A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Hírdetés

Társasjátékok

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Korábban már bemutattuk nektek a Grabolo nevű társasjátékot, mely apró, praktikus fém dobozban várja a játékos kedvű családokat. Ezúttal egy kicsit nagyobb, ám ugyan olyan ötletes játékot szeretnénk figyelmetekbe ajánlani. 

 

A JÁTÉKTENGER által forgalmazott játék 36 darab figurát, 1 darab képes, és 1 darab szín dobókockát tartalmaz. A figurák között fehér, sárga, zöld, fekete, piros és kék kacsát, nyulat, autót, malacot, fát és emberkét találunk. Minden színből egyet-egyet. 

 

Grabolo 3D  Grabolo 3D

 

Miután az összes figurát elhelyeztük az asztalon, a kezdő játékos mindkét kockával dob, majd valamennyi játékos egyszerre próbálja magához venni azt a figurát, mely a szín kocka árnyalatával és a figurás kocka motívumával megegyezik. Amennyiben sikerrel jár valamelyik résztvevő, elhelyezi a figurát a háta mögött úgy, hogy a többiek ne láthassák. Annak, hogy takarásba kerüljön a bábu akkor jön el a jelentősége, amikor ismét ezt a figurát kellene megtalálni. Ekkor ugyanis meg kell tippelni, hogy melyik játékosnál lapulhat. Ha sikerül eltalálnunk, megkapjuk attól a társunktól, aki eddig magáénak mondhatta. Amennyiben nem találjuk el, vissza kell tennünk az asztalra egyet a már felvett figuráink közül. 

 

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

BrainBox - Angol nyelvleckeBrainBox - Angol nyelvlecke„Annyi ember vagy, ahány nyelvet beszélsz” - tartja a mondás és ennek megfelelően sok esetben már az óvodában, de legkésőbb az iskolában elkezdik a gyerekek a nyelvtanulást. Ilyenkor még nem kell komoly nyelvtanra, szódolgozatokra gondolni, hiszen a betűkkel ismerkedő csemeték legtöbbször mondókát, éneket esetleg párbeszédet tanulnak. 

 

A hangsúly minden esetben a játékosságon van, annak érdekében, hogy a lurkók élvezettel sajátítsák el a kiválasztott nyelvet. 

 

A már olvasni tudó, angol nyelvvel ismerkedő gyerekeknek nyújt segítséget a BrainBox - Angol nyelvlecke, mely játékos formában segít elsajátítani a különféle tárgyak és élőlények nevét. 

 

A BrainBox csomagban megtaláljuk az 71 darab játékkártyát, a homokórát és a speciális, 8 oldalú, dupla számozású dobókockát. 

 

A játék menete a következő: az első játékos felvesz egy lapot a pakliból, majd alaposan szemügyre veszi azt. Megmondja, hogy az angol tudásának  melyik a megfelelő szint. Kezdők magyarul, míg haladók angolul kapják a kérdést és adják meg a választ. A kártyán, ennek megfelelően, az adott tárgy vagy élőlény neve magyarul és angolul is megtalálható.

 

Miután az utolsó homokszem is lepergett az órában, átadja a mellette ülőnek a lapot és egyszer dob a kockával. A dobott értéknek megfelelő kérdésre kell helyesen válaszolnia, a korábban jelzett szintnek megfelelően. 

 

Azaz, ha a képen egy gyümölcsöstálat látunk, melyben banán (banana), alma (apple), narancs (orange), szőlő (grapes), körte (pear) és cseresznye (cherries) van, kezdő szinten a következő kérdésekre számíthatunk:

 

BrainBox - Angol nyelvlecke  BrainBox - Angol nyelvlecke

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Lost&Found TársasjátékKülönleges memóriajáték került a Manóprogram látómezejébe. Lássuk, mit rejt a Lost&Found feliratú doboz.



