A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Hírdetés

Társasjátékok

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Maszat neve bizonyára mindenki számára ismerősen cseng. Berg Judit bájos karaktere sok kisgyerek első kedvenc mesehőse.
Maszat a mindennapi élet eseményeit segít megérteni és feldolgozni az apróságok számára.
A Pagony Kiadó jóvoltából a gyerekek ezúttal társasjáték formájában kelhetnek útra Maszattal, hogy hazavezessék az elveszett plüssöket.
A dobozban megtalálju Tigriske a cica, és 5 elveszett játék kartonfiguráját, melyeket műanyag talpra helyezhetünk.
Zöld malac, zsiráf, medve, elefánt és pingvin Maszattal kirándultak az erdőben, ám sajnos útközben elvesztek. A játékosoknak kell segíteni abban, hogy hazataláljanak, még mielőtt Tigriske hazaérne és elfoglalná a helyüket.
Az erdőt a 20, plüss játékot ábrázoló kártya megkeverésével és lefordításával hozzuk létre.
A plüss figurák saját képmásuk egyes számmal és gombával ellátott, a felfordított lapjára állnak. A számmal és képpel jelölt lapok lehetővé teszik, hogy a játékkal azon a cseméték is játszhassanak, akik még nem ismerik a számokat.
Tigriske a bal felső, lefordított lapkán kap helyet.

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Öröm egy szülő számára felfedezni azt, ahogy csemetéje cseperedik, ügyeskedik. Ahogy telik az idő, az egyszerű játékokat felváltják az összetettebb gondolkodást igénylő társasjátékok.
A TM Toys kínálatában remek megfigyelőképességet fejlesztő játékot találunk.
A látványos dobozba csomagolt társasok között minden gyerek megtalálja az érdeklődési körének megfelelő témát. A dinós, sütis, italos és madaras játékok játékszabálya megegyezik, csupán a képivilág tér el.
A dobozban 2 színdobókockát és 27 képes korongot találunk.
A korongokat képpel felfelé elhelyezzük az asztalon, majd a kezdő játékos dob a kockával. A két kockán kétféle szín szerepel majd, ezeket kell megtalálni a korongok képein. Aki megtalálja, felkapja és saját gyűjteményébe helyezi. Aki téved, egyet visszatesz a korábban megszerzett korongok közül.

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Az óvodás gyerekek szókincsét fontos bővíteni, hiszen a későbbiekben nem lesz mindegy, hogy hogyan tudja magát kifejezni az iskolában. 

Sárkány Samu Fejtörői segítenek a gyerekeknek abban, hogy egy-egy szót játékosan tudjanak meghatározni, miközben logikai készségük is fejlődik.

Samu ugyanis remek verses feladványokkal készült a gyerekeknek, melyek megfejtését szép rajzokkal illusztrálta.

Lássunk néhány példát:

Ilyen furcsát még nem láttál: 

állat, amely folyton hátrál.

Különös még az ollója:

senkinek sincs hasonlója.

Megfejtés: Rák

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Rendkívül látványos kooperációs játék a Hamupipőke fantázianevet viselő Granna társasjáték.

A történet természetesen megegyezik a Grimm mesével, miszerint Hamupipőke el szeretne jutni a bálba, melyhez szüksége lesz egerekre, lovakra, ruhára, kesztyűre, kocsira, tökre, hintóra és cipőre. Az óra azonban ketyeg, már nincs sok idő a mulatság kezdetéig, a gyereknek mindenképpen segíteniük kell Hamupipőkének ahhoz, hogy idejében el tudjon készülni. Ehhez össze kell keverni a 12 darab alapkártyát,  és képpel lefelé fordítva 3x4-es négyzetet kialakítani az asztalon.

A kezdő játékoshoz kerül Hamupipőke kartonfigurája. A varázskocka pedig megmutatja az aktuális játékosnak, hogy milyen lehetőségei vannak a főhős segítésére.

Amennyiben a kocka a Varázspálcára fordul, a játékos  megfordíthat egy tetszőleges kártyát úgy, hogy mindneki lássa, majd lefordítva visszahelyezi az asztalra.

Ha a kockán az üst látszódik, a soron lévő játékos megfordíthat egy tetszőleges kártyát úgy, hogy a többiek ne láthassák azt, majd visszateszi eredeti helyére.

