A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Hírdetés

Társasjátékok

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Rejtély a babaházbanA gyerekek már egészen kis korban örömmel keresik a összefüggéseket és a kihívásokat. Iskolás kortól remek szellemi erőpróba a Piatnik legújabb, saját fejlesztésű társasjátéka a Rejtély a babaházban. 

 

A látványos dobozban megtaláljuk a játéktáblát, mely egy teljes babaházat ábrázol, különféle helyiségekkel, lépcsőházzal, padlással és pincével. A mellékelt leírásból megtudhatjuk, hogy Anna 8. születésnapjára csodás babaházat kap. A szépen megmunkált házhoz baba is tartozik. A fekete ruhás játékbaba ujján csodás fekete gyűrű díszeleg. A születésnapi zsúr alatt azonban eltűnik Lisette Black baba gyűrűje. Anna vigasztalhatatlan. Vajon ki lopta el?

 

A babák összefognak, hogy megtalálják a tettest. Minden babaházban lakó baba gyanús, hiszen csak ők férhettek az ékszerhez. 

 

Ami segítségedre lesz a nyomozásban:

 

-28 darab kártya
-20 darab történetlapka
-8 darab takarómappa
-1 darab jegyzettömb

 

A babák kartonmását megtaláljuk a dobozban. Egy kattintás, és talpra állíthatjuk őket a műanyag tartóval. Miután a játékok felsorakoztak a babaház előtt, minden résztvevő választ magának egy figurát, magához vesz egy takarómappát egy jegyzetlappal. Utóbbiból 100 darab került a csomagba, így bátran ráírhatjuk megfigyeléseinket, gyanúinkat, marad elég a következő partikhoz. 

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Déjá Vu - PiatinkA déjà vu a "már láttam, ezt" jelenséget írja körül, amikor valaki úgy érzi, hogy az adott szituáció, melyet éppen átél, korábban már megtörtént vele. Erre az érzésre épül a Piatnik legújabb játéka, a Déjá Vu.

 

A játékhoz 36 kartonra rajzolt tárgy és 36 kártya tartozik. Minden kártyalapon kétszer szerepel minden kartonlapon látható tárgy. Ezeket a képeket kell megtalálni a játék során!

 

Elsőként keverjük meg a kártyákat, a kartonpapír tárgyakat pedig jól látható módon helyezzük el a pakli körül. 3 lapot vegyünk el a lefordított pakliból, és színével lefelé helyezzük külön. 

 

Ezt követően fordtsuk meg az első lapot és tegyük a pakli mellé, színével felfelé.

 

A következő játékos is fordít egyet, és a lerakó paklira helyezi a kártyát, oly módon, hogy mindig csak a legfelső lap tárgyai legyenek láthatóak. 

 

A játékosok figyelnek, és memorizálják a látott lapokat. Amennyiben egy tárgy kétszer felbukkan, gyorsan felkapjuk a képet ábrázoló kartonpapírt. A felvett lapot mindenki magánál tartja a játék folyamán.

 

A forduló végén minden olyan kartonpapír tárgyért pont jár, melyet a játékos jókor vett fel. Honnan lehet tudni, hogy jókor jutotunk a laphoz? A parti során minden játékos figyeli, hogy egy-egy új lap felfordításakor nincs e olyan kép a kártyán, melynek karton kártyáját valaki már felvette. Tekintve, hogy minden kép csupán kétszer szerepel a lapokon, azonnal kiderül, ha valaki rosszkor vette magához a képet, még mielőtt másodszor megjelent volna a kártyán a tárgy.

 

Déjá Vu - Piatink

 

Az a játékos, aki akkor vette magához a kartonképet, amikor még csak egyszer láthatta azt, kiesik a partiból, a játék végén nem számoljuk a pontjait. 

 

Szintén ok lehet a kiesésre, amikor a játék végén megnézzük a három külön helyezett kártyalap ábráit. Ha ugyanis olyan kartonkép van valakinél, amely a külön tett kártyákon látható, egészen biztosan nem láthatta a játék során, azaz nem lett volna szabad felvennie. Aki ilyen hibát vét, szintén kiesik az adott fordulóból, pontjait nem vehetjük figyelembe.  

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Out side inA KENSHO által forgalmazott Grabolo csomagolásához hasonló az Out side in fémdoboza is, ám a beltartalom és játékmenet némileg eltér a Graboloétól.

 

A csomagban 75 darab kártyát találunk. A játék előkészítése során alaposan megkeverjük a lapokat és színükkel lefelé elhelyezzük az asztalon. Három darab felfordítását követően egy negyediket is felcsapunk, ez lesz a "párosító" lap. 

