A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Hírdetés

Társasjátékok

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív

Korábban már találkozhattatok az Igaz vagy hamis? Társasjátékkal a Manóprogramon. A beépített játékvezetővel működő csillag több mint 1000 eldöntendő kérdést tud feltenni a játékosoknak. A legendás csillag után megjelent az Igaz vagy Hamis Junior Társasjáték, mely a kisebbeknek szóló feladványokkal teszi próbára a játékosok tudását. Ezúttal pedig Harry Potter világába tehetünk látogatást, egy igen különleges, Roxfortos motívumokkal ellátott csillaggal. 

A homokszínű készülék négy sarkába a Roxfort négy házának szimbóluma került, a Griffendél, a Hugrabug, a Hollóhát és természetesen a Mardekár. A játék kezdetén minden játékos kiválaszt egy házat, majd az aranyszínű gomb megnyomásával nyugtázza választását. Kezdő és profi szint közül választhatunk. Nézzünk néhány példát!

Kezdő szint: 

  • - Igaz vagy hamis: Harmione kitörli magát szülei emlékezetéből, hogy megvédje őket
  • - Igaz vagy hamis: Harry beceneve a Félvér herceg

Profi szint: 

  • - Igaz vagy hamis: Hagrid egy esernyőjében rejtegeti varázspálcáját
  • - Igaz vagy hamis: Harry tette a nevét a Tűz serlegébe 

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Rumini, a kisegér kalandjairól már számtalanszor beszámoltunk nektek. Ezúttal egy izgalmas társasjáték formájában találkozhatunk a bátor hajósinassal. 

Azok számára, akik minden kötetet olvastak, szinte kihagyhatatlan élményt jelent a Rumini: A küldetés társasjáték, hiszen az eddig megjelent kötetet közül a Rumini, Rumini Zúzmaragyarmaton, Rumini és a négy jogar, Rumini Datolyaparton, Galléros Fecó naplója,  Rumini Ferrit szigeten és Rumini a Fényvizeken kel életre. 

A játéktábla egy hatalmas térképet rejt, amelyen a fent felsorolt könyvekből jól ismert helyszíneket találjuk. A rendelkezésünkre álló eszközök között lapul még Fortuna bogár kártyát, Eszközkártyát, Kincskártyát és Mágneskártyát. A játék kezdetén ezeket kell a megadott módon szétosztani a játékosok között, akik bábuikat a középen található Startmezőre helyezik.

Mindenki húz egy feladatkártyát, melyen három küldetést talál. Valamennyit teljesíteni kell a győzelemért. Küldetésünk során többek között az alábbi feladattal kell megbírkóznunk: Tükörfarkú Kasztor, a hódok királya, a Hódszövetség nagy ünnepére egy száz ládából álló bor-, sajt- és mézeskalács-szállítmányt rendelt. Vidd el a rakományt a Tükörtó-szigetre! Ahogy a példából is látszik, feladatunk, hogy a térképen hajózva elérjük a feladatkártyán látható helyszíneket. Ehhez három dobókocka áll rendelkezésünkre. Egy, mely az irányt mutatja, kettő pedig a sebességünket. A játék során a két számkocka értéke közül választhatunk, annak megfelelően, hogy a dobott irány kedvező számunkra, vagy sem. Amennyiben rossz felé kell indulnunk, érdemes a kevesebb lépést választani, míg ha célunk irányába mutat a kocka, többet lépjünk előre. 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Benő, Minka, Palkó és Rézi a korallzátonynál búvárkodik. Hirtelen a fejük felett elúszó kalózhajóból a mélybe süllyed egy kincsekkel teli láda.

A tökmagok azonnal a kincs nyomába erednek, ám a hullámok minduntalan elsodorják a drágaköveket előlük. A játékosok célja, hogy saját tökmagjukkal a lehető legtöbb kincset szerezzék meg. 

Ehhez 1 db játéktábla, 4 db játékosjelölő, 4 db dobókocka, 4 db kincsesláda, 16 db hullámlapka, 32 db kincslapka és 10 db fakorong (homokbucka) áll a rendelkezésükre.

A játéktábla szélére helyezzük saját figuránkat és a megadott sorrendben a hullámlapkákat. A táblán választott karakter színéhez tartozó dobókockával léphetünk. Hatos felével felfelé, egymás után elhelyezzük őket, majd a játékosok egyesével elhelyezik a kincseket a táblán. 

A játék 4 fordulóból áll, melynek mindegyike 4 körből épül fel. Az első két körben még nem lesz alkalmunk kincset szerezni, lépni azonban igen.

A kincsek mozgását a hullámok mozgása, azaz a hullámlapkák határozzák meg. Minden kör elején felfordítunk egy hullámlapkát, mely a nyíl irányába sodorja a kincseket. A játékosoknak minden fordulóban a dobókocka által mutatott hat lépéssel rendelkezünk. Minden kör végén átfordítjuk a kockát arra az oldalára, ahány lépésünk maradt. Azaz, ha a rendelkezésünkre álló hat lépésből kettőt tettünk meg, a kockát a négy pontot tartalmazó oldalára fordítjuk, a következő kört négy lépéssel kezdjük. Tekintve, hogy a kockán a legkisebb szám egy, ennél kevesebb lépésünk nem maradhat. 

