A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Hírdetés

Társasjátékok

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A totyogó korosztálynak kedveskedik a jatektenger.hu Leoval, a londoni busszal. A piros járgány 1 éves kortól 5 éves korig kínál tartalmas szórakozást a srácoknak.

 

A dobozból kikandikáló busz vidám hangulatot áraszt. Kiszabadítva kezünkbe foghatjuk a masszív anyagból készült járművet, mely a felirat szerint PVC, és BPA mentes, továbbá mérgezőanyag-mentes festékkel színezett. 

 

Piros buszunk egyik legszembetűnőbb tulajdonsága, hogy a tetején kör, háromszög, és négyzet alakú kivágást találunk. Az egyes síkidomokat színekkel jelölték. Ugyanezen formákat megtaláljuk a kerekeken is. A dobozban ráakadunk a nyílásokhoz tartozó formákra is. A színek ebben az esetben is megegyeznek. Minden alakzatból kettőt helyezhetünk el a buszban, a tetején keresztül. Persze csak abban az esetben, ha a megfelelő helyre illesztjük őket. 

 

Wow, Leo a londoni busz  Wow, Leo a londoni busz

 

Amennyiben szeretnénk ismét kezünkbe fogni a formákat, nyissuk le a jármű hátulját, így benyúlhatunk a busz utasterébe. A szemfüles gyerekek gyorsan felfedezik, hogy a busz eleje is felnyitható. Amint felemeljük a szélvédőt, kivehetjük a jármű vezetőjét. A fényes uniformisban feszítő sorfőr azonnal a kicsik kedvence lesz. 

 

 

 

Nem ejtettünk eddig szót a jármű üzembehelyezéséről. Ahhoz, hogy az emeletes busz útnak induljon utasaival, elegendő enyhén lefelé nyomni a karosszériát, és finoman ellökni a járgányt. A többi a lendkerék dolga, mely zümmögő hang kíséretében röpíti célja felé a buszt.

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Coral Party - PiatnikIgazi csapatjátékra invitál a Piatnik Coral Party elnevezésű társasjátéka. Négy halacska indul felfedezni a korallszirt élővilágát. Akkor tudják sikeresen megtalálni az összes fajt, ha együtt dolgoznak, és lehetőség szerint szorosan egymás mellett haladnak. Ez azonban a korallszirt útvesztőjében nem is olyan könnyű feladat. 

 

Elő a méretes, tengermélyi játéktáblával, állítsuk össze a 4 bátor felfedezőt, a bohóchalat, a csikóhalat, a gömbhalat és a sárga doktorhalat, majd helyezzük őket a tengeri rózsa mellé, ahonnan a kis csapat elindulhat. 

 

Az utat apró, piros halak mutatják, melyekkel szemben tilos úszni! A 14 rejtőzködő állatot ábrázoló korongot, buborékos oldalával lefelé elhelyezzük a korallszirten úgy, hogy nem lógjon be a játékmezőre, azaz valamennyi útvonal szabadon járható maradjon. 

 

Az első játékos dob, majd a dobás értékének megfelelő mezőt halad előre. Azok a mezők is számítanak, amelyek mellett elhalad, de az ösvény nem kapcsolódik hozzájuk.

 

Amennyiben a halacska magányosan áll új helyén, olyan korongot fordíthatunk meg, melyen egy buborékot látunk. Amennyiben halacskánkon kívül, egy mácsik hal is áll már a mezőn, két buborékos korongot, vagy két, egy buborékos korongot fordíthat fel. A mezőn álló halak számával azonos buborékszámú korongot fordíthatunk fel, bármilyen kombinációban, a lényeg, hogy a felfordított buborékok száma megegyezzen a mező álló halak számával. 

 

A játék akkor ér véget, ha minden korongot felfordítunk, és a halacskák összegyűlnek a tengeri rózsánál. Előfordulhat, hogy az útvesztők már azelőtt a rózsához vezetik a csapatot, hogy minden korongot felordítottak volna. Ebben az esetben kudarcot vallottunk, a felfordított korongok lefordításával a játékot újra kezdjük és ismét megpróbáljuk megtalálni az alábbi élőlényeket: 

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Fém dobozban kerül elénk a Piatnik kártyajátéka, a Cloud Mine. Az "én felhőm" játék lényege, hogy a kártyákon látható, felhő-szerű ábrákat úgy írjuk körül, hogy valamelyik társunk kitalálja, melyik lapról van szó.

 

Cloud Mine - Piatnik  Cloud Mine - Piatnik

 

A Cloud Mine természetesen ennél azért több kihívást tartogat, vegyük elő a 80 kerek lapot, és jelöljük ki az első Kiválasztót és Álmodozót.

