A praktikus fém doboz 30 darab színes fa kockát és 14 darab vízcsepp kristályt rejt. Ezen kellékek segítségével kell minél magasabb toronyt építeni, a következő szabályok szerint:
Az asztal közepére helyezett fa kockákat a játékosok egyesével veszik magukhoz. Érdemes úgy választani, hogy minél több szín és forma kerüljön egy-egy játékoshoz. Amint minden résztvevő elvette a számára legszimpatikusabb építőelemeket, kezdődhet a játék.
Az első játékos kiválaszt egy fa kockát, majd átadja a tőle balra ülő játékosnak, aki elhelyezi a kapott formát az asztalon. Ez lesz a torony alapja. Ez után az a játékos következik, aki elhelyezte az alapot. Ő is választ egy formát, majd továbbadja a tőle balra ülő játékosnak, aki felhelyezi a torony tetejére.
Fontos, hogy mindig azonos színű VAGY azonos formájú fa kocka kerüljön a torony tetejére. Amikor ez már nem lehetséges, szabadon választhatunk a rendelkezésünkre álló építőelemek közül.
Az a játkos, aki véletlenül ledönti a tornyot, magához veszi a ledőlt kockákat, de csak maximum 3 darabot. Az ajátékos, aki átadta neki a felhasznált elemet, egy vízcseppet kap. Az építőkockákat akkor is fel kell vennie a tornyot leborító játékosnak, ha nem ő volt éppen soron, azaz, ha egy játékos véletlenül meglöki az asztalt, és a torony ledől, akkor az asztalt meglökő játékosnak magához kell vennie a kockákat.
A KENSHO kínálatában többféle Grabolot találunk. Az izgalmas, akár utazáshoz is kiváló társasjáték ezúttal a népszerű csehszlovák animációfilm címszereplőjével, Kisvakonddal került a Manóprogram csapatához.
Kisvakond és barátai összesen 36 különféle színű kártyán kaptak helyet. Nyuszi, béka, mókus, süni és egér arra vár, hogy a srácok elfoglalják helyüket az asztalnál, színükkel felfelé gondosan elhelyezzék a kártyákat az asztalon, úgy, hogy minden szereplő jól látható legyen, majd az első játékos kezébe vegye a két féle dobókockát.
Az egyikkel hat különböző színt, meg a másik, speciális kockával valamelyik szereplőt dobhatjuk. A két dobás kombinációja adja meg, hogy melyik lapot kell megtalálni. A fordulót az nyeri, aki elsőként érinti meg a keresett kártyát. Jutalma, hogy magához veheti a lapot, és színével lefelé elhelyezheti maga előtt. Fontos, hogy senki se láthassa a kártyán az ábrát. Ezt követőn az imént ismertetett módon folyatódik a játék.
Ahogy fogynak az asztalról a kártyák, egyre nagyobb lesz az esélye annak, hogy nem találjuk a keresett lapot. Ebben az esetben meg kell tippelni, hogy vajon kinél lehet a hiányzó lap. Tekintve, hogy saját lapjait mindenki színével lefelé tartja, nem is olyan egyszerű a feladat megállapítani, hol bújik a keresett kártya.
A tippelés során annak a válaszát fogadjuk el, aki elsőként mondja ki a nevet és mutat rá a játékosra, akinél szerinte a kártya van. Ha eltalálta, megkaphatja a lapot, ha nem, saját kártyái közül kell egyet letennie az asztalra.
Vajon mivel lepjük meg csemeténket születésnapja alkalmából? Mi lehet a legjobb ajándék az ünnepelt számára? Az egyik legötletesebb társasjáték, mely nem csak szórakoztató, de szorosan kapcsolódik a születésnaphoz, a Hasbro Birthday Blowout elnevezésű társasjátéka.
A szülinap egyik legbulisabb része, elfúni a tortán gyertyát. Ezt azonban, hacsak a fotós kedvéért meg nem ismételjük, évente csak egyszer élvezhetjük. A Hasbro Birthday Blowout játék azonban lehetőséget biztosít arra, hogy akár naponta többször is átéljük az ünnep eme mókás részét.
A dobozban egy elektronikával ellátott műanyag torta és 5 műanyag gyertya kapott helyet. A használati útmutató tanulmányozása után már egyszerű a dolgunk. Az 5 gyertyát beillesztjük a tortán kialakított nyílásokba, majd a bekapcsoló gombbal üzembe helyezzük.
Ekkor kéken villan fel a lámpa. Nyomjuk meg a figurákat ábrázoló gombot, mellyel a játékosok számára adhatjuk meg. A bekapcsoló gomb megnyomásával egy játékost azonnal kapunk, a további játékost a figurás gomb megnyomásával adhatjuk a partihoz. Összesen 4 játékost vehet részt egy játékban.