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív

Marék Veronika bájos karakterei, Boribon és Annipanni, most társasjáték formájában szólnak a kicsikhez. 

A Pagony Kiadó gondozásában megjelent játék a Boribon és a hét lufi című mese alapján készült. A történet szerint Boribon hét színes lufit kap Annipannitól. A szivárvány színeit felsoroló mesében a lufik egyesével durrannak ki, míg végül egyetlen piros léggömb marad, melyet a melegszívű Boribon a nyuszinak ajándékoz, akinek még soha sem volt lufija. 

A játéktáblán megtaláljuk a piros, a narancs, a sárga, a zöld, a sötét-, és a világoskék, no meg a lila lufit. Minden fehér mezőhöz kacskaringós szalaggal kapcsolódik egy-egy színes léggömb. Ezekre a helyekre kell helyeznünk a dobozban található 28 darab színes kartonlufit. 

A játékhoz speciális, hat oldalú dobókocka tartozik, melynek egyik oldalán Boribon képmását találjuk. Amennyiben a kis medve arcképére fordul a kocka, bármelyik mezőre léphetünk. Miért fontos ez? Mert a cél az, hogy valamennyi színből összegyűjtsünk egyet. 

Miután felállítottuk a táblát, helyére illesztettük a kartonlufikat, tegyük a színes bábukat a két katicára, mely a start mező helyét jelzi. 

Ezt követően az első játékos dob a kockával, majd valamelyik irányba lép annyit, amennyit dobott. Előre és hátra is haladhatunk, nincs megkötve az irány. 

A kacskaringós szalagot követve keressük meg, hogy melyik lufi tartozik a mezőhöz, melyre érkeztünk, majd emeljük fel a lufit és hajtsuk végre az alatta található feladatot. Minden instrukció valamilyen kedves gesztust, érintést vagy vicces feladatot tartalmaz. Többek között ezeket találjuk a lufik alatt:

  • Fújjál a hajamra
  • Rázz kezet velem
  • Nézz rám kedvesen
  • Ijessz meg!

Miután végrehajtottuk a feladatot, bezsebelhetjük a mezőhöz tartozó színes léggömböt. Ha már van olyan szín a gyűjteményünkben, a helyén hagyjuk a lufit, és a soron következő játékos dob, majd végrehajtja a feladatot. 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A Mistakos level up játék nagyszerűsége az egyszerűségében rejlik, hiszen ki gondolná, hogy létrák egymársa helyezése igazi kihívást jelenthet a játékosok számára.

A Mistakos azon kevés játék közé tartozik, melynek használati útmutatóját a csomagolás külsején találjuk. Ez nem csak abban nyújt segítséget számunkra, hogy már a boltban részletesen megismerhessük a játékot, de a későbbiekben sem kell attól tartanunk, hogy elkallódik a leírás, hiszen mindig megtaláljuk a dobozon.

A Mistakos kétféle változatban játszható.

Az első verzióban a legkevesebb büntetőpont begyűjtése a cél. A kezdő játékos választ egy színt, majd letesz egyet a választott színű létrák közül az asztalra. A soron következő játékosnak az a feladata, hogy úgy helyezze rá az általa választott színű létrát, hogy az egyetlen ponton se érjen az asztalhoz. A játékot addig folytatják a résztvevők, míg az építmény valamelyik játékosnál leomlik. Az a játékos, aki ledöntötte a létra-tornyot, annyit büntetőpontot kap, ahány létra az asztalra esett. A játék az ötödik kör végéig tart. Ekkor összesítjük a pontokat, a játékot az nyeri, aki a legkevesebb büntetőpontot kapta. 

A második változatban a cél, hogy minél hamarabb megszabaduljunk a nálunk lévő létráktól. Ezúttal is úgy kell a játékosoknak elhelyezni a létrákat, hogy a legalsó létrán kívül egyik se érintkezzen az asztallal. Amikor valamelyik résztvevőnél leomlik a torony, a leesett létrákat be kell gyűjtenie. A győztes az a játékos, aki elsőként szabadul meg valamennyi létrától.

A játékban 24 létra van, egyenlő arányban piros, kék és zöld színben.

Az egyszerű, mégis izgalmas játékban 1-3 játékos vehet részt egyszerre. A játék remekül fejleszti a kombinációs készséget és a kézügyességet. 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Pierrot neve minden zenerajongó számára ismerősen csenghet, de egyre többen ismerik el munkásságát a társasjáték-készítés terén is. Néhány éve jelent meg Irány a Kincses Sziget nevű játéka, mely a Trefl jóvoltából kerülhet a gyerekszobákba. 

