A gyerekek már egészen kis korban örömmel keresik a összefüggéseket és a kihívásokat. Iskolás kortól remek szellemi erőpróba a Piatnik legújabb, saját fejlesztésű társasjátéka a Rejtély a babaházban.
A látványos dobozban megtaláljuk a játéktáblát, mely egy teljes babaházat ábrázol, különféle helyiségekkel, lépcsőházzal, padlással és pincével. A mellékelt leírásból megtudhatjuk, hogy Anna 8. születésnapjára csodás babaházat kap. A szépen megmunkált házhoz baba is tartozik. A fekete ruhás játékbaba ujján csodás fekete gyűrű díszeleg. A születésnapi zsúr alatt azonban eltűnik Lisette Black baba gyűrűje. Anna vigasztalhatatlan. Vajon ki lopta el?
A babák összefognak, hogy megtalálják a tettest. Minden babaházban lakó baba gyanús, hiszen csak ők férhettek az ékszerhez.
Ami segítségedre lesz a nyomozásban:
-28 darab kártya
-20 darab történetlapka
-8 darab takarómappa
-1 darab jegyzettömb
A babák kartonmását megtaláljuk a dobozban. Egy kattintás, és talpra állíthatjuk őket a műanyag tartóval. Miután a játékok felsorakoztak a babaház előtt, minden résztvevő választ magának egy figurát, magához vesz egy takarómappát egy jegyzetlappal. Utóbbiból 100 darab került a csomagba, így bátran ráírhatjuk megfigyeléseinket, gyanúinkat, marad elég a következő partikhoz.
A déjà vu a "már láttam, ezt" jelenséget írja körül, amikor valaki úgy érzi, hogy az adott szituáció, melyet éppen átél, korábban már megtörtént vele. Erre az érzésre épül a Piatnik legújabb játéka, a Déjá Vu.
A játékhoz 36 kartonra rajzolt tárgy és 36 kártya tartozik. Minden kártyalapon kétszer szerepel minden kartonlapon látható tárgy. Ezeket a képeket kell megtalálni a játék során!
Elsőként keverjük meg a kártyákat, a kartonpapír tárgyakat pedig jól látható módon helyezzük el a pakli körül. 3 lapot vegyünk el a lefordított pakliból, és színével lefelé helyezzük külön.
Ezt követően fordtsuk meg az első lapot és tegyük a pakli mellé, színével felfelé.
A következő játékos is fordít egyet, és a lerakó paklira helyezi a kártyát, oly módon, hogy mindig csak a legfelső lap tárgyai legyenek láthatóak.
A játékosok figyelnek, és memorizálják a látott lapokat. Amennyiben egy tárgy kétszer felbukkan, gyorsan felkapjuk a képet ábrázoló kartonpapírt. A felvett lapot mindenki magánál tartja a játék folyamán.
A forduló végén minden olyan kartonpapír tárgyért pont jár, melyet a játékos jókor vett fel. Honnan lehet tudni, hogy jókor jutotunk a laphoz? A parti során minden játékos figyeli, hogy egy-egy új lap felfordításakor nincs e olyan kép a kártyán, melynek karton kártyáját valaki már felvette. Tekintve, hogy minden kép csupán kétszer szerepel a lapokon, azonnal kiderül, ha valaki rosszkor vette magához a képet, még mielőtt másodszor megjelent volna a kártyán a tárgy.
Az a játékos, aki akkor vette magához a kartonképet, amikor még csak egyszer láthatta azt, kiesik a partiból, a játék végén nem számoljuk a pontjait.
Szintén ok lehet a kiesésre, amikor a játék végén megnézzük a három külön helyezett kártyalap ábráit. Ha ugyanis olyan kartonkép van valakinél, amely a külön tett kártyákon látható, egészen biztosan nem láthatta a játék során, azaz nem lett volna szabad felvennie. Aki ilyen hibát vét, szintén kiesik az adott fordulóból, pontjait nem vehetjük figyelembe.
A KENSHO által forgalmazott Grabolo csomagolásához hasonló az Out side in fémdoboza is, ám a beltartalom és játékmenet némileg eltér a Graboloétól.
