A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Hírdetés
Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

Hihetetlenül bájos játék került a Manóprogram mindig tettre kész játéktesztelő csapatához. A Speedy Roll főhőse egy aprócska süni, aki a ravasz róka elől menekül az őszi erdőn át. 

A dobozban az alábbi kellékeket találjuk:

  • 1 sünilabda
  • 1 ragadós süni pofi
  • 1 fából készült róka
  • 4 fából készült sündisznó piros, sárga, zöld és kék színben
  • 7 mindkét oldalán használható játéktábla-rész
  • 18 tapadós erdei kincs: 6 alma, 6 gomba, 6 levél

A játékot két változatban játszhatjuk, versengő vagy kooperációs módon. Mindkét variáció célja, hogy süni hazaérjen házacskájába. 

Az első néhány alkalommal javasolt a játékszabályban megadott módon elrendezni a játéktáblákat, ha pedig belerázódtak a gyerekek, tetszőlegesen is letehetjük a táblákat. 

A versengő módban nem használjuk a rókát, így a rókás táblát sem. A kis süni arcának felragasztása után, az erdei kincseket színűkkel lefelé szétszórjuk az asztalon. Minden játékos választ egy színes sün figurát és a start mezőre állítja. 

A kezdő játékos elgurítja a labdát, lehetőleg úgy, hogy legalább 1, de maximum 5 erdei kincs ragadjon a süni hátára. Ha sikerrel járunk, léphetünk az erdei táblán. Mindig arra mehetünk, amilyen kinccsel rendelkezünk. Fontos, hogy nem hagyhatunk ki mezőt, csak olyan ösvényen haladhatunk, melyen olyan kincs jele van, amilyet az imént összegyűjtöttünk! A sünházba azonban bármilyen kinccsel bebocsátást nyerünk.

A játékot az nyeri, aki elsőként lépi át a sünház ajtaját. 

Kooperatív játékvariációban a gyerekek egy sün bábuval haladnak a ház felé, ám ezúttal a róka a nyomukban van. A rókás táblát is az erdőhöz csatoljuk, és a kiinduló helyre tesszük a róka figurát. 

A gyerekek a fenti módon, lépésenként cserélve a szerepkört, elgurítják a labdát. Ezúttal négy egyforma kincsnél többet nem szabad bezsebelnünk. Az erdei kincseknek megfelelő útvonalon kell vezetni a sünit, ám minden egyes lépés után, melyet a sün megtesz, két lépéssel kerül hozzánk közelebb a róka, méghozzá mindig a legrövidebb úton. Szerencsére a ravaszdi messzebbről indul, mint a gyerekek, így a csapatnak van esélye arra, hogy bejuttassa a kis sünit a házikóba. A játékot az egész csapat megnyeri, ha a sünike bejut a házba, ha azonban a róka útközben utoléri, véget ér a játék, a róka győzött.

Abszolút profi játékosok nehezíthetik azzal a játékot, hogy a labdát az ügyetlenebb kezükkel gurítják, vagy pöckölik, esetleg becsukott szemmel engedik útjára. Tovább nehezíthetjük a résztvevők feladatát, ha a rókát nem a játéktábla elejéről, hanem a sünhöz közelebbi mezőről indítjuk, valamint úgy, hogy a ravaszdi nem két mezőt léphet, hanem hármat, minden egyes sün lépés után. 

A rendkívül bájos játék az óvodás korosztály számára tartogat izgalmas perceket, miközben fejleszti kézügyességüket, szem-kéz koordinációjukat, logikai készségüket, kudarctűrő képességüket és kooperációs készségüket. 

Speedy Roll - Piatnik Speedy Roll - Piatnik

Speedy Roll - Piatnik Speedy Roll - Piatnik

Speedy Roll - Piatnik Speedy Roll - Piatnik

Speedy Roll - Piatnik Speedy Roll - Piatnik

Speedy Roll - Piatnik Speedy Roll - Piatnik

Speedy Roll - Piatnik Speedy Roll - Piatnik

Speedy Roll - Piatnik Speedy Roll - Piatnik

Legközelebbi rendezvények

 

Tetszik a Manóprogram?

Kövess minket a Facebookon is!