A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Hírdetés

Társasjátékok

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Caro Cane A Piatnik nevéhez fűződő kártyajáték főhősei ezúttal édes kutyusok. A négy éves kortól játszható játék a srácok megfigyelőképességét fejleszti, természetesen észrevétlen módon. 

 

A 36 lapból álló pakli valamennyi darabján találunk kutyát, és mellettük az alábbi dolgokból kettőt:



    • Fa

 

    • Hajó

 

    • Kalap

 

    • Autó

 

    • Macska

 

    • Hold

 

    • Labda

 

    • Lány

 

    • Fiú



Az előkészületek során megkeverjük a lapokat, majd a résztvevők számának megfelelően kiosztjuk azokat. A maradék kártyákból húzópaklit alakítunk ki az asztal közepén, és felordítunk egy lapot, mely a lerakópakli első darabját adja. 

 

A játék célja, hogy minél előbb megszabaduljunk a kezünkben tartott lapoktól. Erre akkor van lehetőségünk, ha a lerakópakli tetején látható kártyán feltüntetett tárgyak valamelyike a mi lapjaink között is szerepel. Ekkor ugyanis, amint ránk kerül a sor,  letehetjük a húzópalira. Tehát, amennyiben a kutya mellett egy kalap és egy labda látható, minden olyan lap megfelelő számunkra, melyen egy kalap, vagy egy labda szerepel. 

 

Amennyiben nem rendelkezünk ilyen lappal, húznunk kell egyet. A játékszabály megengedi, hogy az aktuálisan felhúzott lappal tovább folytassuk a körünket, és egyezőség esetén letehessük azt. Ha nem jártunk szerencsével, a következő játékoson a sor.

 

A játék egészen addig folytatódik, amíg az egyik játékos le nem teszi az utolsó lapját is. Ő lesz a játék nyertese!

 

Ül a kutya! Létezik egy másik játékvariáció, mely egy játékvezető segítségével zajlik. 

 

Caro Cane   Caro Cane

 

A játékvezető a megkevert lapok közül ötöt felfordít, és jól érthetően felsorolja a kártyán látható (fent felsorolt) tárgyakat. A szemfüles résztvevőknek meg kell állapítani, hogy van e a felsorolásban két egymást követő lapon ugyan olyan tárgy. Amennyiben igen, hangosan felkiált, hogy "Ül a kutya!", ezzel megnyeri az összes olyat lapot, melyen az általa észrevett tárgy szerepel. Ha nem követték egymást azonos tárgyat tartalmazó lapok, a játékvezető újabb öt kártyát fordít fel, és a parti tovább folytatódik. A játék addig tart, amíg lehetséges két azonos dolgot találni a lapok. A fordulót az nyeri, aki a legtöbb lapot tudja összegyűjteni. 

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Falánk Béka társasjáték

 

A Modell & Hobby által forgalmazott társasjátékok ötletesek, és mulatságosak. Gondoljunk csak a Kalóz a hordóban játékra, vagy a Mohó Krokóra. Ami pedig ezeket a játékokat vitathatatlanul összeköti, az a Tomy márkanév, mely garanciát jelent a kicsik önfeledt szórakozására. Ismét szeretnénk figyelmetekbe ajánlani egy rendkívül mókás játékot, a Falánk Békát.

 

A szerkezet összeállítása nem bonyolult. Csupán a színes kezeket, valamint a hatalmas békaszájat kell a helyére illesztenünk, és kezdődhet a móka. Elsőként minden résztvevő kiválasztja a számára legszimpatikusabb árnyalatú kezet, majd magához veszi az azonos színű legyeket. Mindenkinek 10 darab jár. A játékot 2-4 fő játszhatja. 

 

A Falánk Béka oldalán kapcsolót találunk. Amennyiben ON állásba kattintjuk, kétéltű barátunk feje forogni kezd, és minden kéz előtt kitátja hatalmas száját. Ekkor van lehetősége a játékosoknak a kis kezek lenyomásával lendületet adni a színes legyeknek, hogy azok berepüljenek a béka szájába. A száj ezt követően bezárul, és a fej tovább halad, hogy másik résztvevőnek adjon esélyt a győzelemre. Amennyiben a légy célt téveszt, össze kell szedni, és újra lehet próbálkozni. 

 

A játékot az nyeri, aki elsőként lövi be Falánk Béka szájába a rendelkezésére álló valamennyi rovart. 

