A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Hírdetés
Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

Benő, Minka, Palkó és Rézi a korallzátonynál búvárkodik. Hirtelen a fejük felett elúszó kalózhajóból a mélybe süllyed egy kincsekkel teli láda.

A tökmagok azonnal a kincs nyomába erednek, ám a hullámok minduntalan elsodorják a drágaköveket előlük. A játékosok célja, hogy saját tökmagjukkal a lehető legtöbb kincset szerezzék meg. 

Ehhez 1 db játéktábla, 4 db játékosjelölő, 4 db dobókocka, 4 db kincsesláda, 16 db hullámlapka, 32 db kincslapka és 10 db fakorong (homokbucka) áll a rendelkezésükre.

A játéktábla szélére helyezzük saját figuránkat és a megadott sorrendben a hullámlapkákat. A táblán választott karakter színéhez tartozó dobókockával léphetünk. Hatos felével felfelé, egymás után elhelyezzük őket, majd a játékosok egyesével elhelyezik a kincseket a táblán. 

A játék 4 fordulóból áll, melynek mindegyike 4 körből épül fel. Az első két körben még nem lesz alkalmunk kincset szerezni, lépni azonban igen.

A kincsek mozgását a hullámok mozgása, azaz a hullámlapkák határozzák meg. Minden kör elején felfordítunk egy hullámlapkát, mely a nyíl irányába sodorja a kincseket. A játékosoknak minden fordulóban a dobókocka által mutatott hat lépéssel rendelkezünk. Minden kör végén átfordítjuk a kockát arra az oldalára, ahány lépésünk maradt. Azaz, ha a rendelkezésünkre álló hat lépésből kettőt tettünk meg, a kockát a négy pontot tartalmazó oldalára fordítjuk, a következő kört négy lépéssel kezdjük. Tekintve, hogy a kockán a legkisebb szám egy, ennél kevesebb lépésünk nem maradhat. 

Az első két körben nem vehetünk fel kincset, de elindulhatunk abba az irányba, amerre várhatóan a hullám a kincset sodorja majd. Minden fordulóban lehetőségünk van egyszer megnézni a következő hullámot, hogy tudjuk, merre kell lépnünk.

A harmadik, negyedik körben már szerezhetünk kincset, mégpedig úgy, hogy a hullámzás után a kincs után eredünk, és átlépünk felette, közben felvesszük a kincset, vagy a kincs helyére lépünk, esetleg a felettünk elúszó kincsért nyúlunk és bezsebeljük azt. 

Minden kincset a kincsesládánkba teszünk. A forduló végén minden fel nem szedett kincsre homokbucka, azaz fakorong kerül. Ezeket a kincseket a további fordulók során szintén meg lehet szerezni. 

A következő fordulókat a fenti módon ismételjük. A homokbuckák alatt rejtőző kincset már az első és második körben is felvehetjük, míg a rá került kincseket csak a harmadik és negyedik körben. A játék a negyedik forduló végén ér véget, vagy akkor, ha nem marad több kincs, vagy senki sem tud eljutni a kincsekhez. 

Az összesítés a megszerzett kincsek száma szerint történik. Egyezőség esetén az nyer, aki többféle kincset szerzett.

A haladó változatban a pontozás szetteket gyűjtünk a kincsekből, ez alapján hirdetünk győztest. A 2, 3, vagy 4 egyforma színű vagy mintájú kincsekből álló szettekért eltérő pontszámot kapunk. Ezek összesítését követően állapítjuk meg a nyertes személyét. 

Tökmagok - Kincsvadászat  Tökmagok - Kincsvadászat

Tökmagok - Kincsvadászat  Tökmagok - Kincsvadászat

Tökmagok - Kincsvadászat  Tökmagok - Kincsvadászat

Tökmagok - Kincsvadászat  Tökmagok - Kincsvadászat

Tökmagok - Kincsvadászat  Tökmagok - Kincsvadászat

Tökmagok - Kincsvadászat  Tökmagok - Kincsvadászat

Tökmagok - Kincsvadászat  Tökmagok - Kincsvadászat

Tökmagok - Kincsvadászat  Tökmagok - Kincsvadászat

Legközelebbi rendezvények

 

Tetszik a Manóprogram?

Kövess minket a Facebookon is!