A gyerekek gombát szedni indulnak az elvarázsolt erdőbe. Óvatosan kell azonban lépkedniük, mert útjukat nem csak mérges gombák, hanem csalafinta állatok és egy ravasz boszorkány nehezíti.
A rendkívül bájos társasjátékhoz egy vastag kartonból készült játéktáblát kapunk, melyen a zöld korongok kipattinthatóak, helyükre állatkorongok helyezhetőek. Minden kisállat mást jelelent:
Nyúl: lépj előre két mezőt
Róka: cseréld el a kosarad tartalmát egy általad kijelölt játékoséval
Farkas: helyezz vissza egy gombát az útvonalra. Ha az adott mezőn másik játékos áll, a gomba automatikusan a kosarába kerül
Harkály: bárhonnan felvehetsz és a kosaradba tehetsz egy gombát
Erdei egér: cserélj fel két állatzsetont az útvonalon.
A felcserélhető akadályoknak köszönhetően a játéktábla minden parti során új kihívásokat tartogat.
Nos, ha készen állunk minden játékos vegyen magához egy tetszőleges színű vödröt és a hozzá tartozó bábút. Kockadobással határozzuk meg a lépések számát, azaz mindig a dobott értéknek megfelelő számú meztő léphetünk előre. Amennyiben állatos mezőre lépünk, végrehajtjuk az utasítást. Ha gombára akadunk, gondosan elhelyezzük kosarunkban.
Amennyiben hatost dobunk, a boszorkány elcseni kosarunkat, és házába viszi. Ekkor automatikusan kimaradunk egy körből. Amikor ismét ránk kerül a sor, kiválthatjuk kosarunkat egy gombával, vagy ha egyet, hármat vagy ötöt dobunk. Ellenkező esetben megint kimaradunk egy körből, egészen addig, amíg az előbb ismertetett módon vissza nem szerezzük a kosarunkat.
Az első kör megtételét követően ér véget a játék. Ekkor mindenki megszámolja, hogy hány gombát sikerült összegyűjteni. A piros kalapos galócákat le kell vonni a megszerzett ehető gombák összegéből. A győztes természetesen az, aki a legtöbb pontot szerzi.
A játék készítői, hogy a gyerekek kedvében járjanak, és a társasjáték kellékeivel izgalmas szituációkat kelthessenek életre, néhány állatfigurát és egy boszorkányt is elhelyeztek a dobozban. Az eszközök segítségével varázslattal átszőtt mesét kreálhatnak a gyerekek a boszorkány házával és az erdő lakóival.
További két könyvjelzőt is találunk a dobozban, egy nyuszisat és egy egérkéset.
A fantázia világát is megmozgató társasjáték remek választás az óvodás korosztály számára.