A játékot összesen hatan játszhatják. Miután a készülék alján lévő kapcsolóval üzembe helyeztük Memo Mestert, nincs más dolgunk, mint követni az utasításait. Elsőként minden játékos választ egy színt. Ezt a válaszott árnyalat gombjának lenyomásával jelzi a játékos.
Négyféle játékmód közül választhatunk.
Kezdőknek érdemes a Sorban módot választani. A játék lényege, hogy a játékmester által lejátszott hangokhoz tartozó kép színét lenyomjuk. Minden helyes válasz után egy új hanggal bővül a sor.
A játék 7 éves kortól ajánlott, a kártyákon ugyanis rövid szöveget is találunk, melyek tartalmáról számot kell adnunk a játék során.
A BrainBox játékok szabálya megegyezik. A játékosok sorban következnek egymás után. A soron lévő játékos alaposan megnézi a képet, és igyekszik a rajta látottakat minél jobban megjegyezni a rendelkezésére álló idő alatt. A homokórában a homokszemek 10 másodperc alatt peregnek le. Ezt követően a dobókockával dobott értéknek megfelelő számú kérdésre kell válaszolnia. Ha sikerrel jár, megtarthatja a lapot, amennyiben nem, vissza kell tennie a BrainBox dobozába azt. A játétkot az nyeri, aki a legtöbb kártyát gyűjti össze adott idő alatt.
Ahogy említettük, a szabályok megegyeznek, a téma azonban minden BrainBoxnál változik. Az időutazóban többek között a jura korról, az első hőlégballonról vagy az első nyomtatott könyvről tudhatunk meg többet.
Jeanne D'Arcról az alábbi információk állnak rendelkezésünkre. Franciaországban született 1412-ben, ugyan itt halt meg 1431-ben. A fiatal lány már tizenéves korában a francia sereg vezére volt.
A képhez tartozó kérdések a küvetkezők:
A dobozban 55 képkártyát találunk, olyan népszerű mesékkel, mint az Aladdin, a Hófehérke, Vuk, A kis hableány, Pinokkió, Aranyfürt és a három medve, Jancsi és Juliska, Az égig érő paszuly, Robin Hood vagy az Óz, a csodák csodája.
A kártyákon a mese szereplői láthatók, valamelyik jellegzetes cselekmény pillanatába. Aladdin épp megidézi a lámpa szellemét, Dorothy barátaival sétál a sárgaköves úton, Jancsi és Juliska pedig boldogan lépdel a mézeskalácsház felé.
A játék során, a soron következő résztvevő húz egy lapot, majd alaposan megfigyeli a képen látható személyeket, tárgyakat és cselekményeket. 10 másodperc áll rendelkezésére, melyet homokórával mérhetünk. Amint az utolsó homokszem is lepereg az órában, a lapot megfordítjuk, majd a dobókockával dobott értéknek megfelelő számú kérdésre válaszolunk.
Robin Hooddal kapcsolatban az alábbi kérdéseket találjuk:
Fontos, hogy a gyerekek már egészen kis korban megismerkedjenek a társasjátékokkal. Rohanó világunkban nem csak az egymásra figyelést és a közös szórakozást jelenti ez a fajta játék, de elősegíti, hogy a gyerekek hosszabb ideig egy adott dologra tudjanak figyelni. A játék izgalma ugyanis magával ragadja őket, így észre sem veszik, hogy 20-30 percig koncentrálnak a körülöttük zajló eseményekre.
A tengeri lényekkel díszített dobozban 9 polipcsápot, 27 feladatkártyát és 3x6 színes poharat találunk.
A zöld, a citrom-, és narancssárga, a sötét és világos kék, valamint a piros pohár a kártyákon látható színes ábrákat jelöli. Vagyis a feladatkártyákon látható színes tengeri csillagok, csikóhalak, rákok, teknősök és csigák 3 dimenziós megtestesítői lesznek az azonos színű poharak.