Minden új játékosnál felvillan a lámpa a torta közepén. Figyeljünk, mert minden alkalommal más színt látunk, a színek jelölik az egyes játékosokat. Azaz minden játékos választ egyet a felvillanó színek közül.
A játék indításához ismét a bekapcsoló gombot kell megnyomnunk. Ekkor felcsendül a Happy Birthday dallama, és kezdődik a játék. A torta közepén váltakozva villannak fel a játékosok színe. Amikor a zene elhallgat, a lámpa megállapodik egy színen. A lehetőség pedig azé a játékosé, aki a saját színét látja a torta közepén.
Itt az ideje, hogy felkészítse tüdejét, és ráfújjon a gyertyák lángjára. A színes rudak úgy lettek kialakítva, hogy a fújás hatására a láng körbeforogjon. Ha kellő képpen megforgattuk a lángot, a gyertya elalszik. Trükkösek azonban a lángok, mert olykor ismét kigyúlnak. A rendelkezésre álló idő alatt valamennyit el kell fújni. Ha lejárt az időnk, minden gyertya kigyullad, és ismét felcsendül a Happy Birthday ismerős dallama.
A torta közepén a szín ismét változni fog, az a játékos következik, akinek a zene elhallgatása után látható a saját színe. Ekkor ő is megpróbálja az összes gyertyát elfújni.
Az ágyi poloska világszerte elterjedt, sok problémát okozó vérszívó rovar, mely nem veti meg az ember társaságát.
Nem csoda hát, hogy a bajuszos úr a takaró alatt igen gondterhelt arckifejezéssel szemléli a paplanon nyüzsgő rovarokat.
A színes kis mitugrászokból összesen 36 darab került az ágyneműre. Ezeket a kis lényeket kell a gyerekeknek egy csipesszel eltávolítani. Igen ám, de bajuszos barátunk képtelen nyugodtan feküdni, így az ágy folyamatosan mozgásban van, ezért nagyon nehéz elkapni az ide-oda mászó rovarokat.
Ahhoz, hogy az ízeltlábúak életre keljenek, szükségünk van 2 darab LR14-es elemre, melyet az ágy aljába helyezhetünk el. Ezt követően minden játékos választ magának egy színt (sárga, kék, zöld), és magához veszi a színben megfelelő csipeszt.
Az ágykereten található gomb lenyomását követően indul a parti. A játék célja, hogy a résztvevők minél előbb összegyűjtsék saját állatkáit. Azaz aki a kék csipesszel igyekszik poloska-mentesíteni az ágyat, annak mielőbb maga előtt kell tudnia 12 darab kék rovart. Amennyiben ő az első, elkiáltja magát, hogy “Bed Bugs”.
Amennyiben valóban valamennyi kék rovart elkapta, és nem keveredett más színű ízeltlábú a kupacba, nyert. Ha mégis elcsípte valamelyik játékostársa jószágát, kiesett a játékból, a többi résztvevőn a sor, hogy megszerezze a győzelmet.
Az ötletes ügyességi játék fejleszti a gyerekek finommotoros mozgását, szem-kéz koordinációját és nem utolsó sorban kudarctűrő képességét. Remek választás az óvodás korosztály számára.
A játék 3 év alatti gyerek számára nem ajánlott, az apró alkatrészek, azaz a pici rovarok miatt.
Bartos Erika kedves karakterei most a KENSHO nevével fémjelzett Grabolo társasjátékon köszönnek vissza. Az izgalmas, akár utazáshoz is használható játék az óvodás korosztály számára készült.
A Bogyó és Babóca képmásával díszített fémdobozban 36 darab kártyát, 1darab speciális Bogyó és Babócás dobókockát és 1 darab színes dobókockát találunk.
Tekintve, hogy a játékot 3-5 fő játszhatja, a szabályok ennek megfelelően változnak. A cél, hogy 3 játékos részvétele mellett 10 darab kártyát, 4 játékos esetén 8 darab kártya, 5 játékosnál pedig 6 darab kártyát megszerezzünk.
Az előkészületek során valamennyi lapot terítsük ki az asztalon, színükkel felfelé, azaz a Bogyó és Babóca mese szereplői legyenek láthatók.
A kezdő játékos mindkét kockával dob, így egy szín és egy karakter kombinációját kapja. Innentől mindenki részt vesz a játékban. A cél, hogy minél előbb rátegyük a kezünket a dobásnak megfelelő szereplőre. Akinek elsőként sikerül, magához veheti az adott kártyát. Ekkor viszont már színével lefelé kell elhelyeznie úgy, hogy a többiek ne láthassák melyik karakter van a kártyán. Amikor ugyanis ismét ezt a figurát kellene felvenni, de értelemszerűen már nincs a többi között, a játékosoknak meg kell tippelni, hogy kinél bújik a keresett lap.
