A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Hírdetés
Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

Catan Junior - PiatnikSokak számára bizonyára ismerősen cseng a Catan társasjáték, mely a Piatnik kínálatában évek óta megtalálható, remek kikapcsolódást biztosító játék. A Catan Junior az eredeti, közkedvelt játék 6 éves kortól ajánlott változata, mely nem csak a kicsiknek, de a felnőtteknek is remek szórakozást ígér. 

 

A játékot 2-4 fő játszhatja. Attól függően, hogy hányan veszünk részt a partiban, a játéktábla más-más oldalát használjuk. Amennyiben ketten szeretnénk játszani, a tábla azon oldalát válasszuk, melyen két papagájt látunk. Ez esetben ugyanis 9 játékmezőn zajlik a küzdelem. Három vagy négy játékos részére a négy papagájt ábrázoló oldalt fordítsuk fel, itt 13 mezőn szállunk csatába a győzelemért. 

 

Lássuk elsőként a 4 papagájos oldalt. Középen találjuk Klau kapitány szigetét, mely sajátos módon vesz részt a játékban. Ide kerül a vidám szarka figura. Körülötte fával, ananásszal, báránnyal, karddal és arannyal jelölt, egytől hatig számozott mezőt találunk. Minden mező mellett színes karikát és hajót látunk, innen indulnak a játékosok. 

 

Mindenki választ egy színt, és a kalóztanyát, valamint a hajót elhelyezi a játéktábla megfelelő színes körében és hajót ábrázoló mintáján. Minden játékos két kalóztanyát és két hajót tehet a kijöelölt helyre, valamelyik sziget mellé. 

 

A mentőövekbe azon lapkák kerülnek, melyek a szigeteken látható képeket tartalmazzák. Minden ábrából egy kerül a körökbe. 

 

 

Kezdődhet a játék. Az első játékos dob a számozott kockával, majd minden játékos megkeresi azt a mezőt, mely a dobott értéknek megfelelő, és a saját színével megegyező hajó és kalóztanya mellett található. A jétékosok ugyanis minden dobás után bezsebelhetnek egyet-egyet a szigeten látható áruból. Egészen pontosan, annyit vehetnek el a szigeten látható árucikkből, ahány kalóztanyája közvetlenül a sziget mellett áll. Nem nehéz hát kitalálni, hogy a játék célja, minél több kalóztanyát építeni a szigetek mellé. Ezzel nem csak áruhoz jutunk, miután a hetedig tanya is lekerül, megnyerjük a játékot.

 

Catan Junior - Piatnik  Catan Junior - Piatnik

 

Kalóztanyát akkor építhetünk, amikor ránk kerül a sor a dobásban. Kalóztanyához úgy juthatunk, hogy megfizetjük a tájékoztató kártyán feltüntetett "árat". Azaz, minden hajóért be kell szolgáltatni egy fa lapkát és egy bárány, azaz gyapjú lapkát. Amennyiben kalóztanyát szeretnénk építeni, mélyebben a zsebünkbe kell nyúlni, ebben az esetben már egy ananász, egy gyapjú, egy kard és egy fa lapkát kell beadnunk. Fontos, hogy kalóztanyát mindig csak a saját hajónk mellé tehetünk.  

 

Catan Junior - PiatnikTehát, ha a dobásoknak megfelelő számú lapkát bezsebeltük, kalóztanyát vagy hajót vásárolhatunk, melynek segítségével még több lapkát zsebelhetünk be. 

 

Szemfüles olvasók bizonyára észrevették a tájékoztató kártya legalsó sorát, melyen a Coco kártya látható. Nos, amennyiben ananászt, kardot és aranyat adunk be, magunkhoz vethetünk egy Coco kártyát. Ezekkel a kártyákkal lehetőséget szerezhetünk arra, hogy letegyünk egy kalóztanyát vagy hajót, vagy bizonyos árucikkből 2-2 darabot bezsebeljünk, vagy odébb tehessük Klau kapitány figuráját. Utóbbi esetben azon szigetről, melyhez a kapitány bábuja került, két áru lapkát is magunkhoz vehetünk. Vigyázat, Klau kapitány minden tranzakciót blokkol azon a szigeten, ahol éppen van, azaz senki sem veheti fel a sziget után járó árulapkát, amíg Klau nem távozik onnan. 

 

Coco kártyát azért is érdemes gyűjteni, mert az a játékos, aki éppen a legtöbb kártyát birtokolja, letehet egy kalóztanyát hatos számmal jelölt középső szigetre. Amennyiben az állás megváltozik és másik játékos szerez több Coco kártyát, a kalóztanyát vissza kell venni és az új rekorder teheti le a saját tanyáját. Ez az extra lépés hozzásegítheti a játékosokat a győzelemhez. Ha a Coco kártya elfogyott, a lapok nem kerülnek újra játékba. 

 

Ezidáig nem esett szó arról, mi történik, ha valamelyik árucikkhez nem tudunk hozzá jutni, mert a hozzá kapcsolódó szigeten nem áll kalóztanyánk. Ebben az esetben lehetőségünk van saját árunkat elcserélni, amikor mi vagyunk soron. Cserélni a 1:1 arányban a mentőövről tudunk, tehát bármely termék beadásáért magunkhoz vehetünk egy tetszőleges terméket. Ezt azonban egyszer tehetjük meg amiikor ránk kerül a sor. Ha azonban hajlandóak vagyunk 2:1 arányban cserélni, azaz két azonos árucikket beadni egy áruért cserébe, a közösből korlátlan alkalommal cserélhetünk amikor mi vagyunk soron. 

 

Abban az esetben, ha a mentőövben csak azonos termékek vannak, az a játékos aki éppen soron következik, kicserélheti 5 különböző árucikkre a mentőövben lévőket. Természetesen a mentőövből elvett készlet visszakerül a közösbe.

 

Mi történik akkor, ha valaki hatost dob? Ebben az esetben Klau kapitány figuráját teheti el aktuális helyéről egy tetszőleges helyre. A szabályok ebben az esetben is a fent leírtaknak felelnek meg, azaz a sziget kínálta árucikkből kettőt elvehetünk, ám innentől kezdve a játékosok nem vehetnek fel több árut, egészen addig, amíg Klau odébb nem áll.

 

A játékot az a játékos nyeri, aki elsőként teszi le a hetedik kalóztanyáját. A játék, a játéktábla megfelelő oldalán, két játékossal is a fent leírtak szerint zajlik. 

 

A Catan Junior fejleszti a logikus, összetett gondolkodást, taktikai szemléletmódot, nem mellesleg remek időtöltés a család minden tagja számára.

 

Catan Junior - Piatnik  Catan Junior - Piatnik

 

Catan Junior - Piatnik  Catan Junior - Piatnik

 

Catan Junior - Piatnik  Catan Junior - Piatnik

 

Catan Junior - Piatnik  Catan Junior - Piatnik

 

Catan Junior - Piatnik  Catan Junior - Piatnik

Legközelebbi rendezvények

 

Tetszik a Manóprogram?

Kövess minket a Facebookon is!