A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Hírdetés

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív
 
Emlékeztek még az "Ország-város" kezdetű játékra? Amennyiben ti is szerettetek vele játszani, igazán jó hírünk van, ugyanis társasjáték formájában találtunk rá a néppszerű agytornára.

Ország-város-betű-téma néven, 15x15 centiméteres dobozban találjuk az izgalmas játék kellékeit.

    • 18 pontszámkártya
    • 24 jelölő
    • 56 téma-betűkártya
    • 16 pozíciókártya 

 

Itt jegyeznénk meg, hogy a homokóra igen szűk, 15 másodperces időkeretet ad a gondolkodásra....na de lássuk, miként eleveníthetjük fel gyermekkorunk kedvenc játékát. 

Leterítjük az asztalra a 16 pozíciókártyát, a megfelelő sorrendbe, azaz 1-től folyamatosan felfelé haladva 16-ig, a sorok végére a plusz jelzésű kártyák kerülnek. Ezt követően keverjük össze a téma és betűkártyákat és 5-5 darabot tegyünk minden sor jobb oldalára úgy, hogy csak a téma legyen látható.

Ezt követően a pontszámkártyát 0-ra állítjuk, majd a választott csapatszínnek megfelelően magunkhoz vesszük a jelölőket. 

A sorok végén elhelyezkedő témakártyák megfordításával és sor elejére helyezésével kezdődik a játék. Mind a négy sor elejére betűnek kell kerülnie, megadva ezzel minden sor betűjét és témáját. A homokóra megfordul, és a csapat tagjai igyekeznek olyan szavakat találni a jobb oldalon előbukkant témával kapcsolatban, amilyen betű a bal oldalra került. 

 

A betűk sorrendjét azonban az határozza meg, hogy a sorban melyik számot látjuk. Azaz az egyes számhoz olyan szót kell rendelni, melynek a kezdőbetűje a megadott betű, míg a kettes számnál a második betű lesz a megadott betű, és így tovább. A plusz jel ebben az esetben negyedik vagy annál többedik betűt jelenti. Ha szeretnénk, kicserélhetjük a plusz jelet nullára, ebben az esetben a szóban nem szerepelhet a megadott betű. 

Például ha a téma a "Fák", a betű pedig a P, akkor az egyes számhoz bemondhatjuk a platánt, a hármashoz a papagáj fát, nulla esetén pedig az őszibarack fát. Ha letelt a 15 másodperc, az ellenfél következik. Megfordítjuk a homokórát, és a másik csapat a második helyre igyekszik olyan fának a nevét megadni, melynek a második betűje P. A játék a teljes játékfelületen zajlik, azaz minden sorba és oszlopba mondhatunk szavakat, a szabályok betartása mellett.

A forduló akkor ér véget, ha minden pozíciókártyán jelölő van, vagy a játékosok nem tudnak több szót. Ekkor a jelölők alapján összesítjük a pontokat. Amennyiben a játék során vitás szó merül fel, a jelölőt a kérdőjelre tesszük. A játék végén pedig megbeszéljük, hogy az adott szó elfogadható-e vagy sem. A csapatok pontszámát  a pontszámkártyákkal jelöljük. Ezt követően ismét felfordítjuk a négy témakártyát és a rajta látható betűt a sor elejére helyezzük, mind a négy sorban. A játékot a negyedik forduló végéig játsszuk. 

Az agytekervényeket megtornáztató játék 10 éves kortól kínál kiváló szórakozási lehetőséget. 

 

Ország-város-betű-téma  Ország-város-betű-téma

 

Ország-város-betű-téma  Ország-város-betű-téma

 

Ország-város-betű-téma  Ország-város-betű-téma

Legközelebbi rendezvények

 

Tetszik a Manóprogram?

Kövess minket a Facebookon is!