 

Forgás közben a béka szeme is mozgásban van, így igazán vicces arckifejezéseket ölt magára.

 

A játék némi gyakorlást igényel, hiszen fontos szerepet kap az időzítés, és a kezek lenyomásának erőssége. Néhány próbálkozás után azonban kitapasztalható a megfelelő pillanat, és az ideális röppálya.

 

A játék 5 éves kortól kínál kiváló szórakozást, miközben észrevétlenül fejleszti a srácok szem-kéz koordinációját.  

 

Falánk Béka társasjáték  Falánk Béka társasjáték

 

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív

Monopoly GamerA Monopoly időtálló klasszikusa számtalan változatban látott már napvilágot. Egyik kedvencünk a Monopoly Junior, mellyel a család legkisebb tagjai is remekül elboldogulnak, és a Monopoly Empire, melyben egy egészen új játékmenettel ismerkedhetünk meg. Ezúttal Super Mario száll ringbe az áhított győzelem megszerzésért. Nyomában lohol Barack hercegnő, Yoshi, és Donkey Kong is, hogy elhappolja kedvenc vízvezetékszerelőnk elől a győzelmet. Lássuk miként!

 

A Monopoly Gamer látványvilág igazodik a Nintendo legendás játékának megjelenéséhez. Ebben a változatban nem bankjegyet, hanem Érmét gyűjtenek a játékosok, melyeket aztán pontokra válthatnak. Ez segíti hozzá őket a végső győzelemhez. Szembetűnő különbség még a csillag, mely Karakter Bábu Képességet rejt, azaz ha csillagos mezőre lépünk, szuper képességet szerezünk figuránknak. 

 

A hagyományos dobókocka mellett Fejlesztő Dobókockát találunk. Amikor rajtunk van a sor, mindkét kockát elgurítjuk, és lépünk a dobott értéknek megfelelően, majd a Fejlesztő Dobókocka által speciális fejlesztéssel ruházzuk fel bábunkat. Ehhez Emlékeztető kártyát kapunk, így nem szükséges megjegyeznünk az alábbiakat:



    • Piros Teki Katona: "Egy általunk választott játékos 3 Érmét veszít"

 

    • Zöld Teki Katona: "Az előtted lévő játékos 3 Érmet veszít"

 

    • Blooper: "Lophatsz 2 Érmét bármelyik játékostól"

 

    • POW: Minden más játékos veszít egy Érmet"

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Tigerilla - Memória játék egy kis csavarralA Tigerilla fantázianevet viselő Piatnik játék szereplői épp oly különlegesek, mint a dobozon feltüntetett cím. A Tigerilla szó ugyanis a tigris és a gorilla különleges keresztezésére utal. A csomagban még jó hány egyedi fajjal találkozhatunk, ilyen a denve, és a nyuráf, de akár lehet medevér, és zsirál is. A különleges állatoknak természetesen a gyerekek is kereshetnek saját nevet, most azonban pillantsunk bele a játék hivatalos leírásába, és ismerjük meg ezt a mókás játékot. 

 

A játék előkészítése némi felkészülést igényel az első alkalommal, hiszen a bohókás állatokat ábrázoló korongokat ki kell szabadítani helyükről, majd egyesével felragasztani a tépőzárakat, ügyelve arra, hogy a bolyhos oldal kerüljön az állatlapkák hátoldalára, míg a horgos oldal az állatminta lapokra. 

 

Ezzel el is érkeztünk a beltartalomhoz, mely 15 állatlapkából, 15 állatminta lapkából, és 21 fekete korongból áll. 

 

Mielőtt nekilátnánk a partinak, összeillesztjük az állatlapkákat az állatminta lapokkal, majd eldöntjük, hogy melyik oldalával kívánunk játszani. Amennyiben az állatokat választottuk, az állatmintás oldallal felfelé helyezzük le a lapokat az asztalra. Ezt követően három összeillő állatot kell találnunk, oly módon, hogy egyszerre két lapot fordíthatunk meg. Amennyiben a két lap megegyezik, felfordíthatunk egy harmadikat, és bezsebelhetünk egy fekete korongot. Ha nem járunk sikerrel, a soron következő játékos fordíthat meg két lapot, bízva abban, hogy két egyforma állat bukkan elő, és lehetősége lesz megkeresni harmadik társukat is. 

