A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Hírdetés
Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

Fejlesztő játékok LEGO-valA Manóprogram csapata ezúttal a LEGO Magyarországi képviseleténél járt, hogy közelebbről is megismerkedjen a cég történetével, a nyíregyházi gyár mindennapjaival, és a legújabb LEGO DUPLO termékekkel. 

 

Az izgalmas délelőtt során csapatunk néhány olyan fejlesztő játékkal ismerkedett meg, melyeket szeretnénk veletek is megosztani! A játékos feladatokhoz nincs szükség hatalmas LEGO® készletekre, pusztán egy tégla szettre, azaz a nyolc bütyökkel ellátott építőelemek közül a sárga, a narancssárga, a piros, a kék, a világoskék, és a zöld téglatestekre. 

 

Készítsük hát elő a kellékeket, és induljon a móka! A feladatok iskolás és óvodás gyerekek számára is izgalmas kihívást jelentenek, és minden bizonnyal sok vidám percet szereznek.

 

    

 

Játék a színekkel -  Mozdulj, mutasd!

 

Korcsoport: 3-6 évesek

 

Játékforma: frontális

 

Eszközök: LEGO® DUPLO 6 db-os tégla szett

 

Játék menetének leírása

 

 

1. Az óvónő megkéri a gyerekeket, hogy az általa felmutatott elemek színe szerint válogassanak a dobozukból és tegyék le maguk elé az asztalra. (2-3 szín korosztálytól függően pl.:piros, narancssárga, kék)

 

2. Megbeszéli a gyerekekkel, hogy melyik színhez milyen mozgásforma tartozzon. pl. piros – egy fordulat helyben, narancssárga-guggolás, kék-nyújtózkodás.

 

3. Elmondja a feladatot: amelyik színnek a nevét hallják, azt az elemet vegyék a kezükbe, az adott mozgás elvégzése közben mutassák fel, majd újra tegyék le az asztalra.

 

4. Kisebbeknél az óvónő, nagyobbaknál a játék megismerése után, egy-egy gyerek is mondhatja a színeket.

 

5. Akik többször eltévesztik, azokkal érdemes kis csoportban újra játszani.

 

6. Nehezítés: - egyre gyorsabb ütemben hallják a színeket, - ugyanazt a színt egymás után kétszer, háromszor hallják. - 5-6 éveseknek rövid történetbe, mesébe beépítve (nagyobb koncentrálást igényel a gyerekektől)

 

Fejlesztési területek:



    • memória

 

    • feladattudat

 

    • osztott figyelem

 

    • /kicsiknél/ színek gyakorlása



 

 


 

 

 

Fejlesztő játékok LEGO-valMemória, figyelem

 

15-20 perc

 

Mi van a kendő alatt?

 

Korcsoport: 4-6 évesek

 

Játékforma: 2 csoport 4-5 fő

 

Eszközök: LEGO® DUPLO 6 db-os tégla szett

 

Előzetes feladatok: az óvónő korcsoporttól függően 3-6 db téglából mind a két csoportnak egy-egy alakzatot épít. A gyerekek nem láthatják. Leteszi a csoportok asztalára és letakarja egy-egy kendővel.

 

Játék menetének leírása



    1. Az óvónő elmondja a játék menetét: próbálják meg ugyan ezt az alakzatot közösen megépíteni, úgy, hogy nem nézik meg, csak a kezükkel tapintják a kendőn keresztül. Az a játékszabály, hogy egyszerre mindig csak egy gyerek tapinthat, és adott időre el kell készülniük.

 

    1. Összehasonlítják, mennyire egyezik az eredetivel.

 

    1. A csoportok beszámolnak a közös munka sikeréről, nehézségeiről. Hogyan tudták a belső látásukat használni tapintás után?

 

    1. Később lehet úgy is játszani, hogy a csoportok egymásnak építenek titkosan alakzatot. A játék menete megegyezik a fentiekkel.

 

    1. A játék alkalmas egyéni fejlesztésre is. Felzárkózatásnál 2 téglával kezdjünk, tehetséggondozáskor 6 tégla többszöri elfordításával, változó számú bütyök letakarásával bonyolultabb alakzatot rejtsünk el.



Fejlesztési területek:



    • figyelem

 

    • emlékezet

 

    • belső látás

 

    • kombinációs képesség

 

    • kooperáció

 

    • tolerancia



 

 


 

 

 

Fejlesztő játékok LEGO-valKooperáció

 

25-30 perc

 

Játék a fantáziával

 

Korcsoport: 4-6 évesek

 

Játékforma: 3-4 kisebb létszámú csoport

 

Eszközök: vegyes LEGO® DUPLO elemek

 

Játék menetének leírása



    1. Az óvónő megkéri a gyerekeket, hogy válasszanak közösen a dobozból figurákat, vagy építsenek megállapodásuk szerint.

 

    1. Találjanak ki közösen egy rövid mesét róla, és építsék meg hozzá a mese helyszínét, vagy helyszíneit.

 

    1. Meséljék, és játsszák el a meséjüket a többi csoportnak!

 

    1. A játék után mondják el, hogyan tudtak együtt dolgozni, részt vett-e mindenki a közös munkában, hogyan tudtak volna még jobban együttműködni.