 

A játék egyik nagy előnye, hogy akár nyolcan is játszhatják, de legalább három résztvevőre szükség van.

 

Az Álmodozó felvesz annyi lapot, ahány játékos van (kivéve, ha hárman játsszák, ebben az esetben négy lapra lesz szükségünk), majd anélkül, hogy megnézné a kártyákat, továbbadja a tőle jobbra ülő Kiválasztónak. Nevének megfelelően, a Kiválasztó kiválaszt egy lapot, és úgy rendezi pakliba a kezében lévő kártyákat, hogy a választott lap legalulra kerüljön. Ezt követően átadja a kupacot az Álmodozónak, aki annak megfelelően, ami eszébe jut a felhőről, nevet ad a formának.

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Tick...Tack....Bumm - LáncreakcióAz időzített bomba ketyeg, nincs már sok idő! Mindenkinek a legjobb formáját kell hoznia ahhoz, hogy ne az ő kezében robbanjon a szerkezet!

 

Mit kell tenni ahhoz, hogy tovább adhassuk a bombát? Nézzünk bele a Tick...Tack...Bumm - Láncreakció dobozába, és tudjunk meg többet erről az izgalmas játékról.

 

A csomagban 1 játéktáblát, 108 kétoldalas kategóriakártyát, 9 korongot, 1 betűtárcsát és 1 elektronikus időmérőt (bombát) találunk.

 

A játék kezdetén helyezzünk a játéktáblára 9 kategóriakártyát, a korongokat pedig úgy helyezzük el az asztalon, hogy mindenki elérje. Ezt követően válasszuk ki a kezdő játékost.

 

Az első játékos megforgatja a betűtárcsát, majd azzal a betűvel alkot szót, melyre a mutató fordult. A szónak valamely kategóriakártyán látható témához kell kapcsolódnia. A választott kategóriakártyára korong kerül. Amennyiben sikerül megalkotnia a témához illő szót, mely lehet összetett szó, vagy szókapcsolat is, a játékos átadhatja a bombát a tőle balra ülő társának, aki az imént elhangzott szó utolsó betűjével alkot, a maradék kategóriák valamelyikéhez illő szót.

 

Amennyiben sikerrel jár, tovább adhatja a bombát, egy újabb kategóriára kerül korong. Ha azonban lejár az idő, a bomba felrobban, fel kell vennie egy olyan kategóriakártyát, melyen korong található. Akinek három kártyája összegyűlik, kiesik a játékból. A játékot az nyeri, aki legtovább versenyben marad.

 

További szabály, hogy ha sárga alapú kategóriakártyára teszünk korongot, a kör megfordul.

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

BeeSmartA méhecskék kirepülnek a mezőre, és versenyre kelnek egymással. Vajon ki lesz a legügyesebb, ki gyűjti össze a legtöbb mézes csuprot? 

 

Az első játék előtt ki kell törnünk a keretből a virágokat ábrázoló lapokat, összesen 30 darabot. Ezt követően viráglapkát úgy kell véletlenszerűen elhelyezni, hogy téglalapot alkossanak.

 

A méhecskéket illesszük a talpba, ezt követően minden játékos válasszon egy cuki méhecskét. 

 

A kezdő játékos dob a színkockával, majd az összes méhecske, amilyen gyorsan csak tud, keresse meg azt a sort és oszlopot, ahol a legtöbb olyan virág van, amelyben megtalálható a dobott szín. Nem csak a virág szirmait kell figyelni, hanem a közepét is. 

 

Ügyeljünk arra, hogy egy virágon csak egy méhecske állhat, így gyorsan kell cselekednünk. Figyeljük meg az oszlopokat és a sorokat is, mielőtt letesszük a méhecskénket. 

 

Amint mindenki leszállt, összesítsük az eredményt. Az első helyen természetesen az a méhecske végez, aki a legtöbb azonos színű virágot találta meg. Az eredmény figyelembe vétele a résztvevők számától függ. 

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

HighVoltage - PiatnikIskolások számára készült a HighVoltage nevű kártyajáték, mely a gyors, logikus gondolkodást hivatott fejleszteni.

 

A 72 kártyalap minden darabján találunk egy kártyaértéket, valamint a középső részen egy művelet. Minden játékos azonos számú lapot kap, egyetlen színével felfelé fordított lap kerül középre.

 

A játékosok négy lapot vesznek a kezükbe, és egymást megelőzve igyekeznek az alábbi szabályok szerint megszabadulni lapjaiktól:

 

A lerakópakli felső kártyalapjának értékét a középső körben található számmal csökkentve, vagy növelve tehetnek rá olyan lapot a kezükből, melynek kártyaértéke megegyezik a lerakópakli középső számmal növelt vagy csökkentett értékével.