 

A játék addig tart, amíg csupán három lefordított lap marad az asztalon. Ekkor a parti az állatminta lapokkal, a fent leírt módon folytatódik. Játék addig tart, amíg valamelyik játékos össze nem gyűjt 5 korongot, és ezzel bezsebeli az őt megillető győzelmet. 

 

A lapok minden parti előtt átvariálhatóak, így számtalan kombinációban élvezhetjük a memóriajáték izgalmait. 

 

Az óvodás korosztály számára készült bájos Tigerilla remekül fejleszti a kicsik megfigyelő-, és emlékezőképességét.

 

Tigerilla - Memória játék egy kis csavarral  Tigerilla - Memória játék egy kis csavarral

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Igen? Nem, Egyik sem!

 

A fekete-fehér-igen-nem elnevezésű játék remek agytorna, kicsiknek és nagyoknak egyaránt. A jatektenger.hu által kínált Igen? Nem? Egyik sem! társasjáték keretet és rendszert ad a jól ismert játék számára. 

 

A zöld dobozból, egy hotelekben használatos csengő kerül el, valamint 6 darab színes bábu, 120 darab kártya, 60 kicsiknek és 60 nagyoknak, valamint egy 30 centiméteres játéktábla. Amint a csengőt sikerült visszaszerezni a csemetéktől, megkezdhetjük az előkészületeket. Elsőként kiterítjük a játéktáblát, majd elhelyezzük rajta külön a kicsik, és külön a nagyok számára készült kártyákat. A különbség a két pakli között, a lapokon feltett kérdések száma, és nehézségi foka között van. 

 

Míg a kisebbeknek olyan eldöntendő kérdések megválaszolásával kell elkerülniük az "Igen", és a "Nem" használatát, mint, hogy voltak-e már moziban, szeretnek-e iskolába járni, vagy, hogy a repülő gyorsabb-e mint a vonat, addig a nagyobbak furfangosabb kérdésekkel találkoznak. Egyik kedvencünk a "Kezdhetem?"  kezdetű volt, melyre bizony bárki könnyen rávágja, hogy "Igen"! 

 

Az iránymutató kérdések mellett természetesen komplex játékmenetet találunk. 

 

Minden játékos a megfelelő színű kezdő-mezőre állítja a bábuját, majd a legfiatalabb játékos húz egyet a korosztályának megfelelő kártyák közül. Ezt követően átadja a tőle jobbra ülő első olyan játékosnak, aki nem "CSENGŐ" mezőn áll. Következhetnek a kérdések, melyeket szó szerint kell felolvasnia a játékosnak. A cél az, hogy egyetlen válaszunk se legyen "Igen", vagy "Nem". Amennyiben mégis kimondjuk, az a résztvevő jogosult figyelmeztetni bennünket a hibára, aki "CSENGŐ" mezőn áll. Ha senki sem áll ilyen feliraton, vagy két fő vesz részt a játékban, a felolvasó tisztsége lenyomni a csengőt. Vétségnek számít a bólogatás, és fejrázás, valamint egy-egy szinonima többszöri használata is. Azaz a "dehogy", "talán" szavak ismétlése kerülendő a játék során.

 

Abban az esetben, ha a válaszadó nem használta az "Igen", és "Nem" válaszokat, előre léphet egyet a táblán. Ha azonban hibát vétett, a csengőt leggyorsabban megszólaltató játékos haladhat egyet előre. Vigyázat, ha a csengőt tévesen szólaltatjuk meg, azaz nem állunk "CSENGŐ" mezőn, vagy nem hangzott el egyetlen a tiltott szó sem, hátra kell lépnünk egyet a táblán. 

 

A játékot az nyeri, aki elsőként ér be a tábla középpontjába. 

 

 

Az Igen? Nem? Egyik sem! utazás közben is használható, amennyiben a táblát hátrahagyva, csak a kártyákat és a csengőt visszük magunkkal. Ebben az esetben nem a táblán lépünk előre, hanem a kártyát tarthatjuk magunknál minden nyertes forduló után. Akinek leghamarabb összegyűlik 10 lap, az nyeri a partit. 

 

Remek agytorna, szép, és igényes kivitelű játékkal. 7 éves kortól 2-6 játékos számára biztosít kiváló időtöltést!

 

Igen? Nem, Egyik sem!  Igen? Nem, Egyik sem!