 

Ezt követen valamennyi játékos egyszerre nézi át a lapokat, keresve az egyezőségeket oly módon, hogy a "párosító" lap belső körének ábrája vagy színe megegyezzen a másik három kártya bármelyikének külső körén található ábrájával vagy színével és FORDÍTVA. Tehát a "párosító" lap külső körét is figyelni kell, hogy a másik kártya belső körének színével vagy szimbólumával is megegyezzen. 

 

Találat esetén gyorsan meg kell érinti azt a lapot, mely minden szempont szerint egyezik a "párosító" lappal.

 

Ha sikerrel járunk, elvehetjük a "párosító" lapot és az azzal egyező lapot is. Amennyiben egyszerre több játékosnak sikerült egyezőséget találni, a "párosító" lap a helyén marad, a résztvevők csak a párosított lapot vehetik el. Ebben az esetben a "párosító" lap a pakli aljára kerül, új "párosító" és párosítandó lapot fordítunk fel. 

 

Előfordulhat, hogy hibázik egy játékos és rossz kártyára teszi a kezét. Ebben az esetben egy korábban felvett lapot vissza kell tennie. 

 

A játék addig tart, amíg minden kártya játékba nem kerül. A partit az nyeri, aki a legtöbb kártyát összegyűjti.

 

 

 

 

Out side in  Out side in

 

Olvasóink értékelése: 3 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Szabadulószoba Junior társasjátékA szabadulószobák mind nagyobb népszerűségnek örvendenek, ám ezúttal ki sem kell mozdulni a srácokkal a családi fészekből, hiszen a TM Toys Szabadulószoba Junior társasjátékával saját otthonotok válik izgalmas kihívások színterévé. 

 

Egyik kémtársunkat elkapták, és megkötözték. Csak rajtunk áll, hogy a rendelkezésünkre álló idő alatt megszerezzük az óra megállításához szükséges kulcsot, és kiszabadítsuk társunkat

 

A méretes dobozban számos kelléket találunk, ám az elemeket nélkülözi a felszerelésünk, így ezt magunknak kell beszerezni. 2 darab AAA elemre lesz szükségünk a "kém-kütyük" üzemeltetéséhez. 

 

A dobozban találunk: 

 

1 db órát szíjjal
1 db kalitkát kulccsal
2 db pálcikát
1 db Quiz Mastert
45 db Quiz Master kártyát, három féle nehézségi szinten
1 db szerencsekereket
3 db kulcsot

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Furfangos teve - FormatexA Formatex kínálatában megtalálható Furfangos teve remek memória-, és megfigyelőképesség fejlesztő játék. Az afrikai hangulatú dobozt felbontva, kezünkbe vehetjük a nagyjából 20 centiméteres tevét.

 

Az összeszerelést követően, mely egyetlen mozdulatból áll, helyezzük be a 3 darab AA elemet, mely elengedhetetlen kelléke a játéknak. 

 

Ezt követően helyezzük be a 20 darab üveget a teve hátán található rekeszbe, és vegyük kezünkbe a barna butykost, melynek segítségével vízzel tölthetjük meg új barátunkat. Erre azért van szükség, mert a Furfangos teve ezt követően 3 kihívás elé állít bennünket. Amennyiben helytelen választ adunk, a szájában elhelyezett folyadékot nemes egyszerűséggel ránk köpi!

 

A játékot játszhatjuk egyedül, vagy maximum négyen. Ennek megfelelően kell beállítani a kókuszdiós láda oldalán található csúszkát.

 

Amint a kapcsolót ON állásba toljuk, kezdődhet a játék. Az első kihívás a Kókuszdió játék, mely leginkább az "Itt a piros, hol a piros" játékra hasonlít. Vagyis, a felvillanó fények közül meg kell mondanunk, melyik volt az utoljára felvillanó kókuszdió. Amennyiben jól válaszolunk, azaz sikerül azt a kókuszdiót megnyomnunk, melynek fénye utoljára gyulladt fel, a Furfangos teve kilő egy üveget, mely a helyes válasz jutalma. Ha azonban nem sikerül eltalálni a megfelelő kókuszdiót, a teve ránk köpi a vizet. Ez esetben nem jár palack. A lehetőség a következő játékost illeti, ő próbálkozhat azzal, hogy eltalálja, vajon melyik kókuszdió villan fel utoljára. 

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

BraninBox - Tudományos ismeretekA BrainBox feladványok igazán látványos, mágnessel zárható dobzozban kapnak helyet. A változatos témákban beszerezhető dobozokban ugyan azok az alapkellékek kapnak helyet:



    • 55 db kártya

 

    • 1 db speciális, 8 oldalú dobókocka

 

    • 1 db homokóra



A játék lényege, hogy adott idő alatt, (amíg leperegnek a homokszemek, ez rendszerint 10 másodperc), alaposan meg kell néznünk a képet. Az idő lejárta után átadjuk a kártyát a mellettünk ülőnek, aki a dobókockával dobott értéknek megfelelő számú kérdést olvassa fel nekünk.

