Sokak számára bizonyára ismerősen cseng a Catan társasjáték, mely a Piatnik kínálatában évek óta megtalálható, remek kikapcsolódást biztosító játék. A Catan Junior az eredeti, közkedvelt játék 6 éves kortól ajánlott változata, mely nem csak a kicsiknek, de a felnőtteknek is remek szórakozást ígér.
A játékot 2-4 fő játszhatja. Attól függően, hogy hányan veszünk részt a partiban, a játéktábla más-más oldalát használjuk. Amennyiben ketten szeretnénk játszani, a tábla azon oldalát válasszuk, melyen két papagájt látunk. Ez esetben ugyanis 9 játékmezőn zajlik a küzdelem. Három vagy négy játékos részére a négy papagájt ábrázoló oldalt fordítsuk fel, itt 13 mezőn szállunk csatába a győzelemért.
Lássuk elsőként a 4 papagájos oldalt. Középen találjuk Klau kapitány szigetét, mely sajátos módon vesz részt a játékban. Ide kerül a vidám szarka figura. Körülötte fával, ananásszal, báránnyal, karddal és arannyal jelölt, egytől hatig számozott mezőt találunk. Minden mező mellett színes karikát és hajót látunk, innen indulnak a játékosok.
Mindenki választ egy színt, és a kalóztanyát, valamint a hajót elhelyezi a játéktábla megfelelő színes körében és hajót ábrázoló mintáján. Minden játékos két kalóztanyát és két hajót tehet a kijöelölt helyre, valamelyik sziget mellé.
A mentőövekbe azon lapkák kerülnek, melyek a szigeteken látható képeket tartalmazzák. Minden ábrából egy kerül a körökbe.
A hazugságvizsgáló készülék igazán jó szolgálatot tesz a hatóságoknak, amikor nem biztosak benne, hogy a vádlott igazat mond. A Modell & Hobby egy vidám családi társasjátékban használta fel a füllentők lefüleléséhez használt eszközt.
Az összeszerelést és a 2 darab AA elem behelyezését bízzuk egy felnőttre. Ezt követően helyezkedjünk el kényelmesen, kezdődhet a játék.
A legfiatalabb játékos kezd, ő teheti fel az első kérdést a legbátrabb résztvevőnek. A játékhoz előre megírt kérdéseket is kapunk, de mi magunk is kitalálhatunk kérdéseket, ehhez üres lapokat találunk a játékban.
Az eredeti kérdések között például ezek kaptak helyet:
Nos, a válaszadó ráhelyezi a speciális érzékelőre az ujjait, (a mókás fejpántot is felteheti, de csak ha kedve tartja, használata nem befolyásolja a játékot) és felel a kérdésre. A Kamu detektor érzékeli, hogy a válaszadó játékosok ideges, izgatott-e. Amennyiben sikerül lepleznie érzéseit, a zöld lámpa gyullad fel, a következő játékoson a sor. Ha azonban a detektor úgy érzékeli, nem volt elég magabiztos a játékos, a narancssárga lámpa gyullad fel, ekkor ismét meg kell válaszolni a felett kérdést. Amennyiben a piros lámpa villan fel, a játékos lebukott, a Kamu detektor érzékelte, hogy nem mond igazat, a játékos egy élet kártyát elveszít.
Hogyan ismertessük meg csemeténket a geometriai alakzatokkal és fejlesszük logikai, valamint finommotoros készségét? A Perfection tökéletes választás. A játékot akár egyedül is játszhatjuk, csiszolva ezzel megfigyelő képességünket, de társaink ellen is vívhatunk csatát.
Az első használat előtt ki kell pattintani a 25 alakzatot a keretből. Az apró formákat fogantyúval felfelé egymás mellé helyezzük az asztalon, majd felhúzzuk az időzítőt. A vekkert csak STOP állás mellett tudjuk elfordítani. Tehát, először nyomjuk STOP állásba a kapcsoltó. Fordítsuk el az időzítőt úgy, hogy a nyíl a nullánál álljon.
Amint készenállunk a játékra, állítsuk a kapcsolót a START-ra és igyekezzünk minél gyorsabban behelyezni a különböző alakzatokat a helyükre.
A játék még a felnőttek számára sem egyszerű, különösen első alkalommal, hiszen eltérő méretben, formában, esetleg türközve kell kiválasztanunk az alakzatok közül, ezért a rendelkezésre álló 25 helyből nem biztos, hogy elsőre megtaláljuk a megfelelő helyet. Az óra pedig ketyeg. Aki nem elég gyors, annak hangos kattanással csapódik fel a játéktábla, a magasba röpítve az alakzatokat.