Az izgalmas gamer játékban valamennyien ádáz kalózokká változunk, és igyekszünk minél ütőképesebb legénységre, és még annál is több kincsre szert tenni, miközben minden igyekezetünkkel azon dolgozunk, hogy elsőként érje el hajónk a Kincses Szigetet.

Az összetett játék az alábbi kellékeket tartalmazza:

  • 1 db játéktábla
    4 db személyes tábla
    1db kezdőjátékos-jelző korong
    24 db missziókártya
    72 db legénységkártya (48 db kalózkártya, 24 db fegyverkártya)
    36 db kincskártya
    12 db szigetkártya
    64 db eseménykártya
    10 db gyöngykagyló jelölő kocka
    4 db kalózhajó
    24 db különböző színű jelölőkocka
    4 db horgonyjelző kártya

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív

Készen álltok egy pörgős agytornára? Az apró, "Adj egy ötöst" nevű kezecske alig várja, hogy a srácok körülüljék és 15-20 perces csatákat vívjanak a vidáman mosolygó végtaggal.

Elsőként szabadítsuk ki új barátunkat a dobozból, majd helyezzük be az elemeket (a készlet nem tartalmazza). A kártyák különböző témaköröket tartalmaznak. 80 könnyű és 80 nehéz kategóriát, többek között a következő témákban:

  • Virágok
    Híres séfek
    Országok
    Zöldségek
    S-sel kezdődő nevek
    Krumplis ételek
    Szendvics-feltétek
    Tanyasi állatok

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív

Berg Judit egy nyaralás alkalmával, kislányának alkotta meg Ruminit, a bátor hajósinast. A 8-12 éves korosztálynak szóló történet főszereplői egerek, akik a Szélkirálynő nevű hajó fedélzetén távoli országokba jutnak el. 

A hosszú, olykor unalmas utazást pedig mi mással lehetne jobban elütni, mint egy izgalmas kártya partival! A Rumini Römi nevéhez hűen, römi kártyákat tartalmaz, de természetesen nem a hagyományos lapokat. 

A pakli első szembetűnő különlegessége, hogy minden lapott Rumini képmása díszít.

Amennyiben megfordítjuk a kártyalapokat, tapasztalhatjuk, hogy négy hajózással kapcsolatos jel választja négy különböző színre a kártyát: horgony - fekete, kormánykerék- sárga, iránytű - kék és mentőöv - piros.

Természetesen a bubi, dáma és király lapokon is a könyv szereplői láthatók. Találkozhatunk Negróval és Telér Ivolával, valamint Bojtos Benedek kapitánnyal. Az ászokat olyan csodás dolgok díszítik, mint a vascsöppentő vagy a láthatatlanná tévő kalap. 

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív

Az óvodás korosztály fontos feladata, hogy nagycsoport végére birtokában legyen azoknak a képességeknek, melyek az iskolakezdéshez elengedhetetlenek. Ezek megszerzésének három alappillére az egyéni érési folyamat, az óvónő három, olykor négy éves fejlesztő munkája, valamint a szülők értékteremtő iránymutatása. 

E három tényező együttesen segíti hozzá a csemetéket ahhoz, hogy szeptember első napján csillogó szemmel kezdjék meg az iskolát, és az év további részében jól motiválható, érdeklődő, ügyes kisdiákká váljanak.

Mind a szülők, mind pedig a pedagógusok számára remek lehetőséget kínál a Pozsonyi Pagony gondozásában megjelent, Óvodás vagyok című társasjáték.

A fejlődést támogató játékot Vadadi Adrienn óvónő, író készítette, kifejezetten a 4-7 éves gyerek számára.

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív

Vajon a társasjátékban kinek van a legjobb szimata a kamu állítások leleplezéséhez? Most kiderülhet! A Te KAMUZOL! (VAGY NEM) játék ugyanis 240 állítást tartogat a játékosoknak. Ezek közül 120 igaz, 120 pedig hamis. 

A játék kezdetén elkülönítjük az igaz és a hamis állításokat tartalmazó pakilt, és színükkel lefelé fordítva az asztalra tesszük. A két pakli közé kerül a mutatóujj kártya, melyból 24 darabot találunk a dobozban. 

A kezdő játékos elfordul, még társai húznak egy-egy lapot valamelyik pakliból. Fontos, hogy legalább egy TE KAMUZOL kártyát fel kell venni. Ezt követően a "tippelő" megfordul, társai pedig egyesével felolvassák állításukat, melyek között az alábbiak is megtalálhatók:

Mialatt Mark Zuckerberg cégvezető nyaralni volt, a Facebook alkalmazottjai terveket készítettek, hogy használati díjat vezessenek be, csökkentve ezzel a hamis profilok számát. A portás megneszelte az ötletet, és értesítette Zuckerberget, aki azonnal megszakította vakációját, hogy megszüntesse a díjat mielőtt azt bevezették volna.

Legközelebbi rendezvények

 

Tetszik a Manóprogram?

Kövess minket a Facebookon is!