A csomagban 75 darab kártyát találunk. A játék előkészítése során alaposan megkeverjük a lapokat és színükkel lefelé elhelyezzük az asztalon. Három darab felfordítását követően egy negyediket is felcsapunk, ez lesz a "párosító" lap.
Ezt követen valamennyi játékos egyszerre nézi át a lapokat, keresve az egyezőségeket oly módon, hogy a "párosító" lap belső körének ábrája vagy színe megegyezzen a másik három kártya bármelyikének külső körén található ábrájával vagy színével és FORDÍTVA. Tehát a "párosító" lap külső körét is figyelni kell, hogy a másik kártya belső körének színével vagy szimbólumával is megegyezzen.
Találat esetén gyorsan meg kell érinti azt a lapot, mely minden szempont szerint egyezik a "párosító" lappal.
Ha sikerrel járunk, elvehetjük a "párosító" lapot és az azzal egyező lapot is. Amennyiben egyszerre több játékosnak sikerült egyezőséget találni, a "párosító" lap a helyén marad, a résztvevők csak a párosított lapot vehetik el. Ebben az esetben a "párosító" lap a pakli aljára kerül, új "párosító" és párosítandó lapot fordítunk fel.
Előfordulhat, hogy hibázik egy játékos és rossz kártyára teszi a kezét. Ebben az esetben egy korábban felvett lapot vissza kell tennie.
A játék addig tart, amíg minden kártya játékba nem kerül. A partit az nyeri, aki a legtöbb kártyát összegyűjti.
A szabadulószobák mind nagyobb népszerűségnek örvendenek, ám ezúttal ki sem kell mozdulni a srácokkal a családi fészekből, hiszen a TM Toys Szabadulószoba Junior társasjátékával saját otthonotok válik izgalmas kihívások színterévé.
Egyik kémtársunkat elkapták, és megkötözték. Csak rajtunk áll, hogy a rendelkezésünkre álló idő alatt megszerezzük az óra megállításához szükséges kulcsot, és kiszabadítsuk társunkat.
A méretes dobozban számos kelléket találunk, ám az elemeket nélkülözi a felszerelésünk, így ezt magunknak kell beszerezni. 2 darab AAA elemre lesz szükségünk a "kém-kütyük" üzemeltetéséhez.
A dobozban találunk:
1 db órát szíjjal
1 db kalitkát kulccsal
2 db pálcikát
1 db Quiz Mastert
45 db Quiz Master kártyát, három féle nehézségi szinten
1 db szerencsekereket
3 db kulcsot
A Formatex kínálatában megtalálható Furfangos teve remek memória-, és megfigyelőképesség fejlesztő játék. Az afrikai hangulatú dobozt felbontva, kezünkbe vehetjük a nagyjából 20 centiméteres tevét.
Az összeszerelést követően, mely egyetlen mozdulatból áll, helyezzük be a 3 darab AA elemet, mely elengedhetetlen kelléke a játéknak.
Ezt követően helyezzük be a 20 darab üveget a teve hátán található rekeszbe, és vegyük kezünkbe a barna butykost, melynek segítségével vízzel tölthetjük meg új barátunkat. Erre azért van szükség, mert a Furfangos teve ezt követően 3 kihívás elé állít bennünket. Amennyiben helytelen választ adunk, a szájában elhelyezett folyadékot nemes egyszerűséggel ránk köpi!
A játékot játszhatjuk egyedül, vagy maximum négyen. Ennek megfelelően kell beállítani a kókuszdiós láda oldalán található csúszkát.
Amint a kapcsolót ON állásba toljuk, kezdődhet a játék. Az első kihívás a Kókuszdió játék, mely leginkább az "Itt a piros, hol a piros" játékra hasonlít. Vagyis, a felvillanó fények közül meg kell mondanunk, melyik volt az utoljára felvillanó kókuszdió. Amennyiben jól válaszolunk, azaz sikerül azt a kókuszdiót megnyomnunk, melynek fénye utoljára gyulladt fel, a Furfangos teve kilő egy üveget, mely a helyes válasz jutalma. Ha azonban nem sikerül eltalálni a megfelelő kókuszdiót, a teve ránk köpi a vizet. Ez esetben nem jár palack. A lehetőség a következő játékost illeti, ő próbálkozhat azzal, hogy eltalálja, vajon melyik kókuszdió villan fel utoljára.