 

Amennyiben a képen látottak alapján meg tudjuk válaszolni a feladványt, megtarthatjuk a lapot, ha nem, vissza kell tennünk a kupac aljába.

 

Ezt követően a soron következő játékos húzhat egy lapot. 

 

A játékot az nyeri meg, aki 10 perc alatt a legtöbb kártyát tudja összegyűjteni.

 

A BrainBox - Tudományos ismeretek jónéhány tudományágba bepillantást enged a srácoknak. 

 

Lássunk néhány példát. Jó tudni, hogy ezeket a kártyákat olvasni tudó gyerekekkel tudjuk használni, hiszen az ismeret nagy része írásos formában került a lapokra. 

 

 

Ilyen többek között a cápát ábrázoló kép, ahol olyan információhoz juthatunk:



    • Éles, hegyes és újranövő fogak, a préda elkapásához

 

    • Áramvonalas test a vízben való gyors mozgáshoz

 

    • Csontvázuk porcokból, nem pedig csontokból áll, könnyű és energiatakarékos

 

    • Erős farok a villámgyors úszáshoz

 

    • Álcázó bőr, felülről sötétnek tűnik, hogy beleolvadjon a tengerfenékbe, alulról nézve pedig világos

 

    • A cápák különleges szaglásuk révén képesek egy a millióhoz arányban megérezni a vér szagát a tengervízben



BraninBox - Tudományos ismeretek  BraninBox - Tudományos ismeretek

 

 A fenti leíráshoz tartozó kérdések pedig:

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

 Twister bekötött szemmelAmikor kibontjuk a Twister bekötött szemmel társasjáték dobozát, elfog a DIY, azaz a csináld magad érzés. Természetesen nem rossz értelemben, hiszen az alkatrészeket gyorsan össze lehet állítani, és a srácok remekül szórakoznak majd, amikor a kitapintásra váró formákat felragasztják a megfelelő helyre.

 

A játék egyik legfontosabb és legfigyelemre méltóbb sajátossága, hogy akár látássérült csemetékkel, felnőttek is játszhatjuk!!

 

Ránk vár a feladat, hogy a pörgettyűt összeállítsuk. Végül a szemkötők rögzítői kerülnek a helyükre.

 

Terítsük le a játékszőnyeget. Ekkor a játékosok, szemkötővel a szemükön, felsorakozhatnak a szőnyeg szélén. A játékosok közül valaki magára vállalja a pörgető feladatát, ő természetesen nem visel szemkötőt.

 

Amint valamelyik ábrán megállt a mutató, a Pörgető tájékoztatja a résztvevőket, hogy melyik ábrát kell kitapogatniuk a szőnyegen. A játékosok egyszerre indulnak el, és igyekeznek minél tovább állva maradni. Akinek ugyanis leér a könyöke vagy a térde, kiesik a játékból. 

 

Minden újabb pörgetés új pozíciót jelent, ahol vagy a kezek, vagy a lábak mozdulnak majd tovább egy új ábra felé. 

 

Mint említettük, a játékot az nyeri, aki utoljára állva marad. 

 

Néhány fontos tudnivaló:

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Jungle Trip - PiatnikAz 5 éves kortól ajánlott játék 55 darab kártyából áll. Az 5 különböző színű kártya szett minden színe 11 számozott kártyából áll (1-től 5-ig mindegyikből két darab, míg a 6-os lapból csupán egy)

 

A játék célja, hogy minél előbb megszerezzünk 15 pontot. Lássuk hogyan!

 

Minden játékos (2-5 fő vehet részt egy-egy partiban) választ egy színt, és magához veszi a 11 lapból álló szettet. A pontokat mindenki magának tartja nyilván, így szükség lesz papírra és íróeszközre, hogy a fordulók végén rögzíthessük az aktuális pontokat. Az írás művészetével ismerkedő csemetéknek jó gyarkolási lehetőség, ha a neveket és pontszámokat gondosan feljegyzik.

 

A játék során, a sorba rendezett lapok közül mindenki letesz egyet az asztalra, színével lefelé. Miután minden játékos letett egy kártyát, a lapokat megfordítjuk. A legnagyobb értékű lap gazdája viheti a lapokat, és írhat fel magának egy pontot a sikeres ütésért. Vigyázat, előfordulhat, hogy két vagy több játékos is ugyan olyan értékű lapot tett, ezek minden esetben kiütik egymást, a legmagasabb érték keresésekor nem vehetők figyelembe. Azaz, hiába tett két játékos is 6-os lapot, amelynél nincs magasabb értékű, mégsem ők, hanem az a játékos nyeri a kört, aki egyedül tette a legmagasabb érték. Ennek megfelelően akár az 1-es lappal is magunkénak tudhatjuk a győzelmet.

