A helyszín London, méghozzá az igen impozáns Kensington negyed, ahol az 1800-as években szinte versenyre keltek egymással az építészek, hogy lenyűgöző épületeikkel bűvöljék el a vastag pénztárcával rendelkező vevőket.
A Royal Residences Kensington társasjáték résztvevői, a XIX. századi építészekhez hasonlóan kelnek egymással versenyre, hogy felépítsék a legtöbb elemből álló, lehető legtöbb ablakkal ellátott épületet.
A játék előkészületei során mindenki választ egy színt és elveszi a sárga, zöld, kék, barna vagy szürke ajtót, a hozzá tartozó raktárral együtt. A fennmaradó alkatrészeket, ablakot, tetőt...stb. az asztal közepére halmozzuk, és körbe vesszük a raktárakkal.
Minden játékos magához vesz 4-4 bónuszkorongot, majd a kezdőjátékos megkezdi az építést.
Különböző színű hátlappal találunk építőelemeket az asztal közepén. A bézs színű elemek közül egyet szabadon felvehetünk amikor ránk kerül a sor, és beépíthetjük vagy elhelyezhetjük raktárunkban, de csak abban az esetben, ha van szabad hely a raktárban.
Bónuszkorongot kell adnia minden barna színű építőelemért. Szintén 1 bónuszkorongba kerül, ha egy játékostársunk raktárából veszünk el építőelemet.
A felvett építőelem mellé, további két elemet vehetünk el saját raktárunkból a lépésünk során, azaz akár 3 építőelemet is letehetünk az alábbi módon:
Kezdő lépésként saját ajtónk mellé kell elhelyezni az építőelemet úgy, hogy minden ponton kapcsolódjon, azaz nem hagyhatunk üres tereket az alsó szinteken.
A már lehelyezett elemekhez kapcsolódó ablakokra és falrészekre is igaz, hogy nem hagyhatunk üres teret az alsó szinten, ám a lehelyezés szabálya kiegészül azzal, hogy egy olyan építési elemmel érintkeznie kell az ablakos elemünknek, amelyiken ugyanolyan színű ablak van (világító vagy sötét).
Amennyiben az épületrészt tetővel zártuk, a tetőre már nem kerülhet újabb ablak vagy üres falrész.
Már beépítésre került elemet nem vehetünk el, nem helyezhetünk át.
Amennyiben 4 vagy több bónuszkorong van a birtokunkban, nem vehetünk el szürke hátlapos építőelemet, mindenképpen szabadulnunk kell a bónuszkorongunktól.
Bónuszkorong jár a banktól, ha olyan tetőt helyezünk le, amelyen madár látható.
A játék akkor ér véget, ha a hetedik madaras tetőelem is játékba kerül, vagy ha a játékosok nem tudnak több elemet beépíteni.
Ekkor összesítjük az épületért járó pontokat.
Minden beépített ablakért pont jár, amely felett tettő van
2 pont jár minden ajtóért
Minden olyan szintért pont jár, melyet tető fed. A pontok szintenként összeadódnak, azaz 1 pont járt az első elemért, újabb 2 pont a másodikért, 3 pont a harmadik elemért, így összesen 6 pontot zsebelhetünk be egy három emeletes épületért.
1-1 pont jár minden cicáért az ablakban
Oszloponként plusz 1 pont jár akkor, ha az egész épületet tető fedi.
A partit természetesen az a játékos nyeri, aki a legtöbb pontot gyűjti össze.
A játékot legalább ketten, legfeljebb öten játszhatják. Az ajánlott korosztály 8 évtől felfelé.