A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Hírdetés

Társasjátékok

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

GraboloApró, dekoratív fémdoboz került a Manóprogramhoz. A fedelet kezek, számok, és kockák díszítik. Vajon mi bújhat meg apró szerzeményünkben? Pattintsuk fel a tetőt, és lessünk bele!

 

A csomag 36 darab kártyát, 1 darab számos, és 1 darab színes dobókockát tartalmaz. A feladat a következő: keverjük össze a kerek lapokat, majd színükkel lefelé fordítva helyezzük egymás mellé az asztalra. Ezt követően az első játékos mindkét dobókockával dob. A számos, és színes kockának köszönhetően egy olyan kombinációt kapunk, melyet megtalálunk a lefelé fordított kártyákon. 

 

A dobást követően a játékosok minél gyorsabban elkezdik megkeresni a lefordított lapok között azt a szín-szám kombinációt, melyet az imént leolvastak a kockákról. Amint megvan a keresett kártya, a szerencsés játékos lefordítva maga elé helyezi. Ez a lap az övé marad, egészen addig, amíg a kocka nem fordul ismét erre a kombinációra. Ekkor ugyanis a többi játékos megtippelheti, hogy kinél van a keresett lap. Azért tippelik, mert a (minimum) 3 játékosnál gyülekező lapokat könnyen össze lehet keverni. Amennyiben valakinek sikerül eltalálni, hogy hol lapul  kártya, magához veheti, ha tévedett, vissza kell tennie egyet a saját lapjaiból az asztalra. Abban az esetben, ha a lap birtokosa találja el, hogy nála van a keresett kombináció, megtarthatja a kártyát. Ha azonban tévedett, vissza kell tennie egy szabadon választott lapot a többi közé.

 

Grabolo  Grabolo

 

Nem kötelező tippelni, aki azonban nem kockáztat, nem is szerezhet lapot abban a fordulóban. 

 

A játék célja, hogy minél gyorsabban összegyűjtsünk 10 darab, öt, vagy annál több játékos esetén pedig 8 darab kártyalapot. 

 

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Tabu - HasbroKi ne szeretné a fejtörő játékokat, melyek megtornáztatják az elmét. Na és az olyan társasjátékokat, melyeket időre kell játszani? Hiszen mennyivel izgalmasabb, ha halk ketyegésével figyelmeztet bennünket az óra, bizony ideje megadni a helyes feleletet. A “pontot az i-re” pedig a kellemes társaság teszi fel, amely idővel összeszokott csapattá kovácsolódik, és tagjai kart karba öltve küzd a győzelemért.

 

Ha olyan játékot kerestek, amely a fenti leírásnak megfelel, akkor a Hasbro által gyártott Tabu társasjátékot nektek találták ki.
A Tabut 13 éves kortól bárki játszatja.

 

A szabályok egyszerűek, a játékkártyák tetejére írt szót, a csapat tagoknak, az éppen soron következő “magyarázó” személy instrukciói alapján kell kitalálnia. A helyzetet nehezíti, hogy a feladványhoz közvetlenül kapcsolódó fogalmakat, melyeket a lapon feltüntettek, nem szabad használni. Az ellenfél egyik tagja pedig árgus szemekkel figyeli, hogy valóban tabuként kezeli-e a játékos a tiltott kifejezéseket, és azok ragozott alakját, vagy rövidítését. Ha mégis kiszalad a száján, a dobozban elhelyezett mókás hangú dudával figyelmezteti tettére. Ebben az esetben új kártyát kell húzni, a régit pedig a “balul sikerült” kupacba kell helyezni. Egészen addig lehet próbálkozni, amíg a homokóra utolsó szeme le nem pereg. Ekkor a lehetőség a másik csapaté.

 

A kártyák elhelyezésére speciálisan kialakított rekesz szolgál. Ennek segítségével lehetővé válik, hogy a lapok kényelmetlen szorongatás nélkül, a játékos és segítője, aki az időt és a felhasznált szókészletet figyeli, egyaránt betekintést nyerjen a feladványba.

 

A kártyákat szín szerint helyezhetjük el a tárolóban, így minden játékos azonos nehézségű feladványt kap. Új forduló esetén érdemes új színt választani, hogy változatosabb legyen a játék.

 

Amikor mindenki megcsillogtatta verbális képességeit, és mint magyarázó sorra került, véget ér a játék. A gyűjtött pontok alapján ki kell hirdetni a győztest. A fordulók során minden olyan szó pontot ér, amelyet időn belül, tökéletesen megfejtett a csapat. Azokért a kártyákért, melyek valami oknál fogva a “balul sikerült” kupacba kerültek, az ellenfél csapata kap pontot.

