A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Hírdetés

Társasjátékok

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Splash!A praktikus fém doboz 30 darab színes fa kockát és 14 darab vízcsepp kristályt rejt. Ezen kellékek segítségével kell minél magasabb toronyt építeni, a következő szabályok szerint:

 

Az asztal közepére helyezett fa kockákat a játékosok egyesével veszik magukhoz. Érdemes úgy választani, hogy minél több szín és forma kerüljön egy-egy játékoshoz. Amint minden résztvevő elvette a számára legszimpatikusabb építőelemeket, kezdődhet a játék.

 

Az első játékos kiválaszt egy fa kockát, majd átadja a tőle balra ülő játékosnak, aki elhelyezi a kapott formát az asztalon. Ez lesz a torony alapja. Ez után az a játékos következik, aki elhelyezte az alapot. Ő is választ egy formát, majd továbbadja a tőle balra ülő játékosnak, aki felhelyezi a torony tetejére. 

 

Fontos, hogy mindig azonos színű VAGY azonos formájú fa kocka kerüljön a torony tetejére. Amikor ez már nem lehetséges, szabadon választhatunk a rendelkezésünkre álló építőelemek közül. 

 

Az a játkos, aki véletlenül ledönti a tornyot, magához veszi a ledőlt kockákat, de csak maximum 3 darabot. Az ajátékos, aki átadta neki a felhasznált elemet, egy vízcseppet kap. Az építőkockákat akkor is fel kell vennie a tornyot leborító játékosnak, ha nem ő volt éppen soron, azaz, ha egy játékos véletlenül meglöki az asztalt, és a torony ledől, akkor az asztalt meglökő játékosnak magához kell vennie a kockákat. 

 

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Grabolo - KisvakondA KENSHO kínálatában többféle Grabolot találunk. Az izgalmas, akár utazáshoz is kiváló társasjáték ezúttal a népszerű csehszlovák animációfilm címszereplőjével, Kisvakonddal került a Manóprogram csapatához. 

 

Kisvakond és barátai összesen 36 különféle színű kártyán kaptak helyet. Nyuszi, béka, mókus, süni és egér arra vár, hogy a srácok elfoglalják helyüket az asztalnál, színükkel felfelé gondosan elhelyezzék a kártyákat az asztalon, úgy, hogy minden szereplő jól látható legyen, majd az első játékos kezébe vegye a két féle dobókockát. 

 

Az egyikkel hat különböző színt, meg a másik, speciális kockával valamelyik szereplőt dobhatjuk. A két dobás kombinációja adja meg, hogy melyik lapot kell megtalálni. A fordulót az nyeri, aki elsőként érinti meg a keresett kártyát. Jutalma, hogy magához veheti a lapot, és színével lefelé elhelyezheti maga előtt. Fontos, hogy senki se láthassa a kártyán az ábrát. Ezt követőn az imént ismertetett módon folyatódik a játék. 

 

Ahogy fogynak az asztalról a kártyák, egyre nagyobb lesz az esélye annak, hogy nem találjuk a keresett lapot. Ebben az esetben meg kell tippelni, hogy vajon kinél lehet a hiányzó lap. Tekintve, hogy saját lapjait mindenki színével lefelé tartja, nem is olyan egyszerű a feladat megállapítani, hol bújik a keresett kártya.

 

 

A tippelés során annak a válaszát fogadjuk el, aki elsőként mondja ki a nevet és mutat rá a játékosra, akinél szerinte a kártya van. Ha eltalálta, megkaphatja a lapot, ha nem, saját kártyái közül kell egyet letennie az asztalra. 

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Hasbro Birthday Blowout  Vajon mivel lepjük meg csemeténket születésnapja alkalmából? Mi lehet a legjobb ajándék az ünnepelt számára? Az egyik legötletesebb társasjáték, mely nem csak szórakoztató, de szorosan kapcsolódik a születésnaphoz, a Hasbro Birthday Blowout elnevezésű társasjátéka. 