Annak a játékosnak a tippje számít, aki elsőként szólal meg. Amennyiben eltalálja, hogy ki birtokolja a kártyát, megkapja a lapot és saját paklija közé teheti, természetesen lefordítva. Ha azonban téved, saját lapjai közül kell visszatenni egyet az asztalra.
A különös név nem túlzás, valóban egy jeti ül a spagettis tál közepén, és igyekszik megmaradni a tésztaszálakon. A Yeti a spagettimben játék 4 éves kortól remek kikapcsolódást nyújt a családnak. Lessünk hát a dobozba!
A csomagban, melyen a rajzolt spagetti közepén fehér jeti üldögél, 30 szál tésztát találunk, valamint egy szép piros tálat, és az imént említett kis fickót. A cuki jeti ülő helyzetben 5 centiméteres. Szét tárt karokkal várja, hogy elkezdődjék az izgalmas játék.
Az előkészületek során a spagettiszálakat a tálra helyezzük, lehetőleg úgy, hogy egy szép kört alkossanak, de mindenképpen keresztezzék egymást.
Ezt követően ültessük Yetit a kupac közepére. Kezdődhet a játék. Az első résztvevő kihúz egy szál spagettit. Ehhez bármelyik kezét használhatja, de egyszerre csak az egyiket. Ha egy szálat megfogott, többé nem eresztheti, nem ér másikat választani!
Amennyiben sikerült kihúzni, a következő játékoson a sor, hogy ő is kihalásszon egy tésztaszálat a tányérból. Ha azonban Yeti belebillen a tálba, a játék véget ér. A partit az a résztvevő nyeri, aki utolsóként tudod sikeresen spagettit kihúzni Yeti alól.
A játéknak csak akkor van vége, ha a jeti koppan a tál alján, ha még kapaszkodik valamelyik spagettiszálba, bátran folytathatjuk a partit.
A nem túl bonyolult, ám annál izgalmasabb játék óvodás koról játszható, izgalmas, pörgős, és szórakoztató.
A játékot forgalmazza a TM-Toys.
Bővebb információ: jateksziget.hu/tmt-yeti-spagetti-tarsasjatek-81388
A KENSHO által forgalmazott 5 másodperc 3 válasz társasjátékot már bemutattunk nektek. Ebben a játékban a témakörök inkább az idősebb gyerekeknek szólnak, hiszen olyan feladványokkal találkozhatunk, mint:
Amikor bepillantottunk az 5 másodperc 3 válasz játékmenetébe, mi is nagyon sajnáltuk, hogy a legkisebbek kimaradnak az izgalmakból. Szerencsére hiánypótló társasjátékként megérkezett az 5 másodperc 3 válasz - Junior!
A 6 éves kortól ajánlott kiadás szabálya nagyon hasonlít a nagyobbak számára készült társasjátékéhoz, ám a kérdések igazodnak az alsótagozatos iskolás korosztály ismeretéhez.
A kemény kartonból készült játéktáblán ötös formában kanyarognak a mezők. Minden helyes válaszért egy négyzetet léphetünk majd előre. Az 5+5 feliratú kockában nem 5, hanem 10 másodpercünk lesz a válaszadásra.
Miután kibontottuk a kérdéskártyákat, tegyük a tárolásukra rendszeresített dobozba.
Ezt követően mindenki választ magának egy bábut és felállítja a startmezőre. A legfiatalabb kezd, ő húz egy kártyát. Bár a leírásban nem találtunk rá utalást, csapatunk úgy tapasztalta, hogy a kérdéskártya sárga oldalán könnyebb, míg a kék oldalán nehezebb kérdések kaptak helyet. Például:
vagy
A BrainBox csodás világába már többször tettünk utazást, többek között Bogyó és Babóca, állatok és városok témában. Ezúttal különböző szakmákkal ismerkedhetnek meg a srácok.
Tekintve, hogy a készlet az óvodás korosztályt célozza, a képek és a feladványok is igazodnak a kicsik igényeihez.
Minden kártya egy-egy foglalkozáshoz kapcsolódó szituációt tartalmaz. Találunk pénztárost, aki épp almát mér a vevő számára, színészt, aki a színpadon herceget alakít, péket, kezében frissen sült kennyérrel és buszvezetőet, aki egy piros buszt vezet.
A BrainBox feliratú dobozban megtaláljuk a játékhoz szükséges homokórát, melyben 10 másodpercen keresztül peregnek a homokszemek, valamint egy dobókockát.
