A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Hírdetés
Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

A történet dióhéjban

Mario és Luigi, a brooklyni vízvezetékszerelők egy föld alatti főnyomócső megjavításán dolgoznak, amikor egy titokzatos vezetéken keresztül varázslatos új világba csöppennek. Miután elkeverednek egymástól, Mario kalandos útra indul, hogy megtalálja Luigit.

Egy Toad nevű gomba segítségével és a hadászati-harcászati alapkiképzésnek köszönhetően, amit a Gombakirályság uralkodója, a harcos Peach hercegnő nyújt számára, Mario felfedezi, mekkora erőt és kitartást képes életre hívni önmagában, és biztossá válik abban, hogy amíg ő és Luigi vállvetve harcolnak, bármi lehetséges.

Így jött létre a film

A Nintendo legendás Super Mario Bros. karakterei évtizedek óta az ádáz gémerek és a műkedvelő játékosok nagy kedvencei, tehát kézenfekvő volt, hogy a patinás videójáték-gyártó cég az Illuminationst kéri meg a hősök vászonra vitelére, hiszen az animációs stúdió olyan közönségkedvencekkel büszkélkedhet, mint az Énekelj! és A kis kedvencek titkos élete, illetve a filmtörténet legsikeresebb animációs franchise-ai közé tartozó Gru és a Minyonok.

 

„Az Illumination elsősorban a karakterek filmstúdiója – mondja Chris Meledandri, az Illumination alapító vezérigazgatója. – Olyan produkciókat szeretünk készíteni, amelyek felkavarják az állóvizet, és ez a történet, amit mi a Nintendóval el szeretnénk mesélni a Super Mario Bros.: A filmben, pontosan ilyen. A rajongókra gondoltunk, amikor megcsináltuk ezt a filmet. Tisztelegni szerettünk volna az elképesztő játék és a közkedvelt hősök előtt.”

Shigeru Miyamoto, a Nintendo egyik igazgatója, a Super Mario-játékok tervezője és a Super Mario Bros.: A film egyik producere szerint a Super Mario azért tud világszerte sok millió embert lekötni, mert keletkezése óta folyamatosan fejlődik. „Már gyerekkoromban mangaművész szerettem volna lenni – mondja Miyamoto. – Gimnazista koromban a saját karaktereimmel akartam benépesíteni a mangáimat. Később átváltottam a videójátékokra, és ha az első játékom nem lett volna eléggé szórakoztató, a karakterek nem lennének emlékezetesek máig is. Szerencsére a legelső játékom, a Donkey Kong főhőse sokak tetszését elnyerte, aminek köszönhetően számos további játéksorozatot készíthettem. A játékosok az alteregójuknak tekintették a képernyőn közlekedő karaktert. Mario együtt fejlődött a technológiával. Folyamatosan újabb Mario-játékkal rukkoltam elő, valahányszor a technológia lépett egyet előre, s ettől igazán egyedi karakterré vált.”

Miyamoto és Meledandri azonnal megtalálták a közös hangot, mert ugyanolyan kreatív elképzelésük volt a projektről. „Valahányszor találkozom egy hollywoodi producerrel, rendszerint arról értekeznek, hogy szellemi termékünk miként tud majd sikeres filmként alakot ölteni – folytatja Miyamoto. – Chrisszel viszont főleg arról beszélgettünk, milyen hasonlóan gondolkodunk az alkotási folyamatról. Ennek eredményeként filmünk hasonlóan készült, ahogyan a játékokat fejlesztem, s ennek köszönhetően nagyon kellemes volt számomra ez a munka. Rengeteg kérdésen rágtuk át magunkat. Mit meséljen el ez a történet Marióról? Milyen jeleneteket szeretnének látni a rajongók? Kik jelenjenek meg a filmben a játékbeli karakterek hosszú listájáról?”

A két kreatív alkotó előtt számtalan beszélgetés nyomán kikristályosodott a történet, amelynek alapján Matthew Fogel megírta a forgatókönyvet. „Mario és Luigi két külvárosi fickó, olasz családból származnak – magyarázza Meledandri. – Mario egy kicsit bizonytalan önmagában, ezért ki akar tűnni. A bátyjával el akarnak hárítani egy kolosszális csőtörést, ezért lemennek a föld alá. Luigi eltűnik, Mario elindul megkeresni, és kiderül, hogy a bátyus a Térgörbületi Zónában van, amely összeköti a világokat, lehetővé téve, hogy valaki egyikből a másikba teleportálódjon. Mario a Gomba Királyságba kerül, Luigi azonban arra a sötét vidékre pottyan, ahol Bowser uralkodik. Mariónak csak egy célja van: hogy megtalálja a bátyját.”