Hamupipőke  Hamupipőke

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Szörnyek laknak szekrényedben!

Hallod, hogy az ajtó nyekken?

Itt az éjfél, előbújnak...

Hű de rondák! Hű de csúfak!

Ábrázatuk vérfagyasztó,

földre koppan egy akasztó...

Lopva lépnek, föl le járnak,

ágyad alá kukucskálnak!

Varró Dániel

Varró Dániel fenti sorai a Szörny szekrény című társasjàtékhoz íródtak. Jön az este, és az árnyak egyre ijesztőbbé válnak. Az ágy alatt pedig szörnyek tanyáznak.

A játékosok feladata, hogy közösen zárják be a lényeget a szekrénybe. 

A 20 szörnykártya az asztal közepére kerül, mégpedig az ágyban alvó gyerekekkel felfelé. Az ágy köré helyezzük a 10 játékos-, és a 2 szörnyhajhász zsetont. Melléjük jön Tripli, a kukac szerű szörny, kinek hívószavára sorra bújnak elő a szörnyek.

A kezdő játékos felfordít egy szörnykártyát és az ágy fölé helyezi. Minden szörnykártyán megtalálható az egyik játékoszseton kép (dobókocka, baba, autó...stb).

Amennyiben a soron lévő jàtékos az ágy fölött álló szörnykártyán látható játékoszsetont fordítja meg, a szörny elbújik a szekrénybe. Amennyiben nem talál azonos szinbólumot, Tripli fordul egyet, majd a következő játékoson a sor. Amint Tripli harmadszorra is átfordult, nemcsak új színben pompázik, de újabb szörnyet is hív elő. Ekkor már nem csak az ágy felett, de az ágy mellett is áll egy szörny. 

A játék akkor ér véget, ha sikerül az összes szörnyet beterelni a szekrénybe, ekkor a játékosok közösen nyernek, vagy az ágy minden oldalán szörny áll, ekkor a szörnyek nyernek.

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A totyogókor végén új próbatétel várja az apróságokat. A szépen kerekedő mondatokat bővülő szókincsük segítségével töltik meg tartalommal. A kicsik szivacsként szívják magukba a szavak jelentését, miközben egyre változatosabban tudják kifejezni magukat.
Ebben a színes kavalkádban megtaláljuk az őket körülvevő világot.

Megismerik az állatokat, növényeket és tárgyakat, emellett pedig megtanulják a színeket. E folyamatban segít nekik a Granna Dominó Színek társasjáték.

A hagyományos dominó játékon alapuló készlet állatokat, növényeket rendszerez színek szerint. A 27 képes papír dominón találkozhatunk piros rókával, virággal, répával, zöld almával, fenyő el és kukaccal.
Az egyedül is játszható variációban a gyerekeknek színkígyót kell építeni, azaz az azonos színeket egymás után kell helyeznie.

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Az aranyos mókus, a ravasz mosómedve, a szorgos hód, a kitartó motmota és a félelmet nem ismerő hörcsög elemózsiát gyűjt télire. A mindenre elszánt csapat valamennyi tagja különleges képességgel bír.
A mókus egyesével, kitartóan gyűjti a magokat, míg a mosómedve inkább másoktól cseni el a télirevalót. A hód, ha szerencséje van,  egyszerre három eleséget is be tud gyűjteni, a mormota pedig segít barátainak megismételni a korábbi akciót. A bátor hörcsög pedig megakadályozza a mosómedve tervét.
Ez a mesébe illő csapat segíti a gyerekeket a Hoarders - Télirevaló társasjátékban a győzelemhez.
A játék kezdetén mindenki magához veszi a fent leírt segítőket, és elvesz a készletből három télitevaló eleséget. Az 55 darab eleségkártya között szotyit, földimogyorót, makkot, diót és mogyorót találunk. A cél, hogy valamelyik fajtából ötöt összegyűjtsünk.

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A Kuflik néhány év alatt rengeteg kisgyerekhez jutottak el, a rajzfilm után mesekönyv formában is találkozhattak a gyerekek a különleges lényekkel, ezt követően pedig izgalmas társasjátékok formájában kerültek a Kuflik a gyerekszobákba. 

Valószínűleg a Kuflibingó is gyorsan a kicsik kedvence lesz, hiszen a koncentráló képességet fejlesztő játékon is kedvenc mesehőseikkel találkozhatnak. 