    • 56 db játékkártya, 6 nehézségi szinten, 9-9 lap

 

    • 1 db játékszabály



A játék menete egyszerű, ám rendkívül ötletes. A nehézségi szinteknek köszönhetően lehetőségünk van a gyerekek életkorához igazítani a játékot. Óvodások számára válasszuk a kevesebb képet tartalmazó lapokat, iskolások azonban bátran belevághatnak a bonyolultabb képekbe is.

 

Minden kártyán több ábrát látunk, ám a teliszínnel keretezett oldalon mindig eggyel kevesebbet, mint a lap csíkos szegélyes felén. 

 

Minden játékos magához vesz egy lapot és 20 másodpercig nézi a színes keretes oldalt. Amennyiben egy konkrét példát nézünk, a választott lapunkon napszemüveg, csörgő, kalapács, telefon és maci látható. Miután letelt az idő, mindenki megfordítja a kártyát és igyekszik minél gyorsabban megtalálni azt a tárgyat, mely nem szerepelt az előző oldalon. Jelen esetben ez a sakktábla. Az a játékos, aki elsőként nevezi meg azt a tárgyat, mely nem szerepelt kártyája másik oldalán, megtarthatja a lapot, és a játék a fenti módon folytatódik.

 

Amennyiben nem találta el az a résztvevő, aki elsőként kívánt válaszolni, a lapja bekerül a pakli aljára, a többiek pedig nem adhatnak új választ, a játék a fent leírt módon megy tovább. 

 

Szintén nem tarthatják meg a lapot a játékos, ha egyszerre többen nevezik meg a tárgyat. Ez esetben is a pakli aljára kerülnek a kártyák.

 

A partit az nyeri, aki elsőként gyűjt össze 5 lapot. 

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A BrainBox játékok több változatát is bemutattok nektek, ezúttal egy olyan különleges verziót ajánlunk figyelmetekbe, mely mezőkre osztott játéktáblával kerül a csomagban. Sőt, amennyiben egészen pontosak szeretnénk lenni, a csomagolás egyszerre szolgál a játék tárolására és játéktáblaként. Azaz, amint leemeltük a fedelet, a doboz négy oldala kitárul, és mi kiemelhetjük a játékkártyákat tároló ládikát. Ez alatt találjuk a játékszabályt is, melyet érdemes végigolvasni annak érdekében, hogy minden funkcióját kiélvezhessük a játéknak. 

 

BrainBox Családi Társasjáték  BrainBox Családi Társasjáték

 

Elsőként a játék célját ismerhetjük meg, mely nem más, mint minden kategóriából begyűjteni egy kártyát. 

 

 

A következő témában találunk feladványokat:

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Hajts a kincsre! - Kooperatív játék gyerekek számára

 

A kooperatív játékok lényege, hogy a csemeték nem egymással, hanem közösen küzdenek a győzelemért. Ahhoz, hogy elérjék céljukat, össze kell dolgozniuk, közösen kell megoldásokat keresniük, és együtt kell működniük. A Hajts a kincsre! az óvodás és kisiskolás korosztály együttműködő készségét igyekszik fejleszteni. 

 

A doboz tetejében megtaláljuk a játékszabályt, ennek köszönhetően a hasznos tudnivalók nem kallódik el az idők során. A csomag belsejében találunk még 1 betű, és 1 szám kockát, 1 játéktáblát, 27 ösvénykártyát, 10 Ogre kártyát, 4 kulcs zsetont és 1 Ogre uzsonnát. 

 

A játék célja, hogy a 8x6 négyzetből álló játéktábla egyik sarkából eljussunk a másikba, oly módon, hogy közben megszerzünk 3 kulcs zsetont, és 1 Ogre uzsonnát. Utunk természetesen nem ennyire egyszerű, hiszen az összekevert ösvénykártyák segítségével meg kell építenünk saját utunkat, miközben a kártyák között Ogrék rejtőznek. Minden Ogre kártya a piros Ogre ösvényre kerül. 