 

Igen? Nem, Egyik sem!  Igen? Nem, Egyik sem!

 

Igen? Nem, Egyik sem!  Igen? Nem, Egyik sem!

 

Igen? Nem, Egyik sem!  Igen? Nem, Egyik sem!

 

Igen? Nem, Egyik sem!  Igen? Nem, Egyik sem!

 

Igen? Nem, Egyik sem!  Igen? Nem, Egyik sem!

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A kirobbanó tojástojó játék

 

Igazi tavaszi, hogy mást ne mondjunk húsvéti játék került a Manóprogram csapatához. A kirobbanó tojástojó játék főhőse egy gumicsirke, aki csibéi társaságában üldögél a fészkén. A játékosok célja, hogy minél több olyan tojást szerezzenek meg tyúkanyótól, melyben kiscsibe lapul. Nyissuk ki a dobozt, és állítsuk össze pipikénket, hogy kezdődhessen a móka.

 

Elsőként a matricák felhelyezését kell elvégeznünk. Hat csibét ábrázoló kép kerül a tojásdad korongokra, és kettő a kerek érmére. A tyúkól összeillesztése két mozdulatot igényel. Miután a tető a helyére került, a bohókás csirke lábát becsúsztatjuk a fészek elejébe, és elhelyezzük a műanyag tojást a mélyedésbe, mely a fészek közepén található. Előzőleg azonban belecsúsztatjuk a tükörtojást, és csibét ábrázoló korongot. Végül beszorítjuk a faroktollat a hátsó részen található kapcsok közé.

 

Kijelöljük a kezdő játékost, és útjára engedjük a sárga dobókockát. A dobás értékével megegyező alkalommal lenyomjuk a csirke mellkasát. Az állat minden érintést hangos kotkodácsolással nyugtáz. Amennyiben nem tapasztalunk változást, a soron következő játékos dobhat. Ha azonban a tyúkól teteje szétnyílik, és tyúkanyó hosszú, és hangos kotkodálásba kezd, szerencsénk van. Ekkor ugyanis kigurul a fészekből a tojás, és lehetőségünk van megnézni annak tartalmát.

 

A mozdulat, mellyel kinyitjuk nyereményünket, nagyjából megegyezik azzal, ahogyan a valódi tojást törjük fel. A két fél széthúzása közben kihullik az érme, és akár a "fej vagy írás" elnevezésű játékban, jelentősége van annak, hogy melyik fele kerül felfelé. Ha ugyanis a tükörtojást látjuk, pechünk van. A korongot visszahelyezzük a tojásba, a tojást a fészekbe, végül a csirkét is visszakapcsoljuk a helyére, és a játék tovább folytatódik. Amennyiben azonban a csibe képe kerül felfelé, elvehetünk egy csibét ábrázoló korongot a tyúkólból. A játék célja, hogy minél többet gyűjtsünk össze ebből a kellékből.

 

Akár szerencsével jártunk, akár nem, a játék megy tovább. Az ól visszarendezését követően a soron következő résztvevő dobhat, és szurkolhat azért, hogy a tyúkocska hangos kotkodálás közben ismét szabadjára engedje a tojást.

 

 

 

A vidám játék remek szórakozást ígér az egész családnak. A játék végeztével ajánlatos a tyúkot kiszabadítani lakhelyéről, hogy elkerüljük az esetleges deformálódást. Ennek minden bizonnyal örülnek majd a srácok, hiszen a gumicsirke igazán szórakoztató, bár kissé hangos barátja lesz a lurkóknak.

 

A kirobbanó tojástojó játék  A kirobbanó tojástojó játék

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Orrvadászat társasjáték

 

A különös arcokkal díszített dobozban kutatva két színes táblát találunk, melyen a csomagoláson látható arcok kaptak helyet. A rózsaszín, kék, zöld és sárga színkombinációnak még lesz jelentősége a későbbiekben. A doboz további 38 darab arckártyát is rejt. A lapok tetején félkör alakú kivágás látható. A fenti színek itt is megjelennek.

 

Utoljára hagytuk a puha gumiból készült műorrot, vagyis a röffentőt. Amennyiben lenyomjuk a méretes szaglószervet, a szerkezet sípoló hangot ad. 

 

Lássuk, hogy az asztalon heverő tárgyakból miként lesz egy mulatságos és kreatív családi társasjáték. 

