Ahogy nőnek a gyerekek, egyre izgatottabbak lesznek, ha a fejlettségi szintjüknek megfelelő mértékig, szembe találják magukat valamilyen hátborzongató dologgal. Legyen az akár a mesében a gonosz boszorkány, a hétfejű sárkány, vagy a társasjátékban guruló szemgolyó. Utóbbi nem légből kapott állítás, a Gémklub legújabb, Panic Mansion nevet viselő társasjátéka ugyanis egy igazi kísértet kastélyban játszódik.
Az előkészületek során minden játékos kap egy miniatürizált kastélyt, színes szobákkal és apró ajtókkal. Mindenki magához vesz 1 kalandozó figurát, 2 szellemet, 2 pókot, 2 szemgolyót, 2 kígyót és 3 kincsesládát. Az apró kellékek igazán szép és igényes kivitelben kerültek a dobozba.
Ezt követően a tárgyakkal felfelé az asztalra helyezzük a kihíváskártyákat. Ez a fele nem áll játékba az első változatban.
A kalandozó, a szellem és 3 kincsesláda azonban igen (a többi tárgyat félre tesszük), és minden játékos a tőle jobbra ülő társa tárgyait igyekszik úgy elhelyezni a szobákban, hogy minél nehezebb legyen majd őket egy szobába rendezni. Azt, hogy melyik szobába kell eljuttatni a fenti 5 tárgy közül a felfedezőt és 3 kincsesládát, a felfordított kihíváskártya mutatja meg.
Amint a kezdő játékos felfordítja az első lapot, indulhat a kísértetek összeterelése a megadott színű szobába. Aki elsőként készen van, KÍSÉRTET KASTÉLYT kiált, a többiek pedig ellenőrzik, vajon jól teljesítette-e a kihívást. Ha igen, megtarthatja a kihíváskártyát. Amennyiben nem, sajátjai közül kell egyet letennie. Utóbbi azért jelent gondot, mert a játék célja, elsőként összegyűjteni 5 kihíváskártyát.
A szemfüles játékosnak ezután társai nehezítik a feladatot, a félretett rémségek közül ugyanis egyet beköltöztetnek a kastélyba, ám továbbra is csak a felfedezőt és a három kincsesládát kell eljuttatni a felfordított kihíváskártya színével megegyező szobába.
Egy másik játékvariációban már a kihíváskártya mindkét oldalát használjuk, így nem csak a szoba színét, de a kártyán látható rémeket is a megadottak szerint kell eljuttatni a megfelelő szobába.
A cél ismét az, hogy elsőként gyűjtsünk össze 5 kihíváskártyát, mégpedig úgy, hogy a megfelelő szobába tereljük a kártyán látható rémeket. Amennyiben elsőként sikerül, felkiáltunk, hogy KÍSÉRTET KASTÉLY. Helyes megoldás esetén megtarthatjuk a lapost, ellenkező esetben egyet visszaadunk a már megszerzett kártyák közül.
Utolsó, egyben pedig a legnehezebb változat, amikor nem azokat a tárgyakat juttatjuk a megfelelő szobába, amelyek a kihúzott kihíváskártyán szerepelnek, hanem azokat, melyeket nem látjuk a lapon.
A játék 6 éves kortól nyújt remek szórakozást a borzongani vágyó apróságok számára. A Panic Mansion társasjátékkal fejlesztik szem-kéz koordinációjukat, megfigyelőképességüket és kézügyességüket.