 

Amennyiben a forduló során úgy alakul, hogy minden lapnak párja akad, azaz egyetlen kártyát sem tudunk figyelembe venni, az asztalon maradnak és a következő forduló győztese veheti magához az összes lapot, oly módon, hogy a két forduló győzelmét együttesen jegyzi fel a papírjára, azaz két ponttal gazdagodik az adott körben.

 

Amennyiben minden kártyánkat kijátszottuk, a már letett lapok ismét játéka kerülnek, a parti a fent leírt módon megy tovább, egészen addig, amíg valaki eléri a 15 pontot. 

 

Az óvodás kortól játszható játék segít a gyerekeknek eligazodni a 10-es számkör elején, segít megismerni a kisebb-nagyobb fogalmát, valamint a számok írásmódját és a hozzájuk tartozó értéket.  

 

Jungle Trip - Piatnik  Jungle Trip - Piatnik

 

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív

Hello Dino - PiatnikA Hello Dino első ránézésre óvodásoknak és kisiskolásoknak készült, ám a látszat csal. Egy olyan fordulatos és izgalmas memóriajátékot szeretnénk bemutatni nektek, mellyel a kicsikkel együtt a nagyok is remekül szórakoznak majd. 

 

A dobozból kör alakú játéktábla kerül elő, melyen körbe fordíható kőhalmok és mélyedések láthatók. Tovább kutatva 5 fészket találunk, melyben egy-egy édes dinoszaurusz lapul. Amennyiben jobban szemügyre vesszük a kis dínókat, észre vehetjük, hogy különböző színűek. Találunk piros, kék, zöld, sárga és lila színű őslényt. 

 

Végezetül az őshüllők színével megegyező játékkorongok kerülnek elő, melyekből színenkén 4 darabot találunk. 

 

A cél az, hogy valamennyi színből egy-egy korongot beszerezzünk a játék során. Ehhez elsőként fel kell állítani a játéktáblát, és az asztalon felsorakoztatni a tojásokat. Ezt követően el kell dönteni, ki legyen a kezdő játékos, aki ezt követően a színkockával dob. Amennyiben a fent említett öt szín egyikére fordul a kocka, egy szabadon választott, de természetesen lezárt tojás felkerülhet a táblára. Ekkor a játékos, aki felhelyezhette a tojást, megnézheti, hogy milyen színű dínó lapul a tojásban, úgy, hogy a többi résztvevő is jól lássa azt. 

 

A következő játékoson a sor, hogy a színkockával dobott árnyalatra helyezzen egy tojást és játékostársaival közösen bepillanthasson a tojáshéj alá.

 

Amennyiben a nyílra fordul a kocka, eggyel tovább kell tekerni a táblán elhelyzekedő fészkeket, ezt követően pedig megnézhetünk egy tetszőlegesen válaszott toját, melyet a többieknek is megmutatunk.

 

Mint említettük, a játék célja, hogy összegyűjtsük a különböző színű dínók karton mását, azt azonban eddig nem említettük, hogy ezt miként tehetjük meg. 

 

Hello Dino - Piatnik  Hello Dino - Piatnik

 

Abban az esetben kapunk karton dinoszauruszt, ha a tojás, melyet felhelyeztünk a játéktáblára, megegyezik a fészek helyének színével. Azaz minden dínónak a saját színével azonos sávba kell kerülnie.

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Színes fémdobozban kapott helyet a KENSHO Keetoo nevű játéka. Kibontva valóságos színkavalkád fogad bennünket. A csomagolás 35 darab nagy szimbólumkorongot, 5x10 darab különböző színű műanyag zsetont és szimbólumot, valamint 5, 2 és 1 pont értékű zsetont rejt. 

 

 Keetoo  Keetoo

 

A játék célja, hogy összegyűjtsük, a játékosok számától függően, az előírt 20, 25, 30, 35 vagy 40 pontot. 

 

Elsőként minden játékos magához vesz 10 darab azonos színű műanyag zsetont. Ezt követően a szimbólumkorongokat ábrával lefelé elhelyezzük az asztalon, majd a pakli tetején lévő korongot felordítjuk. A játékosoknak meg kell állapítani, hogy a tíz szimbólum közül melyik két hiányzik a korongról. 

 

Legközelebbi rendezvények

 

Tetszik a Manóprogram?

Kövess minket a Facebookon is!