A feladat egyszerű, a kártyán látható sorrendben kell elhelyezni a színes poharakat. A kártyák vízszintesen, függőlegesen és felülnézetben ábrázolják a tengeri állatokat. Amennyiben a képen egy zöld, egy kék és egy piros delfint látunk egymás mellett, ebben a sorrendben kell magunk elé helyezni a színes poharakat, vagyis elsőként a zöldet, majd a kéket, végül a pirosat.
Némi nehezítés a játékban, hogy a poharakat úgy kell elhelyeznünk, néha tornyot építve belőlük, hogy polipkarokat viselünk az ujjainkon. Így már nem is annyira egyszerű a feladat. A polipkarok mérete a gyerekek ujjaihoz igazodik, de felnőttek is használhatják.
A játék során tehát a lefordított, pakliba rendezett lapok közül mindig egyet fordítunk fel, a résztvevők pedig egyszerre, egymást megelőzve igyekeznek megalkotni a helyes sorrendet a poharakból. Amint valaki elkészül, "Stop" felkiáltással megállítja a játékot. Amennyiben az ellenőrzés során kiderül, hogy a poharak elhelyezkedése jó, a játékos magához veheti a feladatkártyát, ha azonban nem volt jó a sorrend, a következő körből kimarad.
A kérdések megválaszolása történhet sorrendben, oly módon, hogy valamennyi kérdésre felelünk, vagy a dobókocka által, véletlenszerűen választott számnak megfelelő kérdésre válaszolva.
A feladványok ezúttal az ellentétpárokra irányulnak, melyek a kártyákon jól láthatóan, sávval vannak elválasztva.
A világos és sötét párosításánál kempingezni megy a család. A sötét térfélen a tábortűznél sütögetnek, míg a világos részen már induláshoz készülődnek, a tábortűz kialudt, a sátor pedig a hátizsákba kerül. A kártyához tartozó kérdések között az alábbi feladványok kaptak helyet:
A 33 kártyából álló játék célja, hogy igyekezz mérsékelni a balszerencsédet és úgy taktikázni, hogy végül minél kevesebb pontot vonjanak le tőled.
Lássuk az előkészületeket. A kártyákat összekeverjük, majd 9 lapot megtekintés nélkül visszateszünk a dobozba, csupán 24 kártya vesz részt a játékban. A lapokat középre tesszük, majd minden játékosnak egyenlő számú korongot osztunk. A játékosok a korongokat elrejtik a kíváncsi szemek elől. Fontos, hogy a többiek ne tudják, hány korong lapul a zsebünkben.
A kezdő játékos felfordítja a legfelső kártyát, melyen valamilyen balszerencsés esemény van, melynek súlyosságát piros számmal jelöltek. A játékosok sorban, egymás után dönthetnek, felveszik a lapot, ezzel bevállalva, hogy a rajta szereplő értékkel csökkentik pontjaikat, vagy egy koronggal "megvesztegetik" a balsorsot, és nem veszik magukhoz a lapot.
Amennyiben úgy döntünk, hogy nem kívánjuk felvenni a lapot, és korongot helyezünk rá, a következő játékos dönthet arról, hogy bevállalja a pontlevonást, vagy inkább korongjától válik meg. Ha nincs letehető korongja, mindneképpen fel kell vennie a lapot. Ahogy gyűlnek a korongok, érdemes elgondolkodni azon, hogy bevállaljuk-e a balszerencsét, ebben az esetben ugyanis megszerezhetjük a kártyán heverő korongokat. Ez nem csak akkor jön jól, ha a következő balszerencsés eseményt kell elhárítanunk, de az összesítésben minden korong plusz pontot ér.
A pelevári bazárban járunk, ahol a célunk, hogy minél több és minél különlegesebb árura tegyünk szert, melyet aztán elhelyezünk kincsesládánkban.
A finom mézes mogyoró, a színes petárdák, a némítókence, valamint a láthatatlanná tévő kalap értékét az határozza meg, hogy rajtunk kívül hány játékostársunk rendelkezik ugyan ilyen árucikkel, valamint, hogy a bankban hány darab található belőle.
A játék kezdetén a résztvevők számának megfelelően osztjuk szét a lapokat. 2 játékos esetén 48 kártyával játszunk, és 3 tárgyat kell választanunk, 5 játékossal 80 kártya vesz részt a partiban, és mind a 3 tárgy játékba kerül.