 

A szülinap egyik legbulisabb része, elfúni a tortán gyertyát. Ezt azonban, hacsak a fotós kedvéért meg nem ismételjük, évente csak egyszer élvezhetjük. A Hasbro Birthday Blowout játék azonban lehetőséget biztosít arra, hogy akár naponta többször is átéljük az ünnep eme mókás részét. 

 

A dobozban egy elektronikával ellátott műanyag torta és 5 műanyag gyertya kapott helyet. A használati útmutató tanulmányozása után már egyszerű a dolgunk. Az 5 gyertyát beillesztjük a tortán kialakított nyílásokba, majd a bekapcsoló gombbal üzembe helyezzük. 

 

Ekkor kéken villan fel a lámpa. Nyomjuk meg a figurákat ábrázoló gombot, mellyel a játékosok számára adhatjuk meg. A bekapcsoló gomb megnyomásával egy játékost azonnal kapunk, a további játékost a figurás gomb megnyomásával adhatjuk a partihoz. Összesen 4 játékost vehet részt egy játékban.

 

Minden új játékosnál felvillan a lámpa a torta közepén. Figyeljünk, mert minden alkalommal más színt látunk, a színek jelölik az egyes játékosokat. Azaz minden játékos választ egyet a felvillanó színek közül.

 

A játék indításához ismét a bekapcsoló gombot kell megnyomnunk. Ekkor felcsendül a Happy Birthday dallama, és kezdődik a játék. A torta közepén váltakozva villannak fel a játékosok színe. Amikor a zene elhallgat, a lámpa megállapodik egy színen. A lehetőség pedig azé a játékosé, aki a saját színét látja a torta közepén. 

 

Itt az ideje, hogy felkészítse tüdejét, és ráfújjon a gyertyák lángjára. A színes rudak úgy lettek kialakítva, hogy a fújás hatására a láng körbeforogjon. Ha kellő képpen megforgattuk a lángot, a gyertya elalszik. Trükkösek azonban a lángok, mert olykor ismét kigyúlnak. A rendelkezésre álló idő alatt valamennyit el kell fújni. Ha lejárt az időnk, minden gyertya kigyullad, és ismét felcsendül a Happy Birthday ismerős dallama. 

 

Hasbro Birthday Blowout    Hasbro Birthday Blowout

 

A torta közepén a szín ismét változni fog, az a játékos következik, akinek a zene elhallgatása után látható a saját színe. Ekkor ő is megpróbálja az összes gyertyát elfújni.

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Bed Bugs társasjáték

 

Az ágyi poloska világszerte elterjedt, sok problémát okozó vérszívó rovar, mely nem veti meg az ember társaságát. 

 

Nem csoda hát, hogy a bajuszos úr a takaró alatt igen gondterhelt arckifejezéssel szemléli a paplanon nyüzsgő rovarokat. 

 

A színes kis mitugrászokból összesen 36 darab került az ágyneműre. Ezeket a kis lényeket kell a gyerekeknek egy csipesszel eltávolítani. Igen ám, de bajuszos barátunk képtelen nyugodtan feküdni, így az ágy folyamatosan mozgásban van, ezért nagyon nehéz elkapni az ide-oda mászó rovarokat.

 

Ahhoz, hogy az ízeltlábúak életre keljenek, szükségünk van 2 darab LR14-es elemre, melyet az ágy aljába helyezhetünk el. Ezt követően minden játékos választ magának egy színt (sárga, kék, zöld), és magához veszi a színben megfelelő csipeszt. 

 

Az ágykereten található gomb lenyomását követően indul a parti. A játék célja, hogy a résztvevők minél előbb összegyűjtsék saját állatkáit. Azaz aki a kék csipesszel igyekszik poloska-mentesíteni az ágyat, annak mielőbb maga előtt kell tudnia 12 darab kék rovart. Amennyiben ő az első, elkiáltja magát, hogy “Bed Bugs”. 

 

Amennyiben valóban valamennyi kék rovart elkapta, és nem keveredett más színű ízeltlábú a kupacba, nyert. Ha mégis elcsípte valamelyik játékostársa jószágát, kiesett a játékból, a többi résztvevőn a sor, hogy megszerezze a győzelmet.