 

A Formatex által forgalmazott társasjátékot 2-8 fő játszhatja, mely már nagyobb baráti társaságok szórakozását is biztosítani tudja. Az arckártyákat összekeverjük, és olyan helyre tesszük, ahol minden résztvevő eléri. Ezt követően valamennyi játékos húz egy lapot, és oly módon helyezi fel azt az orrára, hogy nem nézi meg, hogy melyik karaktert húzta. Ezt csak a többiek láthatják. 

 

 A sort megegyezés szerint kezdheti a legidősebb, vagy a legfiatalabb. Valamennyi játékos eldöntendő kérdéseket tesz fel az orrán viselt arcról. Segítségül hívhatja a lapátokat, melyeken valamennyi karakter megtalálható. Amennyiben a feltett kérdésre igen a válasz, újabbat tehet fel.

 

Tehát, ha ráhibázunk, hogy rúzst használunk, de a következő kérdésnél eltévesztetjük annak színét, játékostársaink megnyomják a röffentőt, és a következő résztvevőn a sor. Ő is felteheti eldöntendő kérdéseit, melyre igennel, vagy nemmel felelnek a többiek. 

 

Ha már biztosak vagyunk a dolgunkban rá is kérdezhetünk, hogy kinek az arcát viseljük. Minden figura alatt megtaláljuk annak nevét, így egyértelműen beazonosíthatjuk a személyt. Amennyiben eltaláltuk, az orrunkon viselt lapot levehetjük, és magunk elé helyezhetjük. A játék célja ugyanis az, hogy mi gyűjtsünk össze leggyorsabban 3 arckártyát. Új lapot húzhatunk, és a következő körben ismét feltehetjük kérdéseinket. Ha tévedünk, megszólal a röffentő, és a következő játékoson a sor. 

 

Orrvadászat társasjáték  Orrvadászat társasjáték

 

Nehezítésként a pakliban egy csimpánz képét ábrázoló kártya is került. Ez a karakter nem szerepel a lapátokon, és nélkülözi az emberi arcok sajátos jellemvonásait is. Ezt a kártyát nem tarthatjuk meg akkor sem, ha kitaláljuk, hogy mi birtokoljuk Csimpi arcképé, a lap minden esetben visszakerül a pakliba. 

 

A játékot 6 éves kortól ajánlják, fontos ugyanis az olvasási készség birtoklása annak érdekében, hogy a gyerekek rá tudjanak kérdezni az általuk viselt karakterre. 

 

Az Orrvadász kellékei jó minőségű anyagokból készültek, látványosak, és jól használhatóak, ennek köszönhetően az ötletes játék remek szórakozást ígér a család minden tagja számára. 

 

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív

Kalóz a hordóban társasjáték

 

Visszatérő klasszikus került a Manóprogramhoz. A Modell & Hobby által forgalmazott Kalóz a hordóban nevű társasjáték az óvodás korosztály számára készült. A látványos megjelenéshez egyszerű játékszabály párosul, így a legkisebbek is csatlakozhatnak a partihoz.

 

A nagyjából két liter űrtartalmú hordón Pop Up Pirate! felirat olvasható, mely a játék angol elnevezése. Első lépésként helyezzük el a lila kendős, félszemű kalózt a hordó közepén. Néhányszor fordítsuk el, ezzel biztosítva a változatos játékmenetet, de erről majd később ejtünk szót. A készletben 24 darab színes kardot találunk. Minden színből hat darab került a készletbe.

 

A feladat igen egyszerű, úgy kell a szúrófegyvereket elhelyezni a horódban, hogy a kalóz közben a helyén maradjon.

 

A játékosok egyesével szúrják kardjukat az előre kialakított nyílásokba. Amennyiben a kendős gazfickó a magasba pattan, a játékos kiesik a fordulóból, a többiek folytatják a játékot. Az ugrást követően kis barátunkat visszahelyezzük a hordó közepére, majd újból megforgatjuk néhányszor, hogy az eszköz, mely a magasba röpíti a figurát, másik helyre kerüljön. Ennek köszönhetően a következő fordulóban máshová esik az a nyílás, mely kilövi a bábut.

 

A parti folytatódik, ismét próbálkozhatnak a gyerekek. Akinél kalózunk kiugrik a hordóból kiesik. A játék az utolsó emberig tart, azaz a fordulót az a csemete nyeri, akinél egyszer sem aktiválódott a katapult.