 

Amint új kártya kerül a lerakópakli tetejére, a játékosok újra próbálkozhatnak lapjuk lerakásával.

 

A parti addig tart, amíg valamelyik játékosnak már csak egy lapja marad. Ő azt színével lefelé elhelyezi a lerakópakli tetején, ezzel jelezve, hogy a játék véget ért, megnyerte a fordulót.

 

Dönthetünk úgy, hogy a bent maradt játékosoknak rendezünk egy bajnokságot. A játékosok számával megegyező számú forduló során, minden lerakást követően azok a játékosok, akik nem tettek le kártyát, kapnak egy mínuszpontot. A fordulók végén a játékot az nyeri, akinek a legkevesebb mínuszpontja van. Ez egészen az utolsó párosig folytatható.

 

HighVoltage - Piatnik  HighVoltage - Piatnik

 

HighVoltage - Piatnik  HighVoltage - Piatnik

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Sajt vadászatKépzeljük azt, hogy édes, cincogó egérkék vagyunk. Mi is lehetne vonzóbb, mint néhány illatozó sajtszelet? Igen ám, de a háziak egy egérfogóban tálalták fel számunkra az ínycsiklandozó falatokat. Mit tehet ilyenkor a szegény egér? Megpróbálja elcsenni a finom sajtszeleteket. 

 

A közel 30 centiméter hosszú és 15 centiméter széles egérfogó igazán elmés szerkezet. A sajtszeletek számára külön mélyedést alakítottak ki, így még nehezebb kihúzni a sárga finomságot. 

 

Miután felhúzzuk az egérfogó méretes karját, kezdődhet a játék. A nehézségi szintet a sajtszelet felett elhelyezkedő csúszkával állíthatjuk be. Minél jobban kihúzzuk, annál nehezebb lesz kivenni a sajtszeleteket. Kezdjük talán a legkönnyebb fokozatban, azaz akkor, amikor a szeletek kétharmada kilátszik a helyéről. 

 

A szerkezet elég érzékeny, első néhány próbálkozásra biztosan lecsap ránk. Nem kell megijedni, puha gumi borítást kapott a kar, és a csapás erőssége sem okoz fájdalmat. A hang, mely a szerkezet mozgásba lendülése közben keletkezik már jóval ijesztőbb, így az ember ösztönösen elkapja a mancsát amikor a kar lecsap. 

 

Minden körben egyszer próbálkozhatnak a játékosok. Azaz akár sikerül megszerezni a sajtot, akár nem, a következő játékoson a sor. Amennyiben sikerült megszereznünk egy szeletet, helyezzük magunk elé, hiszen a partit az nyeri, aki a legtöbb sajtszeletet gyűjti össze. Ha lecsap a kar, korgó gyomorral adjuk át a lehetőséget a soron következő játékosnak, nem jár sajt. 

 

Az izgalmas játék 3 éves kortól, korlátlan számú résztvevővel játszható. A kiváló minőségről a Modell & Hobby gondoskodik. Remek választás kisebb gyerekek számára, akik most ismerkednek a társasjátékokkal.

 

Sajt vadászat  Sajt vadászat

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Pirate Ships - Piatnik  A tenger hullámain ringatózó kalózhajón nagy a felfordulás. Egy ellenséges kalózhajó tűnik fel a láthatáron. A két hajó legénysége összecsap. A kapitányok ügyességén múlik, hogy melyik hajót nyeli el a tenger mindörökre. 

 

A játék 12 hajótestet tartalmaz, két-két kapitánnyal és két-két kincsesládával. 6 ágyúgolyót, 2 hajóorrt és 2 tatot rejt még a doboz. 

 

Az előkészületek során felépítjük a két hajót, egymástól legalább 50 centiméter távolságra. Az orr és a tat rész közé helyezzük a 4 normál és a 2 speciális hajótest elemet.

 

A két speciális elem a kapitány és a kicsnesláda, mely különleges erővel bír. Minden lap zöld oldalukkal felfelé kerül a hajótesthez. 

 

Ezt követően minden játékos magához vesz három-három ágyúgolyót és kezdődhet a harc.

 

A fiatalabb játékos kezd. Elsőként ő dobja el az ágyúgolyóját, hogy eltalálja az ellenséges hajó testét. Az orr és a tat nem ér, amennyiben ezeket találjuk el, az ellenfelünk következik. Ugyanez a helyzet akkor, ha nem találjuk el a hajót.

