A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Hírdetés

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív
 

Újabb, Pierrot nevével fémjelzett társasjáték jelent meg a Pagony kínálatában. Az új játék bizonyára minden Rumini rajongó szívét megdobogtatja majd, hiszen a bátor kisegér kalandjait élheti át ismét a család, miközben izgalmas csatát vívnak egymással a győzelemért.

Az alaptörténet szerint Rumini és barátai a hajónaplót lapozgatják, miközben felidézik legizgalmasabb emlékeiket. A 32 karakterkártya ennek fényében egy-egy korábbi Rumini könyv eseményeit idézi fel, rövid szöveggel és kiadványok illusztrációjával. Így találkozhatunk azzal a jelenettel, amikor Rumini, Balikó és Fecó Rombóval, a tükörvaranggyal találkozott, vagy Rumini éppen a fekete sirály hátán repül. 

Találunk még a dobozban 68 karakterkártyát (Rumini, Balikó, Fecó, Kapitány, Sebestyén, Negró, Rozi, Bandi, Johanna és Óriáspolip, utóbbi jokerként funkcionál a játékban).

A feladat az, hogy a kijátszott jelentetkártyákra ráhelyezzük karakterkártyáinkat úgy, hogy a lehető legtöbb pontot gyűjtsük a játék során.

Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték  Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték

Miután kiosztjuk a játékosok számának megfelelő számú karakter-, és jelenetkártyát, minden játékos kiválaszt a jelenetkártyák közül egyet, melyet visszatesz a dobozba, majd az óramutató járásával ellentétes irányba továbbadja a lapokat, és a kezébe került kártyák közül ismét visszateszi az, mely szerinte a legkevésbé használható számára a játék során. A játék során 8 jelentekártyára lesz szükség, így a játékosoknál maradt lapokat megkeverjük, majd színével lefelé elhelyezzük az asztal közepén, ez lesz a húzópaklink.

A pontozótömbön minden forduló után rögzíteni kell a megszerzett pontokat. 

A játékosok minden körben egyszerre hajtják végre a lépéseket. Elsőként felfordítjuk a legfelső jelenetkártyát, majd a játékosok eldöntik, hogy szeretnének-e letenni karakterkártyát. A jelenetkártyákon ugyanis a a mese szereplői bukkannak elő, mi pedig aszerint kapunk majd pontot, hogy mennyit ér a kijátszott karakterkártya, és melyik körben tettük le az adott szereplőt. Azokat a lapokat tehetjük le, amelyen olyan szereplő látható, aki az adott jelenetkártyán is megtalálható.

Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték  Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték

Az első két körben ugyanis a karakterkártya csupán a ráírt értéket képviseli, míg a harmadik negyedik körben a ráírt szám kétszeresét zsebelhetjük be, míg az ötödik hatodik fordulóban háromszoros, a hetedik nyolcadikban négyszeres pontot ér ugyanaz a karakterkártya. Figyelnünk kell azonban arra is, hogy a játék végén kezünkben maradt lapokért büntetőpont jár, mely az addig megszerzett pontjainkból levonásra kerül. Úgy kell tehát taktikáznunk, hogy minél több pontot szerezzünk az egyes fordulók során, ám az utolsó körre lehetőség szerint minden lapunktól meg tudjunk szabadulni.

Lehetőségünk van passzolni is, ám az első két körben plusz két karakterkártyát fel kell vennünk, ha ezt az opciót választjuk, ez pedig a játék végén akár büntetőpontot is jelenthet számunkra.

Az utolsó kör végén az eredményeket összesítjük és győztest hirdetünk.

A játék remekül fejleszti a logikai és taktikai készséget, az általános iskola alsó tagozatos tanulói pedig játékosan gyakorolhatják az összeadást, kivonást és a szorzást. 

Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték  Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték

Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték  Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték

Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték  Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték

Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték  Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték

Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték  Pierrot - Pagony: Rumini Hajónapló társasjáték

 

Ezt a társasjátékot ismered?

  • Tökmagok - Kincsvadászat

    Benő, Minka, Palkó és Rézi a korallzátonynál búvárkodik. Hirtelen a fejük felett elúszó kalózhajóból a mélybe süllyed egy kincsekkel teli láda.

    A tökmagok azonnal a kincs nyomába erednek, ám a hullámok minduntalan elsodorják a drágaköveket előlük. A játékosok célja, hogy saját tökmagjukkal a lehető legtöbb kincset szerezzék meg. 

    Ehhez 1 db játéktábla, 4 db játékosjelölő, 4 db dobókocka, 4 db kincsesláda, 16 db hullámlapka, 32 db kincslapka és 10 db fakorong (homokbucka) áll a rendelkezésükre.

    A játéktábla szélére helyezzük saját figuránkat és a megadott sorrendben a hullámlapkákat. A táblán választott karakter színéhez tartozó dobókockával léphetünk. Hatos felével felfelé, egymás után elhelyezzük őket, majd a játékosok egyesével elhelyezik a kincseket a táblán. 

    A játék 4 fordulóból áll, melynek mindegyike 4 körből épül fel. Az első két körben még nem lesz alkalmunk kincset szerezni, lépni azonban igen.

    A kincsek mozgását a hullámok mozgása, azaz a hullámlapkák határozzák meg. Minden kör elején felfordítunk egy hullámlapkát, mely a nyíl irányába sodorja a kincseket. A játékosoknak minden fordulóban a dobókocka által mutatott hat lépéssel rendelkezünk. Minden kör végén átfordítjuk a kockát arra az oldalára, ahány lépésünk maradt. Azaz, ha a rendelkezésünkre álló hat lépésből kettőt tettünk meg, a kockát a négy pontot tartalmazó oldalára fordítjuk, a következő kört négy lépéssel kezdjük. Tekintve, hogy a kockán a legkisebb szám egy, ennél kevesebb lépésünk nem maradhat.  Bővebben ...

Legközelebbi rendezvények

 

Tetszik a Manóprogram?

Kövess minket a Facebookon is!