 

 

 

Az ötletes ügyességi játék fejleszti a gyerekek finommotoros mozgását, szem-kéz koordinációját és nem utolsó sorban kudarctűrő képességét. Remek választás az óvodás korosztály számára. 

 

A játék 3 év alatti gyerek számára nem ajánlott, az apró alkatrészek, azaz a pici rovarok miatt. 

 

Bed Bugs társasjáték  Bed Bugs társasjáték

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Grabolo - Bogyó és BabócaBartos Erika kedves karakterei most a KENSHO nevével fémjelzett Grabolo társasjátékon köszönnek vissza. Az izgalmas, akár utazáshoz is használható játék az óvodás korosztály számára készült. 

 

A Bogyó és Babóca képmásával díszített fémdobozban 36 darab kártyát, 1darab speciális Bogyó és Babócás dobókockát és 1 darab színes dobókockát találunk. 

 

Tekintve, hogy a játékot 3-5 fő játszhatja, a szabályok ennek megfelelően változnak. A cél, hogy 3 játékos részvétele mellett 10 darab kártyát, 4 játékos esetén 8 darab kártya, 5 játékosnál pedig 6 darab kártyát megszerezzünk.

 

Az előkészületek során valamennyi lapot terítsük ki az asztalon, színükkel felfelé, azaz a Bogyó és Babóca mese szereplői legyenek láthatók. 

 

A kezdő játékos mindkét kockával dob, így egy szín és egy karakter kombinációját kapja. Innentől mindenki részt vesz a játékban. A cél, hogy minél előbb rátegyük a kezünket a dobásnak megfelelő szereplőre. Akinek elsőként sikerül, magához veheti az adott kártyát. Ekkor viszont már színével lefelé kell elhelyeznie úgy, hogy a többiek ne láthassák melyik karakter van a kártyán. Amikor ugyanis ismét ezt a figurát kellene felvenni, de értelemszerűen már nincs a többi között, a játékosoknak meg kell tippelni, hogy kinél bújik a keresett lap.

 

Annak a játékosnak a tippje számít, aki elsőként szólal meg. Amennyiben eltalálja, hogy ki birtokolja a kártyát, megkapja a lapot és saját paklija közé teheti, természetesen lefordítva. Ha azonban téved, saját lapjai közül kell visszatenni egyet az asztalra.

 

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Yeti a SpagettimbenA különös név nem túlzás, valóban egy jeti ül a spagettis tál közepén, és igyekszik megmaradni a tésztaszálakon. A Yeti a spagettimben játék 4 éves kortól remek kikapcsolódást nyújt a családnak. Lessünk hát a dobozba!

 

A csomagban, melyen a rajzolt spagetti közepén fehér jeti üldögél, 30 szál tésztát találunk, valamint egy szép piros tálat, és az imént említett kis fickót. A cuki jeti ülő helyzetben 5 centiméteres. Szét tárt karokkal várja, hogy elkezdődjék az izgalmas játék.

 

Az előkészületek során a spagettiszálakat a tálra helyezzük, lehetőleg úgy, hogy egy szép kört alkossanak, de mindenképpen keresztezzék egymást. 

 

Ezt követően ültessük Yetit a kupac közepére. Kezdődhet a játék. Az első résztvevő kihúz egy szál spagettit. Ehhez bármelyik kezét használhatja, de egyszerre csak az egyiket. Ha egy szálat megfogott, többé nem eresztheti, nem ér másikat választani! 

 

Amennyiben sikerült kihúzni, a következő játékoson a sor, hogy ő is kihalásszon egy tésztaszálat a tányérból. Ha azonban Yeti belebillen a tálba, a játék véget ér. A partit az a résztvevő nyeri, aki utolsóként tudod sikeresen spagettit kihúzni Yeti alól. 

 

A játéknak csak akkor van vége, ha a jeti koppan a tál alján, ha még kapaszkodik valamelyik spagettiszálba, bátran folytathatjuk a partit. 

 

A nem túl bonyolult, ám annál izgalmasabb játék óvodás koról játszható, izgalmas, pörgős, és szórakoztató.

 

A játékot forgalmazza a TM-Toys.