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Gazdálkodj OkosanA REGIO JÁTÉK polcait nézegetve olyan klasszikus társasjátékra lelhetünk, mint a Gazdálkodj okosan! Gyermekkorunk kedvence visszatért, igaz, a figyelmes szemlélő már a dobozon is talál egy-két változást. Ma már nem CSÉB, és MALÉV felirat olvasható a csomagoláson, hanem ALEXANDRA, és IKEA. Ettől a kis módosítástól talán még izgalmasabb felnyitni a dobozt, hogy végre megtudhassuk, mi az ami változott, és mi az ami marad, valamint, hogy sikerül e maradéktalanul felidézni gyermekkorunk hangulatát.

 

A berendezésre váró lakások maradtak, ám a hajdani rajzokat, színes, mutatós fotók váltották fel. Ezeket a képeket ugyan úgy ki kell vágni, és a parti során apránként megvásárolni. A fizetés már korunk bankjegyeivel történik, sőt lehetőségünk van folyószámlát nyitni, melyre bizonyos mezőkön még kamatot is kaphatunk. Sőt, a játék elején rendelkezésünkre bocsátott 238.000 Ft készpénzen kívül, további 3.000.000 Ft-ot kapunk bankszámlánkra. Ezt az összeget egy logóval ellátott jegyzettömbön tartja számon a pénztáros. A rendelkezésünkre álló vagyonból fedezhetjük napi kiadásainkat, vagy felhasználhatjuk önerőként, amikor lakást vételezünk. A cél ugyanis mit sem változott az évek során, ingatlant vásárolni, majd berendezni azt. Motorizált világunkban nem meglepő, hogy az imént felsoroltakon túl, egy személygépkocsit is be kell szereznünk a győzelemhez.

 

Az árak bizony igazodnak napjaink árszínvonalához, tehát senki se lepődjön meg azon, hogy a START mezőn áthaladva 500.000 Ft üti a markát, hiszen lakáshoz is 9.000.000 Ft ellenében juthatunk.

 

Persze mit sem érne a játék Fortuna istennő kegyei nélkül, a jól ismert Szerencsekártyák hozzásegíthetnek bennünket az áhított autóhoz, bútorokhoz, vagy egy kis extra biztosítási díjhoz. Ahhoz, hogy a játék során biztonságba tudjuk ingó-, és ingatlan vagyonunkat, érdemes biztosítást kötni, hiszen kár estén a társaság pótolja azokat.

 

Gazdálkodj Okosan  Gazdálkodj Okosan

 

A partit az a játékos nyeri, aki elsőként rendezi be otthonát, és vásárolja meg a hőn áhított személygépkocsit. Azok a játékosok, akik fizetésképtelenné válnak, kiesnek, a tulajdonogukat igazoló dokumentumokat pedig vissza kell adniuk a pénztárosnak.

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Éhes krokodil

 

Amikor kicsomagoljuk a Modell & Hobby által forgalmazott Tomy: Mohó Krokó fantázianevet viselő játékot, a hatalmas, élénk narancssárga színű aligátort látjuk meg elsőként. Az apró, színes békákat csak ezt követően pillantjuk meg, ám az édes jószágok minden bizonnyal belopják magukat a srácok szívébe. 

 

Találunk még a csomagban 20 lóherét ábrázoló korongot, és 28 állatos kártyát.

 

Az összeállítás rendkívül egyszerű, helyére kell pattintanunk a hatalmas, narancssárga krokodilfejet, és kezdődhet a móka. 

 

A játék menete nem bonyolult, így a kisebbek is bekapcsolódhatnak. Ehhez a játékhoz minimum három fő részvétele szükséges, de legfeljebb öten vehetnek részt a partiban. Elsőként felosztjuk a szerepeket egymás közt, azaz megállapodunk abban, hogy ki kezeli a mohó krokodilt, és ki próbál menekülni a békákkal.

 

Minden résztvevő választ magának egy békát, melyet leültet a megegyező színű tavirózsa levélre, és magához veszi az azonos színű, lóhere képével ellátott korongokat. Ezekből 5 db áll a játékos rendelkezésére. A játék elején az ép lóherét ábrázoló kép legyen felül.

 

A krokodil kezelője kitátja az állat száját, és egy határozott mozdulattal hátrahúzza a robusztus fejet. Az állatok képével ellátott kártyák is az aligátor gazdájánál maradnak. Ezek a lapok jelzik majd, hogy mikor záródik össze a félelmetes állkapocs. 