 

Az egyszerű, ám izgalmas és látványos játék az óvodás korosztály szívét ejti rabul. Remek választás első társasjátéknak.

 

  

 

Kalóz a hordóban társasjáték  Kalóz a hordóban társasjáték

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A magyar népmesevilág páratlanul gazdag. A szájhagyomány útján terjedő történetekben olyan mágikus lényekkel ismerkedhetnek meg a csemeték, akik segítenek számukra eligazodni jó és rossz között. A Kard és Korona Kft. jóvoltából a gyerekek most maguk is részesei lehetnek a varázslatnak, és olyan karakterek bőrébe bújhatnak, hogy megvívni harcukat a sárkánnyal, az óriással, vagy az ördöggel, mint Tündérszép Ilona, a Csillagszemű juhász, vagy a Fehérlófia. Útjuk során szükségük lesz elemózsiára, némi költőpénzre, szívből jövő Jótanácsra és természetesen szerencsére.

 

Magyar népmesék - A társasjáték  Magyar népmesék - A társasjáték

 

A Pannónia Filmstúdióban készült Magyar népmesék című rajzfilmsorozat eredeti látványvilágával találkozhatunk, az azonos címet viselő társasjáték dobozán. A csomagolást felnyitva egy kis munka vár ránk, hiszen a Jótanácsok, pogácsák, Varázstárgyak, Állatok és Használati tárgyak mind mind arra várnak, hogy szorgos kezek kitörjék a keretből. Amint ezen túljutottunk, nekiveselkedhetünk a 7 oldalas Játékszabály áttanulmányozásának. Az első olvasásra kissé összetett játékmenet a parti során teljesen érthetővé válik.

 

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív

cluedo-01Az emberek fantáziáját mindig megmozgatták a rejtélyek. Gondoljunk csak Sir Arthur Conan Doyle világhírű nyomozójára, Sherlock Holmes-ra, vagy Agatha Christie Hercule Poirot-jára. Generációk vették izgatottan kezükbe a köteteket, és indultak a főhőssel a gyilkos nyomába.

 

Azok számára, akikben ott lobog a tűz, és szívesen felgöngyölítenének bűntényeket, a Hasbro nagy múltú Cluedo társasjátéka kitűnő választás. Iskolás kortól bátran beleléphetünk a rejtélyek kastélyába, és kipróbálhatjuk magunkat detektívként.

 

A dobozban hat, különböző színű bábut találunk, melyek közül a játékosok egyet-egyet kiválasztanak. Minimum 2, maximum 6 személy eredhet a gyilkos nyomába. Azt, hogy az adott körben ki lesz az elkövető, a kastály képével ellátott kártyák közül véletlenszerűen kiválasztott lap fogja eldönteni. A kártya bekerül a fekete borítékba, úgy, hogy senki se láthassa. Mellé kell helyezni még a gyilkosság helyszínét, és az gyilkos fegyvert is. A maradék kártyát ki kell osztani a résztvevők között.

 

A táblán megjelenik a kastély, ahol a bűntettet elkövették. A bábukat elhelyezzük abban a szobában, ahol az adott karakter nevét látjuk. Innen kell a dobókockával dobott értékek segítségével eljutni a bűntény helyszínére, vagyis az egyes szobákba. Ha sikerült a helyiségbe bejutni, kérdést tehetünk fel a tőlünk balra ülő játékosnak, amelyben megadjuk az elkövető személyét, és a fegyvert. A helyszín adott, mi magunk választottuk akkor, amikor beléptünk oda. A megszólított „vádlott” a három lehetséges válasz közül egyet megmutat, úgy, hogy a többiek ne lássák. Az információt érdemes lejegyezni nyomozófüzetünkbe, melyet a játékhoz mellékeltek.

 

Cluedo - Hasbro  Cluedo - Hasbro

 

Jegyzettömbünkbe minden olyan lehetséges adatot jegyezzünk be, mely közelebb vihet a megoldáshoz. X-xel jelöljük azokat a személyeket, tárgyakat, és szobákat, amelyről biztosan tudjuk, hogy nem a fekete borítékban lapul. Ebbe természetesen beleszámítanak a nálunk lévő lapok is.

 

Legközelebbi rendezvények

 

Tetszik a Manóprogram?

Kövess minket a Facebookon is!