 

A gyerekek együtt kelnek versenyre az Ogrék hadával, azaz igyekeznek leelőzni az épülő ösvényen a piros úton haladó bestiákat. Az út építésénél arra is figyelnünk kell, hogy három kulcsot szerezzünk, mellyel a kincset nyithatjuk ki a célban. A kulcsok helyét a két dobókocka határozza majd meg a játék elején. 

 

 

Az első játékos felhúz egy lapot, mely szerencsés esetben egy ösvény darabot ábrázol. Ekkor a gyerekek közösen eldöntik, hogy milyen irányba helyezzék el az ösvényt, ügyelve arra, hogy a kulcsot, és az uzsonnát is megszerezzék. Ezt követően a soron lévő játékos is húz egy kártyát. Amennyiben ösvényt húz, a többiekkel egyeztetve lehelyezi azt a választott irányba, ha pedig Ogre kártyát húz, a piros Ogre ösvényre teszi. 

 

Hajts a kincsre! - Kooperatív játék gyerekek számára  Hajts a kincsre! - Kooperatív játék gyerekek számára

 

Amennyiben az Ogrék érnek elsőként a célba, a partit elvesztettük. Van azonban segítségünk, Ogre uzsonnával egy Ogrét levehetünk az ösvényről. 

 

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív

Bogyó és Babóca történeteit szinte mindenki ismeri, nem meglepő hát, hogy a két jó baráttal nem csak könyv formájában, de különféle játékokban is találkozhattok. Ezúttal BrainBox változatban tűnik fel a katicalány és a csigafiú.

 

BrainBox: Bogyó és Babóca  BrainBox: Bogyó és Babóca

 

A kérdéskártyákon látható képek ismerősek lehetnek a mesekönyvből, hiszen az eredeti mesék egy-egy részlete került a kártyákra. Ennek köszönhetően a gyerekeknek nem okoz gondot a történet, a rajzok és a szöveg felismerése.

 

 

A játékszabály megegyezik a BrainBox társasjátékok szabályával. A soron lévő játékosnak 10 másodperc áll rendelkezésére, hogy alaposan megnézze a képet. Az időt a kék homokóra méri. Amint leperegtek a homokszemek, megfordíthatjuk a kártyát és számot adhatunk tudásunkról. Amennyiben legalább ketten játsszuk a játékot, a dobókockával dobott értéknek megfelelő kérdést kell megválaszolnunk. A kérdésre minden esetben megtaláljuk a választ a képen, nem kell improvizálnunk, pusztán emlékezetünkre hagyatkozva megmondani, hogy vajon hány vagont húzott a kisvonat, milyen színű volt a függőn, vagy, hogy látható-e a napocska a képen? 

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Etesd a Muclit!

 

Nem könnyű olyan társasjátékot találni, mely a logikus gondolkodáson túl fejleszti a kézügyességet, az egyensúlyt, testtudatot, és a nagymozgás-készséget is. Az Etesd a Muclit! azonban az imént felsoroltak kritériumoknak maradéktalanul megfelel.

 

A csomagoláson bohókás piros szörny kapott helyet, ő Mucli. Ugyan ez az alak tátja nagyra száját a doboz belsejében is. Mégis mit esznek a Muclik, tehetjük fel a kérdést teljes joggal? Nos, a menüjük nem hétköznapi, akad közte homok pizza, póktojás puding, penészes makaróni, lábkörmös pirítós, békalábas fagyi és cukros szardínia, de nagyon szeretik a májas jégkrémet, a halas muffint és a bolyhos fánkot is. 

 

Az íncsiklandozó ételekhez méretes kanalat találunk, ezzel helyezhetjük a falatokat Mucli szájába. Arról azonban, hogy hogyan tegyük mindezt, a pörgető tábla és a dobókocka dönt.

 

A játék 3 éves kortól több nehézségi szinttel játszható. 

 

Valamennyi változatban közösen gyűjtik a gyerekek a zsetonokat, azaz nem egymás ellen, hanem közösen versenyeznek. 