A dobozban 6 darab kétoldalas játéktáblát és 54 Kuflis lapkát találunk.

Kétféle játékmóddal használhatjuk a játékot, a kisebbek, azaz a három évesnél idősebb csemeték képkeresőként, míg a nagyobbak, vagyis a négy év feletti gyerekek a bingót játszhatják. 

A képkereső szabályait valószínűleg mindenki ismeri, ezt a játékot azonban kicsik másként játszák. Ezúttal ugyanis minden játékos kap egy játéktáblát, ügyelve arra, hogy mindenki azonos felét fordítsa felfelé. Azaz minden játékos a levéllel ellátott oltalt, vagy a terméssel ellátott oldalt használja. 

Ezt követően a lapkákat lefordítjuk, az első játékos pedig felfordítja az elsőt. Amennyiben el tudja helyezni a tábláján, mert a megtalált szereplő szintén megtalálható a táblán, ráteheti a táblára és ismét felfordíthat egy lapkát. Ezt egészen addig folytathatja, amíg sikerül a tábláján elhelyezni a lapot. Ekkor a soron következő játékos fordít és helyezi el a megtalált lapkát a tábláján. 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A dominó generációk óta szórakoztatja a játszani vágyó családokat. Az évek során számtalan formában, különböző mintákkal kerültek forgalomba az eredetileg Olaszorszából származó játékot. A modern dominó ugyan a 18. században jelent meg Itáliában, de nagyon valószínű, hogy eredetileg a 13. században jelent meg Kínában, ahonnan az első darabokat olasz kereskedők hozták be Európába. 

Nos, akárhogy is, a dominó töretlen sikert élvez, évszászadok óta. Ezúttal a legkisebbek számára készült, Kulfik mintás játékot szeretnénk bemutatni nektek. 

A fából készült dobozban 28 darab, Kuflkik mintás dominót találunk. A kicsik igényeihez igazodva nem számokat, hanem a sorozat szereplőit talájuk. A dominó szabályainak megfelelően az egyforma darabok kerülnek majd egymás mellé. A cél, hogy elsőként szabduljunk meg a nálunk lévő daraboktól. 

Szeretném megvenni a Kuflik dominót!

A srácok gyorsan megtanulják az egyszerű szabály szerint működő játékot, mely elősegíti koncentráló és megfigyelő képességüket. Az igényes kivitelű, lakkozott felület fa dominók strapabíróak, kellemes tapintásúak és tartós használatra készültek. 

Kuflik dominó  Kuflik dominó

Olvasóink értékelése: 1 / 5

Csillag aktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Az Igaz vagy Hamis? Társasjáték jó ideje lázban tartja a családokat, hiszen a beépített kvízmesterrel rendelkező játék páratlan a maga nemében. Egyetlen negatívumként azt tudnánk felsorakoztatni az elhangzó, több mint 1000 kérdéssel kapcsolatban, hogy a kisebb gyerekek még nem rendelkeznek annyi ismerettel, hogy megválaszolhassák a kérdéseket. Az óvodás, és általános iskolás gyerekek igényehez igazodik az új, Igaz vagy hamis? Junior.

Lássuk, mit rejt az ismerős csomagolás.

A csillag külleme olyan, mint nagyobb testvérének, ám itt a piros és zöld gombon mosolygós és síros fejet találnunk. A játékvezető viszont ugyanazon a hangon szól a játékosokhoz, és éppen azokat a szófordulatokat használja, mint az Igaz vagy Hamis? társasjátéknál. 

A játék menete is megegyezik a korábban megszokottal. Valamennyi játékos 20 ponttal indul, melyhez jó válasz esetén +1 pontot zsebelhet be, míg a rossz válaszért 2 pont levonás jár.

Az első körben a játékmester jelöli ki azt, aki válaszolhat, míg a második fordulóban a leggyorsabb játékos felelhet, végül pedig mi magunk is megnyomhatjuk játékostársunk gombját, hogy válaszadásra kényszerítsük. 

A kérdések viszonylag egyszerűbbek, mint a nagyoknak való Igaz vagy Hamis? Társasjátéknál, de azért itt is lapul érdekes felvetés. Lássunk néhány példát: 

Legközelebbi rendezvények

 

Tetszik a Manóprogram?

Kövess minket a Facebookon is!