 

Amennyiben sikerül az ellenfél hajótestére dobni az ágyúgolyót, a "sérült" részt megfordítjuk. A következő találat után pedig eltávolítjuk a hajóból, a cél ugyanis az, hogy megsemmisítsük az ellenséges bárkát, a vesztes pedig a megmaradt mentőcsónakon elmeneküljön. Az orr-, és a tatrész ugyanis nem kaphat találatot, így a játék végén egy bájos csónakká áll össze ez a két rész.

 

Fentebb említettük, hogy a kapitány és a kincsesláda különleges képességgel bír. Ha a kapitány képe fordul fel, az ellenfél újra dobhat, és ha ismét eltalálja a kapitányt, azt a hajórészt azonnal ki kell venni a játékból. 

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Buksi kaksiBuksi egy igazán édes, csoki színű tacskó, hatalmas fekete orral, kissé kidülledő szemekkel és persze kilógó rózsaszín nyelvvel. Az édes blökihez póráz is jár, valamint színes jutalomfalat. Nos, aki úgy gondolja, hogy a Modell & Hobby legújabb interaktív blökijét tartja a kezében, téved. 

 

Buksi ugyanis egy rendkívül ötletes társasjátéka része. A dobozban található kellékeket sorra véve találunk egy juti-falat tartó dobozkát, egy piros pórázt, egy méretes csontot és egy kék lapátot Buksi kaksijának. Végülis nincs ezen mit csodálkozni, a jutalom falatnak valahol ki kell jönnie. 

 

Ehhez, a póráz gondos összeállítását követően, Buksi szájába kell tenni egy színes falatkát. Ügyeljünk rá, hogy olyan mélyre helyezzük a juti-falatot, hogy az már ne kandikáljon ki az eb nyelőcsövéből.

 

Ezt követően helyezzük a kutyus szájába a méretes csontot úgy, hogy légmentesen lezárja Buksi járatait. 

 

Illesszük a póráz végét a kutyuli nyakörvére, majd kezdődhet a játék. 

 

Az első játékos megforgatja a pörgettyűt és annyiszor nyomja meg a póráz fogantyúját, amennyit kipörgetett. Egyetlen szám van, melyen nyilat is találunk, ebben az esetben, a fogantyú megnyomását követően ismét pörgethetünk.

 

A légmentesen lezárt rendszerben előre haladó étel igen mókás (bél)hangokat csal elő az ebből, nem csoda, ha a játék célja, hogy 3 puki zsetont összegyűjtsünk. A koronghoz az a játékos juthat hozzá, aki utolsóként megnyomta a póráz fogantyúját, mielőtt kiesik a kaksi. Ekkor elő a lapátot, szedjük fel a végterméket, majd töltsük újra kis kedvencünket. 

 

A játék folytatódik, egészen addig, amíg Buksi ismét meg örvendeztet minket egy kaksival. 

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Skylands - PiatnikSkylands izgalmas világába invitálja a 8 évnél idősebb gyerekeket és szüleiket a Piatnik legújabb társasjátéka. Egy elpusztult világ lebegő romjait kell újraépíteni a bátor vállalkozóknak.

 

Ahhoz, hogy sikerrel járjunk, elsőként választatnunk kell magunknak egy figurát, mely utunk során kísér, továbbá egy játékosjelölőt, és egy játéktáblát. 

 

Kezdő játékosok azt az oldalt használják, melyen az előre felrajzolt szigetek találhatók. 

 

A játéktér közepére helyezzük le a készlettáblát, rá a színükhöz igazodó lakosokat, majd kapcsoljuk a készlettáblához az akciótáblákat. Utóbbiból találunk Szigetek felfedezése, Lakosok betelepítése, Szigetek megszerzése és Energia átalakítása táblát.

 

Az Energia ellátása és a Szigetek megszerzése akciótábla közé kerülnek a speciális szigetlapkák. A Szigetek felfedezése és az Energia ellátása akciótáblák közé tesszük a pontlapkákat, a Szigetek felfedezése és a Lakosok betelepítése akciótábla közé kerülnek a szigetek. 

 

Négyféle lebegő szigetet találunk Skylandsben:



    • Erdő

 

    • Hegység

 

    • Kristály

 

    • Város



A lebegő szigeteket oly módon kell elhelyeznünk játéktáblánkon, hogy minden oldalán szegély keretezze, azaz minden szigetet le tudjunk zárni. A játék végén ugyanis csak azért a szigetért kapunk pontot, melynek nincsen nyitott oldala. 

 

Legközelebbi rendezvények

 

Tetszik a Manóprogram?

Kövess minket a Facebookon is!