 

A 3-4 évesek számára készült egyes szinten a pörgető táblát nem használjuk, csak a dobókockát. A dobott értéknek megfelelő számú finomságot viszik majd a szoba másik felétől Mucli szájához a kicsik. Ha útközben leesik egy étel, ott kell hagyni. Minden célba ért falatért Hami!Nyami! kártya jár. A cél, hogy közösen 12 darabot gyűjtsenek össze a gyerekek.

 

A 4-5 éves korosztályt teszi próbára a kettes szint, ahol nem csak a falatok számát határozzuk meg, hanem a szállítás módját is. Azaz, ha a pörgető tábla a nyusziugráson áll meg, akkor bizony úgy kell a kanállal célba érni, hogy szökdelés közben ne essenek le a falatok. A fentihez hasonlóan itt is minden bekapott finomság Hami!Nyami! kártyát ér. 

 

 

A legnehezebb, 5-6 éveseknek készült változatban minden a kettes szinthez hasonlóan zajlik, éppen csak a soron lévő játékos szemét kell bekötni! Ekkor a több méter távolságból induló játékost a többiek irányítják Mucli szájához, ezzel is elősegítve a csapatmunka, a verbális készség, és az irányok ismeretének fejlődését. 

 

Az Etesd a Muclit! igazi csapatjáték, mely valódi partihangulatot teremet az óvodás korosztály számára. 

 

Etesd a Muclit!  Etesd a Muclit!

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Egyszerű, mégis nagyszerű ügyesség játék a Suspend Junior. Tulajdonképpen arról van szó, hogy a fa talpon álló fém rúdra fel kell akasztani a műanyag hullámokat. 

 

Természetesen ennél azért összetettebb a játék, máris mondjuk, hogy hol vannak a csavarok. 

 

Suspend Junior  Suspend Junior

 

A játék menetét a forgó szerencsekerék határozza meg. A szerkezeten az alábbi feliratokat találjuk:



    • +1: akassz fel egy újabb hullámot

 

    • +2: akassz fel két hullámot

 

    • 0: nincs teendőd, add tovább a pörgetés lehetőségét

 

    • -1: vegyél le egy hullámot

 

    • Színek: a megadott színű hullámot helyezd fel



Az első, fehér hullám felhelyezése után kezdődhet a parti. A soron lévő játékos pörget, majd végrehajtja az utasítást.

 

 

Tehát, amennyiben a szerencsekerék mutatója az egyesen áll meg, felhelyezhetünk egy tetszőleges színű hullámot az építményre. Fontos tudni, hogy egyszerre csak egyik kezünket használhatjuk. 

 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Colorado - A préri meghódítása

 

A Keller & Mayer társasjátékai közül ezidáig az óvodás korosztályt célzó játékokat mutattuk be, például a Süniálmot, és a Kukacvadászatot. Most, az iskolás korosztálynak és szüleiknek szeretnénk ajánlani egy igazán izgalmas családi társasjátékot. 

 

Képzeljük el, hogy a vadnyugaton járunk. Colorado sivatagos San Luis völgyében vagyunk, ahol szeretnénk virágzó farmot létrehozni. Lássunk is neki. 

 

A játéktábla háromszög alakú mezőkre van felosztva. Ide helyezhetjük majd a szintén háromszög alakú területkártyákat. A földterületet jelképező lapokon kívül rendelkezésünkre áll további 50 játékkártya, mely lépéseinket határozza majd meg, 1 indiánsátor, 20 tehénbábu, 20 farm, és 12 aranykorong. 

 

Minden játékos választ magának egy színt. Ebből az árnyalatból magához veszi az összes tehenet és farmot, valamint 4 játékkártyát.

 

További 4 kártyát színével felfordítva lehelyezünk a “piactérre”, ahonnan a játékosok a kijátszott lapokat pótolhatják. 

 

A cél, hogy minél több földet, farmot, és tehetnet birtokoljunk a prérin. Ehhez úgy kell elhelyeznünk a legelők sarkában a farmunkat, hogy legalább két csúcsot elfoglaljunk. Akinek a három sarokból kettő a birtokában van, tehénfigurát helyezhet rá. 