A BrainBox feladványok igazán látványos, mágnessel zárható dobzozban kapnak helyet. A változatos témákban beszerezhető dobozokban ugyan azok az alapkellékek kapnak helyet:
A játék lényege, hogy adott idő alatt, (amíg leperegnek a homokszemek, ez rendszerint 10 másodperc), alaposan meg kell néznünk a képet. Az idő lejárta után átadjuk a kártyát a mellettünk ülőnek, aki a dobókockával dobott értéknek megfelelő számú kérdést olvassa fel nekünk.
Amennyiben a képen látottak alapján meg tudjuk válaszolni a feladványt, megtarthatjuk a lapot, ha nem, vissza kell tennünk a kupac aljába.
Ezt követően a soron következő játékos húzhat egy lapot.
A játékot az nyeri meg, aki 10 perc alatt a legtöbb kártyát tudja összegyűjteni.
A BrainBox - Tudományos ismeretek jónéhány tudományágba bepillantást enged a srácoknak.
Lássunk néhány példát. Jó tudni, hogy ezeket a kártyákat olvasni tudó gyerekekkel tudjuk használni, hiszen az ismeret nagy része írásos formában került a lapokra.
Ilyen többek között a cápát ábrázoló kép, ahol olyan információhoz juthatunk:
A fenti leíráshoz tartozó kérdések pedig:
Amikor kibontjuk a Twister bekötött szemmel társasjáték dobozát, elfog a DIY, azaz a csináld magad érzés. Természetesen nem rossz értelemben, hiszen az alkatrészeket gyorsan össze lehet állítani, és a srácok remekül szórakoznak majd, amikor a kitapintásra váró formákat felragasztják a megfelelő helyre.
A játék egyik legfontosabb és legfigyelemre méltóbb sajátossága, hogy akár látássérült csemetékkel, felnőttek is játszhatjuk!!
Ránk vár a feladat, hogy a pörgettyűt összeállítsuk. Végül a szemkötők rögzítői kerülnek a helyükre.
Terítsük le a játékszőnyeget. Ekkor a játékosok, szemkötővel a szemükön, felsorakozhatnak a szőnyeg szélén. A játékosok közül valaki magára vállalja a pörgető feladatát, ő természetesen nem visel szemkötőt.
Amint valamelyik ábrán megállt a mutató, a Pörgető tájékoztatja a résztvevőket, hogy melyik ábrát kell kitapogatniuk a szőnyegen. A játékosok egyszerre indulnak el, és igyekeznek minél tovább állva maradni. Akinek ugyanis leér a könyöke vagy a térde, kiesik a játékból.
Minden újabb pörgetés új pozíciót jelent, ahol vagy a kezek, vagy a lábak mozdulnak majd tovább egy új ábra felé.
Mint említettük, a játékot az nyeri, aki utoljára állva marad.
Néhány fontos tudnivaló:
Az 5 éves kortól ajánlott játék 55 darab kártyából áll. Az 5 különböző színű kártya szett minden színe 11 számozott kártyából áll (1-től 5-ig mindegyikből két darab, míg a 6-os lapból csupán egy)
A játék célja, hogy minél előbb megszerezzünk 15 pontot. Lássuk hogyan!
Minden játékos (2-5 fő vehet részt egy-egy partiban) választ egy színt, és magához veszi a 11 lapból álló szettet. A pontokat mindenki magának tartja nyilván, így szükség lesz papírra és íróeszközre, hogy a fordulók végén rögzíthessük az aktuális pontokat. Az írás művészetével ismerkedő csemetéknek jó gyarkolási lehetőség, ha a neveket és pontszámokat gondosan feljegyzik.
A játék során, a sorba rendezett lapok közül mindenki letesz egyet az asztalra, színével lefelé. Miután minden játékos letett egy kártyát, a lapokat megfordítjuk. A legnagyobb értékű lap gazdája viheti a lapokat, és írhat fel magának egy pontot a sikeres ütésért. Vigyázat, előfordulhat, hogy két vagy több játékos is ugyan olyan értékű lapot tett, ezek minden esetben kiütik egymást, a legmagasabb érték keresésekor nem vehetők figyelembe. Azaz, hiába tett két játékos is 6-os lapot, amelynél nincs magasabb értékű, mégsem ők, hanem az a játékos nyeri a kört, aki egyedül tette a legmagasabb érték. Ennek megfelelően akár az 1-es lappal is magunkénak tudhatjuk a győzelmet.
