A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Hírdetés
Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

Micsoda Pech?!Néha a balszerencse elől nem lehet menekülni! Rád borul a reggeli kakakó? Lekakil egy madár? Esetleg kaktuszba ejtőernyőzől? Bizony ez mind-mind előfordulhat a Micsoda Pech#!? nevet viselő játékban. 

A 33 kártyából álló játék célja, hogy igyekezz mérsékelni a balszerencsédet és úgy taktikázni, hogy végül minél kevesebb pontot vonjanak le tőled. 

Lássuk az előkészületeket. A kártyákat összekeverjük, majd 9 lapot megtekintés nélkül visszateszünk a dobozba, csupán 24 kártya vesz részt a játékban. A lapokat középre tesszük, majd minden játékosnak egyenlő számú korongot osztunk. A játékosok a korongokat elrejtik a kíváncsi szemek elől. Fontos, hogy a többiek ne tudják, hány korong lapul a zsebünkben. 

A kezdő játékos felfordítja a legfelső kártyát, melyen valamilyen balszerencsés esemény van, melynek súlyosságát piros számmal jelöltek. A játékosok sorban, egymás után dönthetnek, felveszik a lapot, ezzel bevállalva, hogy a rajta szereplő értékkel csökkentik pontjaikat, vagy egy koronggal "megvesztegetik" a balsorsot, és nem veszik magukhoz a lapot.

Amennyiben úgy döntünk, hogy nem kívánjuk felvenni a lapot, és korongot helyezünk rá, a következő játékos dönthet arról, hogy bevállalja a pontlevonást, vagy inkább korongjától válik meg. Ha nincs letehető korongja, mindneképpen fel kell vennie a lapot. Ahogy gyűlnek a korongok, érdemes elgondolkodni azon, hogy bevállaljuk-e a balszerencsét, ebben az esetben ugyanis megszerezhetjük a kártyán heverő korongokat. Ez nem csak akkor jön jól, ha a következő balszerencsés eseményt kell elhárítanunk, de az összesítésben minden korong plusz pontot ér. 

Micsoda Pech?! Micsoda Pech?!

Ha bezsebeltük a kártyát, helyezzük jól láthatóan magunk elé. Fontos ugyanis tudnunk, milyen lap van a birtokunkban, az összesítésnél ugyanis lehetőségünk van a balszerencse-pontok csökkentésére azzal, hogy a számokból sort képzünk. Azaz, ha felvettük a 13-as számú lapot, értékét csökkenthetjük, ha elé helyezzük a 12-es lapot. Ilyenkor ugyanis, nem kell összeadnunk a kártyák értékét, csupán a legkisebb szám értéke számít a végeredménybe. Azaz, ha rendelkezünk a 8, 10,11,12-es lappal, akkor mindneképpen meg kell szereznünk a 9-es lapot, hogy a játék végén levonásra kerülő pontjainkat 8 mínusz pontra csökkentsük, ellenkező esetben 8+10=18 ponttal kell számolnunk.

Micsoda Pech?! Micsoda Pech?!

A játék akkor ér véget, ha az utolsó lapot is felveszi valamelyik játékos. Akkor a fenti módon összegezzük a pontokat. 

Számba vesszük a negatív előjelű kártyapontokat, és a pozitív előjelű korongokat. A partit az nyeri, aki a legkevesebb mínusz ponttal rendelkezik. 

Legközelebbi rendezvények

 

Tetszik a Manóprogram?

Kövess minket a Facebookon is!