. Amennyiben valamelyik játékos úgy véli, a fa állatok száma nem éri el a tízet, vagy meghaladja a tizenötöt, szól. Ha igaza volt, egy pontot kap, a játékvezető pedig újra kiszór 10-15 állatot.
Amennyiben a játékvezető a harmadik próbálkozásra sem jár sikerrel, a tőle balra ülő játékos veszi át a tisztségét.
Amint az asztal közepére kerültek az állatok, a játékvezető húz egy akciókártyát. Ezen négyféle akció lehet feltüntetve. El kell vennie a fa állatok közül a meghatározott fajtát, vagy hozzá kell adni a meghatározott állatot, esetleg el kell tenni a kártyán megadott állatot, vagy fel kell cserélnie a két meghatározott fajtát.
Természetesen a többi játékos nem láthatja meg az akciókártyát, és az akció végrehajtása alatt be kell csukniuk a szemüket. Mielőtt lecsukják a szemüket, alaposan meg kell nézniük a kiszórt fa állatok helyét és összetételét.
Amint a játékvezető végrehajtotta az akciót, a játékosok kinyitják szemüket, a játékvezető megadja a változás típusát, azaz, hogy elvett, hozzátett, áthelyezett vagy elcserélt állatot. Ezt követően a többi játékos igyekszik kitalálni, hogy mi változott az asztalon. Tippjüket a tippkártya lehelyezésével tehetik meg, ezt azonban egyelőre titkosan kell kezelniük, azaz a kártyát lefordítva kell elhelyezniük maguk előtt.
Amint minden játékos tippelt, a játékvezető felfordítja az akciókártyát, a játékosok pedig tippkártyájukat. Aki megtalálta a változást, egy pontot kap. Ha senki sem találta el, a játékvezető kap egy pontot.
A harmadik forduló után a játékvezetőtől balra ülő játékos veszi át a feladatot.
A játék akkor ér véget, ha minden játékos egyszer betöltötte a játékvezető szerepkörét. Ekkor a megszerzett pontok alapján állítjuk fel a rangsort.
Kisebb gyereknél a játékot egyszerűsíthetjük, ha nem az akciókártyák utasításait hajtjuk végre, hanem a játékvezető csupán az áthelyezés lehetőségével élhet. Ekkor a parti az ötödik megszerzett pontig tart.