Kisebb gyerekekkel mindenképpen célszerű elsőként időzítő nélkül használni a játékot.
Amennyiben nem sikerült 60 másodperc alatt elkészülnünk, a tábla felpattan, és szétszórja a formákat. A következő játékosnak 60 másodpercnél rövidebb idő alatt kell befejeznie az alakzatok elhelyezését a győzelemhez. Amennyiben sikerül időben végeznünk, állítsuk a kapcsolót STOP helyzetbe. A nyíl megmutatja, hogy partnerünknek milyen kihívással kell szembenéznie. A mi általunk teljesített időnél rövidebb idő alatt kell majd elhelyeznie a formákat.
Mohó kismalac kapkodja a hambikat a Modell & Hobby feliratú dobozon. A játék nem új, ám annál népszerűbb, így hát, úgy döntött csapatunk, hogy belesünk a csomagolás alá, és kiderítjük, mi a titka az éhes malackának.
Tátott szájú röfike tárul elénk, aki szélesre tárt karokkal üdvözöl bennünket. Jobbjában lapátot, fején kukta sapkát, derekán pedig szoros övet visel. A játék egyszerű, addig kell etetni Pufi Röfit, amíg szét nem pattan mellkasán az inge.
Természetesen néhány szabályt azért be kell tartanunk. Először is, a játékosok egymást után dobnak a színkockával. A malacka körül elhelyezett hamburgerek közül azt kell Röfi szájába tenni, amelyiknek a színe megegyezik a dobott színnel.
Minden hamburgeren számot találunk. Miután a választott burgert betettük Pufi Röfi szájába, a hamburgeren látható számmal megegyező alkalommal kell kattanásig lenyomnunk a kobakját. Ha nem történik semmi, a következő játékoson a sor.
Minden egyes lenyomást követően Röfi pocakja egyre nagyobbra nő, míg végül szétfeszíti az inget, kipattan az öv, karjai pedig kitárulnak. A játékot az a résztvevő nyeri, akinél Röfi inge szétszakad.
Ahhoz, hogy új játékot kezdjünk, le kell ereszteni Röfi pocakját. Ezt a fej lenyomásával tehetjük meg. Ezt követően újra össze lehet kapcsolni a ruháját és lehajtani a kezeit. A hamburgereket a malacka hátán található ajtón keresztül vehetjük ki.
Nos, úgy véljük a titok a játék egyszerűségében rejlik, ezen belül az igényesen kidolgozott malac karakterben, a kicsik igényeihez igazodó játékmenetben, és a viszonylag gyors fordulókban rejtőzik.
A játék kiválóan alkalmas arra, hogy az egyszerű szabályrendszernek köszönhetően a kicsik megismerjék a társasjátékok izgalmas világát, elsajátítsák a szabálykövetés módját és fejlesszék kudarctűrő képességüket. Ezen túl a színek megismerésében is segítségükre lesz a Pufi Röfi társasjáték.
A gyerekek logikai készségét hivatott fejleszteni a Hasbro DownFall nevet viselő játéka, mely egyidejűleg két elme csiszolására alkalmas.
A dobozban színes fogaskerekeket találunk, melyeket egy keretbe kell behelyeznünk a megadott módon. Az építményt egy csúszdában végződő talapzatra állítjuk. Amint elkészült a DownFall, kezdődhet a játék.
Az első használat előtt ki kell szabadítanunk a számozott korongokat a keretből. Az apró korongokat a DownFall tetején található indítóállványba helyezzük. A játék lényege, hogy a 10 korongunkat elsőként juttassuk a csúszda legaljára, az elforduló fogaskerekek segítségével.
A kerekeket kulccsal hozhatjuk működésbe. A kezdő játékos választ egy kereket és a kulcs segítségével elfordítja azt. Amennyiben jól választott, valamely bábuja elindul lefelé a fogaskerekek között. Óvatosan kell azonban bánni a kerekekkel, hiszen összekapcsolódnak az ellenfelünk oldalán lévő kerekekkel, azaz megeshet, hogy saját korongunk helyett játékostársunk bábuját segítjük a cél felé.
Fontos szabály, hogy a soron következő játékos nem választhatja azt a fogaskereket, melyet társa az imént eltekert. Annak érdekben, hogy biztosak legyünk abban, hogy melyik kerék forgott utoljára, a kulcsot mindig benne kell hagynunk az utolsóként elfordított fogaskerékben.