 

A kártyalapok folyamatos felfordítása közben minden játékos árgus szemekkel figyeli, hogy milyen állat képe jelenik meg. Egészen addig nincs gond, amíg békés dzsungellakók tűnnek fel, ám amikor megjelenik az éhes krokodil képe, azonnal cselekedniük kell. Minden játékosnak meg kell nyomnia azt a tavirózsa levelet, mely saját békájához tartozik, megelőzve ezzel a krokodilt üzemeltető játékos, aki ugyan ebben a pillanatban hozza majd működésbe a fehér vízililiommal az aligátort. 

 

Az állat állkapcsa összezáródik, és annak a békának a tulajdonosa, aki nem volt elég gyors, és elkapja a krokodil, meg kell fordítania egy lóherével ellátott korongot, oly módon, hogy a harapott fele legyen látható. Az a játékos, akinek elfogynak a felfordításra váró zsetonjai, kiesik a játékból. A partit az a játékos nyeri, aki legtöbbször ugrik el sikerrel a krokodil elől, azaz a játék végén még rendelkezik fel nem fordított lóherével. 

 

A bájos játék fejleszti a srácok megfigyelőképességét, reakcióidejét, és reflexét. Nem utolsó sorban remek móka az aranyos békákkal elugrani a hatalmas fogak elől. 

 

Éhes krokodil  Éhes krokodil

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Kuka MókaBizony nem egyszerű olyan, beltéren is élvezhető ügyességi játékot találni, mely leköti a kicsik figyelmét, és a lakás is épségben marad. A Formatex Kft. által forgalmazott Kuka Móka egyszerre kínál mozgási, szórakozási, és fejlődési lehetőséget a gyerekek számára. 

 

A méretes dobozból ezüstösen csillogó kuka kerül elő. A mókás szerkezet hatalmas szemekkel, és szélesen vigyorgó szájjal rendelkezik. Az összeállítást követően helyezzük el a zsebtelepeket a tartály belsejében kialakított elemtartóban. Az energiaforrást nem tartalmazza a készlet. A használati útmutató mellett színes lapokat találunk. Valamennyi játékos választhat magának egy színt, majd saját kezűleg elkészítheti papírgalacsinját. Ez a mozdulat amellett, hogy szórakoztató, hozzájárul a finommotoros mozgás fejlődéséhez. Amint legyártottuk saját muníciónkat, kezdődhet a játék. 

 

A szemetes alján háromállású kapcsolót találunk. I-es fokozatban lassabban, míg II-es fokozatban gyorsabban száguld el előlünk a csintalan hulladéktároló. Mindez nem könnyíti meg a játékosok dolgát, tekintve, hogy a fordulót az nyeri, aki a legtöbb papírgalacsint dobja a kukába. 

 

A dolog pedig nem olyan egyszerű, hiszen a tartály folyamatosan mozgásban van, melyet hirtelen irányváltásokkal egészít ki. Sőt, hogy tovább fokozzuk a kihívásokat, a szemetes fedele időről időre lezárul, majd ismét kinyílik. Ezt a funkciót a tető hátrahajtásával kiiktathatjuk, hogy a legkisebbek is csatlakozhassanak a mókához. 

 

A forduló végeztével összeszámoljuk, kinek hány papírhulladékot sikerült bedobni a kukába. A partit az nyeri, aki a legtöbb galacsint helyezte el a szemetesben.

 

Ahhoz, hogy a szerkezet újra mozgásba lendüljön, a szája alatt található gombot kell megnyomnunk. Ekkor kis barátunk ismét eszeveszett száguldásba kezd, és a gyerekek újra megcsillogtathatják ügyességüket, és gyorsaságukat. 


 

 

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Gyártó és forgalmazó: Hasbro Magyarország Kft.

 

A játékról bővebben itt olvashattok!

 

A Monopoly számtalan változatban látott napvilágot az elmúlt 80 év során. A Manóprogram több verziót is bemutatott, a Monopoly Juniort, mely 8 éves kortól nyújt kiváló szórakozást, a klasszikus változatot, a Bankkártyás Monopolyt, melyet POS terminállal szereltek fel, illetve a Monopoly Empire játékot, ahol hirdetőtáblákat birtokolhatunk. A Monopoly Bábu őrület szintén különleges, hiszen a Monopoly rajongók szavazatai alapján került a készletbe a 16 darab csillogó bábu. A Manóprogram csapata ezúttal ezt a speciális változatot tette próbára.