Amennyiben a forduló során úgy alakul, hogy minden lapnak párja akad, azaz egyetlen kártyát sem tudunk figyelembe venni, az asztalon maradnak és a következő forduló győztese veheti magához az összes lapot, oly módon, hogy a két forduló győzelmét együttesen jegyzi fel a papírjára, azaz két ponttal gazdagodik az adott körben.
Amennyiben minden kártyánkat kijátszottuk, a már letett lapok ismét játéka kerülnek, a parti a fent leírt módon megy tovább, egészen addig, amíg valaki eléri a 15 pontot.
Az óvodás kortól játszható játék segít a gyerekeknek eligazodni a 10-es számkör elején, segít megismerni a kisebb-nagyobb fogalmát, valamint a számok írásmódját és a hozzájuk tartozó értéket.
A Hello Dino első ránézésre óvodásoknak és kisiskolásoknak készült, ám a látszat csal. Egy olyan fordulatos és izgalmas memóriajátékot szeretnénk bemutatni nektek, mellyel a kicsikkel együtt a nagyok is remekül szórakoznak majd.
A dobozból kör alakú játéktábla kerül elő, melyen körbe fordíható kőhalmok és mélyedések láthatók. Tovább kutatva 5 fészket találunk, melyben egy-egy édes dinoszaurusz lapul. Amennyiben jobban szemügyre vesszük a kis dínókat, észre vehetjük, hogy különböző színűek. Találunk piros, kék, zöld, sárga és lila színű őslényt.
Végezetül az őshüllők színével megegyező játékkorongok kerülnek elő, melyekből színenkén 4 darabot találunk.
A cél az, hogy valamennyi színből egy-egy korongot beszerezzünk a játék során. Ehhez elsőként fel kell állítani a játéktáblát, és az asztalon felsorakoztatni a tojásokat. Ezt követően el kell dönteni, ki legyen a kezdő játékos, aki ezt követően a színkockával dob. Amennyiben a fent említett öt szín egyikére fordul a kocka, egy szabadon választott, de természetesen lezárt tojás felkerülhet a táblára. Ekkor a játékos, aki felhelyezhette a tojást, megnézheti, hogy milyen színű dínó lapul a tojásban, úgy, hogy a többi résztvevő is jól lássa azt.
A következő játékoson a sor, hogy a színkockával dobott árnyalatra helyezzen egy tojást és játékostársaival közösen bepillanthasson a tojáshéj alá.
Amennyiben a nyílra fordul a kocka, eggyel tovább kell tekerni a táblán elhelyzekedő fészkeket, ezt követően pedig megnézhetünk egy tetszőlegesen válaszott toját, melyet a többieknek is megmutatunk.
Mint említettük, a játék célja, hogy összegyűjtsük a különböző színű dínók karton mását, azt azonban eddig nem említettük, hogy ezt miként tehetjük meg.
Abban az esetben kapunk karton dinoszauruszt, ha a tojás, melyet felhelyeztünk a játéktáblára, megegyezik a fészek helyének színével. Azaz minden dínónak a saját színével azonos sávba kell kerülnie.
Színes fémdobozban kapott helyet a KENSHO Keetoo nevű játéka. Kibontva valóságos színkavalkád fogad bennünket. A csomagolás 35 darab nagy szimbólumkorongot, 5x10 darab különböző színű műanyag zsetont és szimbólumot, valamint 5, 2 és 1 pont értékű zsetont rejt.
A játék célja, hogy összegyűjtsük, a játékosok számától függően, az előírt 20, 25, 30, 35 vagy 40 pontot.
Elsőként minden játékos magához vesz 10 darab azonos színű műanyag zsetont. Ezt követően a szimbólumkorongokat ábrával lefelé elhelyezzük az asztalon, majd a pakli tetején lévő korongot felordítjuk. A játékosoknak meg kell állapítani, hogy a tíz szimbólum közül melyik két hiányzik a korongról.