Az Illumination és a Nintendo számára kulcsfontosságú volt, hogy olyan rendezőket találjanak, akik rajonganak a játékért és tiszteletben tartják a közönség elvárásait – meg is találták őket Aaron Horvath és Michael Jelenic személyében.

A Super Mario Bros. játékok meghatározó élményt jelentettek mindkét rendezőnek gyerekkorukban. „Ez volt a kedvenc időtöltésem – árulja el Jelenic. – Hazajöttem az iskolából, és már neki is ültem, mert tele voltak kalanddal, izgalommal és érzelmekkel. Amikor felnőtt fejjel nekiláthattam ennek a projektnek, az volt a fő cél, hogy ezeket a gyerekkorban tapasztalt érzelmeket mozis élménnyé alakítsam.”

„A karakterek és világaik autentikus és lenyűgöző moziváltozatát szerettük volna elkészíteni – veszi át a szót Horvath. – Elemeztük a játékokat, hogy megragadhassuk a legjellemzőbb dizájnelemeket, amelyek a sorozat minden darabjában megtalálhatók. Amikor minden megvolt, amit kerestünk, teljesen valószerűvé változtattuk ezeket az elemeket, olyan részletgazdagon, hogy az embernek szinte kedve volna megérinteni őket. Az volt a legnagyobb feladat, hogy elhitessük a közönséggel: valódi hősökről van szó, valódi érzelmekkel, családtagokkal, vágyakkal és reményekkel.”

Horvath és Jelenic régóta dolgoznak együtt, de a Super Mario Bros.: A film volt az első produkció, amit közösen rendeztek.

„Mi voltunk a Tini Titánok: A film forgatókönyvírói és producerei, most pedig együtt rendeztünk, ami új szerepkör volt számomra, mert a forgatókönyvírásból érkeztem – mondja Jelenic. – Eddig történeteket találtunk ki, cselekményt szőttünk és karaktereket raktunk össze, most viszont az egész film létrejöttét felügyelnünk kellett. Bár régóta különleges munkakapcsolat fűz össze minket, ez teljesen új feladat volt, és úgy éreztük, mintha újra összeismerkednénk egymással. Jócskán van tévés tapasztalatunk is, ahol megszoktuk, hogy írtunk egy forgatókönyvet, és az készül el, ami abba bele van írva. Amikor aztán nekiláttunk egy mozifilmnek, kiderült, hogy hiába van tökéletes forgatókönyvünk, az még sokat fog változni a film elkészítése során. Nagyon szórakoztató volt, ahogy Matt Fogellel különféle változatokat dolgoztunk ki. Többször is megcsináltuk ezt a filmet, és mindig konstatáltuk, hogy ez a világ legjobb mozija, de azt mondtuk, tudunk még ennél jobbat is. Ez az egész estés animációs filmek természete. A nagy ötleteket addig masszírozzuk, amíg még nagyobb ötletek nem lesznek belőlük.”

A finomhangolások során a rendezők kidolgozták, mi az a téma, amit leginkább szeretnének hangsúlyozni. „Filmünk központi témája a kitartás – magyarázza Horvath. – Soha nem szabad feladni. Egy Super Mario Bros. játékban csak akkor lehet veszteni, ha feladod, ám ha rendületlenül mész tovább, egyre rátermettebb leszel, és a végén legyőzöd Bowsert. Leginkább erről szól ez a film.”

A felkészülés során a rendezők segítségül hívták gyermekkori énjüket, és különféle Mario játékokat játszottak. „Az oldalazós változatokat is végigjátszottam, meg sokat toltam a Super Mario 3D Worldöt, mert ez volt a kedvencem – folytatja a rendező. – Ennek a játéknak a dizájnja nagyon inspirálóan hatott rám.”

Legközelebbi rendezvények

 

Tetszik a Manóprogram?

Kövess minket a Facebookon is!