 

Monopoly Bábu őrület  Monopoly Bábu őrület

 

A játékszabály megegyezik a klasszikus változatéval, azaz minél több telket kell vásárolnunk, melyre házat, majd szállodát építhetünk, annak érdekében, hogy jövedelemre tegyünk szert a bérleti díjakból. 

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Gas Out Pukiszörny - MattelZöld gázfelhőcske csücsül a félig nyitott dobozban, mely a Manóprogram csapatához került. Gas Out, a kis pukiszörny kissé zavart arckifejezéssel trónol a csomagban, egészen addig, amíg segítő kezek ki nem emelik onnan. Gast a tartó csavarok erősen fogják, így szorosan kell a kis felhőt megragadni ahhoz, hogy kiszabaduljon a dobozból. Az ám, csakhogy demó üzemmódban rendkívül mókás hangok törnek elő a kis pamacsból. A felhő színe már első ránézésre gyanús, és a pukiszörny elnevezés is árulkodó, ám a hangok ennek ellenére váratlanul és áthatóan törnek elő, azon hosszú másodpercek alatt, amíg átkapcsolunk játéküzemmódra.

A csomagban további 56 darab kártyalapot találunk, melyek egy fele 1-től 5-ig számozott, másik fele dupla nyilat és X-et rejt. A játékszabály áttanulmányozása után kezdődhet a játék.

Minden játékos (2-5 fő vehet részt a partiban) három lapot kap. A maradékot az asztalra helyezzük, ez lesz a húzópakli. Közvetlenül mellette kialakítunk egy dobópaklit is. A kezdő játékos eldöntheti, hogy a kezében tartott lapok közül számozottat választ, vagy egyéb utasítást tesz az asztalra. Amennyiben valamely számozott lapra esik a választása, a kártyán látható számnak megfelelő alkalommal kell a szörnyecske hasát lenyomnia. Ideális esetben bugyborékoló gyomorhangok törnek elő, ám ha már túlságosan feszíti a kis pukit a gáz, egy váratlan pillanatban előtör belőle. Akinél a puki kiszabadul, kiesett a játékból. A soron következő játékos dob be egy tetszőleges lapot. Minden alkalommal pótolni kell a ledobott kártyát, oly módon, hogy folyamatosan három lap legyen minden játékos kezében.

Amennyiben X-et ábrázoló kártyát kíván felhasználni egy játékos, a soron következő résztvevő kimarad az adott körből. A dupla nyíl használatával megfordul az irány, ismét az előző játékoson van a sor.


 

Amikor már csak ketten küzdenek a győzelemért, az X-xel és dupla nyíllal ellátott lapok bedobása alkalmával újra a soron lévő játékos húzhat, majd dobhat be lapot.

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Speed cups - PiatnikSpeed cups, azaz Gyors poharak, olvasható a Piatnik Budapest Kft. által forgalmazott társasjáték dobozán. Vajon mitől száguldanak ilyen gyorsan ezek a poharak? Pillantsunk bele a csomagba, ahol 20 db színes poharat, 24 db feladatkártyát, és egy, a hotelek recepciójáról jól ismert csengőt találunk.

 

Amint sikerül meggyőzni a gyereket arról, hogy eleget püfölték a Hotel Csengőt, ismerkedjünk meg a játékszabállyal. 

 

A feladat tulajdonképpen rendkívül egyszerű. A rendelkezésünkre álló poharakból ki kell raknunk azt a mintát, melyet a feladatkártyán látunk.  

 

Valamennyi játékos 5 db, eltérő színű poharat vesz magához, majd a kezdő játékos felüt egy feladatkártyát. Figyelem, itt következik a csavar, hiszen az ábrákon nem poharakat, hanem különféle tárgyakat és állatokat láthatunk. Így az elsőre oly könnyűnek tűnő játék már nem is annyira egyszerű. A feladványok között találunk ágon ülő madarakat, ahol az állatokat egyszerre két különböző szempontból kell egymáshoz viszonyítanunk, hiszen mind függőleges, mind vízszintes irányban eltérnek egymástól. Így amikor a kártyán látható ábrát másoljuk, függőleges irányba kezdjük egymásra építeni a poharakat, miközben figyelembe vesszük az állatok horizontális viszonyát is. 