 

Bővebb információ: jateksziget.hu/tmt-yeti-spagetti-tarsasjatek-81388

 

Yeti a Spagettimben  Yeti a Spagettimben

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

5 másodperc 3 válasz - JuniorA KENSHO által forgalmazott 5 másodperc 3 válasz társasjátékot már bemutattunk nektek. Ebben a játékban a témakörök inkább az idősebb gyerekeknek szólnak, hiszen olyan feladványokkal találkozhatunk, mint:



    • Mondj három Michael Jackson számot!

 

    • Mondj három dolgot, ami halomba, vagy kupacban van!

 

    • Mondj három meseírót!



Amikor bepillantottunk az 5 másodperc 3 válasz játékmenetébe, mi is nagyon sajnáltuk, hogy a legkisebbek kimaradnak az izgalmakból. Szerencsére hiánypótló társasjátékként megérkezett az 5 másodperc 3 válasz - Junior!

 

A 6 éves kortól ajánlott kiadás szabálya nagyon hasonlít a nagyobbak számára készült társasjátékéhoz, ám a kérdések igazodnak az alsótagozatos iskolás korosztály ismeretéhez.

 

A kemény kartonból készült játéktáblán ötös formában kanyarognak a mezők. Minden helyes válaszért egy négyzetet léphetünk majd előre. Az 5+5 feliratú kockában nem 5, hanem 10 másodpercünk lesz a válaszadásra. 

 

Miután kibontottuk a kérdéskártyákat, tegyük a tárolásukra rendszeresített dobozba. 

 

Ezt követően mindenki választ magának egy bábut és felállítja a startmezőre. A legfiatalabb kezd, ő húz egy kártyát. Bár a leírásban nem találtunk rá utalást, csapatunk úgy tapasztalta, hogy a kérdéskártya sárga oldalán könnyebb, míg a kék oldalán nehezebb kérdések kaptak helyet. Például:



    • Sárga oldal: Mondj három dolgot, ami fehér színű!

 

    • Kék oldal: Mondj három dogot, ami egy billentyűzeten van a számokon és betűkön kívül!



 vagy

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

BrainBox - FoglalkozásokA BrainBox csodás világába már többször tettünk utazást, többek között Bogyó és Babóca, állatok és városok témában. Ezúttal különböző szakmákkal ismerkedhetnek meg a srácok. 

 

Tekintve, hogy a készlet az óvodás korosztályt célozza, a képek és a feladványok is igazodnak a kicsik igényeihez. 

 

Minden kártya egy-egy foglalkozáshoz kapcsolódó szituációt tartalmaz. Találunk pénztárost, aki épp almát mér a vevő számára, színészt, aki a színpadon herceget alakít, péket, kezében frissen sült kennyérrel és buszvezetőet, aki egy piros buszt vezet. 

 

A BrainBox feliratú dobozban megtaláljuk a játékhoz szükséges homokórát, melyben 10 másodpercen keresztül peregnek a homokszemek, valamint egy  dobókockát. 

 

A játékot a legfiatalabb résztvevő kezdi. Húz egy kártyát és alaposan megnézni, miközben a homokszemek leperegnek. Amint letelt az idő, átadja a kártyát a szomszédjának vagy olyan társának, aki már tud olvani, és dob a kockával. Ezután legjobb tudása szerint megválaszolja a dobott értéknek megfelelő kérdést. Azaz, amennyiben kettest dobott, a Buszvezető kártya hátoldalán található kettes számú kérdésre kell megfelelnie: Hányas busz látható a képen?

 

Amennyiben jól felelt, megtarthatja a lapot, ha nem, vissza kell helyeznie a pakli aljára. Ezt követően a soron lévő játékos húz egy lapot, a játék a fenti módon folytatódik. 

 

A résztvevők megegyezése szerint játszahtják időre, azaz ki tud több lapot összegyűjteni 10 perc alatt, vagy oly módon is, hogy a partit az nyeri, aki elsőként gyűjt össze 10 kártyát. 

 

 

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív

Színpadra Fel! - A Kis Színészek JátékaÓvodások, kisiskolások számára készült a Színpadra Fel! A sokat sejtető dobozban megtaláljuk a játékhoz szükséges kellékeket és a játékszabályt. Utóbbit a doboz belsejébe nyomtatták, így nem kallódik el az évek során. 