 

Azt, hogy mikor milyen lépést tehetünk, a játékkártyák határozzák meg.

 

-Legelő: A játékmező egy szabadon választott területére helyezhető le úgy, hogy az egyik oldala érintsen egy, már lent lévő legelőlapot. 

 

-Farm: A legelő szabad sarkára helyezve foglalhatjuk le magunk számra az adott földterületet. Amennyiben már nincs több letehető farmunk, áthelyezhetjük azokat a szabad területekre.

 

-Tehén: Azon legelőkre, ahol legalább két farmunk van, tehenet tehetünk. A tehenek a játék végéig a helyükön maradnak, akkor is ha áthelyezzük a farmunkat a fent leírt módon. Egy legelőn csak egy tehén állhat. 

 

-Indián: Az indiánkártya kijátszásával foglalhatunk egy olyan területet, melyen még nem áll tehén, és szeretnénk a későbbiek folyamán megszerezni magunknak. Tekintve, hogy egy indiánsátor tartozik a játékoz, minden kijátszott indiánkártyával ezt a figurát mozgatjuk, azaz ha pechünk van, játékostársunk áthelyezheti azt a saját letett kártyájával. 

 

-Tornádó: Ezzel a kártyával egy szabadon választott farmot visszafújhatunk gazdájához, azaz felszabadíthatjuk az adott mezőt. 

 

Colorado - A préri meghódítása  Colorado - A préri meghódítása

 

-Aranyrög: A lap kijátszásakor egy aranyrög korongot vehetünk magunk elé. Amennyiben két ilyen koronggal rendelkezünk, beváltásakor két azonos kártyát is beválthatunk. A szabály ugyanis az, minden körben csak egyféle lapot használhatunk. Természetesen lehetőségünk van több, különböző lap kijátszására egy körön belül. Tehát két aranyrögért cserébe, ha kedvünk tartja, felhasználhatunk két tehén, vagy két legelő kártyát is. 

 

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív

	 Bombajó társasjáték - A lufidurrantó móka!Egy "Bombajó társasjátékot" szeretnénk nektek bemutatni. A 4 éves kortól ajánlott játék nem igényel semmilyen előképzettséget, teljes egészében Fortuna istenasszonyra vagyunk bízva. 

 

Lássuk, mit rejt a méretes piros doboz. 

 

Először is találunk benne egy hatalmas Blast Boxot. A fekete doboz tetején apró lyukak vannak, szám szerint 30 darab. Ide kell majd a rendelkezésünkre álló 30 szöget bekalapálni. Természetesen ehhez is kapunk eszközt. Egy Bombajó társasjáték logóval ellátott piros kalapácsot. 

 

A 100 darab lufihoz zárókapcsot és pumpát is kapunk. Elsőként fújjunk fel annyi lufit ahány játékos van, és helyezzük a doboz alá. 

 

A pörgettyű instrukciói alapján járunk el. Azaz, amennyiben egy szöget látunk, egyet üssünk be egy szabadon választott lyukba, ha kettőt, akkor kettőt, ha hármat, akkor három darabot kalapáljunk be. Amennyiben szerencsénk van, előfordulhat, hogy az adott körben nem kell kalapácsot ragadnunk. Ez azért hihetetlen mázli, mert a cél az, hogy utolsóként durranjon nálunk a lufi. Az a játékos, akinél hangos lufi pukkanást hallunk, kiesik a játékból. A partit az nyeri, akinél egyszer sem durran lufi. 

 

Amennyiben elfogy a rendelkezésünkre álló 100 darab léggömb, pótolhatjuk kis méretű lufikkal. 

 

A rendkívül izgalmas játék kiváló minőségére a Modell & Hobby jelent garanciát. A Bombajó társasjáték gyorsan a gyerekek kedvence lesz. Remek választás játékos kedvű felnőtteknek, és gyerekeknek egyaránt. 

 

Legközelebbi rendezvények

 

Tetszik a Manóprogram?

Kövess minket a Facebookon is!