 

Szintén szükség van egy kis gyakorlásra ahhoz, hogy a különféle tárgyakat, úgy mint a hegyen felfelé haladó járműveket, vagy a különböző formájú építőelemeket, gondolatban poharakká alakítsuk át. A cél ugyanis az, hogy minél rövidebb idő alatt helyes sorrendbe tudjuk állítani a csészéket. Az a játékos, aki elsőként csap a Hotel Csengőre, bezsebelheti a feladatkártyát, és ezzel egy lépéssel közelebb kerülhet a győzelemhez. A partit az a résztvevő nyeri, aki a legtöbb feladatkártyát birtokolja a játék végén.

 

Speed cups - Piatnik  Speed cups - Piatnik

 

Az ötletes poharak további képességfejlesztő játék alapjául szolgálhatnak. Néhány tipp, hogy a csemetéket észrevétlenül és szórakoztató módon fejlesszük:

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Amennyiben olyan képzeletbeli listát kívánunk összeállítani, melyben felsoroljuk a legnépszerűbb társasjátékokat, az Activity klasszikus változata minden bizonnyal megtalálható lesz rajta. Nem vitás, ez a kreatív gondolkodásra ösztönző játék sokak kedvence.

 

Örömmel jelenthetjük, hogy megjelent az Activity család legújabb tagja, az Irkafikra Activity. A játékot 8 éves kortól, akár 10 fő élvezheti. Lássuk miként!

 

Activity Ifrkafirka  Activity Ifrkafirka

 

A doboz 1 db rajztáblát, 1 db filctollat, 1 db törlőkendőt, 1 db homokórát, 220 db feladványkártyát, és 20 db műanyag korongot tartalmaz.

 

A játék lényege, hogy a feladatkártyákon látható szavakat lerajzoljuk a táblára. A kihívást az jelenti, hogy a rajztáblát, egy gumiszalag segítségével, a homlokunkhoz erősítjük. Így már nem is olyan egyszerű ábrázolni a feladványt.

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Muckinos - PiatnikBájos manók pillantanak szét a Muckinos feliratú dobozról. Ez a különleges memóriafogó akár négy lurkónak is remek szórakozási lehetőséget biztosít. Bizony, ezúttal egy memóriajátékba ágyazott társasjátékkal van dolgunk!

 

A doboz belsejéből 36 darab erdőkártya, 4 darab startlapkártya, 4 darab gyerek figura, és 4 darab műanyag talp kerül elő. Nosza, illesszük a tartóba a csemetéket ábrázoló rajzokat, és állítsuk csatarendbe a lefordított erdőkártyákat. Ezt oly módon tegyük, hogy hat sort és hat oszlopot alakítunk ki. Érdemes minden kocka között kis rést hagyni, hogy meg tudjuk fordítani a kártyákat.

 

Ez után választunk egy színt a négy startlapka kínálta lehetőség közül  (színes nyíl jelzi kiindulási pontunkat, és választott árnyalatunkat). A kiindulási pontok az erdő szélére kerülnek, ezekre helyezzük a figurákat.

 

A legfiatalabb játékos máris felfordíthatja az első sor egyik erdőkártyáját, ezt követően pedig tetszőleges helyen kukkanthat a választott kártya alá.

 

Attól függően, hogy milyen lapot talált, a következő lehetőségek állnak fenn:



    • A legideálisabb, ha két, megegyező szimbólummal ellátott lapot fordít fel a versenyző. Ebben az esetben, az elsőként megfordított kártyára helyezheti saját bábuját, tehát egy sorral előrébb kerülhet, a második lapot pedig visszafordítja. Minden sikeres lépést követően, újabb lehetőséget kap a játékos, hogy még egy lépéssel közelebb kerüljön a célhoz.

 

    • Kevésbé szerencsés esetben a második kártyán látható kép nem egyezik az elsővel. Ekkor a figura a helyén marad, és mind két lapot lefordítjuk.

 

    • Elérkeztünk a harmadik, egyben legkevésbé kívánatos variációhoz. Amennyiben bármelyik lapon Muckinost talál a versenyző, egy lépéssel hátrébb kell állnia, miközben visszafordítja a választott lapot.



Azon erdőlapkát, melyen nem áll játékos, mindig vissza kell fordítani, tehát csak azok a lapok lehetnek színükkel felfelé, melyen játékos áll.

 

A partit az a szerencsés lurkó nyeri, aki elsőként vág keresztül az erdőn, és sikeresen megérkezik (saját startlapkájához képest) a szemben lévő oldalra.

 

Az ötletes játék amellett, hogy remek memóriafejlesztő, kiváló családi társasjáték, sok izgalommal és versengéssel.

 

Muckinos - Piatnik  Muckinos - Piatnik

 

Legközelebbi rendezvények

 

Tetszik a Manóprogram?

Kövess minket a Facebookon is!