Gyorsíthatjuk a játékmenetet, ha nem 10, csupán 5 korong célba juttatását tűzzük ki célul.
Egér van a házban? Jaj ne! Hogyan tudnánk megtalálni a kis csibészt? A Piatnik Mouse in the House játékában a gyerekek versenyre kelhetnek egymással, hogy elkapják az apró egeret a padló alatt.
Gyönyörűen illusztrált dobozban találjuk a játékot. A fedelet leemelve egy gyerekszobában találjuk magunkat. A földön fekvő játékok között apró lyukakat láthatunk. Ezeken a nyílásokon keresztül kell megtalálnunk a kis egeret.
Ahhoz, hogy ráakadjunk az egérkére, szükségünk lesz egy pálcára és egy dobókockára. Szerencsére mindkettőt tartalmazza a készlet. Figyelmes szemlélők két rekeszt fedezhetnek fel a játéktáblán, mégpedig az ajtó két oldalán. Ezeket felnyitva magunkhoz vehetjük a speciális, egytől háromig számozott dobókockát és a pálcát.
Az első játékos alaposan megrázza a dobozt, hogy "egérutat" adjon a kis rágcsálónak. Ezt követően dob a kockával. A dobott értéknek megfelelő számú lehetősége van a pálca segítségével kitapintani az egérkét. A pálcát a lyukba nyomva fülel a játékos, hogy hall-e cincogást, egészen pontosan sípolást. Az egeret ugyanis egy sípoló párnácska helyettesíti.
Amennyiben nem szólal meg az egérke, a következő játékoson a sor. A partit az nyeri, aki elsőként találja meg az egeret.
Újabb játékhoz ismét meg kell rázni a dobozt, hogy új helyre bújhasson a kis rágcsáló.
A gyerekek óvodás kortól, maximum négyen kergethetik az egérkét a Mouse in the House -Egér a házban társasjátékban.
A Modell & Hobby által forgalmazott társasjátékok közül bemutattuk nektek a Turbó Dokit és a Szuper Mágikus Jinnt. A két játékban az a közös, hogy a készlettel egy saját játékmestert is kapunk, aki végigvezet bennünket a teljes játékon. A SZÁJ - Most jártasd a szádat! elnevezésű játékhoz szintén saját játékvezető tartozik, aki levezényli számunkra az izgalmas játékot.
A doboz nyitott részén át jól láthatjuk a tátott szájat, sőt, a Demo mód segítségével ki is próbálhatjuk a cserfes játékmestert. A nyelv lenyomásával képet kaphatunk a játékról. Megismerkedhetünk a tűzpiros ajak hangjával, valamint stílusával.
Amennyiben szeretnénk próbára tenni a hangutánzó játékot, két játékmód közül választhatunk. A Play 8+ üzemmódban kisebb gyerekekkel, míg Play 16+ üzemmódban nagyobb gyerekekkel, vagy felnőttekkel vívhatunk izgalmas csatát.
A játék célja, hogy a SZÁJ által a fülünkbe súgott szót, hangutánzás segítségével, úgy adjuk elő, hogy valamelyik játékostársunk kitalálja azt. Amennyiben sikerrel járunk a rendelkezésünkre álló idő alatt, a hangot utánzó és szót kitaláló játékos is 1-1 pontot kap.
Az előkészületek során a rendelkezésünkre álló 16 darab "Akció" kártyát egyenlően elosztjuk a játékosok között. Azaz, ha 3-5 személy vesz részt a partiban 3 kártyát adunk mindenkinek, amennyiben 5-nél többen vesznek részt a játékban, csupán 2-2 kártyát osztunk ki a játékosoknak.
Az "Akció" kártyák között az alábbi instrukciókat találjuk:
Az Oh Fortuna társasjáték 20x20 centiméteres dobozban érkezett a Manóprogramhoz. Kibontva kisebb meglepetést okozott, hogy a méretes csomagolás csupán 53 kártyalapot és 6 darab dobókockát rejtett. Ez természetesen semmit sem von le a játék értékéből, azonnal családi kedvenc lehet, hiszen rendkívül izgalmas és fordulatos.
A játékszabályt átböngészve megtudhatjuk, hogy elsőként a kártyalapokat kell szétválogatnunk.
