A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Hírdetés

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív
 

Újabb, Pierrot nevével fémjelzett társasjáték jelent meg a Pagony kínálatában. Az új játék bizonyára minden Rumini rajongó szívét megdobogtatja majd, hiszen a bátor kisegér kalandjait élheti át ismét a család, miközben izgalmas csatát vívnak egymással a győzelemért.

Az alaptörténet szerint Rumini és barátai a hajónaplót lapozgatják, miközben felidézik legizgalmasabb emlékeiket. A 32 karakterkártya ennek fényében egy-egy korábbi Rumini könyv eseményeit idézi fel, rövid szöveggel és kiadványok illusztrációjával. Így találkozhatunk azzal a jelenettel, amikor Rumini, Balikó és Fecó Rombóval, a tükörvaranggyal találkozott, vagy Rumini éppen a fekete sirály hátán repül. 

Találunk még a dobozban 68 karakterkártyát (Rumini, Balikó, Fecó, Kapitány, Sebestyén, Negró, Rozi, Bandi, Johanna és Óriáspolip, utóbbi jokerként funkcionál a játékban).

A feladat az, hogy a kijátszott jelentetkártyákra ráhelyezzük karakterkártyáinkat úgy, hogy a lehető legtöbb pontot gyűjtsük a játék során.

Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték  Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték

Miután kiosztjuk a játékosok számának megfelelő számú karakter-, és jelenetkártyát, minden játékos kiválaszt a jelenetkártyák közül egyet, melyet visszatesz a dobozba, majd az óramutató járásával ellentétes irányba továbbadja a lapokat, és a kezébe került kártyák közül ismét visszateszi az, mely szerinte a legkevésbé használható számára a játék során. A játék során 8 jelentekártyára lesz szükség, így a játékosoknál maradt lapokat megkeverjük, majd színével lefelé elhelyezzük az asztal közepén, ez lesz a húzópaklink.

A pontozótömbön minden forduló után rögzíteni kell a megszerzett pontokat. 

A játékosok minden körben egyszerre hajtják végre a lépéseket. Elsőként felfordítjuk a legfelső jelenetkártyát, majd a játékosok eldöntik, hogy szeretnének-e letenni karakterkártyát. A jelenetkártyákon ugyanis a a mese szereplői bukkannak elő, mi pedig aszerint kapunk majd pontot, hogy mennyit ér a kijátszott karakterkártya, és melyik körben tettük le az adott szereplőt. Azokat a lapokat tehetjük le, amelyen olyan szereplő látható, aki az adott jelenetkártyán is megtalálható.

Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték  Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték

Az első két körben ugyanis a karakterkártya csupán a ráírt értéket képviseli, míg a harmadik negyedik körben a ráírt szám kétszeresét zsebelhetjük be, míg az ötödik hatodik fordulóban háromszoros, a hetedik nyolcadikban négyszeres pontot ér ugyanaz a karakterkártya. Figyelnünk kell azonban arra is, hogy a játék végén kezünkben maradt lapokért büntetőpont jár, mely az addig megszerzett pontjainkból levonásra kerül. Úgy kell tehát taktikáznunk, hogy minél több pontot szerezzünk az egyes fordulók során, ám az utolsó körre lehetőség szerint minden lapunktól meg tudjunk szabadulni.

Lehetőségünk van passzolni is, ám az első két körben plusz két karakterkártyát fel kell vennünk, ha ezt az opciót választjuk, ez pedig a játék végén akár büntetőpontot is jelenthet számunkra.

Az utolsó kör végén az eredményeket összesítjük és győztest hirdetünk.

A játék remekül fejleszti a logikai és taktikai készséget, az általános iskola alsó tagozatos tanulói pedig játékosan gyakorolhatják az összeadást, kivonást és a szorzást. 

Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték  Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték

Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték  Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték

Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték  Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték

Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték  Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték

Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték  Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték

 

Ezt a társasjátékot ismered?

  • Kukacvadászat

    Az óvodás korosztály memóriáját célozza a Keller & Mayer Kukacvadászat társasjátéka, mely egy rendkívül ötletes memóriaforgó. 

     

    A játéktér közepére kerül a körtefa. A fa tetején található fészekbe ülnek a fából készült madarak. Valamennyi játékos innen indul. Mindenki választ magának egy színt. Sárga, piros, kék és zöld madarak állnak a kicsik rendelkezésére.

     

    Ezt követően négyzet alakban elrendezzük a háromdimenziós fa körül a különféle fákat ábrázoló memóriakártyákat. A cél, hogy olyan fára szálljanak a madarak, mely alatt kukacot találnak. Azt, hogy melyik ágra reppenhetnek, a dobókockával dobott érték adja meg. Lépni szinte bárhogyan lehet, kivéve átlósan. Ha leszálltunk egy fára, dönthetünk úgy, hogy megnézzük találunk-e alatta kukacot, de a következő körben tovább is állhatunk, anélkül, hogy felfednénk a fa titkát. Ez azért fontos döntés, mert ha nem találunk kukacot a levelek alatt, vagy olyanra lelünk, melyet valaki már megtalált, vissza kell röppennünk a fészekbe. 

     

    Amennyiben sikerrel járunk, és finom falatra találunk, magunkhoz vehetjük a kukacot ábrázoló lapkát. A játék célja természetesen az, hogy minél több kukacra tegyünk szert a forduló során. 

     

    A játékban segítségünkre lehet az az információ, hogy minden fából kettő van, ám csak az egyik alatt van kukac. Azaz, ha tudjuk, hogy a piros lombú fa egyike alatt valaki kukacra lelt, nem szabad felfordítanunk a párját, hiszen az alatt semmi sincs, és vissza kell repülnünk a fészekbe. A dolog természetesen fordítva is igaz, ha a piros lombú fa alatt egyik társunk nem lelt kukacra, igyekezzünk minél gyorsabban eljutni a másik piros lombú fához, mert ott biztosan megleljük amit keresünk. 

     

    Bővebben ...

Legközelebbi rendezvények

 

Tetszik a Manóprogram?

Kövess minket a Facebookon is!