A társasjátékot nem lehet elég korán elkezdeni. Nem csak azért, mert ezek a játékok fejlesztik a logikus gondolkodást, a szabálykövetési készséget, valamint a kudarctűrést, hanem azért is, mert remek családi időtöltés.
A Kisegér nagyegér a fent felsoroltakon kívül az ellentétpárok megismerését is segíti az óvodás korosztálynál. A játék kifejezetten a 3-7 éves gyerekek számára készült, az ellentétpárok témakör ugyanis "tananyag" az óvodákban.
Nos, lássuk, miként járul hozzá gyermekünk fejlődéséhez ez a vidám társasjáték.
A dobozban 54 kártyát találunk, melyek párosával kerültek a csomagba, azaz 27 ellentétpárral van dolgunk.
A kartonból készül 4x4 centiméteres kártyákon egérkék láthatók, különböző színű háttér előtt. A háttér színe egyértelműen összekapcsolja a párokat, de ennél fontosabb, hogy a képen látható, összetartozó egérkék ellentétpárjai egymásnak.
Azaz, a kövér és sovány egérke narancssárga, a beteg és az egészséges rózsaszín, míg a vidám és szomorú egérke kék háttér előtt látható. Az egyes kártyákon nem csak egy ellentétpár kapott helyet, a a vidám és szomorú egér között például olyan különbséget is láthatunk, hogy a vidám egér mellkasára teszi a kezét, a szomorú leengedett karral látható, míg a beteg és egészséges egérpár, beteg tagja szomorú arcot vág, egészséges társa pedig vidámat.
A parti elején, színével felfelé fordítva, valamennyi kártyát az asztalra tesszük. A játékosok egymás után következnek. A soron lévő játékos keres egy összeillő párt, és felsorolja a képen látható valamennyi ellentétet, majd átadja a stafétát a következő játékosnak. Ezzel a gyerekek megismerik az ellentéteket. Kezdődhet a játék!
A színével lefelé fordított lapok közül szétválogatjuk a piros és két egeres lapokat. (Az egyes ellentétpár-kártyák hátoldala eltérő színű, az egyiken piros, a másikon kék egér látható). A kék egeres kártyákat egyenlő arányban szétosztjuk a résztvevők között, akik maguk elé helyezik a lapokat, színükkel felfelé.
Sorban haladva, minden játékos felhúz egy piros lapot. Ha a felvett kártya párja nála van, leteszi a saját lapja mellé, ha nem, visszateszi színével lefelé fordítva a helyére. Egy lépés során csak egy kártyát lehet felvenni.
A játékot az nyeri, aki a legtöbb ellentétpárt találja a játék során.