 

A készlet 6 darab bábut rejt, valamint 60 feladványkártyát, 20 pirosat, 20 kéket és 20 zöldet, továbbá egy játéktáblát, melyen megtaláljuk a lépések számát meghatározó pörgetőt. Kezdjük is a játékot, méghozzá oly módon, hogy minden résztvevő választ magának egy bábut, és felállítja a START mezőre. A kezdő játékos megpörgeti a nyilat, és előre lép a pörgetés értékének megfelelő számú mezőt. 

 

Minden mező saját színnel rendelkezik, mely meghatározza, hogy milyen színű feladatkártyát kell húznunk. A zöld alatt tárgyat, a kék alatt állatot, míg a piros alatt valamilyen cselekvést találunk. Például a zöld lap rejthet esernyőt, a kék nyulat, míg a piros kártyán például az aludni kifejezés szerepelhet. Tekintve, hogy a játék olyan gyerekek számra készült, akik egy része még nem tud olvasni, a felirat mellett látványos, jól értelmezhető képek is helyet kaptak. 

 

Bármelyiket is húztuk, nem mutathatjuk meg társainknak, mutogatással kell tudomásukra hozni, mi szerepel a lapon. A forduló addig tart amíg valamelyik résztvevő kitalálja a feladványt. Ekkor a következő játékos pörget és mutogat. 

 

A partit az a játékos nyeri, aki elsőként ér célba, a játék addig tart, amíg minden játékos célba nem érkezik.

 

Az ötletes játék kiválóan megfelel a 3-10 éves korosztály számára. A játékos feladatok közben a gyerekek fejlesztik logikai, kifejező, és problémamegoldó készségüket.

 

 

Színpadra Fel! - A Kis Színészek Játéka  Színpadra Fel! - A Kis Színészek Játéka

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Agymenők Kvízkártyák - ÁllatokA HVG Kiadó HVG könyvek Junior néven ismert, gyerekek számára készült kiadványait már számtalanszor bemutattok a Manóprogramon. Ezúttal egy ötletes és izgalmas kvízkérdéseket tartalmazó családi játokot szeretnénk figyelmetekbe ajánlani. 

 

A Agymenők Kvízkártyákat téglatest alakú papírdobozban találjuk, melyet az Agymenők logója díszít. A két legújabb készlet állatokkal és bolygónkkak kapcsolatos. 

 

Mindkét csomag 700-700 kérdést tartogat, három nehézségi szinten. A zöld a legkönnyebb, a sárga a közepesen nehéz, míg a piros színű igazi profiknak való feladvány. 

 

Lássunk néhány példát, milyen ismeretekkel bővülhet a gyerekek tudása, illetve milyen témákban adhatnak számot tájékozottságukról.

 

A kártyák használata egyszerű, hiszen alul kapocs tartja egyben őket, biztosan nem csúsznak szét, amikor kiterítjük lapjainkat. Az első lapon mindig a kérdést találjuk meg, négy lehetséges válasszal:

 

Melyik rovar vonzza magához a párját világítássa? - tücsök, - fülbemászó, - szentjánosbogár, - szitakötő

 

A helyes választ (amennyiben nem tudnánk), a következő kártyán találjuk. Hála a kapocsonak, nem keveredhetnek össze a lapok, így mindig tudjuk a helyes választ. 

 

A piros kérdések között már fogósabb kérdések is akadnak, mint például:

 

Nagyjából hány pókfajt azonosítottak a kutatók? -több mint 22 000,- több mint 32 000, -több mint 42 000,- több mint 12 000

 

Nos, a helyes válasz a több mint 42 000 azonosítátt pókfaj. Nem kell azért kétségbe esni, hiszen a piros kérdések között is akad olyan, amire csípőből tudhatjuk a választ:

 

Melyik állat fejét viseli a görög mitológiában a Minotaurusz? - róka, - oroszlán, - bika, - szarvas

 

A helyes válasz pedig a bika. 

 

Legközelebbi rendezvények

 

Tetszik a Manóprogram?

Kövess minket a Facebookon is!