 

    1. Korcsoport szerint, de mindenképpen időkorlátot kell a gyerekeknek meghatározni ehhez a feladathoz.



Nehezítés: az óvónő kiválasztja az egyik elhangzott mesét, és arra kéri a csoportokat, hogy folytassák azt, közös megbeszélés után. Építsék meg a folytatás helyszínét (helyszíneit), majd meséljék el szerintük, hogyan fejeződik be a történet.

 

Fejlesztési területek:



    • tolerancia

 

    • türelem

 

    • verbális kommunikáció és kifejezőképesség

 

    • fantázia

 

    • együttműködés

 

    • finom-motorika



 

 


 

 

 

Fejlesztő játékok LEGO-valFinommozgás

 

5-10 perc

 

Most légy ügyes!

 

Korcsoport: 4-6 évesek

 

Játékforma: páros

 

Eszközök: LEGO® DUPLO 6 db-os tégla szett, vegyes LEGO DUPLO elemek

 

Játék menetének leírása



    1. Az óvónő megkéri a gyerekeket, hogy válasszanak párt maguknak, akivel együtt szeretnének játszani.

 

    1. Minden gyerek egy kis asztal két oldala elé térdel vagy áll (attól függ, milyen magasak az asztalok, gyerekek), egymással szemben. A gyerekek kezében egy-egy elem, az asztal közepén a harmadik.

 

    1. Az óvónő elmondja a játékszabályt: a kezükben lévő DUPLO csúsztató lökésével a szabadon álló téglát úgy kell a másik felé lökni, hogy az asztal szélén túl csússzon, de ne essen le.

 

    1. Minden jól sikerült lökést egy DUPLO elemmel jelezzenek, amit a maguk térfelén gyűjthetnek. Az idő lejárta után összeszámolják, kinek, mennyi elemet sikerült összegyűjteni.

 

    1. Utána az óvónő vezetésével megbeszélik, hogy mi volt a játék nehézsége. Akik a legtöbb elemet tudták gyűjteni, azok tanácsot adnak a többieknek, hogy mire figyeljenek.

 

    1. Újabb játék, esetleg párcserével.

 

    1. A játék után megbeszélik, kinek sikerült az előzőnél több elemet gyűjteni.

 

    1. Lehetőleg ne az egymás elleni versengés, hanem a saját teljesítmény fokozása és ennek kapcsán elért sikerélmény legyen a cél.



Ismétlések száma: 3-szor (párcserével)

 

Fejlesztési területek:



    • finommotorika

 

    • finom-mozgás

 

    • koncentrálás

 

    • szabálytudat

 

    • esetleg konfliktus megoldás



 

 


 

 

 

Fejlesztő játékok LEGO-valIrányok

 

10-15 perc

 

Élő téglák

 

Korcsoport: 4-6 évesek

 

Játékforma: 6 fős csoportokban

 

Eszközök: csoportokként egy LEGO® DUPLO 6 db-os tégla szett

 

Játék menetének leírása



    1. Az óvónő megkéri a gyerekeket, hogy mindenki válasszon egy téglát a 6-ból, fogja a jobb kezébe és alkossanak kört. Mindenki azt a téglát fogja játszani, amit kiválasztott.

 

    1. Elmondja a játékszabályt: mindig az utasításnak megfelelően helyezkedjenek. 

 

    1. Utasítás minta: piros üljön középre (eközben az óvónő építi az asztalon, amit mond), citromsárga guggoljon a piros bal oldalára, a világoskék álljon a piros elé, a zöld guggoljon a világoskék jobb oldalára, a narancssárga üljön a citromsárga bal oldalára, a sötétkék térdeljen a citromsárga mögé.

 

    1. A játék végén az óvónő megkéri a gyerekeket mondják el, hogy ők hol helyezkednek el a többi 5-höz képest. pl. piros előtt vagyok, a zöld bal oldalán vagyok, stb…



Nehezítés: -a téglák kapcsolódjanak össze

 

Ehhez utasítás minta: a zöld üljön középre, a narancssárga térdeljen a zöld bal oldalára, a citromsárga helyezkedjen a zöld és a narancssárga közé, a sötétkék kösse össze a zöldet a narancssárgával, a világoskék álljon a sötétkék elé, a piros guggolva kösse össze a narancssárgát a citromsárgával

 

(Az összekötéseknél bármelyik végtagot használhatják, és a csapattársak szóban segíthetik egymást.)

 

Fejlesztési területek:



    • csapatszellem erősítése

 

    • viszonyfogalmak /elé, mögé, közé, jobbra, balra/ elmélyítése

 

    • verbális kommunikáció

Legközelebbi rendezvények

 

Tetszik a Manóprogram?

Kövess minket a Facebookon is!