A játékot a legfiatalabb résztvevő kezdi. Húz egy kártyát és alaposan megnézni, miközben a homokszemek leperegnek. Amint letelt az idő, átadja a kártyát a szomszédjának vagy olyan társának, aki már tud olvani, és dob a kockával. Ezután legjobb tudása szerint megválaszolja a dobott értéknek megfelelő kérdést. Azaz, amennyiben kettest dobott, a Buszvezető kártya hátoldalán található kettes számú kérdésre kell megfelelnie: Hányas busz látható a képen?
Amennyiben jól felelt, megtarthatja a lapot, ha nem, vissza kell helyeznie a pakli aljára. Ezt követően a soron lévő játékos húz egy lapot, a játék a fenti módon folytatódik.
A résztvevők megegyezése szerint játszahtják időre, azaz ki tud több lapot összegyűjteni 10 perc alatt, vagy oly módon is, hogy a partit az nyeri, aki elsőként gyűjt össze 10 kártyát.
Óvodások, kisiskolások számára készült a Színpadra Fel! A sokat sejtető dobozban megtaláljuk a játékhoz szükséges kellékeket és a játékszabályt. Utóbbit a doboz belsejébe nyomtatták, így nem kallódik el az évek során.
A készlet 6 darab bábut rejt, valamint 60 feladványkártyát, 20 pirosat, 20 kéket és 20 zöldet, továbbá egy játéktáblát, melyen megtaláljuk a lépések számát meghatározó pörgetőt. Kezdjük is a játékot, méghozzá oly módon, hogy minden résztvevő választ magának egy bábut, és felállítja a START mezőre. A kezdő játékos megpörgeti a nyilat, és előre lép a pörgetés értékének megfelelő számú mezőt.
Minden mező saját színnel rendelkezik, mely meghatározza, hogy milyen színű feladatkártyát kell húznunk. A zöld alatt tárgyat, a kék alatt állatot, míg a piros alatt valamilyen cselekvést találunk. Például a zöld lap rejthet esernyőt, a kék nyulat, míg a piros kártyán például az aludni kifejezés szerepelhet. Tekintve, hogy a játék olyan gyerekek számra készült, akik egy része még nem tud olvasni, a felirat mellett látványos, jól értelmezhető képek is helyet kaptak.
Bármelyiket is húztuk, nem mutathatjuk meg társainknak, mutogatással kell tudomásukra hozni, mi szerepel a lapon. A forduló addig tart amíg valamelyik résztvevő kitalálja a feladványt. Ekkor a következő játékos pörget és mutogat.
A partit az a játékos nyeri, aki elsőként ér célba, a játék addig tart, amíg minden játékos célba nem érkezik.
Az ötletes játék kiválóan megfelel a 3-10 éves korosztály számára. A játékos feladatok közben a gyerekek fejlesztik logikai, kifejező, és problémamegoldó készségüket.
A HVG Kiadó HVG könyvek Junior néven ismert, gyerekek számára készült kiadványait már számtalanszor bemutattok a Manóprogramon. Ezúttal egy ötletes és izgalmas kvízkérdéseket tartalmazó családi játokot szeretnénk figyelmetekbe ajánlani.
A Agymenők Kvízkártyákat téglatest alakú papírdobozban találjuk, melyet az Agymenők logója díszít. A két legújabb készlet állatokkal és bolygónkkak kapcsolatos.
Mindkét csomag 700-700 kérdést tartogat, három nehézségi szinten. A zöld a legkönnyebb, a sárga a közepesen nehéz, míg a piros színű igazi profiknak való feladvány.
Lássunk néhány példát, milyen ismeretekkel bővülhet a gyerekek tudása, illetve milyen témákban adhatnak számot tájékozottságukról.
A kártyák használata egyszerű, hiszen alul kapocs tartja egyben őket, biztosan nem csúsznak szét, amikor kiterítjük lapjainkat. Az első lapon mindig a kérdést találjuk meg, négy lehetséges válasszal:
Melyik rovar vonzza magához a párját világítássa? - tücsök, - fülbemászó, - szentjánosbogár, - szitakötő
A helyes választ (amennyiben nem tudnánk), a következő kártyán találjuk. Hála a kapocsonak, nem keveredhetnek össze a lapok, így mindig tudjuk a helyes választ.
A piros kérdések között már fogósabb kérdések is akadnak, mint például:
Nagyjából hány pókfajt azonosítottak a kutatók? -több mint 22 000,- több mint 32 000, -több mint 42 000,- több mint 12 000
Nos, a helyes válasz a több mint 42 000 azonosítátt pókfaj. Nem kell azért kétségbe esni, hiszen a piros kérdések között is akad olyan, amire csípőből tudhatjuk a választ:
Melyik állat fejét viseli a görög mitológiában a Minotaurusz? - róka, - oroszlán, - bika, - szarvas
A helyes válasz pedig a bika.