A KENSHO által forgalmazott társasjátékok közül többet is bemutattunk nektek. Ezúttal egy olyan kivételes játékot szeretnénk figyelmetekbe ajánlani, mely fejleszti a gyerekek finommotoros mozgását, megfigyelő képességét és memóriáját. Lássuk mi került a Speed Colors feliratú dobozba:
- 55 db képes kártya
- 5 db kétoldalas pontozókártya
- 6 db szivacs végű filctoll
A játék előkészületei során mindenki magához vesz egy pontozókártyát, a képes kártyákat pedig színükkel lefelé az asztal közepére helyezzük. A filctollakat szintén úgy helyezzük el, hogy mindenki hozzáférjen.
Minden játékos húz egy lapot úgy, hogy nem nézi meg a színes oldalát. Ezt követően mindenki egyszerre megfordítja, majd alaposan megnézni a saját kiszínezett ábráját. Mindenki maga dönti el, hogy mennyi időt tölt tanulmányozással, ha azonban egyszer megfordította a lapot, többé nem fordíthatja vissza.
Amint úgy érzi egy játékos, hogy megjegyezte a színek sorrendjét, átfordítja a kártyát, és a filctollak segítségével kiszínezi a képet/képeket.
Néhány fontos szabály:
- Ugyan abban a körben egy filctoll csak egyszer használható
- A már kiszínezett területet nem lehet letörölni és újra színezni
- Mindenki kezében egyszerre egy filctoll lehet, nem ér kisajátítani mindet
Mikor valamelyik játékos elkészül mint a hat terület kiszínezésével, a forduló véget ér. Ekkor még mindenki befejezheti azt a területet amit már elkezdett színezni, de ezt követően értékelni kell a lapokat.
- 2 pont jár minden olyan területért, amit a játékos helyesen színezett ki, azaz megegyezik az eredeti képpel.
- 1 pont jár azokért a területekért, melyeket ugyan kiszínezett a játékos, de nem jó színt használt
Nem jár pont azokért a részekért amelyek nem egészen, vagy a körvonalon túlnyúlóan lettek kiszínezve. Tekintve, hogy minden szín csak egyszer használható az adott fordulóban, aki több területet is ugyan olyan színűre színezett csak az egyik terület vehető figyelembe a pontozásnál.
A pontozókártya két oldalán eltérő mintát találunk. A kisebbek a kígyós felét használhatják, itt minden pontért egy sávot kiszínezhetnek a kígyó testén. A nagyobb gyereke vagy felnőttek a virágos oldalt használhatják oly módon, hogy minden jó színnel kiszínezett területért egy kis virágot satíroznak be, míg a kiszínezett, de eltévesztett színért a kártya tetején található nagyobb virág egy szirmát színezhetik be. Amint három nagy szirom összegyűlt, kitörölhetik és helyette egy kis virágot színezhetnek be teljes egészében.
A játékot az nyeri, aki elsőként színezi ki a kígyó testét, vagy az összes apró virágot.