Igazán izgalmas nyomozásba kezdhetnek a gyerekek a LogikTown-nal. Az egyszemélyes játék lényege, hogy a rendelkezésükre álló információk alapján megmondják, ki hol lakik, és kinek milyen háziállata van.
A készletben pilótát, tűzoltót, szakácsot, építőmunkást, búvárt, nyuszit, cicát, kutyát, papagájt és teknőst találunk. Ezeket a figurákat kell majd úgy elhelyeznünk, hogy kiderüljön, ki melyik házban lakik.
Az előkészületek nem tartanak soká, elég csak a házak kerítését összepattintani, és kiválasztani a 70 feladványból a legszimpatikusabbat, majd megoldani azt.
Az egyoldalas rejtvények kódokkal írják le számunkra, hogy ki hol lakik. A használati útmutatóból kereshetjük ki, melyik szimbólum mit jelent. Először érdemes a könnyebb, három házas feladványokkal kezdeni, és fokozatosan haladni az öt házas változatokig.
Minden feladat tetején megtaláljuk a házak számát, a lakókat és háziállatokat, valamint a háztetők színét. Ez alatt láthatjuk a feladványt, melyhez hétféle szimbólum tartozik.
- Körrel jelölik, ha a fugura az adott házban lakik
- Áthúzott körrel jelölik, ha a figura nem az adott házban lakik
- Két körrel jelölik, ha két figura egymás szomszédja
- Két áthúzott körrel jelölik, ha két figura nem egymás szomszédja
- Házikóval jelölik, ha két figura, háziállat és gazdája, ugyanabban a házban lakik
- Áthúzott házzal jelölik, ha két figura, háziállat és gazdája, nem ugyanabban a házban lakik
- Két egymás mellett lévő háromszög adja meg a háztatők sorrendjét
A feladatlapon tetszőleges sorrendben hajthatjuk végre az utasításokat, ám valamennyi lépést végig kell csinálnunk ahhoz, hogy megtudjuk, "ki hol lakik".
Amikor úgy gondoljuk, megtaláltuk a helyes megoldást, a megfejtések között ellenőrizhatjük, hogy valóban jól oldottuk meg a feladványt.
A játék öt éves kortól egy gyermek számára jelent szellemi kihívást.