A nagyobb gyerekek és szüleik tartalmas szórakozását hivatott biztosítani a jatektenger.hu által forgalmazott Szamárpad elnevezésű társasjáték.
A csacsi képmásával díszített dobozból 6 darab bábu, 1 darab játéktábla, 326 darab kérdéskártya, valamint 1 darab számos, és 1 darab színes Jumbo dobókocka kerül elő. A Jumbo elnevezés esetünkben a méretet jelöli, a kocka ugyanis jóval nagyobb mint egy hagyományos dobókocka.
Miután a különböző kategóriába tartozó kártyákat elhelyeztük a tábla megfelelő helyén, szín és felirat segíti a besorolást, minden játékos választ magának egy bábut. A szamárfigurákat az eltérő színű talp különbözteti meg.
Minden résztvevő a START mezőről indul. A legidősebb játékos dob a színes Jumbo kockával. A színnek megfelelő kártyapakli tetejéről leemeli a legfelső lapot. A narancssárga paklin "Ki vagyok?", a zöldön "Hol vagyok?", a kéken "Mi vagyok?", míg a piroson "Szamárlétra" felirat díszeleg.
Üssük fel példaként a "Ki vagyok" pakli legfelső lapját, és nézzük meg azt a 10 állítást, melyből minél gyorsabban ki kell találnunk, hogy kiről van szó:
- Világhírű író vagyok.
- 1899-ben Illinois-ban születtem.
- Újságírói munkámat adtam fel, hogy mentőautót vezethessek az I. Világháborúban.
- Írtam spanyolországi bikaviadalokról és afrikai szafarikról is.
- Éltem Kubában.
- Akiért a harang szól című regényem a spanyol polgárháborúban játszódik.
- Pulitzer díjat nyertem az Öreg halász és a tenger című regényemért.
- Az irodalmi Nobel-díjat 1954-ben kaptam meg.
- Néhány halálközeli élmény után önkezemmel vetettem véget az életemnek.
- Ki vagyok én, ha nevem kezdőbetűi E. H.
Nos, aki még nem jött rá, Ernest Hemingwayről van szó. A játék során a résztvevők bármikor bemondhatják a szerintük helyes megoldást, ám ha a játékos helytelenül tippel, az adott körben már nem adhat új megfejtést. A forduló addig tart, amíg valaki el nem találja a titokzatos egyén kilétét, vagy a felolvasó végére nem ér az adatoknak. Ha senki sem találta el, a felolvasó dob a számos dobókockával, és előre lép a dobott értéknek megfelelően, ha azonban érkezik helyes megfejtés, a jó választ adó játékos léphet előre saját dobásának megfelelő értékben.
A tábla mezőin találunk még Szamárpad feliratot. Az a játékos, aki erre a négyzetre lép nem lehet felolvasó, és nem is válaszolhat a feltett kérdésre, vagyis kimarad egy körből. A Szamárlétra mezőre érkező résztvevő extra lehetőséget kap, ekkor ugyanis a piros pakliból kizárólag neki olvassa fel a kérdést a felolvasó. Ezeken a lapokon összesen két kérdés szerepel, első körben mindig a felsőt olvassuk, az alsó feladványok akkor kerülnek sorra, ha végére értünk a piros paklinak. Amennyiben helyesen válaszol a Szamárlétrán álló játékos, még egyszer dobhat. A felolvasó azonban akkor sem jut extra dobási lehetőséghez, ha a Szamárlétrán álló résztvevő nem tudja a helyes választ.
Ezeken a kártyákon olyan feladványokat találunk, mint "Milyen mitológia legfőbb istene Zeusz? (Görög), vagy, hogy "Melyik évente rendezendő 4000 km távú kerékpárversenyt rendezték meg először 1903-ban?" (Tour de France)
Az utolsó tudnivaló a játék szabályos lebonyolításához, hogy a Szamárinduló mezőre érkező játékos 3 négyzetet visszalép.
Reméljük, ti is kedvet kaptatok ehhez az izgalmas kvízjátékhoz, mely amellett, hogy bővíti a srácok tudását, a felnőttek agytekervényeit is megmozgatja. Igényes kivitelezésű, minőségi játék, ötletes kérdésekkel, izgalmas játékmenettel.