Egy zöld és egy piros kocát kapnak a játékosok (kivéve, ha ketten mérik össze erejüket, ebben az esetben két zöld kocka jár mindenkinek).
A kártyákat egyenlő arányban elosztjuk a játékosok között, és mindenki magához veszi a jelölőket, valamint egy hajót a kiválasztott színben. A kezdő játékos leteszi az első lapját, a kezében tartott paklijából, melyet addig senki sem láthatott.
A játékosok eldönthetik, hogy ráteszik hajójukat, így jelezve, hogy az a kincs már az övék, vagy zöld kockát tesznek rá, jelezve, hogy az adott tárgy a bankba megy a forduló végén, vagy piros kockát tesznek rá, ezzel kizárva a tárgyat a játékból.
Ha alaposabban megnézzük a játék tartalmat, kék banánhéjat ábrázoló korongok és kék banánnal díszített kártyalapok kerülnek elő. Vegyük kezünkbe a játékszabályt, és lássuk, miként használhatjuk az felsorolt tartozékokat.
A használati útmutatót átböngészve megtudhatjuk, hogy egészen pontosan 109 képkártyát, 1 játékmód kártyát, 1 kék színű banánt és 20 banánkorongot tartalmaz a játék.
Elsőként a képkártyákból emelünk le 16 darabot, melyet lefordítva az asztalra helyezünk. Ezek alkotják majd a feladatkártyákat. Helyezzük rájuk a játékmód kártyát, a zöld pipával felfelé, majd a maradék képkártyát osszuk el egyenlő arányban nyolcfelé, és alkossunk egy kört belőlük a kék banán körül. Mindenki magához vesz egy banánkorongot, a többit helyezzük a feladatkártyák mellé.
Az Olaszországban készült hajót 1935. július 3-án bocsátották vízre, majd némi fejtörést követően, az erdélyi fejedelemből lett lengyel király, Báthory István (1533-1586) után Batory-nak keresztelték.
A luxus óceánjáró Gdyniából New Yorkba, heti szinten szállította az előkelő utasokat, akik a gazdagon díszített hajó fedélzetén 7 nap és 17 óra alatt szelték át az Atlanti-óceánt.
Történetünk ezen a hajón játszódik. A fedélzeten ugyanis tolvaj van, a feladat pedig a játékosokra hárul, hogy minél gyorsabban és persze diszkrétebben göngyölítsék fel ezt a kínos ügyet.
Elsőként építsük meg a Batory három szintes modelljét. Nyugalom, az elkészítéséhez minden rendelkezésünkre áll, csupán össze kell illeszteni a játéktábla darabjait. Amennyiben nem szeretnék ezzel időnket vesztegetni, a fedélzet egymás mellé helyezve is használható. Ezt követően, a játékszabályban foglaltak szerint, elhelyezzük a kartonfigurákat a hajón, majd minden nyomozónak rendelkezésére bocsátunk egy speciális jegyzetfüzet lapot, melyen megtalálják a lehetséges gyanúsítottakat, 3-3 szereplőkártyát, valamint 2-2 kérdéskártyát. Felfordítunk egy eseménykártyát is, mely az első megközelítendő helyszínt és eseményt jelöli. Egy szereplőkártyát színével lefelé fordítva kiveszünk a pakliból, ő lesz a tettes!
A csomagban 12 darab repülő csészealj kapott helyet. Az ezüst színű járgányok mellett 54 állatzsetont is találunk, 13 ló, 13 birka, 13 nyúl és 13 tehén képmásával. További 2 farkast és 4 űrbázist találunk a dobozban.
Ahogy a sokat sejtető képen is láthatjuk, állatokat kell rabolni. A játékosok földönkívüliek bőrébe bújnak, akik igyekeznek minél több háziállatot megszerezni, tanulmányozás céljából.
Az állatzsetonokat elhelyezzük az asztal közepén. Nem kell azon gondolkodni, melyik fele kerüljön fel és le, a vastag kartonpapírból készült korongok mindkét oldala egyforma.