Találunk 22 pontkártyát, 23 Fortuna-kártyát, 5 kockák gyűjtésére alkalmas lapot és 5 kártyát az istenekkel.
A játék célja, hogy szerencsés kockadobásokkal, jó taktikával és a Fortuna kártyák ügyes felhasználásával elsőként megszerezzük a szükséges pontszámot.
-2 játékos esetén 35 pont
-3 és 4 játékos esetén 25 pont
-5 játékos esetén 21 pont
Azok a lapok, melyek közepén fehér szám látható + vagy - jellel, a Fortuna-kártyák, az arany számos lapok a pontkártyák. Színűket tekintve pedig a lapok lehetnek ég-, és vízkártyák. Ennek megfelelően kell növekvő számsorrendben lehelyezni a kártyákat. Az első sorba nyolcat, a következőbe hetet, majd hatot. Ezt követően a 21-es számmal jelölt Fortuna-kártya kerül az asztalra. Ez a lap egymagában áll, hiszen ő jelenti az összeköttetést ég és föld között. A következő sorba hat vízkártyát teszünk, majd folytatva a növekvő számsort hét, végül pedig nyolc lap kerül le.
Sok szülő érzi úgy, amennyiben nem kezdi el gyermeke az idegennyelv/ek elsajátítását időben, hátránnyal indul a nagybetűs életben. Ha nem is ennyire drasztikus a helyzet, örök igazság "annyi ember vagy, ahány nyelven beszélsz". A Modell & Hobby Clementoni társasjátékai között pedig egy rendkívül izgalmas angol nyelvű társasjátékot találunk.
A Rejtélyes Angol társasjáték egy izgalmas nyomozásra hívja az iskolás gyerekeket. A leírás szerint, a kimerítő nap végén elaludtunk a tanteremben. Amikor felébreünk, a terem üres, azt ajtó zárva, mi pedig nem értjük mi történt.
A táblán egy üzenet vár, Where has everybody gone? Hová ment mindenki? Rajtunk a sor, hogy megkeressük a kulcsot és tovább menjünk. A folyosón a gondnokkal találkozunk, aki cserébe, hogy megkeressük a felmosóvödröt, némi információval lát el bennünket.
A tornaterembe vezetnek a nyomok, ahol a számzáras lakat titkos kombinációját kell kitalálnunk. A kaland jó véget ér, hiszen a tornaterem ajtaja feltárul, és az osztály boldogan köszönt fel bennünket születésnapunk alkalmából.
Ahhoz, hogy teljesítsük a küldetést, elsőként össze kell állítani a négy bábut, helyezzük el a zsetonokat lefordítva a megfelelő helyiségben, a számukra kialakított helyre, majd külön kell választanunk a kérdés-, és a képkártyákat. Amennyiben ezzel megvagyunk, sorakoztassuk fel a bábukat az osztályteremben.
Vidám cookie-kal, azaz teasütikkel díszített dobozban kapott helyet a Cookie box nevű Piatnik játék. A doboztetőn látható cukormázas finomságok a csomagban is megtalálhatók, mégpedig a 36 sütilapkán és a 30 darab megrendelőkártyán.
Ezzel fel is soroltuk a gusztusos játék minden kelléket. Lássuk hát, miként használjuk a különféle kekszeket felsorakoztató megrendelőkártyákat és a színes sütilapkákat.
A leírás szerint alkalmazottak vagyunk egy trendi sütiboltban. Az ügyfelek sorban állnak, és gyors kiszolgálást várnak. A játékosok egymás után teljesítik a rendeléseket, de csak annak van esélye a legtöbb megbízást bezsebelni, aki ügyes és mindenre figyel.
Az előkészületek során minden játékos magához vesz 9, azonos színű (a sütilapkák kerete eltérő színű, minden színből 4x9 található a készletben) sütilapkát és 3x3-as négyzethálóban kiteszi maga elé. A megrendelőkártyák a sütilapkák közé kerülnek, megkeverve, lefordítva.
Az első játékos felfordít egy megrendelőkártyát, a játékosok pedig egyszerre, egymást megelőzve igyekeznek saját sütilapkáikat a megrendelőn látható sorrendben elhelyezni maguk előtt.
Aki elsőként elkészül, villámgyorsan rácsap az asztal közepén elhelyezett megrendelőkártyára. Amennyiben több játékos is egyszerre készül el, a megrendelőlapot az veheti magához, akinek a keze legalul van. A lap mindenképpen ennek a játékosnak a birtokába kerül, de nem mindegy, hogy hogyan.