A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Hírdetés
Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

Szamár-padA nagyobb gyerekek és szüleik tartalmas szórakozását hivatott biztosítani a jatektenger.hu által forgalmazott Szamárpad elnevezésű társasjáték. 

 

A csacsi képmásával díszített dobozból 6 darab bábu, 1 darab játéktábla, 326 darab kérdéskártya, valamint 1 darab számos, és 1 darab színes Jumbo dobókocka kerül elő. A Jumbo elnevezés esetünkben a méretet jelöli, a kocka ugyanis jóval nagyobb mint egy hagyományos dobókocka. 

 

Miután a különböző kategóriába tartozó kártyákat elhelyeztük a tábla megfelelő helyén, szín és felirat segíti a besorolást, minden játékos  választ magának egy bábut. A szamárfigurákat az eltérő színű talp különbözteti meg. 

 

Minden résztvevő a START mezőről indul. A legidősebb játékos dob a színes Jumbo kockával. A színnek megfelelő kártyapakli tetejéről leemeli a legfelső lapot. A narancssárga paklin "Ki vagyok?", a zöldön "Hol vagyok?", a kéken "Mi vagyok?", míg a piroson "Szamárlétra" felirat díszeleg.

 

Üssük fel példaként a "Ki vagyok" pakli legfelső lapját, és nézzük meg azt a 10 állítást, melyből minél gyorsabban ki kell találnunk, hogy kiről van szó:



    1. Világhírű író vagyok.

 

    1. 1899-ben Illinois-ban születtem.

 

    1. Újságírói munkámat adtam fel, hogy mentőautót vezethessek az I. Világháborúban.

 

    1. Írtam spanyolországi bikaviadalokról és afrikai szafarikról is. 

 

    1. Éltem Kubában.

 

    1. Akiért a harang szól című regényem a spanyol polgárháborúban játszódik.

 

    1. Pulitzer díjat nyertem az Öreg halász és a tenger című regényemért.

 

    1. Az irodalmi Nobel-díjat 1954-ben kaptam meg.

 

    1. Néhány halálközeli élmény után önkezemmel vetettem véget az életemnek.

 

    1. Ki vagyok én, ha nevem kezdőbetűi E. H. 



Nos, aki még nem jött rá, Ernest Hemingwayről van szó. A játék során a résztvevők bármikor bemondhatják a szerintük helyes megoldást, ám ha a játékos helytelenül tippel, az adott körben már nem adhat új megfejtést. A forduló addig tart, amíg valaki el nem találja a titokzatos egyén kilétét, vagy a felolvasó végére nem ér az adatoknak. Ha senki sem találta el, a felolvasó dob a számos dobókockával, és előre lép a dobott értéknek megfelelően, ha azonban érkezik helyes megfejtés, a jó választ adó játékos léphet előre saját dobásának megfelelő értékben. 

 

A tábla mezőin találunk még Szamárpad feliratot. Az a játékos, aki erre a négyzetre lép nem lehet felolvasó, és nem is válaszolhat a feltett kérdésre, vagyis kimarad egy körből. A Szamárlétra mezőre érkező résztvevő extra lehetőséget kap, ekkor ugyanis a piros pakliból kizárólag neki olvassa fel a kérdést a felolvasó. Ezeken a lapokon összesen két kérdés szerepel, első körben mindig a felsőt olvassuk, az alsó feladványok akkor kerülnek sorra, ha végére értünk a piros paklinak. Amennyiben helyesen válaszol a Szamárlétrán álló játékos, még egyszer dobhat. A felolvasó azonban akkor sem jut extra dobási lehetőséghez, ha a Szamárlétrán álló résztvevő nem tudja a helyes választ.

 

 

Ezeken a kártyákon olyan feladványokat találunk, mint "Milyen mitológia legfőbb istene Zeusz? (Görög), vagy, hogy "Melyik évente rendezendő 4000 km távú kerékpárversenyt rendezték meg először 1903-ban?" (Tour de France)

 

 

Az utolsó tudnivaló a játék szabályos lebonyolításához, hogy a Szamárinduló mezőre érkező játékos 3 négyzetet visszalép. 

 

Reméljük, ti is kedvet kaptatok ehhez az izgalmas kvízjátékhoz, mely amellett, hogy bővíti a srácok tudását, a felnőttek agytekervényeit is megmozgatja. Igényes kivitelezésű, minőségi játék, ötletes kérdésekkel, izgalmas játékmenettel.  

 

Szamár-pad  Szamár-pad

 

Szamár-pad  Szamár-pad

 

Szamár-pad  Szamár-pad

 

Szamár-pad  Szamár-pad

 

Szamár-pad  Szamár-pad

 

Szamár-pad  Szamár-pad

 

Szamár-pad  Szamár-pad

 

Szamár-pad  Szamár-pad

Legközelebbi rendezvények

 

Tetszik a Manóprogram?

Kövess minket a Facebookon is!